Koncert pro klavír a orchestr ( Láska, vášeň a strach)
Je to pěkný, na tvou první solidní skladbu. Hezké melodie. Kvantizaci to chce jako sůl, někdy dost hustý přehmaty. Neni to kompozičně dopracovaný (a ani zprodukovaný), ale je to dobrý. Slyšim tam snahu o klasickou hudbu, ale přijde mi to spíš jako dobrej notovej podklad pro nějakou popovou baladu.
Jo, asi máš talent. Nech se učit a měj vzory...přeji šťastnou cestu.
Jo, asi máš talent. Nech se učit a měj vzory...přeji šťastnou cestu.
-
- Příspěvky: 254
- Registrován: 11 zář 2006 18:43
Petr_Macháně: Být tebou, tak bych tuhle skladbu neopouštěl a zkvantizoval ty noty a přidal k nim bicí. Byl by z toho pěkný popík, dát se to do elektroniky - ale tam ty asi nechceš jít.
Dalo by se z toho vykouzlit dost věcí a takhle bych to neviděl jako finální věc. Z mého pohledu je dost škoda, že jsi ani ty do uší nejvíce bijící nepřesnosti nezkvantizoval, prostě nesrovnal do tempa. Je to škoda, protože jinak je to dost v pohodě.
Ale je to tvá skladba...
Dalo by se z toho vykouzlit dost věcí a takhle bych to neviděl jako finální věc. Z mého pohledu je dost škoda, že jsi ani ty do uší nejvíce bijící nepřesnosti nezkvantizoval, prostě nesrovnal do tempa. Je to škoda, protože jinak je to dost v pohodě.
Ale je to tvá skladba...
-
- Příspěvky: 268
- Registrován: 15 srp 2007 22:27
najdolezitejsie v skladbe vaznej hudby je vyhnut sa akejkolvek forme gycu,jedine ze by si chcel gyc ako pointu a jemnu prichut v ramci umeleckeho zameru.
ale,v tomto stadiu je teraz pre teba najdolezitejsie /okrem studia teorie/ pochopit,co je miera v kompozicii.kedze kompozicia je v zasade o spajani celkov,potrebujes poznat presnu mieru vsetkeho co robis.ako ked varis.co uz je presladene,co je naopak prilis horke,a podobne.
ak sa chces venovat klasickej kompozicii/ nie filmovo orchestralnej/ ,hlavne sa zo zaciatku vyhni velkym formam - tzn,nenazyvat prve skladby koncertmi,symfoniami,operami,aj ked kazdy ma samozrejme k tomu sklon.
samozrejme ,absolutne zabudni na kompoziciu pomocou vsti,brutalne to deformuje predstavu o realnom orchestri,nastrojoch a jeho schopnostiach.
ked tak,nechaj si register klavira,a pracuj.zhromazduj motivy,rozvijaj a spajaj.a posielaj na e-zone,necha sa da komentovat
ak budes mat zaujem,rad prilozim obcas ku komentaru konkretny kusok skladby nejakeho autora,ktora v praxi demonstruje to co napisem.
ale,v tomto stadiu je teraz pre teba najdolezitejsie /okrem studia teorie/ pochopit,co je miera v kompozicii.kedze kompozicia je v zasade o spajani celkov,potrebujes poznat presnu mieru vsetkeho co robis.ako ked varis.co uz je presladene,co je naopak prilis horke,a podobne.
ak sa chces venovat klasickej kompozicii/ nie filmovo orchestralnej/ ,hlavne sa zo zaciatku vyhni velkym formam - tzn,nenazyvat prve skladby koncertmi,symfoniami,operami,aj ked kazdy ma samozrejme k tomu sklon.
samozrejme ,absolutne zabudni na kompoziciu pomocou vsti,brutalne to deformuje predstavu o realnom orchestri,nastrojoch a jeho schopnostiach.
ked tak,nechaj si register klavira,a pracuj.zhromazduj motivy,rozvijaj a spajaj.a posielaj na e-zone,necha sa da komentovat
ak budes mat zaujem,rad prilozim obcas ku komentaru konkretny kusok skladby nejakeho autora,ktora v praxi demonstruje to co napisem.
Myslím že mnohem přínosnější by bylo trochu zdokonalit hru na nástroj, naučit se hrát v rytmu atd. Věci v umělém vybuzeném strojovém tempu znějí často dost uměle a nepřirozeně, zejména v klasičtějších žánrech...Jindy2 píše:Petr_Macháně: Být tebou, tak bych tuhle skladbu neopouštěl a zkvantizoval ty noty a přidal k nim bicí. Byl by z toho pěkný popík, dát se to do elektroniky - ale tam ty asi nechceš jít.
Dalo by se z toho vykouzlit dost věcí a takhle bych to neviděl jako finální věc. Z mého pohledu je dost škoda, že jsi ani ty do uší nejvíce bijící nepřesnosti nezkvantizoval, prostě nesrovnal do tempa.
Presne tak, kvantizace (tj. vyrovnani not presne do rytmu) je hrob na klasiku.
Mozna by slo u tehle hudby pouzit kvantizaci a pak humanizaci, tj. mirne nahodne rozhozeni not mimo rytmus, ale nikdy jsem to nezkousel a muze to dopadnout spatne, stejne jako s tou kvantizaci.
Kdysi, kdyz jsem zacal pouzivat kvantizaci, tak jsem z toho byl hodne nadseny, nez jsem zjistil, ze ta hudba je chladna a strojove presna. Dnes se spis snazim hrat presne a ty nejhorsi noty opravuji rucne. Hudba pak zni mnohem lidsteji.
Lidsky mozek je zvykly na ty drobne nepresnosti a preferuje je.
U tanecni hudby se da kvantizace tolerovat. Tam to roboticky presne tempo muze sedet.
Petre, v tvoji skladbe se tempo neustale meni, takze pokud bys chtel upravovat polohu not, zameril bych se na ty, kde to zni nejhure a trochu je posunul vuci okolnim notam. Experimentuj s jejich polohou, az dokud ta konkretni pasaz nebude znit prijemne na poslech. Ale je to prace na dlouho.
Srovnat to vse do jednoho rytmu je takrka nemozne a ani to nedoporucuji.
Mozna by slo u tehle hudby pouzit kvantizaci a pak humanizaci, tj. mirne nahodne rozhozeni not mimo rytmus, ale nikdy jsem to nezkousel a muze to dopadnout spatne, stejne jako s tou kvantizaci.
Kdysi, kdyz jsem zacal pouzivat kvantizaci, tak jsem z toho byl hodne nadseny, nez jsem zjistil, ze ta hudba je chladna a strojove presna. Dnes se spis snazim hrat presne a ty nejhorsi noty opravuji rucne. Hudba pak zni mnohem lidsteji.
Lidsky mozek je zvykly na ty drobne nepresnosti a preferuje je.
U tanecni hudby se da kvantizace tolerovat. Tam to roboticky presne tempo muze sedet.
Petre, v tvoji skladbe se tempo neustale meni, takze pokud bys chtel upravovat polohu not, zameril bych se na ty, kde to zni nejhure a trochu je posunul vuci okolnim notam. Experimentuj s jejich polohou, az dokud ta konkretni pasaz nebude znit prijemne na poslech. Ale je to prace na dlouho.
Srovnat to vse do jednoho rytmu je takrka nemozne a ani to nedoporucuji.
Nj, tak alespoň ručně něco zkvantizovat. Mě to ale zní, že je to rozhozené celé, minimálně většina, takže to by byla asi velká piplačka.
To je dobrý nápad s tou kvantizací a humanizací. Možná by si s tím Petr mohl zkusit pohrát, třeba se s tím naučit, hodí se to.
Tohle se ještě poslouchat dá, fakt to je dobré, ale když si představím, že by se do toho daly (v této podobě) nějaké bicí, tak by to asi nedopadlo vůbec dobře.
To je dobrý nápad s tou kvantizací a humanizací. Možná by si s tím Petr mohl zkusit pohrát, třeba se s tím naučit, hodí se to.
Tohle se ještě poslouchat dá, fakt to je dobré, ale když si představím, že by se do toho daly (v této podobě) nějaké bicí, tak by to asi nedopadlo vůbec dobře.
-
- Příspěvky: 268
- Registrován: 15 srp 2007 22:27
tam ani tak nejde o kvantizaciu ako suhru jednotlivych nastrojov kedze je to solo so sprievodom,takze primarne /ked uz teda ide o restauraciu nahravky / by som opravil suhru jednotlivych nastrojov - aj ked nebudu tempicky presne,ale budu spolu,hned to bude iny dojem ako ked bude prednes volny a este aj nastroje nebudu spolu
-
- Příspěvky: 268
- Registrován: 15 srp 2007 22:27
-
- Příspěvky: 254
- Registrován: 11 zář 2006 18:43
fova> nene, tudle skolu musim dochodit, protoze noty neumim a bez dobre znalosti hrani na nastroj se nemam sanci na konzervu dostat, zkusím to az po maturite, to sou necele 3 roky, to snad se neco naucim za tu dobu, za pul roku kupujem piano a uz to pojede, ja osobne prebiham mezi krou na piano, klavír, keyboard uz 5 let takze nejake znalosti o hre mam, takze nezacinam od nuly, ale tedka to vyladim a bude to good
TO all> děkuju vsem moc za rady ohledne tempa atd... bohuzel ale musím rict, ze me to tempo tak nebaví, že to budu vyladovat pouze pomoci sluchu, za dalsi ... uceni harmonie fakt zvažuji, hudba me bavi, mam doma knizku o hudebních velikánech a kazdej dne si nekoho ctu ale harmonie by mi myslim velmi pomohla:) takze si mam asi poridit ucebnici harmonie ze?
TO all> děkuju vsem moc za rady ohledne tempa atd... bohuzel ale musím rict, ze me to tempo tak nebaví, že to budu vyladovat pouze pomoci sluchu, za dalsi ... uceni harmonie fakt zvažuji, hudba me bavi, mam doma knizku o hudebních velikánech a kazdej dne si nekoho ctu ale harmonie by mi myslim velmi pomohla:) takze si mam asi poridit ucebnici harmonie ze?
-
- Příspěvky: 268
- Registrován: 15 srp 2007 22:27
Kup si knizku o hudobnej teorii.Nauc sa noty.Ked sa ich naucis,/to znamena notovy zapis,stupnice,tempa,metrum,dynamika,zaklady foriem/ ,potom si vezmi nahravku a noty tvojich oblubenych skladieb /napriklad mozartove sonaty /,a pokus si pri pocuvani nahravky zaroven sledovat noty.
pokracuj v pisani a bohato to prekladaj touto cinnostou.
a samozrejme hlavne pocuvaj tony hudby,vsimaj si v nej suvislosti,citaj vela knih,navstevuj galerie,pozeraj filmy.vsetko co popapas v ramci dusevnej stravy sa neodvolatelne ukaze na tvojej hudbe.
Takze si kup ucebnicu hudobnej nauky pre ZS a ides.
pokracuj v pisani a bohato to prekladaj touto cinnostou.
a samozrejme hlavne pocuvaj tony hudby,vsimaj si v nej suvislosti,citaj vela knih,navstevuj galerie,pozeraj filmy.vsetko co popapas v ramci dusevnej stravy sa neodvolatelne ukaze na tvojej hudbe.
Takze si kup ucebnicu hudobnej nauky pre ZS a ides.