Dobrý večer.
Před dvěmi léty začaly mé první pokusy o skládání hudby. Tehdy jsem měl zdravotní problémy, a poslech ukliňujících melodií mi velmi pomáhal. Když se mé zdraví zlepšilo, pustil jsem se do vlastní tvorby.
Pokouším se tvořit takovou hudbu, která se mi líbí ale jde poznat, že jsem amatér. Je na ní co zlepšovat.
Snažím se, aby v ní byly emoce, vyvolávala "pocity", uklidňovala a byla jiná.
Hodně lidí kolem mě mi však říká, že je hrozná a na emoce se dnes v hudbě vůbec nehraje.
Co myslíte vy? Jak na vás moje hudba působí? Budu velmi rád za upřímné názory a rady.
Moc vám děkuji a přeji pěkný zbytek večera
Uf, no, slabota to je človeče, keď už chceš počuť názor. z toho počutia mi to príde tak, že čosi s vsti-čkami a DAWom robiť vieš, ale je to na úplne základnej úrovni. tie beaty "kick-snare-kick-snare" dokolečka to je tragédia... v tých skladbách sa nič nedeje, nemajú vývoj, chýba im intergrita... ešte je pred tebou dlhá cesta, ale hlavne sa nenechaj odradiť a maj z toho radosť
Ahoj, vítej na audiozone. Mě se to líbí, protože hudbu vidím podobně jako ty. V Blízko Nás mi akorát v poslední části už ten dulcimer leze spíš na nervy než by mě uklidňoval. Určitě pokračuj, rád si poslechnu další tvorbu.
Pustit si to před 10 lety, tak bych to absolutně neuznával a řekl bych ti, že je potřeba na tom pořádně zamakat. Jenže po nějakým čase stráveným v Brně a seznámení se s brněnskou alternativní scénou, jsem se se naučil, že umělecky prodat jde absolutně všechno, pokud to obalíš správnými slovy, vystupováním či statementem. Takže dnes bych řekl - je to koncepčně ok, ale je potřeba zamakat na zvuku.
Ale teď trochu podrobněji.
Připominá mi to hlavně tvorbu Johna Mause. Máš tam renesančně-barokní akordové změny s bicí složkou, která tu podobnost podtrhává. Nicméně on ve své tvorbě užívá synťáky místo plucků )))
Já bych se pro začátek zaměřil na hudbu, která tě baví poslouchat a od tama bych se odpíchnul. Všichni si kreativně vypůjčujem od každého něco, takže bych se zaměřil na prvky, co tě baví a přetavil je do tvorby vlastní.
Zvuková kvalita už je pak na trénovaném uchu a nějaký tutoriály, jak se postarat o celkový zvuk treku, je už určitě několikrát vysvětleno na YT. Stačí se šikovně zeptat a von ten algoritmus ti najde něco akorát.
"...že umělecky prodat jde absolutně všechno, pokud to obalíš správnými slovy, vystupováním či statementem"
To je už ale téma marketingu okolo hudby - úplné iná sféra, ktorá s kvalitou hudby ako takou nemá nič spoločné. O x talentoch nikto nič nevie, lebo nemajú za sebou práve to promo, bez ktorého ostávajú nepoznaní, bohužiaľ to ale nie je Vojtěchov prípad - myslím, že treba veľmi zamakať (aj v tejto dobe a aj keby to bolo pred 10-timi rokmi...) a mať trpezlivosť. Každopádne, toto je typická situácia novicov, ktorí majú už po krátkom čase pocit, že im to už konečne "hrá", ale žiaľ nie - po dvoch rokoch znejú tie jeho veci adekvátne k tomu, ako dlho sa tomu venuje, takže je to úplne v pohode, a bude určite napredovať, ak sa bude hudbe venovať ďalej.
Pěkný den,
Moc děkuji za rady a názory. Pokračovat ve tvorbě hudby bych chtěl. Určitě budu pracovat na tom, aby byla hudba jak kompozičně, tak zvukově lepší a propracovanější Do této chvíle jsem se spíše soustředil na melodie, než na kompozici a celkový zvuk.
Myslím, že bude nejlepší, když budu trénovat a uploudovat na web jen skladby, které toho budou hodny
Ještě jednou vám moc děkuji
Uf, no, slabota to je človeče, keď už chceš počuť názor. z toho počutia mi to príde tak, že čosi s vsti-čkami a DAWom robiť vieš, ale je to na úplne základnej úrovni. tie beaty "kick-snare-kick-snare" dokolečka to je tragédia... v tých skladbách sa nič nedeje, nemajú vývoj, chýba im intergrita... ešte je pred tebou dlhá cesta, ale hlavne sa nenechaj odradiť a maj z toho radosť
Souhlasím. Když svou hudbu poslouchám s odstupem času, uvědomuji si, že bych takové skladby nemohl doposlouchat až do konce.Po chvíli totiž začně nudit. Budu na tom dále pracovat
Pustit si to před 10 lety, tak bych to absolutně neuznával a řekl bych ti, že je potřeba na tom pořádně zamakat. Jenže po nějakým čase stráveným v Brně a seznámení se s brněnskou alternativní scénou, jsem se se naučil, že umělecky prodat jde absolutně všechno, pokud to obalíš správnými slovy, vystupováním či statementem. Takže dnes bych řekl - je to koncepčně ok, ale je potřeba zamakat na zvuku.
Ale teď trochu podrobněji.
Připominá mi to hlavně tvorbu Johna Mause. Máš tam renesančně-barokní akordové změny s bicí složkou, která tu podobnost podtrhává. Nicméně on ve své tvorbě užívá synťáky místo plucků )))
Já bych se pro začátek zaměřil na hudbu, která tě baví poslouchat a od tama bych se odpíchnul. Všichni si kreativně vypůjčujem od každého něco, takže bych se zaměřil na prvky, co tě baví a přetavil je do tvorby vlastní.
Zvuková kvalita už je pak na trénovaném uchu a nějaký tutoriály, jak se postarat o celkový zvuk treku, je už určitě několikrát vysvětleno na YT. Stačí se šikovně zeptat a von ten algoritmus ti najde něco akorát.
Inspiroval jsem se projektem Enigma, který poslouchám snad od 12 let. Právě tato hudba je mi nejbližší.
Můj velký problém je taky ten, že rád tvořím obaly pro hudební alba. Až někdy zapomenu na hudební složku a dávám si větší práci s vizuálem
Cau Vojto! Po tom tvojom uvodnom pribehu,pozriem pocet prispevkov a vravim si,ej to bude isto zasa nejaky vtip?:D Mily,slusny clovek plny az detskeho nadsenia z tvorby?To bude isto pruser:D
A praveze nie ,hudba sice svojska ale super,zvuk pohodicka.Absolune nic mi na tom neprekaza..
Inak tie beaty mi hrozne pripominaju nieco taketo..
vojto, jestli mas rad enigmu a chces se priblizit tomu, co dela cretu, mel bys hodne studovat. nejen obecnou hudebni teorii (alespon po povrchu), ale treba taky jeho vyvoj. kdyz si poslechnes jeho tvorbu z osmdesatek i to co pozdeji delal pro sandru, myslim, ze o neco jednoduseji rozklicujes jeho kouzlo. enigma se od jeho drivejsich veci lisi, z urcityho uhlu pohledu, jen nepatrne.
jinak za sebe, jestli te muzu trochu nasmerovat (z toho co jsem z tve hudby pochopil) - zkus trenovat vrstveni. na jednom kratsim casovym useku na sebe zkousej davat vic stop, ktery spolu budou fungovat. zatim ta tvoje tvorba pusobi spis jako takovy vystrihovanky a takova opatrna kolaz, u ktery se dava pozor hlavne na to, aby se toho moc neprekrejvalo. myslim, ze jsem zacinal trochu podobne.
Cau Vojto! Po tom tvojom uvodnom pribehu,pozriem pocet prispevkov a vravim si,ej to bude isto zasa nejaky vtip?:D Mily,slusny clovek plny az detskeho nadsenia z tvorby?To bude isto pruser:D
A praveze nie ,hudba sice svojska ale super,zvuk pohodicka.Absolune nic mi na tom neprekaza..
Inak tie beaty mi hrozne pripominaju nieco taketo..
Moc děkuji za pochvalu. Ona je ta moje hudba taková "infantilní". Snažím se vytvářet "jinak" i obaly, aby k ní seděly.
V prvních skladbách mi hrají opravdu podobné beaty
vojto, jestli mas rad enigmu a chces se priblizit tomu, co dela cretu, mel bys hodne studovat. nejen obecnou hudebni teorii (alespon po povrchu), ale treba taky jeho vyvoj. kdyz si poslechnes jeho tvorbu z osmdesatek i to co pozdeji delal pro sandru, myslim, ze o neco jednoduseji rozklicujes jeho kouzlo. enigma se od jeho drivejsich veci lisi, z urcityho uhlu pohledu, jen nepatrne.
jinak za sebe, jestli te muzu trochu nasmerovat (z toho co jsem z tve hudby pochopil) - zkus trenovat vrstveni. na jednom kratsim casovym useku na sebe zkousej davat vic stop, ktery spolu budou fungovat. zatim ta tvoje tvorba pusobi spis jako takovy vystrihovanky a takova opatrna kolaz, u ktery se dava pozor hlavne na to, aby se toho moc neprekrejvalo. myslim, ze jsem zacinal trochu podobne.
Mě u Enigmy fascinuje spojení "tehdy současného zvuku" s gregoriánskými chorály a world music. Ikdyž se jedná o naprosto rozdílné žánry, skvěle do sebe zapadají. Přibližovat se tvorbě Michaela Cretu, si moc netroufám.
Já jsem si už hodněkrát říkal, že by těm skladbám prospělo, kdyby nebyly tak "prázdné" Pokusím se o víkendu vytvořit jednu cvičnou skladbu s více stopami
Zatial je to slabe, ale to nie je dovod prestat, prave naopak, makaj na sebe a bude to lepsie Mne tam trocha biju do usi niektore chord progressions, neviem ci je to zamer, alebo si ich takto daval skor nahodne. V tomto velmi pomoze trocha si nastudovat hudobnu teoriu.
Ja osobne idem podla kurzov Music Theory Comprehensive na skillshare.com (je to dostupne aj na dalsich learning platformach ako udemy), a dost ma to posuva dopredu.