Steinberg UR816C vs. ? (primárně sound design)

Diskuse ohledně nákupů audiotechniky (mám si koupit X nebo Y)
Odpovědět
Uživatelský avatar
spid
Příspěvky: 17
Registrován: 25 lis 2008 07:53

Steinberg UR816C vs. ? (primárně sound design)

Příspěvek od spid »

Zdravím,
stavím nový počítač (platforma intel/win10pro) a s mou stařičkou E-MU 1212M se budu muset rozloučit.

Pracovat budu převážně v Cubase 11, popřípadě i v Reapru (občas i Live od Abletonu,..). Ocením i konektivitu s IOS. Primárně budu zpracovávat zvuky/ruchy - výroba efektů, prostě obecně sound-design. Více vstupů potřebuju kvůli pár syntíkům/samplerům a krabičkám (tak ať mají každej svůj "domeček"). Časem chci vybudovat i zvukotěsnou kabinu na nahrávání, takže se využije i mikrofonní vstup. Sekundárně chci kartu používat i na moje (čistě hobby) fušování do muziky. Racková verze zvukovky je pro mě taky jedna z poměrně důležitých kritérií.

Moje požadavky bych shrnul:
- 2 mikrofonní vstupy
- více jak 4 linkové vstupy (6 je optimum)
- možnost nahrávat na 192 kHz
- MIDI I/O
- bezproblémová kompatibilita na platformě intel/win10pro s Cubase, Reaper, (Live,..)
- word clock
- IOS konektivita

Moje hledání se stále točí kolem této karty Steinberg UR816C. Víceméně jsou recenze pozitivní, našel jsem ale i pár reakcí, že to má nějaké bugy, nebo že nejsou spokojení se zvukem. Ale jsou to výjimky 1 ku 100..Ale i tak jsem trošku zpozorněl a rozhodl se raději poradit a ujistit se, jestli je tato zvukovka pro moje účely dobrá volba.

Za případné rady, popř. tipy na jiný audio interface, předem díky.

Uživatelský avatar
Fractal
Příspěvky: 2865
Registrován: 10 dub 2004 14:54

Re: Steinberg UR816C vs. ? (primárně sound design)

Příspěvek od Fractal »

Na tohle ti nejlépe odpoví majitel zvukovky z té série. Já si myslím že chybu rozhodně neuděláš.

Steinberg má sílu ve své cenové hladině v podstatě ve všem, v předzesácích, ve zpracování, v architektuře, design bez zdroje, efekty...

Jediná slabina Steinbergu je v ovladačích, které dělá s Yamahou. Ty se postupně vyladí a pak šlapou. Jen začátky, když je rozhraní nové, jsou krušné.

Jenže to, že je to vyvíjeno s Yamahou, je naopak taky ta největší devíza, protože ten Yamahácký hardware je prostě jeden z nej, na rovinu.

Co si rozmysli, je pošet vstupů (pokud nenahráváš více živých muzikantů najednou).

Člověk si vždycky plánuje kolik to vstupů bude a nebude používat simultálně, ale vždycky to dopadne tak, že jich používá méně než zamýšlel.

Já bych se spíš zaměřil na tu menší verzi UR44C, nakonec platit za dva vstupy a ADAT skoro 2X víc? Je to nutné?

Co určitě potřebovat budeš jako sound-designer je minimálně jeden kvalitní mikrofonní vstup a ten tam je.

Pokud oceníš iOS CC, tak nevím kolik podobných zvukovek tu možnost nabízí.

Kvalitnější sound v přepočtu na cenu za jeden vstupní a výstupní kanál bude skoro nemožné najít, si troufám říct.

Co mě napadá jako varianta jsou Focusrite Clarett.

Odpovědět