Jak pokračovat dál?
Jak pokračovat dál?
Ahoj,
mám mixpult Mackie Onyx 1620i, ale už mi přestává stačit - velikostí, a to především počtem mikrofonních vstupů, nemá podskupiny atp. Rád bych tedy přešel na něco většího, ale tento pult má úplně geniální vlastnost o niž bych nerad přišel - má v sobě převodníky a firewire kartu, takže jsem mohl nahrávat v podstatě kdekoli po stopách (například na koncertech do notebooku). Teď se musím rozhodnout, co bude nejlepší dál, koupit lepší analogový pult a k němu převodníky a interface, nebo jít rovnou do digitálního pultu.
K prvnímu rešení mě táhne především touha po pořádném analogovém pultu a poměrně příznivá cena použitých mixů - Mackie 32.8 se dá sehnat za 14 000,- v pěkném stavu. Problém je ale s převodníky, nemůžu si dovolit investovat do převodníků tolik peněz, rád bych se s celým řešením vešel do cca 50 000,- s tím, že bych kupoval vše bazarové. Pak je také třeba koupit interface, nejlépe s firewire. Nemuselo by se jednat o bůh ví jaké převodníky, ale rád bych zůstal minimálně na úrovní současných v Mackie Onyx. Máte nějáký tip na ne tak drahý převodník do 24 stop (to by pro začátek stačilo)?
Pak jsem se díval na digitální pulty, kolem 40 000,- se dá sehnat použitý Presonus Studiolive 24.4.2. Ten má v sobě interface na firewire. Navíc má na každém kanálu kompresor, gate, ekvalizér atp. To by mohlo ušetřit náklady na hardwarové procesory naproti analogovému řešení. Jak je na tom však kvalita těchto pultů (značky)? Jsou digitální procesory srovnatelné s těmi hardwatovými co se kvality týče?
Díky moc za tipy.
PS: Snad jsem zařadil dotaz do správné sekce.
mám mixpult Mackie Onyx 1620i, ale už mi přestává stačit - velikostí, a to především počtem mikrofonních vstupů, nemá podskupiny atp. Rád bych tedy přešel na něco většího, ale tento pult má úplně geniální vlastnost o niž bych nerad přišel - má v sobě převodníky a firewire kartu, takže jsem mohl nahrávat v podstatě kdekoli po stopách (například na koncertech do notebooku). Teď se musím rozhodnout, co bude nejlepší dál, koupit lepší analogový pult a k němu převodníky a interface, nebo jít rovnou do digitálního pultu.
K prvnímu rešení mě táhne především touha po pořádném analogovém pultu a poměrně příznivá cena použitých mixů - Mackie 32.8 se dá sehnat za 14 000,- v pěkném stavu. Problém je ale s převodníky, nemůžu si dovolit investovat do převodníků tolik peněz, rád bych se s celým řešením vešel do cca 50 000,- s tím, že bych kupoval vše bazarové. Pak je také třeba koupit interface, nejlépe s firewire. Nemuselo by se jednat o bůh ví jaké převodníky, ale rád bych zůstal minimálně na úrovní současných v Mackie Onyx. Máte nějáký tip na ne tak drahý převodník do 24 stop (to by pro začátek stačilo)?
Pak jsem se díval na digitální pulty, kolem 40 000,- se dá sehnat použitý Presonus Studiolive 24.4.2. Ten má v sobě interface na firewire. Navíc má na každém kanálu kompresor, gate, ekvalizér atp. To by mohlo ušetřit náklady na hardwarové procesory naproti analogovému řešení. Jak je na tom však kvalita těchto pultů (značky)? Jsou digitální procesory srovnatelné s těmi hardwatovými co se kvality týče?
Díky moc za tipy.
PS: Snad jsem zařadil dotaz do správné sekce.
Re: Jak pokračovat dál?
http://www.prodance.cz/forum.html?name= ... us&df=&dt=
Tady najdeš pěkné zhodnocení efektů a vybavení mixpultu Presonus 16.0.2... Ty efekty atd. by měly být stejné, jako u většího brášky, o kterém uvažuješ... Někteří lidi však nadávají, že má "krkolomné" ovládání, zvláštní průběhy korekcí... Nevím, těžko říct...
Osobně bych se vydal cestou digitálu s možností WIFI ovládání (např. přes iPod...). Ta pohodlnost je k nezaplacení, nemusíš tahat efektový rack, párák, chodíš si po parketu s iPodem a přitom zvučíš
atd.
Tady najdeš pěkné zhodnocení efektů a vybavení mixpultu Presonus 16.0.2... Ty efekty atd. by měly být stejné, jako u většího brášky, o kterém uvažuješ... Někteří lidi však nadávají, že má "krkolomné" ovládání, zvláštní průběhy korekcí... Nevím, těžko říct...
Osobně bych se vydal cestou digitálu s možností WIFI ovládání (např. přes iPod...). Ta pohodlnost je k nezaplacení, nemusíš tahat efektový rack, párák, chodíš si po parketu s iPodem a přitom zvučíš

Re: Jak pokračovat dál?
Díky za odpověď.
Ještě jsem dnes objevil Midas VENICE F. Pult je řešený podobně jako Mackie, jedná se o analogový mix s převodníky a firewire.
Jak je na tom ale řada Venice co do kvality? Vím, že Midas dělá špičkové analogové pulty (heritage), ale jak je na tom Venice F? Máte s touto řadou někdo zkušenost? Nevíte, kde by v ČR mohla tato konzole být k prohlédnutí?
Ještě jsem dnes objevil Midas VENICE F. Pult je řešený podobně jako Mackie, jedná se o analogový mix s převodníky a firewire.
Jak je na tom ale řada Venice co do kvality? Vím, že Midas dělá špičkové analogové pulty (heritage), ale jak je na tom Venice F? Máte s touto řadou někdo zkušenost? Nevíte, kde by v ČR mohla tato konzole být k prohlédnutí?
Re: Jak pokračovat dál?
Tak venice f konkrétně neznám... Obecně však můžu říct, že Midas je (byla) dobrá značka. Na NAMM představili však novinku, která nese značku Midas (model M32), ale jinak je to až na pár odlišností převlečený Behringer X 32, což lze chápat různě...
Re: Jak pokračovat dál?
Z těch digi pultů bych možná taky doporučil X32 respektive menší model X32 Compact. Nový Presonusy AI maj stejný jádro jako starší, ale maj daleko více výpočetní síly a lepší DAW integraci. Koukni na popis na Audiotek.cz. V obou případech nepotřebuješ žádnou další zvukovou kartu, takže by ses mohl do těch 50 tis vejít. U X32 Compact bys měl výhodu připojení přes FW či USB a 32 in/out, u Presonusu se počet I/O myslím liší model od modelu...
Re: Jak pokračovat dál?
Z digitálu se můžeš podívat na Tascam DM3200 je to menší bratříček mojeho DM4800. Můžu jen doporučit. Seženeš ho za solidní cenu (použitý začíná okolo €1300) i s FW kartou a ještě ti zůstane pár kaček na ostatní HW či SW.
http://tascam.com/product/dm-3200/
http://tascam.com/product/dm-3200/
Re: Jak pokračovat dál?
X32 sa vraj strasne kazia.. THOMANN vraj vratil celu zasielku 200 kusov Behringeru ..
Re: Jak pokračovat dál?
No, do Behringeru se mi moc nechce. Pracoval jsem na pár jejich analogových putech a kvalita zpracování byla proti Mackie o dost horší.
Na Presonus jsem četl pár negativních ohlasů, ale prý to vše bylo zastaralou verzí sw.
Na Midas jsem se díval protože bych rád používal pult dalších pár let a měl jsem jistotu, že mám kvalitní hardware, tím jsem si u Presonusu tolik jistý nebyl.
Edit: Ještě jsem se dočetl, že byl Midas v roce 2009 koupen Behringerem. Jak je na tom od té doby s kvalitou?
Na Presonus jsem četl pár negativních ohlasů, ale prý to vše bylo zastaralou verzí sw.
Na Midas jsem se díval protože bych rád používal pult dalších pár let a měl jsem jistotu, že mám kvalitní hardware, tím jsem si u Presonusu tolik jistý nebyl.
Edit: Ještě jsem se dočetl, že byl Midas v roce 2009 koupen Behringerem. Jak je na tom od té doby s kvalitou?
Re: Jak pokračovat dál?
ni MIDAS uz neexistuje .. a behringer ma midas preampy v pultoch ..
Re: Jak pokračovat dál?
Já myslím že MIDAS stále existuje jen byl koupen skupinou The MUSIC GROUP stejně tak jako KLARK TEKNIK od firmy BOSH někdy 2009. The Music Group vlastní i mnoho dalších firem a Behringer je jejich vlajková loď.Co jsem se dočetl tak obě divize však zůstávají samostatné a navíc divize MIDAS po prodeji nabrala nové vývojové týmy. Někde jsem četl že starý MIDAS tým dělá vlasní konzole ale co je na tom pravdy nevím. Každopádně starý MIDAS - dobrý MIDAS.
Nový MIDAS - ???? Behringer má v mixech preampy založené na obvodech co má MIDAS, ale co jsem se dočetl tak to není ten samý šálek čaje.

Re: Jak pokračovat dál?
stan : dik za upresnenie ..