Syncro - Purification Dub

Vaše produkce a názory na ní, české a slovenské elektronické kapely a projekty
Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 22 bře 2006 12:08

Je pravda, že dneska už ten pult zdaleka nemá tu důležitost, co před lety. Obzvláště pokud máš takhle silný komp a dost I/O na kartě...

Saša

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 22 bře 2006 13:08

Predem rikam, ze tohle neni uplne muj salek caje. Atmosfera, skladba a aranz se mi libi, zaplneny zpevem to bude pohoda. Co me ale vadi je az moc rezavej zvuk. Mozna je to u dubu bezna praxe, ale me tam neustale busi do usi neco mezi 2000 a 4000 Hz (je to takovej uzkej ostrej pruh frekvenci). Do tohohle pasma je to vsechno nahrnuty a snad ani na chvili to neprestane (rekl bych, ze tam jsou hozeny vsechny delaye?). Kdyby to bylo jen obcas, tak jo, ale takhle me to uz tahalo za usi. Ten kopak bych taky zmekcil.

toolz
Příspěvky: 85
Registrován: 25 bře 2004 08:57

Příspěvek od toolz » 22 bře 2006 19:13

syncro píše: Toolz: Já jsem dubstep pro sebe "objevil" docela nedávno, některé ty věci se mi fakt líbí, obzvláš? mixtapes s živými MCs. Je to tedy hodně elektronická a zběsilá odnož, ale ten dub v tom pořád cítím... Pravda ale je, že zvukově je to posunuté trochu jinam, než klasický UK dub, který doma obvykle poslouchám (věci na Deep Root, Scoops a tak).

Dík, Saša
Vida, to zase moc neznam ja, zkusim se dovzdelat. Diky! Jinak nektery tvoje veci maj minimalne naladou k produkci takovych Digital Mystikz celkem blizko, pokud bych chtel dal prihrivat svoji dubstepovou polivku... 8)
Hodne stesti!

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 23 bře 2006 09:47

amorph: Díky. To středový pásmo je tam vyhrnuté schválně, ono to pak má takový typickej zvuk, který většina těchhle věcí sdílí. Kopák je jasný kandidát na změkčení 8-)

Toolz: Díky 8-)

Saša

Rošky
Příspěvky: 119
Registrován: 12 srp 2004 11:08

Příspěvek od Rošky » 23 bře 2006 11:31

Ještě mně, Alexandře, napadla jedna věc (a už toho nechám):
ten kopák je evidentně jeden jedinej sampl, dynamicky je pořád stejnej, zkrátka jeden vzorek. Nevím jestli je taková strojovost v tomhle stylu žádoucí...to nemůžu posoudit (kdysi jsem poslouchal akorát Marleyho), ale já bych ještě uvážil
1) použití nějakýho kopáku, kterej ná odlišnou barvu při odlišně silném úderu a tuhle pestřejší dynamiku bych tam implantoval
2) uvážil bych mírný znepřesnění kopáku v řádu "koma"...což je pojem definovatelnej jako velejemný rytmický chybky
Body 1 a 2 neplatí, pokud je ta hypnotická strojovost žádoucí, abych tak řekl, pokud by to třeba zhulenýho posluchače vytrhlo z tý nirvány... :-)
Rošky

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 23 bře 2006 12:59

Díky, Petře. V téhle jedné konkrétní písníčce je ta strojovost skutečně žádoucí. Až sem dodám další věc (Ruanda riddim), tak tam to bude reggae živosti zase mnohem blíž, ale tady jsem chtěl udělat "digitální" stepper v té klasické elektronické tradici konce 90tých let. Takhle se to v tom stylu "nosí". Chápu ale, že někoho, kdo zrovna tohle neposlouchá, to může trochu iritovat. Co se rytmických chybek týče, snažil jsem se tam trochu shufflovat ten military rytmičák a hajtku, ale taky jenom malinko, aby to z toho stepper stylu nevybočovalo...

Každopádně díky moc, přesně kvůli těmhle radám jsem to sem posílal. Občas už jsem v té písničce, jestli se tomu takhle vůbec může říkat, tak ponořený, že sám nevím, co a jak. Tohle tedy není ten příklad, tady byla doba inspirace a realizace opravdu krátká (jarní slunce je mocný inspirátor), ale třeba Run Babylon jsem ladil vlastně přes půl roku a to se snadno ztratí nadhled...

Saša

Rošky
Příspěvky: 119
Registrován: 12 srp 2004 11:08

Příspěvek od Rošky » 23 bře 2006 13:26

To mi povídej...ztráta nadhledu, když na tom člověk dlouho sedí...typickej indikátor je dát si po mixu tejden pauzu a pak si to pustit...slyšíš ty chyby. Já si říkám - jak jsem tam mohl dát tak málo xxx, moc xxx ? Největši vopruz je najít chybu ve zvuku náběru, speciálně španělku nerad přetáčím...prostě se mi nechce. Zjistil jsem zajímavou věc - nejlíp mi zní španělka přes DBX 166A, 166ka by byla lepší, ale nejsou...vyluxoval to Etien :-) a basa (požaduji ji trochu naprclou) přes Fat 1. Na zpěv mám jen ten Ivory, ale trochu zužuje, tak to musím dokrucovat.
Když sem něco prskneš tak je to stejně co člověk to názor, ale třeba z toho nějakej průnik množin vydestiluješ...A? se daří !
Rošky

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 23 bře 2006 15:55

Takže ty jsi taky fanoušek dbx166? 8-) Paráda, já mam dvě dbx166XL, přes jednu jedou vygrupované stereo bicí a přes druhou basa. Nemůžu si tento poměrně laciný kompresor vynachválit...

Saša

Rošky
Příspěvky: 119
Registrován: 12 srp 2004 11:08

Příspěvek od Rošky » 23 bře 2006 17:09

Jo, ale mám pocit, že nejpovedenější byla ta stará 166ka. To moje Ačko je jakoby trochu tvrdší...koukám po bazarech, ale 166 není, nebo chtějí moc. Jsem přesvědčenej že velký divadlo se dá zahrát i s lowendovým šaškem když se to umí (tím nechci říct že jsem to já, kdo to umí, ale byl jsem toho svědkem)..třeba za zajímavej outboard považuju starej Alesis MIDIverb II - šumí, ale umí... Nejjednodušším a neprůstřelným důkazem jsou starý a nepřekonatelný nahrávky, dělaný na různý předpotopní HW. Každej z nás nějakou takovou nahráku zná, ve stylu, kterej sleduje.
Dneska jsem zašel do PrahaMusic okouknout ten Summit Audio TLA-100, nemají ho fyzicky ale je v katalogu, kolem 80.000,- Kč, tak to asi nepůjde...narazil jsem na něj v americký inzerci:
http://cgi.ebay.com/Summit-Audio-TLA-10 ... Compressor_
W0QQitemZ7393642110QQcategoryZ23793QQcmdZViewItem
za 1175,-S...to jen pro iteres.
Rošky

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 23 bře 2006 19:51

No jasně, zrovna MidiVerbII mám taky a mám ho moc rád. Spousta levných a zdánlivě "šmejdských" věcí je ve finále pro nějaký účel to pravé ořechové a funguje na danou věc přinejmenším stejně, ne-li lépe, než superdrahý moderní gear... Ve finále je to tak, že samotná cena gearu neznamená prakticky vůbec nic. Mám rád škatulky s charakterem, který mě osobně vyhovuje, bez ohledu na značku nebo cenu. Někomu vyhovuje to, někomu ono. A tak je to vlastně správně...

Saša

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 23 bře 2006 20:30

dobrej groove, mne se to libi. rekl bych, ze je to lehce prebasovany a souhlasik s kopakem. teda castecne. podle me je dost hlubokej, ale pocatecni transient ma trochu preexponovanej. obcas zkousim slammovat bici kvuli co nejvyssimu RMS, ale potom jsou tupy, a tak treba primicham stopu JEN s transientama -- a tady mi to zni podobne. jestli to tak opravdu je, trochu bych ten transient zeshora zavrel a nejak ho slepil s tim kopakem.

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 24 bře 2006 14:57

brooklyn: Díky. Kopák je složenina ze dvou layerů, které se scházejí ke kompresi v grupě bicích. Jeden je sinus někde kolem 50Hz, druhý je nějaký sampl kopáku, který jsem ale trochu moc bitcrushoval a on díky tomu zní takhle ostře... Náprava bude spočívat v odstranění bitcrusheru 8-)

Díky, Saša

Odpovědět