Ahoj,
k Fostex jako k značce jsem se dostal před asi 15ti lety náhodou. Chtěl jsem HS80, ale nebyly skladem, tak jsem vzal ekvivalent od Fostex a přikoupil pak jejich menší brášky PM0.5. Toho, že jsem tehdy nevzal HS80, lituji jen napůl. Stejně se totiž 5" ukázalo jako pro moje potřeby lepší, dostačující volba. Yamahu jsem však vždycky chtěl kvůli bílým membránám, kvůli věhlasu NS10 (čili zpola marketingově), tak se k tomu obloukem vracím.
Můj dotaz číslo 1: Jsou podle vás Yamaha HS50 M zvukově lepší než Fostex PM0.5 MkII? Podle mě víceméně ano. A pokud chci bílou membránu, stejně nic v 5" jiného není. Spíš mě zajímá, jestli bude rozdíl dobře slyšitelný. A to "dobře" myslím vyrovnanost a prokreslenost, detail.
Dotaz číslo 2: Pro mix&mastering mi moje Beyerdynamic DT 770 Pro nikdy moc nevyhovovaly; podle mého názoru kvůli jejich uzavřené konstrukci. A taky vysoké impedanci, kde můj zesík nikdy moc nestíhal. Mám ale tuto značku rád. U DT 770 Pro mi chybí basy a prostor, jako logická volba (a progres) se mi zdá DT 900 Pro X. Tedy chci otevřená. 990 Pro mají nehezky nedůvěryhodné výšky. Alternativa v podobě např AKG 702 je dílensky nejen horší, ale navíc na basech (které miluju) chudší. Krom toho se mi design AKG nikdy moc nelíbil. Tak se chci jen ujistit, že za těch cca 5-6k na mix&mastering jde o dobrou volbu. Nebo znáte lepší?
Krmim to z Presonus Studio 1810C...
Yamaha HS5 M & Beyerdynamic DT 900 Pro X místo FOSTEX PM0.5 MkII & Beyerdynamic DT 770 Pro
Re: Yamaha HS5 M & Beyerdynamic DT 900 Pro X místo FOSTEX PM0.5 MkII & Beyerdynamic DT 770 Pro
Musím si teda rejpnout, protože jestli tě ze všeho nejvíc zajímá bílá membrána, tak to teda nevím, jestli se mám smát, nebo brečet...
Ke sluchátkům - vyber si co ti vyhovuje, ale zcela určitě by to mělo mít otevřenou konstrukci. Sám ty tebou kritizované 702 mám a kromě toho, že trošinku občas povrzávají při pohybu hlavy k nim nemám absolutně žádnou výtku. Používám korekční ekvalizaci a crossfeed. Jejich zvuk takto považuji za vysoce přesnej a kritickej, navíc je vydržím mít na hlavě poměrně dlouho. Díky tomu si na nich opravdu dovolím i dolaďovat poměry a sílu efektů, nebo kontrolovat kompresi a zkreslení při finálním mačkání.
Ke sluchátkům - vyber si co ti vyhovuje, ale zcela určitě by to mělo mít otevřenou konstrukci. Sám ty tebou kritizované 702 mám a kromě toho, že trošinku občas povrzávají při pohybu hlavy k nim nemám absolutně žádnou výtku. Používám korekční ekvalizaci a crossfeed. Jejich zvuk takto považuji za vysoce přesnej a kritickej, navíc je vydržím mít na hlavě poměrně dlouho. Díky tomu si na nich opravdu dovolím i dolaďovat poměry a sílu efektů, nebo kontrolovat kompresi a zkreslení při finálním mačkání.
Re: Yamaha HS5 M & Beyerdynamic DT 900 Pro X místo FOSTEX PM0.5 MkII & Beyerdynamic DT 770 Pro
Tohle by mohlo trochu pomoct v rozhodování: https://studio.3bees.cz/wiki/pages/g6C7 ... estnk.html
A obětoval bych čas (fakt!) na tu návštěvu v Roztokách.
P.
A obětoval bych čas (fakt!) na tu návštěvu v Roztokách.
P.
Re: Yamaha HS5 M & Beyerdynamic DT 900 Pro X místo FOSTEX PM0.5 MkII & Beyerdynamic DT 770 Pro
Víte jak to je s bílou membránou, prostě marketing - laik nezná Adam, Focal nebo Genelec, jen Yamahu a považuje ji za vrchol profesionality, přestože pochopitelně vim, že to tak není. Další věc je, že v cenové hladině, kterou jsem si na to vyhradil (10k za pár 5"), se o nějaké "profi" úrovni nedá mluvit u ničeho. Pak ty Yamahy jako jediné alespoň nabízejí onu přidanou hodnotu.Kromě toho jsem je vždycky chtěl. Do sestavy s 2x 8" a 3x 5" Fostex už jsem nějakých 30k tehdy dal a dokud mi hudba nevydělává, nemůžu do tohoto hobby investovat víc. Ani nechci. Je totiž skoro úplně jedno, co má člověk za monitory, sluchátka a vybavení, když dělá shit hudbu - dobrý producent udělá dobrý track skoro na čemkoliv. A já...Čím lepší vybavení jsem si kupoval a "rostl", tím horší ta hudba byla. Dokud jsem úplně nevěděl, co dělám, a dělal to na 2.0 Genius bednách, měla ta hudba kouzlo, byla intuitivní. Pak se horšila, zřejmě jsem už řekl vše, co jsem hudbou říct chtěl, nevím. To už je 20 let. Teď teda nejsou bedny můj největší problém.
Ke sluchátkům. Pořád o těch AKG přemýšlím, prý jsou za tu cenu nejvyrovnanější. Akorát mám trochu obavy, že mě, alespoň podle těch křivek a recenzí, co jsem viděl, nebudou tak bavit jako 900 Pro X. A já chci, aby byla vyrovnaná, věrohodná, ale ne přehnaně plochá, takže trochu víc laděná do zábavného zvuku - vím, že jsou to protichůdné požadavky a je těžké určit ten "sweetspot", nicméně mi připadá, že 900 Pro X jsou v tomto ohledu zvukovým reparatem 990 Pro, které jsou podle všeho bez ekvalizace ve výškách (a trochu i v basech) nevěrohodné a tudíž i vcelku špatně pro to, co chci, použitelné. Věřím, že K702 ani 900 Pro X bych nemusel ekvalizovat třeba vůbec (když finální mix stejně udělám a ověřím na monitorech).
Za ten web díky, ale v sekci "pracovní" jsou prakticky všechna sluchátka uzavřená, což jsem si řekl, že už nechci. Chci větší prostorovost, přirozenost, pohodlí a trochu přeslechy, trochu imitaci mixu na monitorech, protože na sluchátkách nedělám rád. Často ale musím, takže jen otevřená můj odpor trochu zmírní, uzavřená určitě ne.
O co mi tedy jde? Chci se asi jen utvdit v tom, že je to s 5" do 10k za pár prašť jako uhoď, resp. že mezi těmi Yamahami a Fostex, co mám teď, nebude žádný markantní rozdíl, resp. že ty Yamahy budou méně ploché a víc muzikální - prý mají víc HiFi ladění (alespoň to zde kdosi o HS80 kdysi prohlašoval).
Se sluchátky, ale i s těmi repráky by mě zajímaly zkušenosti těch, co dané modely mají nebo je slyšeli. Klady i zápory - ale ne pouze zápory, protože nic není úplně dobré ani úplně špatné. Toho špatného s rostoucí cenou monitorů/sluchátek jen samozřejmě ubývá...
Ke sluchátkům. Pořád o těch AKG přemýšlím, prý jsou za tu cenu nejvyrovnanější. Akorát mám trochu obavy, že mě, alespoň podle těch křivek a recenzí, co jsem viděl, nebudou tak bavit jako 900 Pro X. A já chci, aby byla vyrovnaná, věrohodná, ale ne přehnaně plochá, takže trochu víc laděná do zábavného zvuku - vím, že jsou to protichůdné požadavky a je těžké určit ten "sweetspot", nicméně mi připadá, že 900 Pro X jsou v tomto ohledu zvukovým reparatem 990 Pro, které jsou podle všeho bez ekvalizace ve výškách (a trochu i v basech) nevěrohodné a tudíž i vcelku špatně pro to, co chci, použitelné. Věřím, že K702 ani 900 Pro X bych nemusel ekvalizovat třeba vůbec (když finální mix stejně udělám a ověřím na monitorech).
Za ten web díky, ale v sekci "pracovní" jsou prakticky všechna sluchátka uzavřená, což jsem si řekl, že už nechci. Chci větší prostorovost, přirozenost, pohodlí a trochu přeslechy, trochu imitaci mixu na monitorech, protože na sluchátkách nedělám rád. Často ale musím, takže jen otevřená můj odpor trochu zmírní, uzavřená určitě ne.
O co mi tedy jde? Chci se asi jen utvdit v tom, že je to s 5" do 10k za pár prašť jako uhoď, resp. že mezi těmi Yamahami a Fostex, co mám teď, nebude žádný markantní rozdíl, resp. že ty Yamahy budou méně ploché a víc muzikální - prý mají víc HiFi ladění (alespoň to zde kdosi o HS80 kdysi prohlašoval).
Se sluchátky, ale i s těmi repráky by mě zajímaly zkušenosti těch, co dané modely mají nebo je slyšeli. Klady i zápory - ale ne pouze zápory, protože nic není úplně dobré ani úplně špatné. Toho špatného s rostoucí cenou monitorů/sluchátek jen samozřejmě ubývá...
Re: Yamaha HS5 M & Beyerdynamic DT 900 Pro X místo FOSTEX PM0.5 MkII & Beyerdynamic DT 770 Pro
Víš co, ten člověk z toho odkazu - Kakaxa, je hrozně milej, má obrovský zkušenosti a je radost u něj něco pořídit (má i velmi dobré ceny). Já jsem u něj kupoval své současné bedny a bylo to fakt hrozně fajn popovídání i poslouchání. Myslím, že je i jeden z mála, co ti bude schopnej říct zasvěceně i informace o levnějších věcech, protože mu prochází rukama prakticky vše, co je k mání na trhu. Většina z nás tady takové široké obzory nemá - známe dvoje troje bedny dobře a zbytek buď z rychlíku, nebo vůbec. Se sluchátky podobně... Jestli to k němu nemáš extra daleko, neváhej 
_
Jen si dovolím malý podnět k zamyšlení:
https://www.muziker.cz/fluid-audio-fx50
Nebo - ochuzovat se o spodek je imho škoda. Neznám místnost, pro kterou by byl 8" zbytečně hodně (jak občas slýchávám). Podle mě je to pověra (skutečnej problém tkví trochu někde jinde než v kubatuře místnosti, nemluvíme-li tedy o totálním ajnclíku
).
https://www.muziker.cz/fluid-audio-fx80
_
Jen si dovolím malý podnět k zamyšlení:
https://www.muziker.cz/fluid-audio-fx50
Nebo - ochuzovat se o spodek je imho škoda. Neznám místnost, pro kterou by byl 8" zbytečně hodně (jak občas slýchávám). Podle mě je to pověra (skutečnej problém tkví trochu někde jinde než v kubatuře místnosti, nemluvíme-li tedy o totálním ajnclíku
https://www.muziker.cz/fluid-audio-fx80
Naposledy upravil(a) biscuit dne 02 říj 2023 18:55, celkem upraveno 1 x.




