
vokalni lampovy mikrofon do 20000Kc
IVO >
Jiste jiste, o tom se tu bavime nakonec furt a je to asi i nesmrtelna debata zvukaru skoro na kazdym stupni. Proste nekdo umi a jinej ne. Ja jsem jenom chtel napsat taky druhou stranu, protoze se na ni casto obracim zady a neni to uplne fer.
To je všechno též pravda, pravda je ale taky že snadná dostupnost těchto věcí pak už člověka (kapelu) často ani moc nemotivuje k dalšímu zlepšování zvukové kvality, natož pak k investicím do profesionálního studiového nahrávání - to je obecný trend, viz zavírání obrovské spousty světových studií jako výsledek snadno dostupného home-recordingu ... odráží se to ale často i na zvukové kvalitě této produkce.
Občas nám sem na mastering chodí dost velké (zvukové) hrůzy a když se ptám kde to nahrávali a míchali, tak říkaji - "tak různě" Smile ... a čekají zázrak v závěrečné fázi.
Jiste jiste, o tom se tu bavime nakonec furt a je to asi i nesmrtelna debata zvukaru skoro na kazdym stupni. Proste nekdo umi a jinej ne. Ja jsem jenom chtel napsat taky druhou stranu, protoze se na ni casto obracim zady a neni to uplne fer.
Myslis tohle?

T-Bone RM700
Ma to 2 hacky:
1. "Vyzkouset" u Thomanna znamena koupit. Me se nechce jen tak vyhodit 3000 a pak zjistit, ze je to nepouzitelne.
To me vic laka pujcit treba tu R1 od Safy, az to prijde na porad dne a podle konkretni zkusenosti se rozhodnout.
2. Kdyz uz neco kupovat, tak asi nejakou vyssi tridu. U tech drazsich mikrofonu se tolik nemusis trapit s ekvalizaci a casto jsou take vice univerzalnejsi - sedi na vice veci.
SE vubec maji technicky hodne zajimave majky. Az by to prislo na porad dne, rad bych si toho pujcil vic, pokud se se Safou dohodnem - ICIS, Gemini, R1, 2200 (v cizine je hodne vyzdvihovan), 5600, ad.
Jenze mezitim musit koupit hodne jinych veci - nove monitory, nejaky software a master keyboard - takze zatim o tech mikrofonech jen tak teoretizuju

T-Bone RM700
Ma to 2 hacky:
1. "Vyzkouset" u Thomanna znamena koupit. Me se nechce jen tak vyhodit 3000 a pak zjistit, ze je to nepouzitelne.
To me vic laka pujcit treba tu R1 od Safy, az to prijde na porad dne a podle konkretni zkusenosti se rozhodnout.
2. Kdyz uz neco kupovat, tak asi nejakou vyssi tridu. U tech drazsich mikrofonu se tolik nemusis trapit s ekvalizaci a casto jsou take vice univerzalnejsi - sedi na vice veci.
SE vubec maji technicky hodne zajimave majky. Az by to prislo na porad dne, rad bych si toho pujcil vic, pokud se se Safou dohodnem - ICIS, Gemini, R1, 2200 (v cizine je hodne vyzdvihovan), 5600, ad.
Jenze mezitim musit koupit hodne jinych veci - nove monitory, nejaky software a master keyboard - takze zatim o tech mikrofonech jen tak teoretizuju

U ribbonů je třeba mít super kvalitní tichý preamp s vysokým gainem - mají nesmírně slabý output, jinak to není moc použitelné. R84 není podobný SE, je to něco úplně jiného (měl jsem tu obojí). Měl jsem tady i tento ribbon http://www.sontronics.com/sigma.htm , též vyráběný v Číně, ne úplně levný. ale celkem nic moc (kromě super bondovského kufříku atd.)fova píše: To je AEA R84, ktery je ovsem nekolikanasobne drazsi proti Oktave. Neco podobneho za stejne penize nabizi i Audiopro od SE Electronics.
Paskace jsou pro me osobne naprosto neprozkoumana oblast - nemam s nimi zadne zkusenosti. Rad bych si vyzkousel (pripadne koupil) nejaky kvalitni produkt jako je R1, ale zatim potrebuji penize dat do jinych veci. Takze mozna nekdy v budoucnu.
http://gearslutz.com/board/showthread.p ... hlight=AEAfova píše:A napises o tech dvou neco vic?
http://gearslutz.com/board/showthread.p ... ight=sigma
SE jsem zkusil jen krátce, ale připadalo mi to takové nevýrazné, něco jako ta Sigma bych řekl ... ale chtělo by to prozkoušet víc ...
... to je samozrejme (neodpustim si: az na vyjimky) pravda, ale tyhle postupy neresej fakt, ze rada mikrofonu cinske provenience (Sasa o tom mluvil nekde vejs) maji spolecny "prevyskovany" charakter zvuku. Marne si lamu hlavu cim je tohle dany ... zdali je to tim ze je srovnavame s majkama, ktery jsou temnejsi a pak je to zalezitost subjektivniho vkusu, a nebo zda je to objektivni vlastnost dana nejakym spolecnym konstrukcnim prvkem (kterym?).matucha píše:ja myslim, ze je to dany tim, ze proste nedbaj na kvalitu a tim padem maj: 1)... 2)... 3)... 4)...
Ono objektivni popisovani charakteru zvuku je skoro nemozna vec ;-] a neuveritelne zalezi na pouzitem nazvoslovi.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
No me pride, ze to je asi jedina vec, ktera byla na zacatku nekde "nadesignovana". Zvedly vejsky = pocit vetsi detailnosti (to tady asi nemusim rikat). Tim se taky da zakrejt to, ze tam neni zdaleka tolik detailu, kolik se nam snazej tema zvedlejma vejskama namluvit.
Ale kazdopadne dobra otazka... zkusim to nadhodit na PSW u KH, tam by mozna nejaka teorie mohla vzniknout
.
Ale kazdopadne dobra otazka... zkusim to nadhodit na PSW u KH, tam by mozna nejaka teorie mohla vzniknout

plati pre ribbony bez trafa/elektroniky... to su tie lacne ale vsetky...Ivo píše: U ribbonů je třeba mít super kvalitní tichý preamp s vysokým gainem - mají nesmírně slabý output, jinak to není moc použitelné. R84 není podobný SE, je to něco úplně jiného (měl jsem tu obojí). Měl jsem tady i tento ribbon http://www.sontronics.com/sigma.htm , též vyráběný v Číně, ne úplně levný. ale celkem nic moc (kromě super bondovského kufříku atd.)
To není úplně tak ... AEA mikrofony i Royery (i Crowley&Trips) patří k těm nejlepším a nejdražším a s výjimkou Royer SF24 jsou všechny pasivní bez trafa, elektroniky a 48V. Naopak třeba relativně levné Sigmy mají aktivní elektroniku a fantomové napájeníkexik píše:plati pre ribbony bez trafa/elektroniky... to su tie lacne ale vsetky...Ivo píše: U ribbonů je třeba mít super kvalitní tichý preamp s vysokým gainem - mají nesmírně slabý output, jinak to není moc použitelné.
... tak dej vedet, docela by me Heyneho teorie zajimala. Carloffem tlumoceny nazor Andrease Grossera (obligatni vseobjimajici fraze "cinani neumej vyrobit kapsli") me zatim neuspokojil.matucha píše:Ale kazdopadne dobra otazka... zkusim to nadhodit na PSW u KH, tam by mozna nejaka teorie mohla vzniknout.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz