Taky mam, stale pouzivam a libi se mi. Za tu cenu doporučuju. Sorry za OT, ale musel sem se zastat.martinrx píše:dle mých zkušeností vychází nejlépe Rode K2 . a to nejen poměr cena výkon. hodně univerzální mikrofon s věrným a plným zvukem. navíc za vynikající cenu. a jsou to australané. kdo zkusil neprohloupil.
TLM49 a alternativy (Gefell, Nevaton, Čína, atd.)
Jo tohle sem este prehlid. Myslim, ze vedle TLM103 a C414 bude mikrak postavenej okolo M7 kapsle delat idealni komplementarni praci.SoundsFine píše:Dlouho jsem fungoval (krom low mikráků) na AKG C414,TLM103, rád bych teď pořídil něco snad "lepšího" (trochu barevně i jiného) - solidní střední třídu.
Abych ti to ale neulehcil:
Existujou taky ruzny Pearlmany, to bys mozna taky mohl zkusit.
No a este teda celej modularni system od Blue/Red... spolu v kombinaci s B7 kapsli (anebo vyber z mnoha dalsich... B6 je celkem oblibena) to taky da svoje. Me se sice B7 nelibila tolik jako M7 (oboji namontovany na CMV563), ale to je otazka vkusu a nekomu by se to mohlo libit presne naopak...
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
matucha píše: Existujou taky ruzny Pearlmany, to bys mozna taky mohl zkusit.
No a este teda celej modularni system od Blue/Red...
Tyhle exoticky mikraky bych si nikdy nekoupil, jsou to jen prevazne variace na puvodni retro originaly ( s ruzne dobrym zvukem napodobeni ), ktery okamzikem zakoupeni ztratej svoji trzni hodnotu o 60% protoze je lidi moc neznaj a neni o ne takovej zajem. Zrovna tak klinentela na takovy znacky vubec neslysi protoze je nezna, cili takhle investovany penize studiu neprinesou nic navic. Mozna to beru moc prakticky a z meho pohledu, ale tohle je muj pohled na tyhle firmy, kterej se mi jen tezko zmeni.
.
Je to uplne pragmatickej pohled...
ale abych hodil este druhej pohled na vec:
1) naprosta vetsina klientu vubec nehledi na vybaveni ani na mikrofony, muze se cas od casu najit stoural, ale to je zanedbatelny
2) kdyz ty vyhovuje zvuk a vyhovuje i tvejm klientum, tak je jedno jestli de o AKG nebo ADK nebo ....
3) cenu ztraci vsechno novy okamzikem kdy to koupis
4) kdyz ma soundsfine uz AKG a Neumanna, tak ma veci, kterejma muze argumentovat u znacko stouralu a vedle toho mit uplne cokoli
no a z myho pohledu:
taky bych si perlmana nekoupil, ani blue/red ani peluso... ja bych koupil nejakou starou klasiku ... jen asi za trochu jiny penize
ale abych hodil este druhej pohled na vec:
1) naprosta vetsina klientu vubec nehledi na vybaveni ani na mikrofony, muze se cas od casu najit stoural, ale to je zanedbatelny
2) kdyz ty vyhovuje zvuk a vyhovuje i tvejm klientum, tak je jedno jestli de o AKG nebo ADK nebo ....
3) cenu ztraci vsechno novy okamzikem kdy to koupis
4) kdyz ma soundsfine uz AKG a Neumanna, tak ma veci, kterejma muze argumentovat u znacko stouralu a vedle toho mit uplne cokoli
no a z myho pohledu:
taky bych si perlmana nekoupil, ani blue/red ani peluso... ja bych koupil nejakou starou klasiku ... jen asi za trochu jiny penize
Když jsem onehdá měl vedle sebe U87 a JZ Black Hole 1, ten rozdíl byl velký (U87 zněl vedle BH1 jako trochu chudý příbuzný - tence, sterilně atd.). BH1 stojí polovic, je méně reklamně protěžovaný, je relativně nový, ale do studia bych si ho vzal mnohem raději než "slavný" U87 ... Myslím že klientovi jde především o výsledek ... Neumanny (dnes jsou to spíše už Sennheisery) jsou neúměrně předražené. Měl jsem kdysi i TLM 103, za tu cenu to hrálo dost nic moc ... M147 jsem kdysi s hořícím zadkem vracel - znělo to strašně ... Do nového Neumanna- Sennheisera bych osobně nešel ... (jedině snad staré originály M49, U67 apod.). Za ty peníze se dají sehnat podstatně lépe znějící mikrofony ...
Pearlmana jsem tu měl ... bylo to OK, ale žádný zázrak, příliš "tubovité" Jsou to všechno víceméně číňani (i peluso a spol). Tak trochu na jedno brdo ... Na JZ je sympatické že to nejsou čínani, je to ručně dělaný originál v Litvě ... Tak se mi líbil, že jsem si ho nakonec nechal ve studiu jako variantu k Horchovi ...
Pearlmana jsem tu měl ... bylo to OK, ale žádný zázrak, příliš "tubovité" Jsou to všechno víceméně číňani (i peluso a spol). Tak trochu na jedno brdo ... Na JZ je sympatické že to nejsou čínani, je to ručně dělaný originál v Litvě ... Tak se mi líbil, že jsem si ho nakonec nechal ve studiu jako variantu k Horchovi ...
velmi slusne zpevove mikrofony do 1500 eu:
ADK TT
Red A s nejakou capsuli B6 nebo B7
Gefell UMT70
JZ Blackhole
Peluso
Pearlman
nezapominal bych ani na ribbon AEA84
s zadnym se neudela chyba ---rozdily se daji vychytat dodatecnym EQ a kompresi ...dobry zpevak bude znit super i na SM57
ADK TT
Red A s nejakou capsuli B6 nebo B7
Gefell UMT70
JZ Blackhole
Peluso
Pearlman
nezapominal bych ani na ribbon AEA84
s zadnym se neudela chyba ---rozdily se daji vychytat dodatecnym EQ a kompresi ...dobry zpevak bude znit super i na SM57
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Jo a nedavno sem potreboval pro nejakou vizualizaci mikrak na stojanu a nic peknyho sem nenasel, tak sem vyzkousel jak realisticky zvladnu vymodelovat UM57. Byla to docela legrace.
neni to 100%, hlavne ta mrizka je malo husta (sem nejak netrefil... a nebyl pak cas a chut to uz opravovat) ale je to legrace ;-)
neni to 100%, hlavne ta mrizka je malo husta (sem nejak netrefil... a nebyl pak cas a chut to uz opravovat) ale je to legrace ;-)
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Zajímavý... Mám na to prakticky opačnej názor. Nešel bych do neznámýho mikra. Ano, klientům jde o výsledek, ale ten je subjektivní a placebo efekt v něm tak hraje dost významnou roli. Nehledě na to, že u účka nemluvíme o žádnym placebu... Šel bych proto rozhodně do účka. Úplně živě vidim, jak se klienti ošívají nad něčím, co neznaj a padne otázka, jestli neni něco co zná klient, což je STRAŠNĚ častý.Ivo píše:Když jsem onehdá měl vedle sebe U87 a JZ Black Hole 1, ten rozdíl byl velký (U87 zněl vedle BH1 jako trochu chudý příbuzný - tence, sterilně atd.). BH1 stojí polovic, je méně reklamně protěžovaný, je relativně nový, ale do studia bych si ho vzal mnohem raději než "slavný" U87 ... Myslím že klientovi jde především o výsledek ... Neumanny (dnes jsou to spíše už Sennheisery) jsou neúměrně předražené. Měl jsem kdysi i TLM 103, za tu cenu to hrálo dost nic moc ... M147 jsem kdysi s hořícím zadkem vracel - znělo to strašně ... Do nového Neumanna- Sennheisera bych osobně nešel ... (jedině snad staré originály M49, U67 apod.). Za ty peníze se dají sehnat podstatně lépe znějící mikrofony ...
Naopak si myslím, že za cenu kterou se 103ka prodává, je to dobrej mikrák. Dobrej Neumann prostě a k tomu navíc levnej. Solidní nástrojovej mikrofon se kterym se hlas nezkazí. Resp. já bych se ho určitě nebál.
Na druhou stranu já bych zase nešel do starejch mikrofonů, ale do novejch a moderních. Především pak kdybych nevěděl, kdo je měl přede mnou resp. jak s nimi bylo zacházeno. Nežli starý nerepasovaný CMVčko za 30k, radši nová 414. Než-li 47 za 100k, šel bych radši do skvělý 4041.
Nechci tim nijak zpochybňovat cos napsal, akorát mě zarazilo a částečně i pobavilo jak můžou bejt rozdílný přístupy... Což ve výsledku pokládám za dobrý.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Hups... Sorry, omlouvám se. Koukám, že jsem kus tohodle příspěvku prakticky nezávisle zdvojil. Tak vida, nejsem sám.ECSON WALDES píše:matucha píše: Existujou taky ruzny Pearlmany, to bys mozna taky mohl zkusit.
No a este teda celej modularni system od Blue/Red...
Tyhle exoticky mikraky bych si nikdy nekoupil, jsou to jen prevazne variace na puvodni retro originaly ( s ruzne dobrym zvukem napodobeni ), ktery okamzikem zakoupeni ztratej svoji trzni hodnotu o 60% protoze je lidi moc neznaj a neni o ne takovej zajem. Zrovna tak klinentela na takovy znacky vubec neslysi protoze je nezna, cili takhle investovany penize studiu neprinesou nic navic. Mozna to beru moc prakticky a z meho pohledu, ale tohle je muj pohled na tyhle firmy, kterej se mi jen tezko zmeni.
.
Co je "neznámý" ? Kdyby lidi nešli do "neznámých" mikrofonů atd. , tak by se dodnes používal Edisonův fonograf ... Byl jsem též kdysi obětí reklamních masáží a měl U87, Millennia atd. (to co "všichni" používají). Ale když jsem zjistil, že jsou věci, které znějí mnohem a jednoznačně lépe (zejména Millennia je jednou z největších mystifikací ve světě pro audia), nebylo co řešit.Liquid Sound píše: Nešel bych do neznámýho mikra. Ano, klientům jde o výsledek, ale ten je subjektivní a placebo efekt v něm tak hraje dost významnou roli. Nehledě na to, že u účka nemluvíme o žádnym placebu... Šel bych proto rozhodně do účka. Úplně živě vidim, jak se klienti ošívají nad něčím, co neznaj a padne otázka, jestli neni něco co zná klient, což je STRAŠNĚ častý.
Naopak si myslím, že za cenu kterou se 103ka prodává, je to dobrej mikrák. Dobrej Neumann prostě a k tomu navíc levnej. Solidní nástrojovej mikrofon se kterym se hlas nezkazí. Resp. já bych se ho určitě nebál.
Na druhou stranu já bych zase nešel do starejch mikrofonů, ale do novejch a moderních. Především pak kdybych nevěděl, kdo je měl přede mnou resp. jak s nimi bylo zacházeno. Nežli starý nerepasovaný CMVčko za 30k, radši nová 414. Než-li 47 za 100k, šel bych radši do skvělý 4041.
Mně vůbec nezajímají zlaté nápisy na krabicích a reklamy v Tape Opu (chápu že na spoustu lidí to funguje). Mně zajímá pouze jak to zní.
A kupodivu je i spousta lidí, kteří hledají totéž. Když se vrátím k BH1 - byl jedním kolegou z ezone jednoznačně upřednostněn proti jeho TLM 170 (pak si BH1 koupil), BH1 si při nahrávání velmi pochvalovala i slavná SK skupina Kontrafakt a svého Neumanna nechala sedět permanentně na střídačce. A nikoho nezvrušovalo, že tyto mikrofony nemají padesátiletou historii.
Dost sme rozmyslali aky mikrak kupit .. A samozrejme to vyhral U87ai .. stal asi 130.000 aj s pavukom .. Ale za 3 roky s nim nikto nikdy nemal problem . .kazdy ho pozna, kazdy je spokojny .. Nedokazem si predstavit iny vyber .. A mam na to rovnaky nazor ako excson .. Klienti viac idu po znackach , nez po zvuku ..
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Nebudu řešit sémantiku slova "neznámý"... Nonsense debata.Ivo píše:Co je "neznámý" ? Kdyby lidi nešli do "neznámých" mikrofonů atd. , tak by se dodnes používal Edisonův fonograf ... Byl jsem též kdysi obětí reklamních masáží a měl U87, Millennia atd. (to co "všichni" používají). Ale když jsem zjistil, že jsou věci, které znějí mnohem a jednoznačně lépe (zejména Millennia je jednou z největších mystifikací ve světě pro audia), nebylo co řešit.Liquid Sound píše: Nešel bych do neznámýho mikra. Ano, klientům jde o výsledek, ale ten je subjektivní a placebo efekt v něm tak hraje dost významnou roli. Nehledě na to, že u účka nemluvíme o žádnym placebu... Šel bych proto rozhodně do účka. Úplně živě vidim, jak se klienti ošívají nad něčím, co neznaj a padne otázka, jestli neni něco co zná klient, což je STRAŠNĚ častý.
Naopak si myslím, že za cenu kterou se 103ka prodává, je to dobrej mikrák. Dobrej Neumann prostě a k tomu navíc levnej. Solidní nástrojovej mikrofon se kterym se hlas nezkazí. Resp. já bych se ho určitě nebál.
Na druhou stranu já bych zase nešel do starejch mikrofonů, ale do novejch a moderních. Především pak kdybych nevěděl, kdo je měl přede mnou resp. jak s nimi bylo zacházeno. Nežli starý nerepasovaný CMVčko za 30k, radši nová 414. Než-li 47 za 100k, šel bych radši do skvělý 4041.
Mně vůbec nezajímají zlaté nápisy na krabicích a reklamy v Tape Opu (chápu že na spoustu lidí to funguje). Mně zajímá pouze jak to zní.
A kupodivu je i spousta lidí, kteří hledají totéž. Když se vrátím k BH1 - byl jedním kolegou z ezone jednoznačně upřednostněn proti jeho TLM 170 (pak si BH1 koupil), BH1 si při nahrávání velmi pochvalovala i slavná SK skupina Kontrafakt a svého Neumanna nechala sedět permanentně na střídačce. A nikoho nezvrušovalo, že tyto mikrofony nemají padesátiletou historii.
Btw. v Milléniích se taky neshodneme. Mám je rád. Postrupně se do studia koupilo 24 kanálů. Mega spokojenost, o mystifikaci bych v tomhle ohledu vůbec nemluvil. Mám rád jak STTčka tak HV3D preampy.