NAHRAVANI EL. KYTAR aneb vhodny MIC do kombinace k SM57 ???
No já bych dal rastisovi za pravdu. Od určité kvalitativní kategorie (což už klidně může bejt ten C1 i níž) už se mikrofon podílí na zvuku dost málo. Mnhoem větší roli hraje nastavení aparátu, umístění v místnosti, její akustika a použitá technika snímání. Proto je taky IMHO nesmysl ptát se jaký je nejlepší mikrofon k SM57, protože na to nejde odpovědět.
s kondikmi detto, a plati to o kazdom nastroji, nielen o gitarovom aparate
ale aj tak sa ma zmysel bavit o mikrofonoch, len sa tazko porovnava stav veci, kedze jedina spravna poloha na porovnavanie je ta optimalna, ovsem je otazka ci ten clovek, od ktoreho mas referenciu, ju skutocne pouzil, ak nie (co je skoro iste, v mnohych pripadoch), tak sa velmi neni na co spoliehat
ale aj tak sa ma zmysel bavit o mikrofonoch, len sa tazko porovnava stav veci, kedze jedina spravna poloha na porovnavanie je ta optimalna, ovsem je otazka ci ten clovek, od ktoreho mas referenciu, ju skutocne pouzil, ak nie (co je skoro iste, v mnohych pripadoch), tak sa velmi neni na co spoliehat
nick_valensi: moje otázka směřuje k tomu, jestli je potřeba, aby se nabraný zvuky překrývaly nebo naopak, jestli z kondíku třeba nenechat hipassem jenom výšky na rozšíření zvuku směrem nahoru (jenom příklad, možná blbej).
Ctirad: to snad nemyslíš vážně. Pojem kvalitativní kategorie je tady úplně mimo. To jsem si ověřil už dávno. Tuhle jsme zkoušeli s kámošem na aparát nějaký mikrofony, co měl ve studiu: Rode K2 - na hovno, AKG C3000B - na hovno, Rode NT1A - na hovno. SM57 postavíš před aparát a najednou to hraje. Jsou ty kondíky v horší kvalitativní kategorii?
Ctirad: to snad nemyslíš vážně. Pojem kvalitativní kategorie je tady úplně mimo. To jsem si ověřil už dávno. Tuhle jsme zkoušeli s kámošem na aparát nějaký mikrofony, co měl ve studiu: Rode K2 - na hovno, AKG C3000B - na hovno, Rode NT1A - na hovno. SM57 postavíš před aparát a najednou to hraje. Jsou ty kondíky v horší kvalitativní kategorii?
Proč? Na mirkrofónek k PC asi kytaru slušně nenahraješ, ale jakýkoliv trochu slušnější kondenzátor/dynamika/páskáč může v určitém setupu fungovat velice dobře.vasek píše:Ctirad: to snad nemyslíš vážně. Pojem kvalitativní kategorie je tady úplně mimo.
Z toho ovšem nijak neplyne, že s jiným aparátem, v jiné místnosti s jiným setupem a jiným požadavkem na zvuk to nemůže dopadnout přesně naopak. Nebo třeba i v tom vašem případě stačilo posunout to deset cm jinam a hnout korekcema a bylo zase všechno jinak. To se prostě nedá paušalizovat.Tuhle jsme zkoušeli s kámošem na aparát nějaký mikrofony, co měl ve studiu: Rode K2 - na hovno, AKG C3000B - na hovno, Rode NT1A - na hovno. SM57 postavíš před aparát a najednou to hraje.
Ctirad: No právě, ale z toho, co píšeš ty, jsem vyrozuměl paušalizování.
Jestli se bavíme o kvalitativních úrovních 1. mikrofon do 100 korun, 2. mikrofon nad 100 korun, tak je tvoje úvaha správná. Jinak ale nemůžu souhlasit, považuju to za obecný teorie, který nemají s praxí nic společnýho a nahrávání aparátu viděly z okna rychlíku.
Jestli se bavíme o kvalitativních úrovních 1. mikrofon do 100 korun, 2. mikrofon nad 100 korun, tak je tvoje úvaha správná. Jinak ale nemůžu souhlasit, považuju to za obecný teorie, který nemají s praxí nic společnýho a nahrávání aparátu viděly z okna rychlíku.
-
- Příspěvky: 517
- Registrován: 04 úno 2005 13:37
souhlasim s vaskem a to tak ze doslova!!! C jednicka proste neni mikrofon, kterej by se byt jen priblizil ke "standardu", resp. si pojem "kvalitativni uroven" evidentne vysvetlujem kazdej jinak.. navic mi to pride jako teorie typu jedna pani povidala..
ja bych to videl nasledovne: pokud neni dobra mistnost, tak kodan (jako ambientni mikrofon) nema moc smysl. nicmene ze samostatne sm57 taky nevyleze plnohodnotnej zvuk. takze zbejvaj dve moznosti: dat k nemu nejakej kondenzator, kterej snese close miking (rekneme tak do 30cm od repraku), kde se za klasiku povazuje napr. zminovana AKG414, evidentne tam ale fungujou vyborne i ribbony, pricemz napr. inovovana oktava ML52-01 by mela za ani ne polovicni cenu zle dotirat napr. na royer 121..
osobne se nechavam cim dal tim vic nalomit a tu ML52-01 bych vzal (ML52-02 ma horsi grill a je vic citliva na otresy).
druha moznost ja jako dalsi majk do paru k sm57 zvolit druhou dynamiku - napriklad sennheisery md421, 606, 609, ktere dodaji potrebnou "spinu". vyhodou tohoto reseni je, ze akustika mistnosti nehraje roli a vse se odehrava v rovine close miking radove par cm od repraku.
vasek: to uz pak zalezi na tom, co z toho chces dostat.. zalezi i na aranzi, na aparatu pripadne pouzitych pedalech atd. vyhodou je, ze pokud ten signal mas, tak s nim pak muzes ruzne experimentovat a klidne pouzit i to, cos napsal, naopak to bohuzel nejde. tzn. ze dyz budes snimat amp pouze sm57, tak tam tu "plnost" proste nedostanes... i dyz ani to neplati uplne, protoze znam nahravky delane pouze na sm57 a ty znej bozsky...
jinak zajimavej trik, co sem cetl, je pouziti sm58 jako druheho mikrofonu k sm57. ackoliv sou to stejne mikraky (akorat jinej kosik), setkal sem se s nazorama, ze to funguje..
ja bych to videl nasledovne: pokud neni dobra mistnost, tak kodan (jako ambientni mikrofon) nema moc smysl. nicmene ze samostatne sm57 taky nevyleze plnohodnotnej zvuk. takze zbejvaj dve moznosti: dat k nemu nejakej kondenzator, kterej snese close miking (rekneme tak do 30cm od repraku), kde se za klasiku povazuje napr. zminovana AKG414, evidentne tam ale fungujou vyborne i ribbony, pricemz napr. inovovana oktava ML52-01 by mela za ani ne polovicni cenu zle dotirat napr. na royer 121..
osobne se nechavam cim dal tim vic nalomit a tu ML52-01 bych vzal (ML52-02 ma horsi grill a je vic citliva na otresy).
druha moznost ja jako dalsi majk do paru k sm57 zvolit druhou dynamiku - napriklad sennheisery md421, 606, 609, ktere dodaji potrebnou "spinu". vyhodou tohoto reseni je, ze akustika mistnosti nehraje roli a vse se odehrava v rovine close miking radove par cm od repraku.
vasek: to uz pak zalezi na tom, co z toho chces dostat.. zalezi i na aranzi, na aparatu pripadne pouzitych pedalech atd. vyhodou je, ze pokud ten signal mas, tak s nim pak muzes ruzne experimentovat a klidne pouzit i to, cos napsal, naopak to bohuzel nejde. tzn. ze dyz budes snimat amp pouze sm57, tak tam tu "plnost" proste nedostanes... i dyz ani to neplati uplne, protoze znam nahravky delane pouze na sm57 a ty znej bozsky...
jinak zajimavej trik, co sem cetl, je pouziti sm58 jako druheho mikrofonu k sm57. ackoliv sou to stejne mikraky (akorat jinej kosik), setkal sem se s nazorama, ze to funguje..
vsetky ciny maju rovnaku kapslu a "akorat jinej kosik". ten "kosik" je dolezity akusticky obvod a totalne meni charakter mikrofonu. ale jak poznam 58 tak to bude najskor kacica, teda ak ti ide o to pridat vrch. skor by som rozmyslal nad betou 58 alebo inou vyskovejsou handkou (akg, beyerdynamic)? no a tretia moznost je robit nieco s miestnostou (paravany, vymenit za inu
)

kexik: "kacica"??? Co to je?
Asi něco jako "průser"?
Já osobně bych u kytary moc neřešil prostor, jako spíš barvu a pocit z dynamiky (nebo jak to nazvat). Samozřejmě to se týká spíš moderní muziky, u dřevnějších stylů začíná akustika i u kytary dost důležitá... viz asi hudba nicka_valensiho, kterou jsem nikdy neslyšel, ale podle dostupných informací by to mohl být zrovna ten případ.
V podstatě si ale nejsem vlastně jist, jestli jsou ty 2 mikráky moc důležitý, protože opravdu spousta dobrých zvuků vznikla na 1 SM57 nebo třeba nějakej Neumann.

Já osobně bych u kytary moc neřešil prostor, jako spíš barvu a pocit z dynamiky (nebo jak to nazvat). Samozřejmě to se týká spíš moderní muziky, u dřevnějších stylů začíná akustika i u kytary dost důležitá... viz asi hudba nicka_valensiho, kterou jsem nikdy neslyšel, ale podle dostupných informací by to mohl být zrovna ten případ.
V podstatě si ale nejsem vlastně jist, jestli jsou ty 2 mikráky moc důležitý, protože opravdu spousta dobrých zvuků vznikla na 1 SM57 nebo třeba nějakej Neumann.
A jéje, už je to tady. Nevím, proč zrovna mnozí tuzemští kytaristi a lidi okolo mají tendenci považovat se za nejchytřejšího člověka na světě, co všechno ví, všude byl a někde dokonce dvakrát. To je takové to typické a na mnoha jiných diskusních fórech dnes a denně viděné: "všechno co není USA Gibson nebo Fender je sračka na kterou se nedá hrát", "všechno co není lampa a Mesa je nepoužitelná sračka" nebo "jediný správný mikrofon je SM57 a na nic jiného se nedá udělat správný zvuk" a samozřejmě "kdo tvrdí něco jiného, je blbec co tomu vůbec nerozumí".vasek píše: Jinak ale nemůžu souhlasit, považuju to za obecný teorie, který nemají s praxí nic společnýho a nahrávání aparátu viděly z okna rychlíku.
To má pak člověk pocit, že jsme národ zvukařských a muzikantských géniů, keří mají ve všem jasno a chrlí jednu excelentní nahrávaku za druhou. Ve skutečnosti tito géniové mastí nějaký tancovačkový pivní metal po sokolovnách a produkují otřesně znějící zahuhňaná CD-dema, zatímco světově proslulí jazzmani nemají problém s tím, aby odehráli prestižní koncert přes notebook s modelingovým SW (já vím, extrém, ale pravda!), ve velkých studiích snímají aparáty běžně i velkomenbránovými kondenzátory a mnoho nahrávek "bezkonkurenčního a nenapodobitelného zvuku lamp" je ve skutečnosti sansamp. Asi to dělají úplně blbě, měli by se naučit česky , aby jim to na místních fórech vysvětlili.



