To se vyvetluje velice snadno, proste ty bedny komprimujou (ano Cyrile)TOM-Thak píše:to se tezko vysvetluje ona na to urcite bude nejaka presna definice kazdopadne ja kdyz to posloucham tak si to predstavim v hlave i graficky :)Cyril píše:Hele co jako myslite tou dynamikou? To jakoze Adamy KOMPRIMUJOU signal nebo co?
ADAM A7 nearfield monitory
Vice frekvenci + jejich nasobky...Shodan píše:commander: o tom je akustika. Místnost s pevnýma stěnama má nějakou "svoji frekvenci" a podle toho kde stojíš ji buďto zvýrazňuje, nebo tlumí. Hodně zjednodušeně řečeno...
Naposledy upravil(a) Kermitak dne 30 kvě 2007 13:22, celkem upraveno 1 x.
BS: ber to jako hodne subjektivni dojem - ale nepostradal sem tam stredy a hlavne jsem tam neslysel zadnou bouli na stredech jako nekdo tvrdi o jinych bednach. Napr. jestli si slysel Truth 2030A tak ve srovnani s nimi to ma vic stredu, to co sem slysel u safy tak tam ta bedna basovala a vejskovala byl tam slyset propad na stredech (to co tu nekteri kazatele tvrdi o monitorech s 8" stredobasem). Jeste se zkuste zeptat cyrila jak se na to tvari ja preci jen ty bedny nemam naposlouchany pac i kdyz tam ses hodinu tak si sotva zvyknes na to co to ma a nema.
BS: joo co konkretne delas? myslim interpret o kterym si myslis, ze ma v te tve skupince lepsi sound? Osobne sem byl rozhodnutej kvuli financni tisni do ADAMU a taky pro to, ze doma bez akusticky upravy mistnosti i kdyz mas slusnou akustiku tak to proste nebude ono. Pro me je ucel vyprodukovat hudbu naladit nastroje na synthech HW / SW / vytunit je powercorem a udelat finalni mixaz, kterou kdyz prinesu nekomu na mastering, tak me nebude omlacena o hlavu.
Ku prikladu veci od Johna O'Callaghana nebo Giuseppe Ottavianiho tam dostaly jiny rozmer. Mam master wavky a slysel jsem tam ten sub bas u kopaku, co tam doma proste nemam a na mych skladbach neni protoze jsem 0-40hz orezaval. Stereo je tam taky lip slyset, stredu to ma dostatek.
Osobne to co sem na me skladbe slysel na ESI ze je stereo tak tady znelo celkem uprostred, basa co sem michal na Esi tak znela kupodivu dobre a kopak taky usel, ale chybel mu trosku ten spodek.
Jenze me zase dostal do rozpaku kermitakuv prizpevek, ze to ma plochy basy ja vim, ze to neni tak dynamicky to sem slysel, ale abych za ctvrt roku az to naposloucham a neco smicha, nezjistil ze ta bedna mi nevyhovuje a nekupoval sem dynaudia.
Ku prikladu veci od Johna O'Callaghana nebo Giuseppe Ottavianiho tam dostaly jiny rozmer. Mam master wavky a slysel jsem tam ten sub bas u kopaku, co tam doma proste nemam a na mych skladbach neni protoze jsem 0-40hz orezaval. Stereo je tam taky lip slyset, stredu to ma dostatek.
Osobne to co sem na me skladbe slysel na ESI ze je stereo tak tady znelo celkem uprostred, basa co sem michal na Esi tak znela kupodivu dobre a kopak taky usel, ale chybel mu trosku ten spodek.
Jenze me zase dostal do rozpaku kermitakuv prizpevek, ze to ma plochy basy ja vim, ze to neni tak dynamicky to sem slysel, ale abych za ctvrt roku az to naposloucham a neco smicha, nezjistil ze ta bedna mi nevyhovuje a nekupoval sem dynaudia.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
ad akustika >
pripojim par veci k tomu co rikal kermitak
1) ve stredu mistnosti je vzdy nejmin basu (pokud nejakej jasnej stred mistnosti existuje), je to dany tim, ze se tam nachazej nuly prakticky vsech dulezitejch rezonanci (modu)
2) nejvyrovnanejsi je bas okolo 0.4 nasobku velikosti mistnosti (resp. zlatej rez)
3) u zdi a v rozich byva nejvic basu, protoze tam jsou maxima rezonanci a v rozich konci vsechny rezonance (u normalni obdelnikovy mistnosti).
4) uplne rovna charakteristika neexistuje, je potreba najit nejakou nejrozumnejsi variantu umisteni repraku i poslechu posouvanim o 10cm vsemi smery dokud nenajdeme pekne misto, to muze nekdy trvat.
5) u tech mejch s3a este hodne zalezi na tom jak je otocim... horizontalne/vertikalne, stredy do prostred, stredy ven... dela to hodne velky rozdily, ale myslim, ze to vetsinu z vas netrapi, protoze mate 2pasmovky.
6) no a este nezalezi jenom na frekvencni charakteristice mistnosti, ale taky na dozvuku. Tyhle dve veci jsou sice z velky casti propojeny, presto to doznivani basu se tolik neresi, protoze to neni takovej problem, jako kdyz na sinus base zahrajeme stupnici a 4 tony z toho bouraj barak, dva jsou jaks taks akorat a zbytek je stezi slyset prestoze z portu na nas vane basovy vetrik. To doznivani se da uchem poznat pri "staccatu" prave takovyhle basovy linky, neco co melo byt utnuty a misto toho este chvili zvoni, tak to prispiva k necitelnosti basu. Jakoze frekvencni charakteristiku dost ovlivnime umistenim, tak ty doznivánky je potreba zatlumit rockwoolem prave v tech rozich a i jinde v mistnosti.
pripojim par veci k tomu co rikal kermitak
1) ve stredu mistnosti je vzdy nejmin basu (pokud nejakej jasnej stred mistnosti existuje), je to dany tim, ze se tam nachazej nuly prakticky vsech dulezitejch rezonanci (modu)
2) nejvyrovnanejsi je bas okolo 0.4 nasobku velikosti mistnosti (resp. zlatej rez)
3) u zdi a v rozich byva nejvic basu, protoze tam jsou maxima rezonanci a v rozich konci vsechny rezonance (u normalni obdelnikovy mistnosti).
4) uplne rovna charakteristika neexistuje, je potreba najit nejakou nejrozumnejsi variantu umisteni repraku i poslechu posouvanim o 10cm vsemi smery dokud nenajdeme pekne misto, to muze nekdy trvat.
5) u tech mejch s3a este hodne zalezi na tom jak je otocim... horizontalne/vertikalne, stredy do prostred, stredy ven... dela to hodne velky rozdily, ale myslim, ze to vetsinu z vas netrapi, protoze mate 2pasmovky.
6) no a este nezalezi jenom na frekvencni charakteristice mistnosti, ale taky na dozvuku. Tyhle dve veci jsou sice z velky casti propojeny, presto to doznivani basu se tolik neresi, protoze to neni takovej problem, jako kdyz na sinus base zahrajeme stupnici a 4 tony z toho bouraj barak, dva jsou jaks taks akorat a zbytek je stezi slyset prestoze z portu na nas vane basovy vetrik. To doznivani se da uchem poznat pri "staccatu" prave takovyhle basovy linky, neco co melo byt utnuty a misto toho este chvili zvoni, tak to prispiva k necitelnosti basu. Jakoze frekvencni charakteristiku dost ovlivnime umistenim, tak ty doznivánky je potreba zatlumit rockwoolem prave v tech rozich a i jinde v mistnosti.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
ja bych ji spis hledal na 1000 cyklech a vejs. asi teckou myslime neco jinyho. tecka neni spodni ton, ale prvotni transient (pripadne treba navrstveny hihat).TOM-Thak píše:Brooklyn / juanita juarez: dobre dalo by se to definovat "kde ma kopak u elektronicky tanecni muziky tecku" 80-100hz rozsirime setkal sem se i se 100hz. A vim co sem v Cyrilove prostredi slysel. Bo sme oba dva hluší)
Brooklyn / juanita juarez: jj to byl asi nepresny termin. Ja mam zazito, ze kolem 50hz je tzv. hip hop ring kdy ti pri zvyrazneni tyto frekvence kopak vic zabasuje po kopnuti pry je to odvozeno od hip hopovejch producentu, kteri to udajne pouzivaj. Pak kolem 80-100hz zvyraznis ten uhoz / kopnuti. A ty mas na mysli ty frekvenci, ktera ti ten kopak nastreduje, coz pouzivam taky abych dosahl dobry vyraznosti kopaku vs basy, aby tyto dva nastroje proti sobe dobre ladili. (prip. to CHcko na kicku jak rikas).
Takze ne tedy tecka, ale to opravdove "kopnuti" nevim jak jinak to nazvat
Takze ne tedy tecka, ale to opravdove "kopnuti" nevim jak jinak to nazvat
