Ivo píše:Čeká nás ještě třetí kolo testů (zase z jiného úhlu a v jiných použitích).
Rád bych se podělil o dojmy z dosavadního testování .. Test kdy byly všechny mikrofony (i hostovací jako např. U87 apod.) těsně vedle sebe a zdroji byly vokály, akustická i elektrická kytara v různých podobách byl hodně odhalující (s vícenásobnými opakovanými simultánními náběry)
Ted budu velmi upřímný:
Co se týče mikrofonů, tak největším překvapením byl pro mě ten, kterého bych považoval předběžně za úplně outsidera (a původně jsem ho ani neobjednával a až v poslední chvíli pro úplnost objednal): Golden Age FC1
http://www.velvetsound.net/cz/golden-ag ... e-fc1-mk2/
V sestavě mikrofonů byl těsně vedle U87 a když jsem poslouchal výsledky, myslel jsem si že se mi to jen zdá ? Ale at to bylo na zpěvy nebo kytary, znělo to skoro úplně stejně jako U87, z 80% určitě. Tak mě to vyvedlo z míry při poslechu, že jsem si ho hned nasadil doma na stojan a něco zazpíval - a fakt to zní dobře

Pěkný proximity efekt, přirozený detailní zvuk, no prostě solidní mikrofon co zní jako 5-10x dražší mikrofony ... za ty peníze - neuvěřitelné. Neříkám samozřejmě, že to nahradí fajnové high end mikrofony za desítky tisíc - na to to neaspiruje ... ALe pro tento level - překvapivě skvělé ... Jako stereo pár to je určitě též moc fajn, mít menší studio, neváhám. Je k mání i ve variantě s více polárními charakteristikami jako FC3 (ten tady ted nemám)
Klobouček dolů ..
Ted z druhé strany - největší shit (omlouvám se za upřímnost) byl překvapivě lampový
http://www.velvetsound.net/cz/golden-ag ... -age-tc-1/ To znělo fakt blbě na všechno ... ploché, řezavé , s distorzí ... nevím jestli tomu nekřividím a není něco špatně s tímhle konkrétním kusem, pak se omlouvám.
Lampový ribbon R1
http://www.velvetsound.net/cz/golden-ag ... icrophone/ zněl zajímavě, ale spíše než na univerzální použití bych ho viděl na některé vybrané vokály. Na aparát elektrické kytary zněl dobře
To aktivní ribbon R1
http://www.velvetsound.net/cz/golden-ag ... icrophone/ se ukázal jako velmi univerzální a zejména ve stereu zní opravdu skvěle, plně a přirozeně ... Na vokály též ... Za tu cenu, malý zázrak. Měli jsem ho vedle klasiky AEA R84 (cca 4-5 x dražší). AEA zněl trošku plněji v basech a celkově "sametověji", více "vintage. R1 zněl čistěji, ale velice kvalitně.
Stereo pár FC4
http://www.velvetsound.net/cz/golden-ag ... e-fc-4-st/ zněl za danou cenu velmi solidně (a obsahoval překvapivě bohaté vybavení). S 10x dražšími mikrofony se ale přímo srovnat asi nedá ...
Oba preampy PRE-73 (MKII i DLX) znějí překvapivě dobře ... Porovnání s BAE je v některém z předchozích příspěvků. V Praze jsme porovnávali s channelstrip Phoenix - PRE-73 zněl podstatně lépe. Celkově je to velice kvalitní "neve" se všemi potřebnými možnostmi (DI, linka, saturace atd), za danou cenu bezkonkurenční ...
Ekvalizér teprve vyzkouším ... Ted zkusíme přímé nahrávání zpěvu a kytary na jeden mikrofon, též porovnání s DAV BG-1 a také kompresor a EQ v praxi ... Bude to zajímavé , protože propojením PRE-73 a EQ-73 vlastně dostáváme klasický Neve 1073 , který je k mání za podstatně jiné peníze (včetně klonů)