Mind Warp - Dreamland
micanek: Díky, možná bych občas potřeboval pomoct Terminologii už nějakou znám. Tak když už tedy říkáte, že konkrétně Abandoned Creek je kompozičně špatný, tak bych třeba rád věděl přesně v čem, na mě můžeš začít mluvit "marťansky" v terminologii, taková kritika by byla pro mě přínos. A myslím, že konkrétně ty bys to zvládnul.
Jasně, že dneska hitparády vede plytkej prázdnej pop nebo co to vůbec je, to nevim. Ale když je něco kvalitní a zároveň líbivé, tak si myslím, že s trochou píle by se to dalo prosadit i v té americké hitparádě. Spojení hitu a kvalitní hudby se dá provést. Může to být i náhoda. Spousta lidem se podařilo udělat jeden hit, co se náhodou prosadil a pak už nevěděli kam dál, nedokázali to zopakovat. Namátkou můžu jmenovat Eiffel 65 - Blue nebo Lou Bega. Mě se tedy nelíbila ani jedna z jejich skladeb, ale to jen jako příklad "jednohitových géniů".
Jasně, že dneska hitparády vede plytkej prázdnej pop nebo co to vůbec je, to nevim. Ale když je něco kvalitní a zároveň líbivé, tak si myslím, že s trochou píle by se to dalo prosadit i v té americké hitparádě. Spojení hitu a kvalitní hudby se dá provést. Může to být i náhoda. Spousta lidem se podařilo udělat jeden hit, co se náhodou prosadil a pak už nevěděli kam dál, nedokázali to zopakovat. Namátkou můžu jmenovat Eiffel 65 - Blue nebo Lou Bega. Mě se tedy nelíbila ani jedna z jejich skladeb, ale to jen jako příklad "jednohitových géniů".
Naposledy upravil(a) Jindy2 dne 05 říj 2008 16:37, celkem upraveno 2 x.
rastis: No vidiš, na Miami Vice jsem zapomněl. U nás na něj média celkem kašlou a já na jeho hudbu k Miami Vice zapomněl. Je to jeden jeho nejznámnější úspěch, o zbytku z těchto věcí jsem v životě neslyšel - http://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Hammer
V USA je to asi jinak, u nás snad Miami Vice ani neběželo, nebo mi to uniklo. Ok, takže beru to, Hammer tedy uspěl v USA na scéně hudby pro seriály, stadiony asi plnil, ačkoliv nevím čím (Miami Vice theme?). A kdo další tam uspěl a lidé se na něj hrnou na ulici když si jde pro hot-dog s žádostí o autogramy, to si fakt nevzpomenu.
Teď by sis měl doplnit informace zase ty - on skutečně složil hudbu k Šileně smutná princezna, to je prostě fakt. Je to to poslední (a asi jediné), co nám tady nechal, než fouknul.
V USA je to asi jinak, u nás snad Miami Vice ani neběželo, nebo mi to uniklo. Ok, takže beru to, Hammer tedy uspěl v USA na scéně hudby pro seriály, stadiony asi plnil, ačkoliv nevím čím (Miami Vice theme?). A kdo další tam uspěl a lidé se na něj hrnou na ulici když si jde pro hot-dog s žádostí o autogramy, to si fakt nevzpomenu.
Teď by sis měl doplnit informace zase ty - on skutečně složil hudbu k Šileně smutná princezna, to je prostě fakt. Je to to poslední (a asi jediné), co nám tady nechal, než fouknul.
Kvalitni je podle me hudba, ktera neco sdeluje, at uz explicitne textem nebo implicitne nejakymi hlubsimi emocemi vychazejicimi z hudby, nejlepe pak obojim. A vzhledem k tomu, ze v hitparadach se uchyti jen dobre zapamatovatelne flaky (tzn. spousta repetic, opakovani hudebnich motivu, absence nejakeho vyvoje v prubehu skladby), tak uz jen z tohoto duvodu si myslim, ze v radiu proste kvalitni hudba byt nemuze - maximalne v nejakem poradu pro fajnsmekry. V hitparade pak uz vubec.Jindy2 píše:Wohma: A není právě to, že se v hitparádach hrajou prázdný sračky důvod k tomu, aby tam nastoupil někdo, kdo tam dosadí kvalitní hit? Už by bylo na čase.
Mimo to, jedna pisen casto nerika cely pribeh, ja zasadne posloucham cela CD, protoze jen v kontextu celeho alba ma skladba smysl. (Anebo ho nema vubec, viz hitovky)
Ale uznavam, ze moje nazory muze nekdo povazovat za extremni, nikomu je nenutim
Wohma: Úplně tě chápu - já třeba poslouchám věci, které dnešní teenageři (tj. ti, pro které se ta komerce dělá), prostě buď vůbec neznají a nelíbí se jim. Když jim to pustím, řeknou o Queens, že je to sračka a že Mercury byl teplouš. Nebo Bowie - sračka, nikdo v tom nehledá smysl, ani v textech, ani v hudbě, je to teplý a neni to in. Prestley - starý, je to out. A tak dále. A to mám já vkus ještě nenáročnej.
To publikum, pro které jsou ty hity z hitparád, hudební fajnšmekři nejsou ani náhodou. Kdo do těch hitparád chce, by se tomu měl přizpůsobit, alespoň z počátku, jinak to nejde, to by byla velká náhoda. Proč to tedy nikdo od nás nezkusí? Podřídit se těm pravidlům, když je všichni tak dobře znají, a udělat se zatnutými zuby ten plytkej hit?
Ono to není totiž jenom o tom, ty plytké hity pro amíky a často od amíků, se také vyznačují jistou lehkostí kompozice, která naší a potažmo i evropské hudbě často naprosto chybí.
Jako příklad znovu Beatles: jejich hudba byla kvalitní i líbivá zároveň. Jde to spojit, nic není nemožné.
To publikum, pro které jsou ty hity z hitparád, hudební fajnšmekři nejsou ani náhodou. Kdo do těch hitparád chce, by se tomu měl přizpůsobit, alespoň z počátku, jinak to nejde, to by byla velká náhoda. Proč to tedy nikdo od nás nezkusí? Podřídit se těm pravidlům, když je všichni tak dobře znají, a udělat se zatnutými zuby ten plytkej hit?
Ono to není totiž jenom o tom, ty plytké hity pro amíky a často od amíků, se také vyznačují jistou lehkostí kompozice, která naší a potažmo i evropské hudbě často naprosto chybí.
Jako příklad znovu Beatles: jejich hudba byla kvalitní i líbivá zároveň. Jde to spojit, nic není nemožné.
Naposledy upravil(a) Jindy2 dne 05 říj 2008 17:07, celkem upraveno 2 x.
ak je to naozaj pravda, nie je vobec prekvapujuce, ze sa ako autor nikdy nikde a ani nahodou nevyskytoval, kedze bol emigrant...Jindy2 píše:...
Teď by sis měl doplnit informace zase ty - on skutečně složil hudbu k Šileně smutná princezna, to je prostě fakt. Je to to poslední (a asi jediné), co nám tady nechal, než fouknul.
a cim ze plnil tie stadiony ? to mas potom naozaj maly hudobny rozhlad. kedze sa tomu chces venovat a studovat hudbu, zacni s Mahavishnu Orchestra
rastis: Je to pravda.
Studovat hudbu ještě neznamená studovat konkurenci. Mě zatím stačí si přečíst životopisy všech Velkých skladatelů, protože cca. 50 let zpátky a ani teď žádný velký skladatel nebyl a není.
Dá se o Hammerovi říct, že je lepší a větší, než např. Mozart a Beethoven? Nedá. Tak proč bych měl začínat se studiem nějakého Mahavishnu Orchestra. Ti jsou větší a lepší, než zmiňovaní velikáni? Řekl bych, že také ne. Začínat by se mělo podle mě studiem takových jako je Bach atd., kteří hudební kompozici definovali a ne těmi, kteří akorát skládají.
Chci jen říct, že když už studovat něčí životopisy, tak je lepší začít Bachem, než Hammerem, Bach toho pro hudbu udělal MNOHEM víc.
Studovat hudbu ještě neznamená studovat konkurenci. Mě zatím stačí si přečíst životopisy všech Velkých skladatelů, protože cca. 50 let zpátky a ani teď žádný velký skladatel nebyl a není.
Dá se o Hammerovi říct, že je lepší a větší, než např. Mozart a Beethoven? Nedá. Tak proč bych měl začínat se studiem nějakého Mahavishnu Orchestra. Ti jsou větší a lepší, než zmiňovaní velikáni? Řekl bych, že také ne. Začínat by se mělo podle mě studiem takových jako je Bach atd., kteří hudební kompozici definovali a ne těmi, kteří akorát skládají.
Chci jen říct, že když už studovat něčí životopisy, tak je lepší začít Bachem, než Hammerem, Bach toho pro hudbu udělal MNOHEM víc.
Naposledy upravil(a) Jindy2 dne 05 říj 2008 17:14, celkem upraveno 2 x.
Jo souhlasim s tebou, ale samozrejme existujou vyjimky z pravidla. Napr. nektery stary pecky od Prodigy(No good, Breathe...), Boba Marleyho, atd... Ti udelali naprosto genialni (kvalitni) songy co zvalcovaly i ty hitposky:)Wohma píše:Kvalitni je podle me hudba, ktera neco sdeluje, at uz explicitne textem nebo implicitne nejakymi hlubsimi emocemi vychazejicimi z hudby, nejlepe pak obojim. A vzhledem k tomu, ze v hitparadach se uchyti jen dobre zapamatovatelne flaky (tzn. spousta repetic, opakovani hudebnich motivu, absence nejakeho vyvoje v prubehu skladby), tak uz jen z tohoto duvodu si myslim, ze v radiu proste kvalitni hudba byt nemuze - maximalne v nejakem poradu pro fajnsmekry. V hitparade pak uz vubec.Jindy2 píše:Wohma: A není právě to, že se v hitparádach hrajou prázdný sračky důvod k tomu, aby tam nastoupil někdo, kdo tam dosadí kvalitní hit? Už by bylo na čase.
Mimo to, jedna pisen casto nerika cely pribeh, ja zasadne posloucham cela CD, protoze jen v kontextu celeho alba ma skladba smysl. (Anebo ho nema vubec, viz hitovky)
Ale uznavam, ze moje nazory muze nekdo povazovat za extremni, nikomu je nenutim
V nekterych extremnich pripadech sou ty veci az tak dobry, ze to ma uspech vsude.
Hmm no to sou hodne silny slova:)Jindy2 píše:rastis: Je to pravda.
Studovat hudbu ještě neznamená studovat konkurenci. Mě zatím stačí si přečíst životopisy všech Velkých skladatelů, protože cca. 50 let zpátky a ani teď žádný velký skladatel nebyl a není.
Co takovej Hans Zimmer treba? Pro me treba jeho hudba genialni je, a klidne bych ho srovnal s klasikama.
pozeras sa na to velmi zcestne... vlastne koli comu je nutne zrovnavat hammera a mozarta? co ako bude vysledkom? ja mam pocit ze ty sa snazis objavit koleso, co je uplna zbytocnost... a pohrdat hoc kym-cim v zivote nikomu neprospelo...Jindy2 píše:rastis: Je to pravda.
Studovat hudbu ještě neznamená studovat konkurenci. Mě zatím stačí si přečíst životopisy všech Velkých skladatelů, protože cca. 50 let zpátky a ani teď žádný velký skladatel nebyl a není.
Dá se o Hammerovi říct, že je lepší a větší, než např. Mozart a Beethoven? Nedá. Tak proč bych měl začínat se studiem nějakého Mahavishnu Orchestra. Ti jsou větší a lepší, než zmiňovaní velikáni? Řekl bych, že také ne. Začínat by se mělo podle mě studiem takových jako je Bach atd., kteří hudební kompozici definovali a ne těmi, kteří akorát skládají.
Chci jen říct, že když už studovat něčí životopisy, tak je lepší začít Bachem, než Hammerem, Bach toho pro hudbu udělal MNOHEM víc.
ja mam pocit Jindi ze ty ani sam presne nevies co vlastne chces lepsie je zistit toto na zaciatku ako o 20 rokov vediet ze som si vybral zlu cestu
ja ti fandim, ale nikdy nikym nepohrdaj.. lebo v zivote sa ti to vrati v momente o ktorom teraz ani nesnivas
jaj.Jindy2 píše:rastis: Je to pravda.
Studovat hudbu ještě neznamená studovat konkurenci. Mě zatím stačí si přečíst životopisy všech Velkých skladatelů, protože cca. 50 let zpátky a ani teď žádný velký skladatel nebyl a není.
Dá se o Hammerovi říct, že je lepší a větší, než např. Mozart a Beethoven? Nedá. Tak proč bych měl začínat se studiem nějakého Mahavishnu Orchestra. Ti jsou větší a lepší, než zmiňovaní velikáni? Řekl bych, že také ne. Začínat by se mělo podle mě studiem takových jako je Bach atd., kteří hudební kompozici definovali a ne těmi, kteří akorát skládají.
Chci jen říct, že když už studovat něčí životopisy, tak je lepší začít Bachem, než Hammerem, Bach toho pro hudbu udělal MNOHEM víc.
vela stastia ovsem !
Punukly vyssi kvalitu to je jasnerastis píše:Jindy - myslis, ze je niekto schopny do nejakej Langerovej, ci koho Vam tam teraz hravaju v radiach, napumpovat v Cesku take peniaze, ako niekto napumpoval do tych ruskych dievcatok, ked valcovali europske hitparady ? ci len ponukli vyssiu kvalitu, ako Langerova ?
Peace
'mentalita kulturnich okruhu'
edit: "nekteri slusni moderatori mohou byt slusni tak jako nekteri populisticti slovensti premieri..."
'mentalita kulturnich okruhu'
edit: "nekteri slusni moderatori mohou byt slusni tak jako nekteri populisticti slovensti premieri..."
No ty jsou prave celkem nic moc a s postupem casu odesly, ale treba tracky z prvniho alba a drivejsi zni dobre a daji se poslouchat porad i kdyz to spis souvisi se soucasnym 92-94s revival.Hemp píše:nektery stary pecky od Prodigy(No good, Breathe...),
Peace
'mentalita kulturnich okruhu'
edit: "nekteri slusni moderatori mohou byt slusni tak jako nekteri populisticti slovensti premieri..."
'mentalita kulturnich okruhu'
edit: "nekteri slusni moderatori mohou byt slusni tak jako nekteri populisticti slovensti premieri..."