vokalni lampovy mikrofon do 20000Kc
Diky za odpovedi.
Kouknu na ty odkazy (oktava) a jestli tomu dobre rozumim: tak 319 ma tucne stredy, protoze M7 je ma, coz opravdu aby clovek mezi levnymi mic pohledal, ale vysky jsou, rekneme zamlzene, ale to zase tak s M7 nekorenspnduje. No fajn, tesim se, ze to nekdy vyzkousim. A cena je zhruba na nase kolem 6-7tis. ze? A kos zvlast.
Kouknu na ty odkazy (oktava) a jestli tomu dobre rozumim: tak 319 ma tucne stredy, protoze M7 je ma, coz opravdu aby clovek mezi levnymi mic pohledal, ale vysky jsou, rekneme zamlzene, ale to zase tak s M7 nekorenspnduje. No fajn, tesim se, ze to nekdy vyzkousim. A cena je zhruba na nase kolem 6-7tis. ze? A kos zvlast.
Napisi svuj osobni pohled na MK319. Kdyby tam bylo neco mimo, tak me kdyztak ostatni (Saso) opravte:
Podle me ma hodne prijemne a povedene stredy. Takove to telo nastroje se dobre posloucha. Basy take nejsou spatne, ale s vyskami uz je to horsi. Je znat ze vysky trochu chybi a tak ten mikrofon zni na prvni poslech jakoby nezajimave v porovnani s temi dnesnimi navyskovanymi cinami. Moje zkusenost ale je, ze Oktava pak sedne uplne skvele do mixu a nedela zadnou paseku jako ty navyskovane mikrofony. U tech cin se mi stale biji nejake vysoke frekvence s ostatnimi stopami (nastroje) a musim ten vokal orezavat.
Uprimne receno si myslim, ze MK319 ma tak specificky, lehce potemnely zvuk, bez vysek, ze by nemela chybet ve vybave zadneho zvukare. Tezko se totiz hleda neco podobneho.
Kos se da koupit bud originalni nebo tenhle:
http://www.thomann.de/gb/mxl_57_spinne.htm
Podle me ma hodne prijemne a povedene stredy. Takove to telo nastroje se dobre posloucha. Basy take nejsou spatne, ale s vyskami uz je to horsi. Je znat ze vysky trochu chybi a tak ten mikrofon zni na prvni poslech jakoby nezajimave v porovnani s temi dnesnimi navyskovanymi cinami. Moje zkusenost ale je, ze Oktava pak sedne uplne skvele do mixu a nedela zadnou paseku jako ty navyskovane mikrofony. U tech cin se mi stale biji nejake vysoke frekvence s ostatnimi stopami (nastroje) a musim ten vokal orezavat.
Uprimne receno si myslim, ze MK319 ma tak specificky, lehce potemnely zvuk, bez vysek, ze by nemela chybet ve vybave zadneho zvukare. Tezko se totiz hleda neco podobneho.
Kos se da koupit bud originalni nebo tenhle:
http://www.thomann.de/gb/mxl_57_spinne.htm
fova: "Uprimne receno si myslim, ze MK319 ma tak specificky, lehce potemnely zvuk, bez vysek, ze by nemela chybet ve vybave zadneho zvukare. Tezko se totiz hleda neco podobneho." S tím nezbývá, než souhlasit. Rozhodně se něco podobného těžko hledá za tuhle cenu... K těm výškám u MK319 je potřeba říct, že se jejich objem dá snadno zvýšit pěkným ekvalizérem a nezní vůbec uměle. Často přidávám air lehkým přidáním HF na pultu, což by s každým LDC číňanem, který jsem měl v ruce, nešlo bez toho, aby začal nepříjemně řezat a syčet. MK319 se touhle ekvalizací prostě jenom nafoukne v prostoru. Co mě na ní dostává asi nejvíc je dojem "intimnosti". U vokálů z MK319 mám takový neurčitý pocit, že to vokalista říká právě mně a stojí hned přede mnou. Je to trochu "esoterie", ale co ve zvukařině není 
Saša

Saša
No prave jsem chtel podotknout, ze u vetsiny temnejsich mikrofonu jde jenom o to, ze ty vejsky nejsou prehnany, ale jsou tam a cekaj na EQ, kdyz chces jasnejsi zvuk. U cinaku, ktery jsem zkousel bylo vzdycky tezky udelat opak, vytahnout telo a zastrcit vejsky, to vetsinou znelo dost osklive... mozna tim, ze to telo tam nebylo a nebylo z ceho brat a ty vejsky byly tak trochu naboreny a vlastne se nedaly udelat dobre i kdyby se clovek rozkrajel.
Předem říkám, že nejsem technik a je to jen další z pseudoteorií, ale mám pocit, že v čínských mikrofonech se prostě nějaká drobnost dělá jinak (kapsle?), protože výšky z těch pár čín, které jsem měl v rukou, sdílely jednu stejnou charakteristiku. Jako kdyby nějak fázovaly a ve finále zněly trošku jako z enhanceru a nešel z nich dostat "naturální" zvuk nástroje. Asi to není takový problém do elektroniky, kde je "procesovanost" signálu obvyklá, ale při pokusu o "autentickou" akustiku tohle hrozně překáží. Oktava MK319 možná není tak citlivá, ale zní prostě přirozeněji, takovým tím "evropským" způsobem, jak ho definují mnohem citlivější (a v důsledku kvalitnější) "německé" mikrofony. Ale tohle už je opravdu na pokraji blábolu, protože v kostce mám prostě k Oktava iracionálně dobrý vztah 
Saša

Saša
ja myslim, ze je to dany tim, ze proste nedbaj na kvalitu a tim padem maj:
1) kopirujou veci povrchne, ne jako "evropsky" komunisti za bolsevika
2) maly naroky na tolerance a pouzity materialy a jejich kvalitni a presnou vyrobu, bohuzel zrovna tohle dobrej mikrofon potrebuje a staci lehka nepresnost a uz nam tam vznikaj nejaky fazovy osklivosti
3) vynechaj vsechno co muzou (tj co neni potreba aby z toho sel zvuk)
4) no a taky ze neresej kontrolu kvality jinak nez funguje/nefunguje
co se tyce tech "lepsich cinskejch firem", tak podle me voni nakoupej hromady kapsli a pak je vezmou a roztridej je na ty dobry (ty daj do svejch top modelu), na ty snesitelny (ty daj do stredni tridy) na ty ktery by nepouzily, ale ktery se jim hodej do nejlevnejsich modelu... a zbytek prodaj za nejakou smesnou cenu.
1) kopirujou veci povrchne, ne jako "evropsky" komunisti za bolsevika
2) maly naroky na tolerance a pouzity materialy a jejich kvalitni a presnou vyrobu, bohuzel zrovna tohle dobrej mikrofon potrebuje a staci lehka nepresnost a uz nam tam vznikaj nejaky fazovy osklivosti
3) vynechaj vsechno co muzou (tj co neni potreba aby z toho sel zvuk)
4) no a taky ze neresej kontrolu kvality jinak nez funguje/nefunguje
co se tyce tech "lepsich cinskejch firem", tak podle me voni nakoupej hromady kapsli a pak je vezmou a roztridej je na ty dobry (ty daj do svejch top modelu), na ty snesitelny (ty daj do stredni tridy) na ty ktery by nepouzily, ale ktery se jim hodej do nejlevnejsich modelu... a zbytek prodaj za nejakou smesnou cenu.
Je to docela úpadek zvukové estetiky a kvality ... Otázka jestli není mnohem lepší investicí jít nahrávat do slušného studia než kupovat tyhle diskutabilní kousky bez duše a řemeslné kvality a pak se s tím někde v podkroví nebo ve sklepě trápit s výsledkem nepříliš potěšujícím ...matucha píše:ja myslim, ze je to dany tim, ze proste nedbaj na kvalitu a tim padem maj:
1) kopirujou veci povrchne, ne jako "evropsky" komunisti za bolsevika
2) maly naroky na tolerance a pouzity materialy a jejich kvalitni a presnou vyrobu, bohuzel zrovna tohle dobrej mikrofon potrebuje a staci lehka nepresnost a uz nam tam vznikaj nejaky fazovy osklivosti
3) vynechaj vsechno co muzou (tj co neni potreba aby z toho sel zvuk)
4) no a taky ze neresej kontrolu kvality jinak nez funguje/nefunguje
co se tyce tech "lepsich cinskejch firem", tak podle me voni nakoupej hromady kapsli a pak je vezmou a roztridej je na ty dobry (ty daj do svejch top modelu), na ty snesitelny (ty daj do stredni tridy) na ty ktery by nepouzily, ale ktery se jim hodej do nejlevnejsich modelu... a zbytek prodaj za nejakou smesnou cenu.
A ja si tohle ivo moc nemyslim, samozrejme to beru ze svoji strany (za nikoho jinyho mluvit nemuzu).
Myslim, ze je dobry, ze mikrofony sou tak levny jak jsou, protoze diky tomu si muze kutil-amater vubec dovolit zacit se svoji tvorbou a pokud to neni uplne zrovna vazna muzika, coz z 99% neni, tak je proste mozny prijemne zacit. Clovek do toho nevrazi moc penez, osaha si to, zjisti jestli ho to bavi nebo to proste uz navzdy necha lezet ladem. Postup dal smerem k lepsim vecem uz neni taky dneska myslim takovej problem, staci trochu chtit a malicko vedet a kazdej si podle svy zkusenosti tohle projde.
Nakonec ja jsem na Hama mikrak za 300,- (soucasti byl i kabel
) nahral strasne moc veci, z cehoz jedna z nich (nahral sem na to klavir a didgeridoo) pak vysla v anglii a diky tomu jsem byl pak misto uplnyho androse o kousicek vejs a moh si poridit zase dalsi veci. Samozrejme vsechny ty veci, ktery sem nahral byly technicky straslivy, ta vec nemela zadnou citlivost, ale neslo o realisticnost a taky to cely nezkoncilo u cistyho nahrani... Nicmene z koupe AKG C1000S jsem se tesil par let a ten mikrak mi prisel jako uplne dobrej a proste poslouzil.
Tim chci rict, ze pro urcitou skupinu lidi je to uplne "jájo-bájo", za par supu mas mikrofon(y), kterejma kdyz neco nahrajes, tak kdyz to pustis mame, tak ta rekne... jeeeezis to je strasne realisticky... a kdyz se do toho prida nejakej talent a dobry skladby, tak neni co resit.
Samozrejme cim vic vis, tim se dostavas do jinejch poloh a taky zalezi na tom co delas. U tvy muziky se nedivim, ze pudes do nejlepsiho co de.... i kdyz taky nepresouvas na nahravani svoje studio do kostela, protoze je to neprakticky.
Myslim, ze je dobry, ze mikrofony sou tak levny jak jsou, protoze diky tomu si muze kutil-amater vubec dovolit zacit se svoji tvorbou a pokud to neni uplne zrovna vazna muzika, coz z 99% neni, tak je proste mozny prijemne zacit. Clovek do toho nevrazi moc penez, osaha si to, zjisti jestli ho to bavi nebo to proste uz navzdy necha lezet ladem. Postup dal smerem k lepsim vecem uz neni taky dneska myslim takovej problem, staci trochu chtit a malicko vedet a kazdej si podle svy zkusenosti tohle projde.
Nakonec ja jsem na Hama mikrak za 300,- (soucasti byl i kabel

Tim chci rict, ze pro urcitou skupinu lidi je to uplne "jájo-bájo", za par supu mas mikrofon(y), kterejma kdyz neco nahrajes, tak kdyz to pustis mame, tak ta rekne... jeeeezis to je strasne realisticky... a kdyz se do toho prida nejakej talent a dobry skladby, tak neni co resit.
Samozrejme cim vic vis, tim se dostavas do jinejch poloh a taky zalezi na tom co delas. U tvy muziky se nedivim, ze pudes do nejlepsiho co de.... i kdyz taky nepresouvas na nahravani svoje studio do kostela, protoze je to neprakticky.
To je všechno též pravda, pravda je ale taky že snadná dostupnost těchto věcí pak už člověka (kapelu) často ani moc nemotivuje k dalšímu zlepšování zvukové kvality, natož pak k investicím do profesionálního studiového nahrávání - to je obecný trend, viz zavírání obrovské spousty světových studií jako výsledek snadno dostupného home-recordingu ... odráží se to ale často i na zvukové kvalitě této produkce.matucha píše:A ja si tohle ivo moc nemyslim, samozrejme to beru ze svoji strany (za nikoho jinyho mluvit nemuzu).
Myslim, ze je dobry, ze mikrofony sou tak levny jak jsou, protoze diky tomu si muze kutil-amater vubec dovolit zacit se svoji tvorbou a pokud to neni uplne zrovna vazna muzika, coz z 99% neni, tak je proste mozny prijemne zacit. Clovek do toho nevrazi moc penez, osaha si to, zjisti jestli ho to bavi nebo to proste uz navzdy necha lezet ladem. Postup dal smerem k lepsim vecem uz neni taky dneska myslim takovej problem, staci trochu chtit a malicko vedet a kazdej si podle svy zkusenosti tohle projde.
Nakonec ja jsem na Hama mikrak za 300,- (soucasti byl i kabel) nahral strasne moc veci, z cehoz jedna z nich (nahral sem na to klavir a didgeridoo) pak vysla v anglii a diky tomu jsem byl pak misto uplnyho androse o kousicek vejs a moh si poridit zase dalsi veci. Samozrejme vsechny ty veci, ktery sem nahral byly technicky straslivy, ta vec nemela zadnou citlivost, ale neslo o realisticnost a taky to cely nezkoncilo u cistyho nahrani... Nicmene z koupe AKG C1000S jsem se tesil par let a ten mikrak mi prisel jako uplne dobrej a proste poslouzil.
Tim chci rict, ze pro urcitou skupinu lidi je to uplne "jájo-bájo", za par supu mas mikrofon(y), kterejma kdyz neco nahrajes, tak kdyz to pustis mame, tak ta rekne... jeeeezis to je strasne realisticky... a kdyz se do toho prida nejakej talent a dobry skladby, tak neni co resit.
Samozrejme cim vic vis, tim se dostavas do jinejch poloh a taky zalezi na tom co delas. U tvy muziky se nedivim, ze pudes do nejlepsiho co de.... i kdyz taky nepresouvas na nahravani svoje studio do kostela, protoze je to neprakticky.
Občas nám sem na mastering chodí dost velké (zvukové) hrůzy a když se ptám kde to nahrávali a míchali, tak říkaji - "tak různě"

Ale to už trochu filozofujeme

matucha: Úplný a bezvýhradný souhlas. Je to skvělé, že technologie zlevnila natolik, že i věc za pár korun "funguje". Přišli bychom o spoustu lidí těšících se ze svojí práce, kteří tu možnost dostali jen díky tomu a jejichž výsledky s totálně hrozným equipmentem jsou kolikrát mnohem zábavnější, než super vyleštěné profi produkce dneška. A velká část z nich se potom časem může specializovat a postupně s rostoucími nároky a skills dokupovat lepší kousky. Začínal jsem s dubem na UliMX2642, Alesis MidiVerb II a Yamaha REV100
A byl jsem tenkrát moc happy 
Ivo: S dnešní technologií se úplně změnil způsob tvorby. Dnešní projekty jsou většinou na bázi malých (projektových) studií a při skládání se zároveň nahrává a při nahrávání skládá. To vyžaduje neustálou dostupnost studia a často se mnohem lepších výsledků dosáhne s horším equipmentem a menšími zkušenostmi doma, než v "profi" studiu s očima na stopkách nemilosrdně ukrajujících kapelový rozpočet, tučně živený koncerty za cesťák. Tihle lidé žádná "profi" studia nepotřebují, protože mnohá homestudia při správném zacházení a vibe produkují věci, které nakopou zadek spoustě "profesionálů".
Jen můj názor, Saša


Ivo: S dnešní technologií se úplně změnil způsob tvorby. Dnešní projekty jsou většinou na bázi malých (projektových) studií a při skládání se zároveň nahrává a při nahrávání skládá. To vyžaduje neustálou dostupnost studia a často se mnohem lepších výsledků dosáhne s horším equipmentem a menšími zkušenostmi doma, než v "profi" studiu s očima na stopkách nemilosrdně ukrajujících kapelový rozpočet, tučně živený koncerty za cesťák. Tihle lidé žádná "profi" studia nepotřebují, protože mnohá homestudia při správném zacházení a vibe produkují věci, které nakopou zadek spoustě "profesionálů".
Jen můj názor, Saša
To je AEA R84, ktery je ovsem nekolikanasobne drazsi proti Oktave. Neco podobneho za stejne penize nabizi i Audiopro od SE Electronics.Ivo píše:
Něco by se myslím našlo![]()

SE R1
Paskace jsou pro me osobne naprosto neprozkoumana oblast - nemam s nimi zadne zkusenosti. Rad bych si vyzkousel (pripadne koupil) nejaky kvalitni produkt jako je R1, ale zatim potrebuji penize dat do jinych veci. Takze mozna nekdy v budoucnu.
Naposledy upravil(a) fova dne 23 bře 2007 23:29, celkem upraveno 3 x.