Mic na klarinet
Mic na klarinet
Prosim o dobry tip na mikrofon na klarinet/hoboj (nahravanie). Pouzivam SM81tky, no nie som celkom spokojny. Vdaka!
Re: Mic na klarinet
Mne na SM81 vadil taky trochu agresivno-chemicky charakter vysok. Na viacero ucelov (vratane Overheadov) som ich s plnou spokojnostou nahradil Oktavami MK012. Na klarinet ale obcas (podla potreby) pouzivam aj AT4040.
Re: Mic na klarinet
Určitě bych použil stereo pár (ne jeden mikrofon), bude to znít mnohem přirozeněji a reálněji. Opět bych doporučil lehce zázračné Line Audio CM3 ...
Re: Mic na klarinet
JJ.... CM3 nemozu byt v nijakom pripade ani na tento ucel zle, ale konkretne na klarinet som ich ja osobne este neskusal.
Re: Mic na klarinet
Zalezi ale na zpusobu snimani/druhu hudby. Klarinet ma dost komplexni vyzarovani, takze se z blizka da pozici mikrofonu dost ovlivnit charakter nahravky. Z vetsi dalky je to pak spis o zvuku nastroje a mistnosti. Oboji ma svoje pouziti.
Pri snimani z dalky muze byt par sirokych kardiod jako jsou CM3 vporadku. Kdyz ale jde o blizsi snimani (vrsek/spodek) s kardiodama je min problemu s fazi. Na takovy charakternejsi snimani blizko u nastroje se mi osvecily velkomembranovy mikrofony od gefellu (CMV563, UMT70...). Jsou lidi co preferujou ribonny (hlavne kdyz jde o agresivnejsi hrani a velkyho zastoupeni vyssi polohy). Zkousel jsem taky C414, ale ty na me znely moc vyzehlene, v tu chvili jsem mel ale jen ty s novejsima membranama. S CK12 by to mozna bylo pekne mekky. V rockovejsim zvuku bych se vubec nebal dynamik, zvlast pri nahravani cely kapely naraz (SM7, MD421, SM57), nekdy ten jejich ztuhlejsi zvuk totiz lip funguje v mixu a vsechny navoneny nuance pusobej mimo.
Pri snimani z dalky muze byt par sirokych kardiod jako jsou CM3 vporadku. Kdyz ale jde o blizsi snimani (vrsek/spodek) s kardiodama je min problemu s fazi. Na takovy charakternejsi snimani blizko u nastroje se mi osvecily velkomembranovy mikrofony od gefellu (CMV563, UMT70...). Jsou lidi co preferujou ribonny (hlavne kdyz jde o agresivnejsi hrani a velkyho zastoupeni vyssi polohy). Zkousel jsem taky C414, ale ty na me znely moc vyzehlene, v tu chvili jsem mel ale jen ty s novejsima membranama. S CK12 by to mozna bylo pekne mekky. V rockovejsim zvuku bych se vubec nebal dynamik, zvlast pri nahravani cely kapely naraz (SM7, MD421, SM57), nekdy ten jejich ztuhlejsi zvuk totiz lip funguje v mixu a vsechny navoneny nuance pusobej mimo.