Mikrofon na snímání kytary z komba
- pedrozakatchku
- Příspěvky: 27
- Registrován: 10 říj 2010 13:00
Mikrofon na snímání kytary z komba
Zdravím,
potřebboval bych poradit nějaký vhodný mikrofon na nahrávání el.kytary přes kombo?
Díky.
Petr
potřebboval bych poradit nějaký vhodný mikrofon na nahrávání el.kytary přes kombo?
Díky.
Petr
Re: Mikrofon na snímání kytary z komba
Možná by bylo vhodné upřesnit o jaké kombo se jedná a jestli je zaměřeno např. na higain či naopak čistší zvuky
Na větší zkreslení klasika Shure SM 57 na čistší zvuky by se hodil i nějaký kondenzátor...

- pedrozakatchku
- Příspěvky: 27
- Registrován: 10 říj 2010 13:00
Re: Mikrofon na snímání kytary z komba
Budou to vesměs higain zvuky (mám 150W Randal Pololampa + Bednu, takže asi vyzkoušíme ten Shure SM57, nehledě na to, že jsme ho nedávno koupili na virbl 
Ještě jeden dotaz. Existuje nějaké doporučení, jak daleko má být mikrofon od bedny, případně jiné umístění? Nebo je potřeba experimentovat?

Ještě jeden dotaz. Existuje nějaké doporučení, jak daleko má být mikrofon od bedny, případně jiné umístění? Nebo je potřeba experimentovat?
Re: Mikrofon na snímání kytary z komba
Tak kombinace obojího není nikdy k zahození a pro pořádnej zvuk to bez dvou mikrofonů většinou nejde. Ta SM57 se dá použít jako výchozí bod, zatím se mi žádná dynamika neosvědčila víc než padesátsedma. Občas kombinuju s jinou dynamikou (MD421, MD441, SM7, M88), nebo páskáčem, někdy kondenzátorem.
Re: Mikrofon na snímání kytary z komba
Experimentuj, zkoušej pozice a tam, kde bude mikrofon nejlíp snímat zvuk komba ku tvojí spokojenosti, tam je ta správná pozice
S SM57 nic nepokazíš...

Re: Mikrofon na snímání kytary z komba
Experimentovat je potřeba pokaždý, ale SM57 snese bejt klidně nalepená u grillu bedny.
- pedrozakatchku
- Příspěvky: 27
- Registrován: 10 říj 2010 13:00
Re: Mikrofon na snímání kytary z komba
Díky všem za reakce.Vlastně mám k dispozici ještě Oktavu 319, byla by vhodná do té kombinace? Ještě by mi pomohl nějaký návrh na umístění těchto dvou mirofonů, ať nevaříme úplně z vody.
Re: Mikrofon na snímání kytary z komba
SM 57 alebo 2x SM57 - jeden viac na os repraku (vela vysok, menej basov) a druhy skorej zkraja repraku (viacej basov, menej vysok)
overena a popularna je Sennheiser E 606 vareskova dynamika, nema taky nosovy zvuk, ako SM57
kombinacvia dynamika nablizko + kondik zdialky ma tiez svoje caro, akurat sa pridavaju problemy s rozmiestenim, fazovym zrovnanim a akustikou miestnosti.
skresleny zvuk aparatu sa da slusne zosnimat v podstate hocijakou jednou dynamikou. najvacsi vplyv na vyslednu farbu ma umiestnenie mikrofonu voci repraku, to su zasadsne rozdiely.
overena a popularna je Sennheiser E 606 vareskova dynamika, nema taky nosovy zvuk, ako SM57
kombinacvia dynamika nablizko + kondik zdialky ma tiez svoje caro, akurat sa pridavaju problemy s rozmiestenim, fazovym zrovnanim a akustikou miestnosti.
skresleny zvuk aparatu sa da slusne zosnimat v podstate hocijakou jednou dynamikou. najvacsi vplyv na vyslednu farbu ma umiestnenie mikrofonu voci repraku, to su zasadsne rozdiely.
Re: Mikrofon na snímání kytary z komba
Na Oktávě zapni určitě pad -10dB... Zkusil bych ji dát třeba pro začátek 30-40 cm od repra. Zase je třeba experimentovat. Možnostem se meze nekladou
Akorát pak bude třeba si pohlídat fáze obou mikrofonů...

- pedrozakatchku
- Příspěvky: 27
- Registrován: 10 říj 2010 13:00
Re: Mikrofon na snímání kytary z komba
Ještě jednou díky za rady. Co se týče té fáze obou mikrofonů, to se řeší při nahrávání nebo až při mixování? Fázové posuny, monokompatibilita atd. jsou věci, kterejm moc nerozumim...
Re: Mikrofon na snímání kytary z komba
ak nahravas dvoma mikrofonmi a jednen je dalej ako druhy, tak signal k tomu jednemu pride neskorej. ked takto nahrate stopy budes pustat spolu sucasne v realnom case, tak vysledna farba bude zniet velmi zvlastne, mnohe zlozky signalu sa navzajom budu odcitavat. mozno zrovna takto natrafis na zvuk, ktory vyhovuje, ale skorej asi nie. potom sa to riesi v nahravacom softvere, ze sa ta stopa z dalekejsieho mokrofonu posunie tak, aby amlitudy oboch nahratych stop co najlepsie licovali - vysledny zvuk vtedy znie zvacsa najprirodzenejsie.
pri nahravani kondikom zdialky treba mysliet na to, ze sa takto nahrava aj dozvuk miestnosti, co moze byt aj ucel, ovsem v pripade, ze nie je dobre poriesena akustika miestnosti, moze to byt aj neodstranitelny problem...
pri nahravani kondikom zdialky treba mysliet na to, ze sa takto nahrava aj dozvuk miestnosti, co moze byt aj ucel, ovsem v pripade, ze nie je dobre poriesena akustika miestnosti, moze to byt aj neodstranitelny problem...
- pedrozakatchku
- Příspěvky: 27
- Registrován: 10 říj 2010 13:00
Re: Mikrofon na snímání kytary z komba
Díky za vysvětlení a řešení téch fází, myslim, že začínám tušit, o co tady jde 

Re: Mikrofon na snímání kytary z komba
monokompatibilitu v pripade jednej gitary neriesis, pretoze v drvivej vacsine pripadov jedna gitara (aj ked nahrana viacerymi mikrofonmi) hraje z cca jedneho miesta stereopanoramy. az budes chciet gitary napravo / nalavo, tak sa to riesi opakovanym nahravatim toho isteho a az potom sa to rozhodi do stran. vtedy s monom problem nebude.
Re: Mikrofon na snímání kytary z komba
ještě přidám malou radu - většinou je potřeba kytaru nahrát trochu ostřeji než by se člověku zdá, pak se to ocení při mixu. Když se nahraje kytara tak akorát podle pocitu, tak se obvykle musí moc ekvalizovat.