radio-spoty
radio-spoty
Je to legrace, v radiu je to ta nejotravnejsi vec, co existuje... reklama. Ja radio moc neposloucham, ale kdyz posloucham, tak me ty reklamy zajimaj, protoze posloucham jak to komu hraje nebo ne. Proc? Protoze jsou jednou z veci, ktera mi prisypava drobaky do kasicky na krabicky. I kdyz bych casto s obsahem nechtel mit nic spolecnyho, tak me to stejne bavi delat, protoze je to prace se zvukem a to ja proste delam rad.
Tady je par veci tocenejch pres muj klasickej retezec UM57>Manley Pre>Lavry Blue.
http://www.zka4t.com/share/spot_cocotteminute_15_12.mp3
http://www.zka4t.com/share/spot_aparat_30s.mp3
Pro ty, co netusi, jak takova vec probiha... "objednavatel" posle text, kterej tam chce mit plus preferenci hudby, coz muze byt od "chceme tam nejakej haus" az po "tady ted v 10s to strihnes a pride tam tahle od 1:32". A vicemene je danej taky ten, kdo to namlouva. No a mezi tim je trocha mista pro kreativitu, co se tyce efektu, casovani...
30s neni vubec trivialni prostor, je to moc i malo a casto se do toho lidi snazej narvat co nejvic infa, coz je z 99% na skodu ty veci.
Casem este vyhrabu nejaky starsi spoty.
Dela tady nekdo spoty?
Tady je par veci tocenejch pres muj klasickej retezec UM57>Manley Pre>Lavry Blue.
http://www.zka4t.com/share/spot_cocotteminute_15_12.mp3
http://www.zka4t.com/share/spot_aparat_30s.mp3
Pro ty, co netusi, jak takova vec probiha... "objednavatel" posle text, kterej tam chce mit plus preferenci hudby, coz muze byt od "chceme tam nejakej haus" az po "tady ted v 10s to strihnes a pride tam tahle od 1:32". A vicemene je danej taky ten, kdo to namlouva. No a mezi tim je trocha mista pro kreativitu, co se tyce efektu, casovani...
30s neni vubec trivialni prostor, je to moc i malo a casto se do toho lidi snazej narvat co nejvic infa, coz je z 99% na skodu ty veci.
Casem este vyhrabu nejaky starsi spoty.
Dela tady nekdo spoty?
- freecoolin
- Příspěvky: 264
- Registrován: 25 lis 2004 09:53
jo taky sem točil jednu reklamu do rádia na MILLION MARIHUANA MARCH, za hodinu sem to měl sfouknutý. Přišlel Celer (Zeler) z pomeranče 2x přečet text, kluci co pořádaj MMM tam něcvo taky namluvili a já to smrsknul do 30 s, podložil hudbou od místního DJ a bylo.
Točil jsem to o čarodějnicích přesně od půlnoci do do jedný hodiny a to takovym stilem, že lidi který sem potřebovall nahrát chodili vožralí přímo od ohně.
. Až to najdu tak to sem smrknu.
Točil jsem to o čarodějnicích přesně od půlnoci do do jedný hodiny a to takovym stilem, že lidi který sem potřebovall nahrát chodili vožralí přímo od ohně.

- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Radio spoty - Toje jedna cela kapitola!
Delal jsem jich milion kazdej mesic to byl celej balik pro nekolik firem. Delal jsem vse od tech nejlevnejsich za "kamaradsky ceny" 1.500,- pro kolub ROXY:) az po ty dobre placeny 10.000,- treba pro Evropa2, Village Cinemas apod az po ty hodne zajimave placeny treba Vodafone 70.000,-
Nektery spoty jsou technicky hodne jednoduchy a casove nenarocny, hlavne spoty pro konzervativni klienty (ti paradoxne za nejmin prace nejlip plati), kdy se zada jen cistej hlas s podkladovou hudbou nebo ruchem. No a pak jsou ty zajimavejsi technicky hodne narocny kde je potreba vytvorit hodne velkou akci v malym prostoru 20-30sec, jako strihy a efekty v podkladovy hudbe montaz efektu a pod. To byly vetsinou spoty na spotrebni elektroniku, kulturni akce, auta..
Nejvetsi problemy nastavaji u klientu (mlady kuby, poradatele Dj akci a pod), kteri nemaj moc zkusenosti se zadavanim spotu a prinesou jednak nevhodnou hudbu, nebo celou pulstranku plnou dlouhyho textu na A4 a chtej vse narvat do spotu kterej ma 30sec, coz je nemozny. To je pak velmi velmi slozity vysvetlit ze 2/3 textu musime vyodit a to pak danej spot tocim ne klasicky treba 1-2 hodiny ale pak treba 4 a za neustalyho telefonovani mezi zadavatelem a jeho nadrizenym a mnou.. nastesti se ale tyhle lidi pak nauclili chapat casovej i obsahovej format spotu, tak se to priste neopakovalo ale to "zasveveni" bylo vzdycky vycerpavajici.
Pak jsou spoty vetsinou ty nejdrazsi, na ktery neni zadnej cas, protoze za hodinu to musi bejt cely na stole u schvalovaci komise a ja pak nemam temer casu to poradne smichat (hlas/ruchy/hudba) kolik bych si za standardnich podminek pral. Na druhou stranu tyhle ultra rychly zakazky cloveka naucej resit jen to podstatny a naucej ho rychlosti a presnosti. To vse se pak hodi u vsech moznejch zakazek ktery cloveku ve studiu rukama prodojdou. Stres nekdy neni na skodu.
No a samostatnou kapitolou je KVALITA hlasu. Pokud prijde mladej klucina nebo slecna namlouvat spot na Dj akci v Abatonu tak je to vetsinou dost zalostnej boj z toho vyplasenyho hlasu neco vymacknout pri michacce (je ale jasny ze klubova noc nema takovej rozpocet jako napr uvedeni filmu na trh a to se odrazi i v kvalite materialu se kterym pak pracuju...i tohle ale vydelava penize:)
Pak jsou ale profi hlasy jako napr Alexej Pisko (hlas Bruce Willis) se kterym jsem tocil upoutavku do kin na SHREKA 2, tak ten prisel, namluvil mi bez zavahani 3 verze hlasu a odesel. A to co rek je proste zlato. Nemusel jsem nic dohanet compressi, mel naprosto dokonalou artikulaci a frazovani, bez toho je spot slita placka zahuhnanejch slov ktery clovek nama sanci nijak smichat..
Mit dobrej zdroj materialu je naprosto zasadni. To plati i u vseho prikladem jsou treba bici, kdyz budenik neumi hrat (muze mit bici jaky chce)tak je to pro zvukare predem prohranej boj.
No, ale remeslne mne spoty az tak neberou i kdyz to byla v mejch zacatcich uzitecna skola. Nejradej mam samozrejme michacky alb, nejlip akustickou muziku, protoze ta je poctiva a nejmin se u ni clovek stresuje. Elektronicky kapely u nas maj docela casto dobrou muziku ale v drtivy vetsine spatne naprogramovany bici a nedotazeny aranze + nefunkcni basu. A to je pak tezky z toho neco dostat...ale to mi zase dava prostor se podilet producentsky coz uz je zajimavy a to delam moc rad protoze tomu vzdycky hudebe i zvukarsky dodam KOULE !!
Mam moji praci moc rad od Michacek a Produkce, pres Mastering az po spoty!
moje klienty mam na mem webu - www.ecsonwaldes.com
.

Delal jsem jich milion kazdej mesic to byl celej balik pro nekolik firem. Delal jsem vse od tech nejlevnejsich za "kamaradsky ceny" 1.500,- pro kolub ROXY:) az po ty dobre placeny 10.000,- treba pro Evropa2, Village Cinemas apod az po ty hodne zajimave placeny treba Vodafone 70.000,-
Nektery spoty jsou technicky hodne jednoduchy a casove nenarocny, hlavne spoty pro konzervativni klienty (ti paradoxne za nejmin prace nejlip plati), kdy se zada jen cistej hlas s podkladovou hudbou nebo ruchem. No a pak jsou ty zajimavejsi technicky hodne narocny kde je potreba vytvorit hodne velkou akci v malym prostoru 20-30sec, jako strihy a efekty v podkladovy hudbe montaz efektu a pod. To byly vetsinou spoty na spotrebni elektroniku, kulturni akce, auta..
Nejvetsi problemy nastavaji u klientu (mlady kuby, poradatele Dj akci a pod), kteri nemaj moc zkusenosti se zadavanim spotu a prinesou jednak nevhodnou hudbu, nebo celou pulstranku plnou dlouhyho textu na A4 a chtej vse narvat do spotu kterej ma 30sec, coz je nemozny. To je pak velmi velmi slozity vysvetlit ze 2/3 textu musime vyodit a to pak danej spot tocim ne klasicky treba 1-2 hodiny ale pak treba 4 a za neustalyho telefonovani mezi zadavatelem a jeho nadrizenym a mnou.. nastesti se ale tyhle lidi pak nauclili chapat casovej i obsahovej format spotu, tak se to priste neopakovalo ale to "zasveveni" bylo vzdycky vycerpavajici.
Pak jsou spoty vetsinou ty nejdrazsi, na ktery neni zadnej cas, protoze za hodinu to musi bejt cely na stole u schvalovaci komise a ja pak nemam temer casu to poradne smichat (hlas/ruchy/hudba) kolik bych si za standardnich podminek pral. Na druhou stranu tyhle ultra rychly zakazky cloveka naucej resit jen to podstatny a naucej ho rychlosti a presnosti. To vse se pak hodi u vsech moznejch zakazek ktery cloveku ve studiu rukama prodojdou. Stres nekdy neni na skodu.
No a samostatnou kapitolou je KVALITA hlasu. Pokud prijde mladej klucina nebo slecna namlouvat spot na Dj akci v Abatonu tak je to vetsinou dost zalostnej boj z toho vyplasenyho hlasu neco vymacknout pri michacce (je ale jasny ze klubova noc nema takovej rozpocet jako napr uvedeni filmu na trh a to se odrazi i v kvalite materialu se kterym pak pracuju...i tohle ale vydelava penize:)
Pak jsou ale profi hlasy jako napr Alexej Pisko (hlas Bruce Willis) se kterym jsem tocil upoutavku do kin na SHREKA 2, tak ten prisel, namluvil mi bez zavahani 3 verze hlasu a odesel. A to co rek je proste zlato. Nemusel jsem nic dohanet compressi, mel naprosto dokonalou artikulaci a frazovani, bez toho je spot slita placka zahuhnanejch slov ktery clovek nama sanci nijak smichat..
Mit dobrej zdroj materialu je naprosto zasadni. To plati i u vseho prikladem jsou treba bici, kdyz budenik neumi hrat (muze mit bici jaky chce)tak je to pro zvukare predem prohranej boj.
No, ale remeslne mne spoty az tak neberou i kdyz to byla v mejch zacatcich uzitecna skola. Nejradej mam samozrejme michacky alb, nejlip akustickou muziku, protoze ta je poctiva a nejmin se u ni clovek stresuje. Elektronicky kapely u nas maj docela casto dobrou muziku ale v drtivy vetsine spatne naprogramovany bici a nedotazeny aranze + nefunkcni basu. A to je pak tezky z toho neco dostat...ale to mi zase dava prostor se podilet producentsky coz uz je zajimavy a to delam moc rad protoze tomu vzdycky hudebe i zvukarsky dodam KOULE !!

Mam moji praci moc rad od Michacek a Produkce, pres Mastering az po spoty!
moje klienty mam na mem webu - www.ecsonwaldes.com
.
hej urobil som ich par sto kusov, nemam tu nic po ruke na zverejne, ale potvrdzujem, ze v jednoduchosti je sila, dobre hovoriaci hlas sa neda nicim nahradit. o tych a4-kach textu do 30 s by som tiez vedel hovorit...
))ked som zacinal som riesil eq, fx na hlas a podobne, v poslednych seriach som uz hadam ani na hlasy nesahal, jednoducho to hralo dobre, aj bez zbytocnych zasahov do hlasu, a co si budeme vraviet, ci master toho spotu je tak alebo tak, vzdy to ide ORBANom a podobnymi strojmi...odporucam, ako je tu jeden nadpis fora, menej je viac (hlavne dobry vyber hlasu, vhodny podklad a triezve ruchy a fx a dolezity je samozrejme napad)

http://www.shagy.sk - zvuk nazivo aj v studiu
vacsinu reklam som v radiu natocil priamo v rezii na beta87a (kvoli miestonosti), ked bolo nieco dramatickejsie tak at4050, ako preamp to islo tusim cez nie celkom neutralny lampovy digitech (kazdy kto na to tocil povedal ci su meraky z praga v3s), compresor blue dbx 160s, odtial priamo do m-audio audiophile pci...
http://www.shagy.sk - zvuk nazivo aj v studiu

s tim hlasem jako zakladem je to jasny... v tom smeru mi pride zajimavej ten kokotminit spot, kde sou tri ruzny hlasy, ktery sou i na uplne jiny urovni projevu/artikulace. Zeller sice neni zadnej ultraprofik, ale ma dost charakteristickej hlas a proti tem dvema typkum je jak hradba...
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
ty reklamy
Několikrát jsem točil s Mahdalem, to se míchá samo...ten hlas mu nakonec vydělal na slušnou vilu a dabingovou střižnu, takže teď si točí svůj hlas do dabingu sám u sebe doma takříkajíc v pantoflích a županu...Akorát že je v médiích už trochu přemahdalováno.
Vůbec profesionální herci většinou umí mluvit a teprve v tom kontrastu ve studiu vytane ten katastrofální rozdíl v dikci mezi nimi a amatéry, jednou jsem dělal spot, na kterej to pak namluvil majitel tý firmy...bylo marný mu vysvětlovat že si páchá medvědí službu, poněvadž strašně šumluje.
Ještě se dobře točí Moravec...
Vůbec profesionální herci většinou umí mluvit a teprve v tom kontrastu ve studiu vytane ten katastrofální rozdíl v dikci mezi nimi a amatéry, jednou jsem dělal spot, na kterej to pak namluvil majitel tý firmy...bylo marný mu vysvětlovat že si páchá medvědí službu, poněvadž strašně šumluje.
Ještě se dobře točí Moravec...
Rošky
A když už se podaří toho amatéra přinutit aby vyslovoval, nedostane tam tu barvu a výraz. Totéž platí o zpěvácích. Ale na druhé straně spektra kvality jsou hlasy, které jakoby samy "komprimují", nedávno jsem narazil na zpěvačku, ktará má v hlase i takový těžko popsatelný "zrno", jakoby šum, ale to je školenej hlas kombinovanej s talentem a vrozenou dispozicí...bože jakej ta má intonační hmat (zdůrazňuji, intonační !)...Určitě se brzy vynoří na popový scéně.
Rošky