Mikrofon do domácího studia
Re: Mikrofon do domácího studia
hammond : to co pises , s tym suhlasim (i ked ja by som mu SM58 neodporucil) .. ja reagujem na nieco ine ..
pred tym si pisal , ze sa tu neda nic vyskusat .. ja si myslim presny opak .. vyskusat sa tu vela veci da a neni si problem spravit vlastny nazor ..
pred tym si pisal , ze sa tu neda nic vyskusat .. ja si myslim presny opak .. vyskusat sa tu vela veci da a neni si problem spravit vlastny nazor ..
Re: Mikrofon do domácího studia
ono je relativne ako kvalitne sa da/neda daco vyskusat.. mikrofon sa skusa tazsie (na predajni)...potrebujes mat tiche prostredie, idealen aspon s trochu vyleadenou akustikou.. potrbeujes nahrat nejake veci.. potrbeujes si ich nasledne pustit a vypocut (na refrencnych monitoroch alebo sluchatkach).. netvrdim ze je to nemozne... ale moze to byt ovlea komplikovanejsie ako napriklad vyskusat si syntak, ktory ti zapoja, pichnes do neho sluchatka a hras ...
osobne keby som kupoval mikrofont tiez si dam radej poradit pripadne prvu selekciu povedzme 2-3 typov a potom by som sa rozhodol skorej podla zohnatelnosti alebo ceny ...
osobne keby som kupoval mikrofont tiez si dam radej poradit pripadne prvu selekciu povedzme 2-3 typov a potom by som sa rozhodol skorej podla zohnatelnosti alebo ceny ...
Re: Mikrofon do domácího studia
... kazdemu bohuzel ne. Mam tu zkusenost ze sposuta lidi je lina si vec pujcit a vyskouset a radsi se spoleha na nazor nekoho jinyho. Nicmene jinak mas pravdu, promin.Pytkin píše: .. isteze na iny hlas moze lepsie fungovat iny mikrofon .. to predsa je jasne kazdemu ..
... presne tak, nastoprocent souhlasim.Pytkin píše:BTW : ja tu kazdemu pisem , chod , pozicaj , vyskusaj .. nie ako 90% ludi , ktory radia , co je najlepsi geret ..
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Re: Mikrofon do domácího studia
... ono ja jsem na slovo "LEPSI" dost alergickej (coz jste mozna uz poznali) protoze je dost jednobarevny. Znamena to ze MK012 je horsi ? NE. Znamena to ze na neco se hodi jeden mikrofon a na neco jinyho jinej. To je IMO na tom vsem to krasny a proto ve studiich neni jeden univerzalni mikrofon na vsechno a pro vsechny.jardatop píše:Taky si myslim, ze nejde rict (jak to ze Safoveho prispevku vyznelo), ze true condenser je vzdy lepsi nez elektet. Mam naposlouchany treba elektret Sennheiser ME64 i Oktavy MK012 a rekl bych, ze ME64 je lepsi.
Ano, DPA je konstrukcnim principem elektret, ovsem ne stejnej elektret jako ty ostatnich firem, nebot DPA ma patentovany urcity technologie ktery jini vyrobci nepouzivaji (pokud vas to zajima tak vam na tohle tema muzu nekdy udelat skoleniDPA nejvyssi trida je taky elektret jestli se nepletu... nic to neznamena.

Diky ! Vzdycky me zamrzi kdyz ja se tu snazim mit na vyzkouseni spoustu veci a lidi misto toho aby si udelali svuj vlastni nazor hledaji cizi moudra po forech. Mozna bych ty ctyri miniony, co mame investovanych v DEMO zarizeni, mel investovat do zaplaceni lobistu, ktery budou po forech psat jak jsou ty nase veci uzasnyTa veta o zkouseni plati vzdycky.

... neni treba nikam jezdit, posilame zapujcky zavozovou sluzbou DPD az na misto. Jedinou povinnosti je pak je zase poslat treba postou nazpet. Veci pujcujeme na vyzkouseni na tyden domu, presne proto aby si je kdokoliv mohl vyzkouset nejen na svem hlasu, ale take ve svych podminkach. Pokud vim stejne to delaji vsechny slusny firmy...dojet si z Plzně do Prahy nebo Brna abych si tam něco poslechl nebo vyzkoušel. Proto i já mám takovýhle otázky a doufám že mi zkušenosti ostatních pomůžou. Je jasný že když si budu kupomat mikrofon za dvacet tak ho budu chtít zkusit hlavně doma, ale spoustu věcem názor ostatních a směrování může výrazně pomoc...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Re: Mikrofon do domácího studia
... myslim, ze obecne se hosi vyjadruji. Problem je v tom, ze co fungovalo nekomu na neco to nemusi fungovat nekomu jinymu na neco jinyho... a samozrejme naopak. Proto je tezky se k temhle vecem objektivne vyjadrovat a proto je lepsi si to vyzkouset osobne (a proto moznost tydenniho zapujceni coby distributor spousty znacek nabizime). Ono i objektivne srovnat dva mikrofony je samo o sobe dost problem a to i kdyz je mas vedle sebe... ale o tom jsem tu uz pred lety psal.vedia sa k teme fundovane vyjadrit, casto sklznu len k tomu "chod a vyskusaj si"
... myslim, ze lidi kteri od SM58 presli z ruznych duvodu k jinym (z jejich pohledu lepsim) mikrofonum by s tebou asi nesouhlasili. A ze jich je...Ak sa ma niekto napriklad spyta "aky je najlepsi Live mikrofon na vokal" tak ho neposlem skusat po obchodoch, ale mu rovno napisem, ze je to Shure SM58 (bez chytania za slovicka "dobry, lepsi, najlepsi"), nech si ho ide rovno kupit a urcite tym nic nepokazim.
... ano, to ano. Ale uz nedokaze rict, jestli je to NEJLEPSI volba, pripadne LEPSI NEZ. To uz je treba si vyzkouset osobne.Podla mna skuseny profik moze povedat, ci je dane zariadenie za tu cenu dobra, alebo zla volba.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Re: Mikrofon do domácího studia
Tak tak.
- countrymetalman
- Příspěvky: 217
- Registrován: 23 lis 2007 14:05
Re: Mikrofon do domácího studia
Jak to vidím a dělám já, spíš muzikant, domácí studio jen proto, že v klidu doma se mi točí líp než ve stresu v placeném studiu, vyjde to levněji a mastering si udělám přesně podle své původní představy, kterou cizí zvukový technik ve studiu nemůže znát, pokud nečte myšlenky:
1. v domácím studiu v životě nebudu natáčet sbory, dechovku, orchestry apod. (leda tak na samplery) - takže např. stereo sada 2x overhead je mi k ničemu
2. v domácím studiu rovněž nikdy nebudu natáčet kompletní bicí - ani ne kvůli akustice a sousedům, ale kvůli tomu, že optimálně natočený živý bicí by měly mít ke každýmu bubnu samostatný mikrák, k některým i dva (tužkový kond na snare shora + SM57 zespod, D112 dovnitř kopáku + SM58 zvenčí atd), 1 tužku k hajtce, 2 overheady na činely v nějakém stereo módu + 2 velkomembrány shora na ambience - a to všechno se musí sejmout najednou, takže 8-vstupá karta je málo. Toto všechno doufám amatér doma řešit nebude?! A levné čínské sady na bicí Soundking, Samson, Stagg apod snad raději ani nezkoušet = zbytečně vyhozené peníze, i když někdo tak natáčí a je spokojen - ten tudíž nepotřebuje číst dál
A když už třeba jen nějakou nouzovku na demáč, tak raději zvolím minimum, tj. něco do kopáku (D112), něco mezi hihat a snare (tužka kardioda) a něco shora na činely a kotle (tužka kulová nebo kardioda)
3. pokud chci doma dotáčet v klidu zpěvy, vokály, sóla a výplňové rify na akustické nástroje i klávesy, možná i basu (tu je ale nejlepší točit současně s bicíma - linkou už přímo v profi studiu) - což je společně s domácím masteringem moje hlavní náplň, tak postačí 1 velkomembránový + 1 tužka + 1 dynamika. Doma nedisponuju profesionálními studiovými AD převodníky, mic předzesilovači, kompresory atd v řádu statisíců Kč, tak nepoužívám nic drahýho, protože domácí zvukovkou, akustikou obývacího pokoje ale i levnou kabeláží z běžného obchodu bych kvalitní mikrák ihned degradoval. Osobně se vyhýbám pokud možno všemu made in china - v mixu mám pak víc vlastní zvuk toho mikráku než barvu nástroje, vždy nějaké kmitočtové pásmo nepřirozeně až nepříjemně podané, jak říkám tak nějak nezvykle, po čínsku, mechanické provedení chatrné - čínské slitiny a plasty jsou vesměs křehké, šroubky a mechanické spoje se viklají, nedrží, el. součástky levné s velkou tolerancí a žádnou výkonovou rezervou (třeba při vyšší teplotě mi to přestalo hrát nebo to začlo blbnout - praská v tom, najednou šum atd), prd to vydrží - jednou mi třeba ochranné drátěné sítko samo vyskočilo z korpusu mikráku a nešlo pak dát zpět u jednoho takového šmejdu za 15 stovek a to byl jen v molitanu a párkrát doma na stojanu s maximální manipulační něžností... Jsou i slušné výrobky za slušnou cenu vyrobený v domovské firmě - AKG Rakousko (kromě mizerné čínské sady Perception), Rode - Austrálie, Sennheiser - Německo, několik málo typů MXL - USA, jinak je to všechno Čína. Samozřejmě na točení čínských překližkových kytar a podobných strunných nebo i dechových hraček typu Stagg apod sbych si vystačil klidně s Behringer C1 za litr, protože v těchto případech řešit nějakou akustiku nebo kvalitu záznamu je snad holý nesmysl...
4. Moje odladěná kombinace na domácí nahrávání: Rode NT-2A (zpěvy, nástroje korpusy, komba a boxy ambience) + Rode NT5 (nástroje overhead nebo hmatník, dechy, perkuse) + Sennheiser E906 (komba a boxy na kytary i keyboardy pokud jde o vintage zvuky - rhodes, hammond apod) + aktivní DI boxy i simulace preampů (analogové) na basu a el.kytaru (zcela místo mikrofonů nebo jako přídavná stopa k sejmutí komba nebo boxu, jak kdy). Třeba Sennheiser MD431 ani Shure Beta58A ani SM57 ani SM58 jsem ještě na domácí recording nepoužil ani jako druhý mic, ty používám pouze na stage, na doma se mi vždy víc líbil zvuk z těch prvních tří na cokoli.
1. v domácím studiu v životě nebudu natáčet sbory, dechovku, orchestry apod. (leda tak na samplery) - takže např. stereo sada 2x overhead je mi k ničemu
2. v domácím studiu rovněž nikdy nebudu natáčet kompletní bicí - ani ne kvůli akustice a sousedům, ale kvůli tomu, že optimálně natočený živý bicí by měly mít ke každýmu bubnu samostatný mikrák, k některým i dva (tužkový kond na snare shora + SM57 zespod, D112 dovnitř kopáku + SM58 zvenčí atd), 1 tužku k hajtce, 2 overheady na činely v nějakém stereo módu + 2 velkomembrány shora na ambience - a to všechno se musí sejmout najednou, takže 8-vstupá karta je málo. Toto všechno doufám amatér doma řešit nebude?! A levné čínské sady na bicí Soundking, Samson, Stagg apod snad raději ani nezkoušet = zbytečně vyhozené peníze, i když někdo tak natáčí a je spokojen - ten tudíž nepotřebuje číst dál

3. pokud chci doma dotáčet v klidu zpěvy, vokály, sóla a výplňové rify na akustické nástroje i klávesy, možná i basu (tu je ale nejlepší točit současně s bicíma - linkou už přímo v profi studiu) - což je společně s domácím masteringem moje hlavní náplň, tak postačí 1 velkomembránový + 1 tužka + 1 dynamika. Doma nedisponuju profesionálními studiovými AD převodníky, mic předzesilovači, kompresory atd v řádu statisíců Kč, tak nepoužívám nic drahýho, protože domácí zvukovkou, akustikou obývacího pokoje ale i levnou kabeláží z běžného obchodu bych kvalitní mikrák ihned degradoval. Osobně se vyhýbám pokud možno všemu made in china - v mixu mám pak víc vlastní zvuk toho mikráku než barvu nástroje, vždy nějaké kmitočtové pásmo nepřirozeně až nepříjemně podané, jak říkám tak nějak nezvykle, po čínsku, mechanické provedení chatrné - čínské slitiny a plasty jsou vesměs křehké, šroubky a mechanické spoje se viklají, nedrží, el. součástky levné s velkou tolerancí a žádnou výkonovou rezervou (třeba při vyšší teplotě mi to přestalo hrát nebo to začlo blbnout - praská v tom, najednou šum atd), prd to vydrží - jednou mi třeba ochranné drátěné sítko samo vyskočilo z korpusu mikráku a nešlo pak dát zpět u jednoho takového šmejdu za 15 stovek a to byl jen v molitanu a párkrát doma na stojanu s maximální manipulační něžností... Jsou i slušné výrobky za slušnou cenu vyrobený v domovské firmě - AKG Rakousko (kromě mizerné čínské sady Perception), Rode - Austrálie, Sennheiser - Německo, několik málo typů MXL - USA, jinak je to všechno Čína. Samozřejmě na točení čínských překližkových kytar a podobných strunných nebo i dechových hraček typu Stagg apod sbych si vystačil klidně s Behringer C1 za litr, protože v těchto případech řešit nějakou akustiku nebo kvalitu záznamu je snad holý nesmysl...
4. Moje odladěná kombinace na domácí nahrávání: Rode NT-2A (zpěvy, nástroje korpusy, komba a boxy ambience) + Rode NT5 (nástroje overhead nebo hmatník, dechy, perkuse) + Sennheiser E906 (komba a boxy na kytary i keyboardy pokud jde o vintage zvuky - rhodes, hammond apod) + aktivní DI boxy i simulace preampů (analogové) na basu a el.kytaru (zcela místo mikrofonů nebo jako přídavná stopa k sejmutí komba nebo boxu, jak kdy). Třeba Sennheiser MD431 ani Shure Beta58A ani SM57 ani SM58 jsem ještě na domácí recording nepoužil ani jako druhý mic, ty používám pouze na stage, na doma se mi vždy víc líbil zvuk z těch prvních tří na cokoli.
Re: Mikrofon do domácího studia
countrymetalman: Ja doma uplne bez problemov nahravam aj zive bicie (niekedy az na jedenast stop), aj dychovu sekciu (sestclennu), nahraval som aj stvorclenny akapelovy zbor, folklorny subor, zive klavirne kridlo, Hammond organ s Leslie boxom a vselico ine... Preco by sa to nedalo?? .. Neporovnavam sa so skutocnymi nahravacimi studiami, ale vybavenie nemam ziaden Low-end (Rode by u mna letelo z okna, ale to je trochu subjektivny vztah k tejto znacke).
- countrymetalman
- Příspěvky: 217
- Registrován: 23 lis 2007 14:05
Re: Mikrofon do domácího studia
Hammond: no ale to už doma nemáš amatérské domácí studio, ale profesionální nebo high-end studio! Já jsem mluvil o amátérském low-end nahrávání... Akorát co se týče Rode, jsou i zpěváci světové třídy, co natáčí raději na NT řadu Rode než na Neumann U67 a třeba já osobně považuji hlas nahraný přes Rode za daleko expresivnější než sterilní hi-fi hlas z jakýhokoliv AKG (i 3x dražšího). Takže třeba já bych zpěvy u tebe nikdy nenatáčel, ledaže bych si s sebou mohl přinést svůj Rode
)

Re: Mikrofon do domácího studia
countrymetalman: no, stereo par ma podle me i na doma celkem smysl. Pro spoustu nastroju nebo situaci bude stereo sejmuti daleko zajimavejsi, zivejsi a prirozenejsi zvuk, nez mono. Pripadne pouziti jako stero room, pro dotvoreni prirozeneho stereo prostoru taky neni k zahozeni.
Re: Mikrofon do domácího studia
Víš, až to vyzkoušíš opakovaně i na jinejch lidech než na sobě, tak třeba změníš názor. Jakejkoli RODE bych vyměnil za jednojakou C414-ku. Měl jsem RODE K2 a další dva levnější NT1A nebo něco takovýho... Netvrdím, že se s tím nedá točit, dá se. Ale za cenu K2 seženeš C414 a ve většině případů s ním uspěš daleko líp jak s K2, ale to je stejně fuk...countrymetalman píše:Akorát co se týče Rode, jsou i zpěváci světové třídy, co natáčí raději na NT řadu Rode než na Neumann U67 a třeba já osobně považuji hlas nahraný přes Rode za daleko expresivnější než sterilní hi-fi hlas z jakýhokoliv AKG (i 3x dražšího). Takže třeba já bych zpěvy u tebe nikdy nenatáčel, ledaže bych si s sebou mohl přinést svůj Rode)
-
- Příspěvky: 139
- Registrován: 15 pro 2008 13:49
Re: Mikrofon do domácího studia
Přispěju svou trochou do mlýna Rode mikrofonů. Točím hlavně vokály do našeho divadla a vystřídalo se u mě přes 20 různých hlasů (muži, ženy, deti), což myslím už nějakou vypovídací hodnotu má. Dlouho jsem točil právě na NT1A, pak jsem si pořídil JZ mic V 47 a následně ještě AEA R84. A je to fakt obrovskej rozdíl v detailu, uhlazenosti výšek, prezence... Kupříkladu po výměně rodeho za 47 jsem nejdřív nepozoroval nějaký propastný rozdíl, ale po mixu kdy jsem beztrestně z procesingového řetězce vyházel půl efektů (který vpodstatě jen korigovaly chyby mikrofonu) a hrálo to ještě líp mi to došlo
Dnes už mi víceméně stačí jen kompresor (+ někdy limiter) a EQ pro barvu a nazdar bazar. To je myslím síla lepších mikrofonů, že z nich (mimo jiné výhody) leze hezkej zvuk bez nějakýho zběsilýho kroucení milionem čudlíků.
Co se týče AKGéčka nemohu sloužit názorem, neb jsem neměl možnost zkusit...
Uznávám, ovšem že to srovnání je vzhledem k ceně těch mikrofonů hodně nefér
Takže souhlas s Delayem. Točit se na to dá, ale žádná sláva to není (musí se opravdu hodně procesovat), sorry

Co se týče AKGéčka nemohu sloužit názorem, neb jsem neměl možnost zkusit...
Uznávám, ovšem že to srovnání je vzhledem k ceně těch mikrofonů hodně nefér

Takže souhlas s Delayem. Točit se na to dá, ale žádná sláva to není (musí se opravdu hodně procesovat), sorry

Re: Mikrofon do domácího studia
Naprosto souhlasím s tím procesingem... V mixu se to pozná nejlíp, nějaký sólo zkoušení odhlalí základní charakter, ale to je tak všechno... a když si dáte vedle sebe nějakej temnější mikrofon (chápej nenavýškovanej) a NT1A a zeptáte se naznalého jedince (klidně i zpěváka, muzikanta), aby si vybral, tak bere NT1A, protože je víc nahlas, protože málo šumí a protože je nabroušenej a při stejným nastavení preampu (čím větší impendance, tím víc mikrofon typu NT1A ukazuje svoje nedostatky, narozdíl od těch sterilních a hladkejch) je třeba ADK Hamburg (abych vybral něco ze stejný cenový) jakoby nevýraznej a nezajímavej. V momentě kdy se matroš natočí a jde se míchat, tak se vám NT1A rozsype zatímco ADK Hamburg snese přidání na 3 - 5 kHz, rozsvítí se a zjistíte že NT1A je vlastně kastrát, kterej sedí lidem s výrazně středovým hlasem bez sykavek. Snad jsem to moc nepřehnal...jeany_jeany_jeany píše:Kupříkladu po výměně rodeho za 47 jsem nejdřív nepozoroval nějaký propastný rozdíl, ale po mixu kdy jsem beztrestně z procesingového řetězce vyházel půl efektů (který vpodstatě jen korigovaly chyby mikrofonu) a hrálo to ještě líp mi to došloDnes už mi víceméně stačí jen kompresor (+ někdy limiter) a EQ pro barvu a nazdar bazar. To je myslím síla lepších mikrofonů, že z nich (mimo jiné výhody) leze hezkej zvuk bez nějakýho zběsilýho kroucení milionem čudlíků.
