Stardustovy nesmělé pokusy
Re: Stardustovy nesmělé pokusy
Moc si toho vážim, je to fakt paráda.
Re: Stardustovy nesmělé pokusy
neblázni. je to přece zábava 

Re: Stardustovy nesmělé pokusy
Z technickýho pohledu je zvuk jakoby správně, ale pro mě to ztratilo atmosféru. Ty nový bicí už jsou za mě moc ostrý a to rozpliznutí každýho druhýho snaru mi vyloženě vadí. Ideální verzi cítím někde napůl cesty mezi těma dvěma.
Re: Stardustovy nesmělé pokusy
V té "ostrost" je to hodně jiné. Ale to je podle mě i cíl remixu, nabídnout odlišnou perspektivu. Mě to hodně bavi a vlastně mě to i dost poučilo, jak udělat z malého počtu nástrojů velký zvuk. Původní verze je hodně temná a zastřená i proto, že to jinak neumim 
Asi souhlasim, že kdyby se hledala ideální verze bude někde uprostřed. Zkusim se v příští tvorbě zvukově dostat někam tím směrem.

Asi souhlasim, že kdyby se hledala ideální verze bude někde uprostřed. Zkusim se v příští tvorbě zvukově dostat někam tím směrem.
Re: Stardustovy nesmělé pokusy
atmosféru to má samozřejmě jinou. a uznávám, že to je citelnej posun. ale vzniklo to z toho, že jsem si to od nuly přemíchal a vůbec jsem přitom neměl žádnej cíl - prostě intuitivně. beat přišel až jako poslední věc a k tomu rozsvícenému mixu jsem použil i ostřejší jednoduchej beat.
Re: Stardustovy nesmělé pokusy
Každopádně hezký cvičení a pokud to přineslo někomu inspiraci, tak jen víc takových spoluprácí.
Re: Stardustovy nesmělé pokusy
Já také myslím, že pravda je někde uprostřed, včera jsem si poslechl obě varianty a myslím, že Biscuitův mix je na jednu strana výborný, jenže i v mých uších ta skladba ztratila atmosféru.
Re: Stardustovy nesmělé pokusy
přesně tak vašku. bylo to hlavně cvičení. zejména pro mě, protože s podobným nástrojovým složením jsem doposud neměl tu čest.
Re: Stardustovy nesmělé pokusy
Představuje to samozřejmě zajímavé estetické dilema: lo fi produkované tak trochu jako hi fi
Ale z pozice tvůrce původního tracku je to pro mě neocenitelné. Slyšet, jak se to rozsvítilo, jak bicí necháívají prostor base...

Ale z pozice tvůrce původního tracku je to pro mě neocenitelné. Slyšet, jak se to rozsvítilo, jak bicí necháívají prostor base...
Re: Stardustovy nesmělé pokusy
Vzhledem k tomu, že mé další nahrávky vývojově stagnují (ale chystají se), měl bych tu takovou věc. Hraji v jedné fakt hodně amatérské fusion kapele a rozhodli jsme se, že pro promo účely natočíme krátké demo ve zkušebně. Technická stránka padla na mojí hlavu. Dlouho jsem se stryděl to sem dát. ale možná budeme nahrávat i něco dalšího, tak by se mi každá rada hodila. Tedy výsledný produkt zde:
https://bandzone.cz/raincoatquartet
Rád bych se zeptal, zda a co by šlo dělat líp vzhledem k technickým prostředkům.
Bicí se natáčely na jednu z těch laciných sad od Thomanna (2x OH, Snare, Kick). Basa z line výstupu komba. To vše do zvukovky Tascam. Po natočení rytmiky naživo jsme dohráli kytaru přímo do zvukovky a klávesy jsou VST.
Na poslech mám hlavně sluchátka plus pak zkouším různé domácí systémy a telefony, takže jsem dost omezený.
U zvuku bicích mě trochu dráždí hajtka. Něco jsem si o tom četl na fórech a doporučuje se vyměnit bubeníka. Což není proveditelné.
Ideální by bylo samozřejmě profesionální studio, ale myslím, že hudební kvalita zatím tuto investici neospravedlňuje
https://bandzone.cz/raincoatquartet
Rád bych se zeptal, zda a co by šlo dělat líp vzhledem k technickým prostředkům.
Bicí se natáčely na jednu z těch laciných sad od Thomanna (2x OH, Snare, Kick). Basa z line výstupu komba. To vše do zvukovky Tascam. Po natočení rytmiky naživo jsme dohráli kytaru přímo do zvukovky a klávesy jsou VST.
Na poslech mám hlavně sluchátka plus pak zkouším různé domácí systémy a telefony, takže jsem dost omezený.
U zvuku bicích mě trochu dráždí hajtka. Něco jsem si o tom četl na fórech a doporučuje se vyměnit bubeníka. Což není proveditelné.
Ideální by bylo samozřejmě profesionální studio, ale myslím, že hudební kvalita zatím tuto investici neospravedlňuje

Re: Stardustovy nesmělé pokusy
zdar.
mali by ste mat jasno v tom aky zvuk chcete dosiahnut a hlavne ako ho dosiahnut.
mate ako kapela nejaky vzor k comu by sa to zvukovo malo priblizovat?
najdite si zvukovy vzor s ktorym budete svoje mixy porovnavat.
zistite si co vsetko pouziva vas zvukovy vzor k tomu ako znie. aj ked nebudete mat rovnake nastroje a vybavenie ako vas hudobny vzor skuste sa co najviac priblizit nastavenim svojho vybavenia ku svojmu vzoru. Primarne to je o hladani zvuku toho ktoreho nastroja.
dalsou fazou je mixaz. ak ste skuseny v mixazi tak dokazete nahravku svojho vzoru analyzovat a viete co mate pouzit na to aby sa to zvukovo priblizovalo vzoru. ak sa vam to nedari tak vam ostava len ucit sa remeslu zvukariny alebo stale mozte svoje surove stopy poslat niekomu na mixaz.
narychlo moja analyza:
hi hat je dost nahlas vzhladom na to ze nebol snimany extra mikrofonom.
v tomto pripade treba laborovat poziciou OH mikrofonou tak aby hi hat bol viac v pozadi.
poprosit bubenika ci dokaze hrat tichsie na hi hat.
ocakaval by som sirsiu panoramu OH
divny nevyrazny duty zvuk kopaku.
celkovo treba zlepit zvuk nahravky aby to posobilo ako celok.
ostatne je o tom vzore, vasom vkuse a estetickom citeni.
mali by ste mat jasno v tom aky zvuk chcete dosiahnut a hlavne ako ho dosiahnut.
mate ako kapela nejaky vzor k comu by sa to zvukovo malo priblizovat?
najdite si zvukovy vzor s ktorym budete svoje mixy porovnavat.
zistite si co vsetko pouziva vas zvukovy vzor k tomu ako znie. aj ked nebudete mat rovnake nastroje a vybavenie ako vas hudobny vzor skuste sa co najviac priblizit nastavenim svojho vybavenia ku svojmu vzoru. Primarne to je o hladani zvuku toho ktoreho nastroja.
dalsou fazou je mixaz. ak ste skuseny v mixazi tak dokazete nahravku svojho vzoru analyzovat a viete co mate pouzit na to aby sa to zvukovo priblizovalo vzoru. ak sa vam to nedari tak vam ostava len ucit sa remeslu zvukariny alebo stale mozte svoje surove stopy poslat niekomu na mixaz.
narychlo moja analyza:
hi hat je dost nahlas vzhladom na to ze nebol snimany extra mikrofonom.
v tomto pripade treba laborovat poziciou OH mikrofonou tak aby hi hat bol viac v pozadi.
poprosit bubenika ci dokaze hrat tichsie na hi hat.
ocakaval by som sirsiu panoramu OH
divny nevyrazny duty zvuk kopaku.
celkovo treba zlepit zvuk nahravky aby to posobilo ako celok.
ostatne je o tom vzore, vasom vkuse a estetickom citeni.
Re: Stardustovy nesmělé pokusy
Díky moc za poznámky! Myslím, že jsi to 100 % trefil.
Na bicí jsem původně zkoušel Glyn Johns techniku, ale máme fakt hodně nízký strop. Tak jsme pořídili nástavec na XY a myslím, že to vcelku zafungovalo, ale právě za cenu úzkého panoramatu. Zkusím si s tím příště víc pohrát nebo si půjčit na nahrávání lepší místnost.
"poprosit bubenika ci dokaze hrat tichsie na hi hat" Poprosil jsem. Prý to nejde. A ještě byl sprostý.
"celkovo treba zlepit zvuk nahravky aby to posobilo ako celok" - přesně tak, to bych chtěl zlepšit nejvíc.
Na bicí jsem původně zkoušel Glyn Johns techniku, ale máme fakt hodně nízký strop. Tak jsme pořídili nástavec na XY a myslím, že to vcelku zafungovalo, ale právě za cenu úzkého panoramatu. Zkusím si s tím příště víc pohrát nebo si půjčit na nahrávání lepší místnost.
"poprosit bubenika ci dokaze hrat tichsie na hi hat" Poprosil jsem. Prý to nejde. A ještě byl sprostý.
"celkovo treba zlepit zvuk nahravky aby to posobilo ako celok" - přesně tak, to bych chtěl zlepšit nejvíc.
Re: Stardustovy nesmělé pokusy
haha, bubeníci
Pokud nechápou, že ONI dělají poměry v rámci bicí sady, tak to nikdy nebude dobrý.
Nicméně celkově jako demo je ta nahrávka úplně v pohodě.
Já používám pro overheady něco jako ORTF - pořád tam není díra jako u A-B, ale je to širší, než XY.
Pokud si ozvučíš tomy, tak můžeš dát OH prostě míň... a případně lehce přidat, pokud bude hrát ride.
Kopák teda strašně zaniká, když hraje celá kapela. Buď přidat, křivkovat nebo samozřejmě lepší majk (takový středový nic to je).

Nicméně celkově jako demo je ta nahrávka úplně v pohodě.
Já používám pro overheady něco jako ORTF - pořád tam není díra jako u A-B, ale je to širší, než XY.
Pokud si ozvučíš tomy, tak můžeš dát OH prostě míň... a případně lehce přidat, pokud bude hrát ride.
Kopák teda strašně zaniká, když hraje celá kapela. Buď přidat, křivkovat nebo samozřejmě lepší majk (takový středový nic to je).
Re: Stardustovy nesmělé pokusy
Zvukově se mně zdá ta nahrávka na demo v pohodě.
Z muzikantské stránky je pro mě problém, že to hraje tak nějak příliš uhlazeně. Hlavně sólovka by mohla mít podle mě trochu drsnější zvuk.
Celkově fajn věc.
Z muzikantské stránky je pro mě problém, že to hraje tak nějak příliš uhlazeně. Hlavně sólovka by mohla mít podle mě trochu drsnější zvuk.
Celkově fajn věc.
Re: Stardustovy nesmělé pokusy
To je jako házet hrách na zeď
Třeba to na stará kolena jednou pochopí 
Každopádně dík za tip, zkusim nastudovat víc o ORTF, párkrát jsem na to už narazil, ale nezkoumal jsem v praxi.
S tím kopákem mi přišlo strašně těžké vyvážit tečku vs. tělo. Možná tem mělo být víc tečky a tělo by dohnaly OH. Nebo si víc pohrát s EQ a kompresorem. Majk by šel možná vypůjčit. Uvidíme.


Každopádně dík za tip, zkusim nastudovat víc o ORTF, párkrát jsem na to už narazil, ale nezkoumal jsem v praxi.
S tím kopákem mi přišlo strašně těžké vyvážit tečku vs. tělo. Možná tem mělo být víc tečky a tělo by dohnaly OH. Nebo si víc pohrát s EQ a kompresorem. Majk by šel možná vypůjčit. Uvidíme.