Ej ha

Vaše produkce a názory na ní, české a slovenské elektronické kapely a projekty
Uživatelský avatar
tony9
Příspěvky: 1386
Registrován: 04 zář 2003 23:51

Re: Ej ha

Příspěvek od tony9 » 11 dub 2017 09:39

Já za tím vidím spustu práce. Problém je midi. Kdo si ale tady může dovolit třeba živé smyčce? Za aranží vidím hodně zkušeností.

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12767
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Re: Ej ha

Příspěvek od dendy » 11 dub 2017 10:31

mne hudba vobec nevadi.. nieje to nieco co by som si sam od seba pustil a pocuval ale vobec nici ma to neurazilo, vlastne to je celkom prijemne, taka pohoda z toho na mna ide, jarna nalada :) .. sam by som niec otake urcite nedokazal vytvorit takze respekt ..

co mi vadi je hlas spevacky, bez nej by to bolo pre mna ovela viac pocuvatelne, vobec mi jej prejav a ton hlasu nieje prijemny ..

samozrejme je to len moj uplne subjektivny nazor, ale tak to je asi pointa tohoto threadu - vypocut a povedat dojmy :mrgreen:

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Ej ha

Příspěvek od Pytkin » 11 dub 2017 10:53

Mne tiez velmi vadi hlas spevacky .. Je mi nejaky neprijemny alebo co ..

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Re: Ej ha

Příspěvek od rastis » 11 dub 2017 12:02

na druhy raz sa mi to pacilo viacej, ako na prvy raz, clovek si asi zvykne. podla mna spevacka nema zly hlas alebo neprijemny, co je jej problem je nespravne frazovanie, prizvuky na nespravnych miestach a celkovo divne napasovany text. keby to nafrazovala jak na serbel, kludne verim tomu, zeby vseobecne panoval nazor, ze spieva pekne - aspon si myslim ...

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Ej ha

Příspěvek od Pytkin » 11 dub 2017 12:28

rastis hej to je mozne ..

lavender
Příspěvky: 863
Registrován: 26 pro 2011 18:57

Re: Ej ha

Příspěvek od lavender » 11 dub 2017 19:34

@blue - precitaj si svoj prvy prispevok po nasich komentaroch a zanalyzuj si svoju reakciu. ja na teba ani nahodou neutocim - co by som z toho mal? a preco by som to robil? :D

Uživatelský avatar
ZFarkas
Příspěvky: 196
Registrován: 21 zář 2015 16:22
Vybavení

Re: Ej ha

Příspěvek od ZFarkas » 12 dub 2017 14:24

Původně jsem ani nechtěl k tomuto nic napsat, ale když jsem výše zhltal některé podle mě vyložené nepravdy nebo subjektivní pocity bez rozvedení příčin, tak z mého laického pohledu, doufám že věcně:

Určitě dobrý hudební nápad, vše čisté a solidně ladící, včetně vokálů, ale jako celek zabitý: 1) špatně provedenou nebo zvolenou studiovou technikou nebo masteringem nebo špatným zdrojem zvuku k nahrávání a 2) zbytečně složitou aranží jednotlivých partů.

ad 1) všechny party jsou nepřirozeně frekvenčně ořezané shora, příliš středové a chladné, chybí tomu takový ten "ocásek", přirozené výšky aspoň nepatrně obsažené až do nejvyšších slyšitelných frekvencí. Obávám se ale, že enhancery ani přidání výšek equalizery na mastering zde určitě nepomůže, pravděpodobně ani na většinu stop, snad kromě zpěvu a vokálů. Protože jsou podle mne nahrávány zdroje, které jsou jednoduše chudší na vyšší harmonické, tj. přirozené výšky nebo je ty zdroje ani neobsahují vůbec. Digitální keyboardy a bicí a i některé digitální efekty bohužel obsahují na výstupu často i mnohonásobně méně vyšších harmonických složek oproti analogovému zdroji nebo akustickému nástroji. Proto znějí chladněji, méně vzdušně, příliš zakulaceně - takový efekt "koule". Nemyslím, že by to způsobila až aplikace LPF filtrů (dolní propust) na stopách nastavená na příliš nízké kmitočty.

2) Na základě vlastních zkušeností, i z potvrzení mnoha muzikanty, si dovolím obecně tvrdit, že zvuk nahrávky souvisí daleko více s kvalitou zdroje (tj. zvuku nahrávaného nástroje) než s kvalitou procesingu a masteringu - ty nejlepší americký a světový pecky jsou megahity zejména kvůli tomu, jak jsou vlastně jednoduché. Jinými slovy, když máš 100% sound, třeba vintage Moog, akustický klavír nebo Fender piano apod, tak stačí zahrát třeba jedno kilo = 3-4 tóny na takt ve vhodný rytmický moment a "je to tam". Ten zvuk si každej klidně i "vychutná", celkem i bez ohledu na styl a hudební orientaci každého. Bohužel když v našich končinách muzikant cítí, že to zvukově není ono, tak to zaplní dalšími a dalšími tóny bez ladu a skladu. Ano, pak to sice není tak prázdný, ale každý tak trochu bezduchý a sterilní, digitální zvuk se spíše znásobí v ještě více nezáživný dojem. Má to přesně opačný efekt - skladba omrzí ještě dříve, resp. si ji každý pustí jednou a víc asi ne. Osobně zde kvůli výše řečenému nemohu doporučit zredukovat aranž, ale použít kvalitní -
tj. jakékoliv naprosto přirozeně znějící zdroje zvuku, a pak už nejspíš ani nebude třeba redukovat aranž, každý zkušený muzikant obvykle sám vycítí, jak nejlíp využít dobrý a expresivní zvuk svého nástroje, to mám taky XXX krát potvrzeno, a platí to jak ve studiu, tak na stage.

Kam a na co je tato skladba určena není relevantní (možná ani slušné) posuzovat nikomu kromě interpreta a autora, si myslím. Podle mě pokud by zněla dobře a přirozeně, tak by zřejmě neurazila nikoho, ani rozhlasovou režii někde v USA.

Uživatelský avatar
bluerecording
Příspěvky: 270
Registrován: 08 led 2004 15:18

Re: Ej ha

Příspěvek od bluerecording » 13 dub 2017 09:28

Velmi pekne dakujem za to, ze si si nasiel tolko casu aby si napisal dlhsi koment. K tvojim postrehom iba doplnim:

1. zvukovo ziva interpretacia je ziva a nic sa jej nevyrovna to je jasne. Ja som preto volil tie top nastroje, ktore su schopne imitovat zivu hudbu aspon na nejaku uroven. V nahravke nie su orezavane vysky, no nie su ani pridavane umelo ,ako si spravne podotkol, nicomu by to nepomohlo. Na ziadnej stope nie je pouzity LPF, nemam rad tieto filtre na digitalnych zvukoch. Vyssych harmonickych skresleni je podla mna na nahravke az az. Cele {po stopach}je to prehnane cez NEVE 88RS {Nebula}. Vysledny zvuk nahravky nie je nahoda ale zamer, tak to proste citim. Nemam rad prevyskovane nahravky, ktore v sucasnosti razia trend. Je to samozrejme cisto subjektivna vec a niekomu {alebo vacsine} lidi zvyknutych na mainstreamovy zvuk sa to pacit jednoducho nemusi. Pusti si to viac krat a mozno sa ti moj pristup zapaci, niekto tu pisal, ze na viacero posluchov to bolo lepsie.

2. to je pravda, preto som isiel po top samploch a som rad, ze sa nahravka zrovnava so zivou interpretaciou a nevnima sa to ako elektronicka hudba. Ked sa v buducnosti hranica kvality elektronickych simulaci zivych nastrojov posunie dopredu, bude to snad zniet este vierohodnejsie. Este poznamocka, ze aranz vznikol este predtym, ako sa to islo realizovat zvukovo, takze neslo o vyplnanie prazdneho miesta, vsetko bolo dopredu naplanovane tak, ako to je. Vsetky nastroje na nahravke su interpretovane a nie programovane.

Nahravka bude sucastou albumu spevacky Lu Sing, pojde aj do radii {tie ktore to budu chciet zahrat} caka sa vsak na klip, lebo paradoxne v dnesnej dobe aj radia chcu, aby bol klip k piesni.

Uživatelský avatar
ZFarkas
Příspěvky: 196
Registrován: 21 zář 2015 16:22
Vybavení

Re: Ej ha

Příspěvek od ZFarkas » 13 dub 2017 10:25

Ahoj a dík za vysvětlení. Pokud je to takto, tak, jestli tedy můžu - protože to považuji za velmi dobrou, skoro až hitovou kompozici, tak za mě, asi by tomu slušelo a vyzdvihlo o 200% výše jednoduše přidání nějakých hudebních kontrastů - jelikož je myslím na všech diskuzích celého světa už milionkrát řečeno, že pokud se dělá soulová muzika a má mít i emotivní náboj, nesmí být úplně celá jen z digitálních imitací. Chápu, že zde je záměr ve využití mnoha imitací, tak OK, ale ne zcela bez kontrastu! Teď už čistě subjektivně, myslím, že nejrychlejší upgrade o level nahoru by bylo ponechat to, co by se asi akusticky dělalo nejsložitěji, tj. nechat vokální harmonizery, basové a seq klávesové linky jak jsou, ale vyměnit buď imitaci e-piana nebo klavíru za živý nástroj (použít i mikrofony na sejmutí, nejen linku) nebo doplnit třeba akustickou kytaru, ne nutně akordy, třeba jen občas nějaký tón v rifech místo e-piana, případně i ten kousem s imitací flétny vyměnit za akusticky nahranou skutečnou flétnu - určitě má snad každá zpěvačka doma i nějakou dřevěnou obyčejnou altovou flétnu, třeba po rodičích :-) Nebrat na to samozřejmě ty china plastové fujary co mají u pokladen každého musichausu, to by byl slušný sampl asi efektivnější... Tyhle akustický záležitosti, když se úplně normálně smíchaj s digitálním zbytkem, umí dělat divy, z nezáživného celkového zvuku mixu udělají klidně top zvukovou záležitost. Zkuset to a uvidíte sami ;-) A přeji více tak dobrých hudebních nápadů. Ani rytmicky to podle mne nikde nekulhá, jak někdo píše výše, spíš je to celé fakt jenom záležitost zvuku, v případě zvukového zdůraznění třeba to rytmického možná ne zcela standardního synkopování, to může být naopak plusový bonus skladby, atd. Zdravím. R.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Ej ha

Příspěvek od Amorph » 13 dub 2017 10:58

prekvapive, na druhy poslech uz mi to taky sedlo lip i kdyz bohuzel se porad nemuzu zbavit pocitu, ze to je takova skica pro zivou nahravku.

Ale jestli jsem to dobre pochopil, tak ta fletna je ziva ne? :)

Uživatelský avatar
bluerecording
Příspěvky: 270
Registrován: 08 led 2004 15:18

Re: Ej ha

Příspěvek od bluerecording » 13 dub 2017 11:08

Ano flauta je nazivo - Sisa Michalidesova.

Okrem toho vsetky perkusie su nazivo, to by som nedaval zo samplov.

Raz ked budem mat velmi vela penazi, bude to aj cele zive :D

Odpovědět