Studio projects TB1
Studio projects TB1
Chtěl bych se zeptat jestli máte někdo zkušenosti s lampovým mikrofonem Studio projects (SP) TB1? Nahrávám akustickou kytaru s nylonovýma strunama. Teď používám mikrofon SP B1 a předzesilovač SP VTB1. Chtěl bych dosáhnout teplejšího a kulatějšího zvuku.
mam za to ze ide o kapslu rovnaku ako v b1, akurat s lampovou elektronikou. asi to bude lepsie ako b1, ale moc ta to zvukovo neposunie, zvlast ked uz pouzivas lampovy preamp. mas podla mna dve moznosti, kupit preamp, ktory "lampuje" este viac ako vtb1, alebo kupit mikrofon s maksim zvukom. mne sa viac paci druha moznost, mozno by nebol zly nejaky ribbon, v cene toho tb1 ich niekolko je...
Páskový mikrofonstepton píše:Můžeš mi upřesnit název "ribbon"

Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
ribbon je dynamicky paskovy mikrofon, kde membranu tvori tenka hlinikova folia, ktora kmita nad dvojicou silnych magnetov. menic ma velmi nizku impedanciu, takze sa pouziva bud trafko, alebo elektronika na prisposobenie na 600ohmov. pokial sa pouziva trafko (vacsinou), nepotrebuje fantom. ovsem vystupne napatie je dost nizke a koli potrebe vyssieho gainu na preampe sa ziada preamp ktory je hodne tichy (nesumi).
klasicky vyrobca ribbonov je royer
http://www.royerlabs.com/index2.html
ale nieco robi aj beyerdynamic a najde sa aj lacna cina (t-bone rb500 od thomanna, napriklad)
ovsem konkretnejsie infosky odo mna nevyzmykas, osobnu skusenost s ribbonmi nemam; ukazky nahravok z porovnavacich testov na nete ovsem hovoria jasne (paskac ma vzdy najmaksi, gulaty zvuk s istou absenciou najvyssich kmitoctov - a bacha, dost sa musi ekvalizovat)
klasicky vyrobca ribbonov je royer
http://www.royerlabs.com/index2.html
ale nieco robi aj beyerdynamic a najde sa aj lacna cina (t-bone rb500 od thomanna, napriklad)
ovsem konkretnejsie infosky odo mna nevyzmykas, osobnu skusenost s ribbonmi nemam; ukazky nahravok z porovnavacich testov na nete ovsem hovoria jasne (paskac ma vzdy najmaksi, gulaty zvuk s istou absenciou najvyssich kmitoctov - a bacha, dost sa musi ekvalizovat)
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Oni (Oktava) na Ribonech začínali
(takže se dá předpokládat, že mají "nějaké" zkušenosti)
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Jinak Oktavu MK319 už mám doma. Pokud by jel někdo přes Brno a chtěl porovnat s něčím jiným (v podmínkách domácího studia), není problém.
Akustickou kytaru s kovovýma strunama už jsem s ní nahrával a spokojenost. Zní velice přirozeně a obyčejně (což je plus, že?)
Akustickou kytaru s kovovýma strunama už jsem s ní nahrával a spokojenost. Zní velice přirozeně a obyčejně (což je plus, že?)
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
http://ezone.techno.cz/viewtopic.php?t= ... 2ec4653db6stepton píše:Kde se dá koupit ta Oktava MK-319?
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz





