
Směrová charakteristika mikrofonu při mono nahrávce
Směrová charakteristika mikrofonu při mono nahrávce
Jakou směrovou charakteristiku bych měl zvolit? Aby všechny nástroje a hlasy byly rovnoměrně zachyceny, jestli to teda vůbec jde? ( mám na mysli, jedním mikrofonem). Nahrávám především doma, tak mně stačí 1 mikrofon, ale příležitostně nahrávám v kostele scholu. Chci teď v blízké budocnosti koupit velkomembránový mikrofon, buď ( se electronics 2200A nebo adk hamburk). zatím nahrávám přes kondenzátorový mikrofon( je omnidirectional, to by mělo značit všesměrový,kulový) integrovaný v mono zvukovce Apogee One. Zmiňované mikrofony jsou kardioidy, budou mi vyhovovat? Mám obavu, že po stranách mi budou málo snímat. Je možné jiné řešení, mám na mysli jiné postavení mikrofonu, nebo jiný mikrofon, ne stereo nahrávání( nemám ten druhý mikrák, kam připojit a je to pro mě zatím zbytečné). Přikládám obrázek dané situace, ten tvar uskupení se nedá měnit kvůli místu. Děkuju za rady a tipy
.

Re: Směrová charakteristika mikrofonu při mono nahrávce
Na daný účel (nahrávat skupinu nástrojů v akustickém prostoru) je jeden mikrofon opravdu málo a bude to znít vždycky dost blbě a je v podstatě jedno jaký mikrofon to bude a kam se dá. Než uvažovat o dalším velkomembránovém mikrofonu, mnohem rozumnější je pořídit malomembránový stereo pár. Je to pro daný účel 1000x lepší řešení
Re: Směrová charakteristika mikrofonu při mono nahrávce
Vím, že je to lepší řešení, ale jak už jsem říkal.


Vrzalík píše:ne stereo nahrávání( nemám ten druhý mikrák, kam připojit a je to pro mě zatím zbytečné)
Ještě žádný velkomembránový mikrofon nevlastním. Jen chci vědět, jestli není nějaká lepší velkomembrána na tento účel. Obě jsou kardioidy a mám obavy,jestli to budou dobře brát po stranách. Proto se ptám na tu charakteristiku? ( chtěl bych aby daný mikrofon byl kvalitativně srovnatelný s těmi, co jsem uváděl (se2200a nebo ten adk hamburk) a bral po stranách, pokud to tá kardioida nezvládne. Nemám zkušenost s těma mikrofonama, proto se ptámIvo píše:Než uvažovat o dalším velkomembránovém mikrofonu, mnohem rozumnější je pořídit malomembránový stereo pár.

Re: Směrová charakteristika mikrofonu při mono nahrávce
Věř tomu, že v této kategorii a zejména v tomto setupu je to opravdu skoro úplně jedno. Navíc LD mikrofony obecně zvuk trochu více zkreslují a jejich omni v této cenové relaci zní často dost ostře a nepříjemně.
Re: Směrová charakteristika mikrofonu při mono nahrávce
ak chces silou mocou jeden mikrofon, tak mne pride najrozumnejsia gulova malomembrana, trebars aj nejaky meraci mikrofon, ktory menej sumi. ale zosirsia ponate, ivo ma uplnu pravdu a to o co sa snazis je nepekny komporomis
- Tranzistor
- Příspěvky: 286
- Registrován: 26 led 2006 00:02
Re: Směrová charakteristika mikrofonu při mono nahrávce
Nenahravalo se naposled v 30ty letech na jeden mikrofon? 
No ja bych spis vyresil omezeni nahravat na jeden mikrofon, nez resit mikrofon, to asi az potom...
Varianta 1 / Apogee One - 1 mikrofon s kartiodni charakteristikou - nahravat nastroj po nastroji na klik...
Varianta 2 / Prodat Apogee One a koupit aspon Apogee Duet kde mam dva mikrofonni vstypy a koupit jak uz tu bylo receno kondenzatory do paru...
Varianta 3 / Nekolik mikrofonu primo k nastrojum a zpivajicim, jako je to pri live koncertech a nabrat pres nejaky pult nebo zvukovku s vice preampama
Pouzit jeden mikrofon me napada pouze s kruhovou charakteristikou a laborovanim kdo bude v mistnosti dal a kdo bliz mikrofonu obestoupit hudebniky dokola. Ale vysledek nebude moc dobry i kdyz pouzijes mikrofon za litr nebo sto litru, takhle si strasne omezenej v tom, jak material budes moc nasledne zpracovavat, prakticky nijak. Jestli ale je to jen pomocne nahravani, tak zustan u vestaveneho mikrofonu ve One, na to by to melo stacit...

No ja bych spis vyresil omezeni nahravat na jeden mikrofon, nez resit mikrofon, to asi az potom...
Varianta 1 / Apogee One - 1 mikrofon s kartiodni charakteristikou - nahravat nastroj po nastroji na klik...
Varianta 2 / Prodat Apogee One a koupit aspon Apogee Duet kde mam dva mikrofonni vstypy a koupit jak uz tu bylo receno kondenzatory do paru...
Varianta 3 / Nekolik mikrofonu primo k nastrojum a zpivajicim, jako je to pri live koncertech a nabrat pres nejaky pult nebo zvukovku s vice preampama
Pouzit jeden mikrofon me napada pouze s kruhovou charakteristikou a laborovanim kdo bude v mistnosti dal a kdo bliz mikrofonu obestoupit hudebniky dokola. Ale vysledek nebude moc dobry i kdyz pouzijes mikrofon za litr nebo sto litru, takhle si strasne omezenej v tom, jak material budes moc nasledne zpracovavat, prakticky nijak. Jestli ale je to jen pomocne nahravani, tak zustan u vestaveneho mikrofonu ve One, na to by to melo stacit...
Re: Směrová charakteristika mikrofonu při mono nahrávce
Apogee Duet bych koupil hned, kdybych měl na mém macbooku firewireTranzistor píše:Prodat Apogee One a koupit aspon Apogee Duet kde mam dva mikrofonni vstypy a koupit jak uz tu bylo receno kondenzatory do paru...

Protože to zlepšení by mě vyšlo na novou zvukovku + stereo pár mikrofonů

Nevíte, jak kvalitativně si vede tento integrovaný mikrofon ( v Apogee One) oproti zmiňovaným mikrofonům ( se2200a a adk hamburk). Teď mám na mysli, když budu nahrávat doma zpěv, či nástroj. Tu velkomembránu na doma asi stejně budu kupovat, tak abych nebyl překvapen v negativním slova smyslu.

Live nahrávka scholy v kostele
Trochu jsem přemýšlel jak nejlépe nahrát scholu v kostele. Přikládám nákres, jak bych to asi udělal. To vybavení by mělo být konečné
( budu mít 4 mikrofony a 6 linek, po zapojení 2 mikrofonů z D.A.V. jen 4). Takže mně jde spíše o lepší rozmístnění mikrofonů ( použití jiných snímacích technik). Jde o živou nahrávku z kostela. Rozmístnění zpěváků a hráčů by se taky nemělo měnit, není moc kam
. Vzdálenost zpěváků od těch overhead mikrofonů je něco kolem cca 1,5m. ( Jak vysoko by ty mikráky měly být? Stačí, když budou na úrovni hlav nebo by měly být o něco výše?) Zajímají mě vaše názory a postřehy( zkušenosti). Vím, že nakonec budu muset laborovat s mikrákama sám
.



- Přílohy
-
Náběr scholy v kostele
Budu za měsíc nahrávat scholu ( housle, kytara, klávesy, cca 10 zpěváků) v kostele. Zatím zřejmě jen na 2 kondenzátory ( 2x Oktava Mk012, DAV BG1, Fireface UCX). Máte tip, v jaké vzdálenosti ( mikrofony mezi sebou i od scholy), jak vysoko a jakou charakteristiku mikrofonu bych měl použít? ( mám kardiody a omni)
Dík za postřehy a názory.
Dík za postřehy a názory.
Re: Směrová charakteristika mikrofonu při mono nahrávce
To zalezi na prostoru, to se obavam nejde "radit". Co se smerovosti tyce tak pokud to prostor dovoli rozhodne bych zacal u omni ( idealni by byl treba par aspon DPA 2006 ;-D ). Ono obecne kardioida je hroznej nesvar, "lidi" si ji navykli brat automaticky na vsechno a vetsina z nich vubec netusi proc. Pritom ma tolik nevyhod proti kouli.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Re: Směrová charakteristika mikrofonu při mono nahrávce
Safa: Preco pises o DPA 2006 v zmysle "aspon"? Znamena to, ze oproti serii 40xx je to velky kompromis? Ja som v buducnosti uvazoval prave o pare DPA 2006 ako stereopare na nahravanie klavira.
Re: Směrová charakteristika mikrofonu při mono nahrávce
... "velky" rozhodne ne, naopak. Zvukova blizkost modelu 4006TL, ktery je nekolikanasobne drazsi, me u 2006 a 4090 az desi. Nicmene 4006 je presijen vyssi model a jako takovy krome toho ze je drazsi ma o chlup lepsi podani prostoru a extreme nizky vlastni sum.
To "aspon" jsem myslel vzhledem k tomu co se u nas na teto urovni zvyklo pouzivat. Vzhledem k pouzitemu vybaveni tazatele (DAV-BG1, Fireface) je 2006 pro tento ucel luxusni mikrofon.
To "aspon" jsem myslel vzhledem k tomu co se u nas na teto urovni zvyklo pouzivat. Vzhledem k pouzitemu vybaveni tazatele (DAV-BG1, Fireface) je 2006 pro tento ucel luxusni mikrofon.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz