Paskove mikrofony jako alternativa studioveho mikrofonu

Mikrofony a předzesilovače
Odpovědět
Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2849
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Paskove mikrofony jako alternativa studioveho mikrofonu

Příspěvek od safa »

Prekvapuje me, jak malo lidi zatim objevilo vyuziti paskovych mikrofonu jako alternativnich mikrofonu zase s jinou barvou. Pritom na kazdem druhem threadu o snimani hlasu se kde kdo boji sykavek, kterezto jsou nedilnou soucasti naseho jazyka a paskove mikrofony tenhle rekneme neduh dokazi velmi elegantne umravnit. A nejen to... paskace (konkretne sE VR1 Voodoo, sE X1R a Beyerdynamic M160 / M130) se mi osvedcily pred kytarova komba, na housle, na ambient, na hihatku, na overheady (vyborna je Blumlein technika se dvema paskovyma osmickama, nebo M-Sko s M160+M130)... v podstate na kde co. Navic nativne osmickova smerova charakteristika umoznuje carovat s hlasitym odposlechem atd. ... proste sama pozitiva ;-D .

Dneska diky neodymum uz zase az tolik neplati ze je potreba mit ultradobry preamp, tuhle jsem si na akci vzal paskovy TG V90R (zpevovy mikrofon do ruky na live) a v podstate jsem ho na gainu musel kroutit jen o neco malo vic nez beznou shurku. Neplati ani ze by dnesni paskove mikrofony (nepocitam nektere legendy s dlouhym paskem) byly krehke - opet diky pokroku ve vyrobe magentickych slitin uz dneska nemusi mit paskace tak ultradlouhy pasek kde hrozi proveseni nebo prfouknuti. Co tedy brani vetsimu rozsireni paskacu jako velmi zajimave alternativy studioveho mikrofonu s diametralne odlisnym zvukem od kondenzatorovych modelu ?
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11515
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Paskove mikrofony jako alternativa studioveho mikrofonu

Příspěvek od Ivo »

1) Velmi nízký výstup - je třeba dát preampy na maximum, aby z toho něco vzešlo ... Pokud je zdroj jen průměrně hlasitý, výsledkem je spousta šumu. Hodí se to spíše na hlasité věci - kytarová komba, bicí atd.

2) V obklopení průraznými výškovými zvuky a nahrávkami můžou ribbony znít lehce "pod dekou" a "vintage". Chybí obvyklá úroven detailů a "vzduch" ve výškách.

3) křehkost - je třeba na ně dávat veliký pozor, jemně pokládat, nefouknout do nich atd.

Měl jsem tady Royery, AEA, Sigma i Colesy ... Zněly moc fajn. Ale Schoepsy mi nakonec zněly na všechny vždycky podstatně lépe :wink:

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2849
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Re: Paskove mikrofony jako alternativa studioveho mikrofonu

Příspěvek od safa »

Vsechny tyhle tri aspekty jsem komentoval a podle me uz davno nejsou pravda. Paskac M160 se bezne dava pred kytarovy komba ktery sakra foukaj, vozi v mikrofonnich kufrech na turne a jeste jsem nepotkal zadnej kterymu by to uskodilo. Cili tohle dogma u nekterych paskacu (vetsiny moderni konstrukce) uz davno padlo. Ve studiu navic nic takoveho nehrozi a ani vetsi paskac by, pri stejnem zachazeni jako s kondikem, nemel doznat zadne ujmy (pokud tedy nedojde nahodne k nestastne nehode).

Co se zvuku tyce, prave tam bych ocekaval, ze paskac bude vydarenou alternativou tam, kde je kulatejsi zvuk zadouci. Precijen v dnesni dobe, kdy vetsina malych studii ma nejaky ten na vyskach vyvoneny kondik, bych ocekaval, ze bude potreba jeste kulatejsi alternativy schopne "vylecit" na uskykane hlasy a protivne nastroje.

Mimochodem, i to ze paskac musi byt nutne "pod dekou" je zborene dogma - treba takovemu sE Voodoo VR1 vysky rozhodne nechybi. Ne ze by jich bylo prehrsle, ale spis tak akorat ;-D
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11515
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Paskove mikrofony jako alternativa studioveho mikrofonu

Příspěvek od Ivo »

SE ani Beyery jsem nezkoušel. Testoval jsem to vše z hlediska nahrávání akustických nástrojů a vokálů. Jeden z aspektů, který ribonnům podle toho co jsem měl možnost slyšet chyběl citelně, byl pocit 3D prostoru (jak ho známe z dobrých kondenzátorů). Ale můj zájmový záběr je ohraničený a neobsahuje nahrávání el. kytar, bicích apod., takže je třeba mé komentáře brát s rezervou.

Uživatelský avatar
Fillippos
Příspěvky: 713
Registrován: 21 zář 2010 21:52

Re: Paskove mikrofony jako alternativa studioveho mikrofonu

Příspěvek od Fillippos »

Jako člověk s omezeným budgetem věřím v jakýkoliv mikrofon, stejně jako domácí kuchař amatér uvařím z toho, co najdu v ledničce. (Jinak ribony jsou super!!!)

KILLA
Příspěvky: 67
Registrován: 01 bře 2005 11:11

Re: Paskove mikrofony jako alternativa studioveho mikrofonu

Příspěvek od KILLA »

Koupil jsem tenhle AR1 : http://www.roxdon.com/ a s spokojeně ho využívám na ostřejší věci / housle, trp../. Je phantomovej, tak odpadlo šťavení preampu.
Ted delám takovou uječenou zpěvačku a tak jsem se těšil, že ji tim trochu zkrotím, ale přece jen to bylo takový pod dekou a bez detailu, tak jsme nakonec skončili zase u TLM102 .

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2849
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Re: Paskove mikrofony jako alternativa studioveho mikrofonu

Příspěvek od safa »

A nechces na to vyzkouset sE Voodoo nebo levnejsi X1R ? Oproti jinym paskacum mu vysky rozhodne nechybi... a ted mi tu oba lezi a flakaji se, tak ti je klidne pujcim.

Detaily viz http://www.seelectronics.com/se-microphones/ribbon/
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Odpovědět