Rozhodování mezi crossoverem a přidáním subu s LPF k hlavnímu páru je vždycky trochu komplikované.. zvlášť při kombinaci různých modelů beden a výrobců, které nejsou navržené tak, aby hrály v jednom celku. Hodně to také záleží na typickém používání celého systému (např. reprodukce při vysokém SPL s co nejmenším zkreslením vs. nejpřirozeněji znějící přechod mezi hlavním párem a subem) a konkrétním prostorem.
Moje zkušenost je víceméně taková, že jsem většinou preferoval popsanou variantu č. 1 - tzn. i když byla možnost použít vestavěnou výhybku, tak to nakonec skončilo u přidání subu k hlavnímu páru bez ořezu, protože se to nejlíp pojilo dohromady a odpadla starost s případným přepínáním bass managementu (prostě byl sw buď zapnutý nebo ne).
Samozřejmě to může mít svá úskalí např. u kombinace sw a malých přeportovaných nearfieldů nebo nedostatečného nastavení na sw (skokové nastavení frekvence filtru a flipu polarity nemusí sednout k hlavnímu páru), pak může dopadnout zapojení s výhybkou líp.. ale to chce vždy vyzkoušet.
Co se týká softwarového řešení, tak sice nedělám v Cubase a poslední verze jsem viděl tak trochu z rychlíku, ale teoreticky by to mělo jít přes Control room, kdy se nastaví dvě poslechové cesty a do obou se pošle hlavní mix.. následně by mělo jít do každé z nich přidat různé pluginy a nastavit jiné ASIO výstupy.. Takže bys teoreticky mohl zkusit dvě varianty.
Použít vestavěný bass management a LPF v subu a oříznout jen hlavní pár, jak jsi původně zmiňoval.. Jakýkoliv VST IIR ekvalizér, co umí např. butterworth HPF by mohl zafungovat.
I když já bych spíš volil variantu nějakého VST crossoveru.. a úplně bych obešel LPF v sw, tzn. použít jeho LFE vstup.
Důvod je ten, že s dalším samostatným ekvalizérem netrefíš přesně průběh toho filtru v sw tak, aby se oba doplnily a nevznikl žádný frekvenční propad nebo zdvih okolo dělících frekvencí. Což právě pořeší crossover plugin, který typicky implementuje nějaký Linkwitz-Riley druhého nebo čtvrtého řádu. Navíc při kombinaci dvou různých filtrů (sw a počítač na hlavní pár) můžou vznikat další problémy..
Jestli je tvá Cubase 32bit, tak je pár docela dobrých freeware pluginů, co tohle umí.. např.
CrosOver na
http://rs-met.com/freebies.html nebo Ohlův LS-filter
http://www.ohl.to/about-audio/audio-softwares/ls-filter
Na 64bitů toho moc neznám, ale kupříkladu Voxengo BMS by to zařídilo také
http://www.voxengo.com/product/bms/
Jak jsem psal, že nedělám v Cubase, tak nevím, jestli by si to poradilo v Control Roomu s pluginem, co má 2 vstupy a víc výstupů, resp. jak by se to dalo pak dalo správně namapovat např. do třech kanálů ASIO. Ale i kdyby to nebylo možné takhle udělat, mělo by to jít tak, že se vrazí stejný plugin do obou cest, výhybka se nastaví stejně a vypnou se pásma, která do konkrétního výstupu nemají jít.
Jinak pro rychlé testování možností je docela dobrý plugin do Foobaru 2000..
http://xover.sourceforge.net když se to zkombinuje s pluginem pro ASIO výstup
https://www.foobar2000.org/components/view/foo_out_asio tak by sis mohl odladit nějaké nastavení a následně ho zkusit zreplikovat v Cubase nebo v případě, že by to hrálo nějak zásadně dobře, tak vyzkoumat i externí výhybku.
Jinak ještě obecně k externím DSP výhybkám s analogovými vstupy.. chce to podle mě docela dobře porovnávat přínosy a negativa, některé digitální implementace sice vyřeší hlavní úkol - korektní rozdělení do pásem, ale zároveň mají např. o dva řády horší převodníky, než co jsou ve zvukovce, a špatné hodiny s fixní frekvencí 48k.. tzn. samotný průchod zařízením i v DSP bypassu může "vymýt" zvuk takovým způsobem, že je to finálně výrazně horší.
Michal