Zhudebněné příběhy z hraní DnD
- Greyhound90
- Příspěvky: 590
- Registrován: 22 zář 2013 11:42
Re: Zhudebněné příběhy z hraní DnD
demsky: je to ještě horší než to elektrokolo s "obéznou slečnou". Na něm ještě občas musíš šlápnout. Tady už vůbec. Člověk, který začne AI v muzice používat je hudební diletant. Jakou by měli mít vůči umělcům empatii? Dnešní doba je o mobilech, jejich aplikacích a když něco mladému nenaskočí na displeji na jedno kliknutí během vteřiny, vyhledá hned druhý den ráno svého osobního psychologa.
Re: Zhudebněné příběhy z hraní DnD
Nebude to prvy-, ani poslednykrat, co pride nova doba, zakaznik vyhadzuje vrchniho 

Re: Zhudebněné příběhy z hraní DnD
Ten základní mechanizmus je totožný jako při generování textu. Určitě trochu víš jak a proč AI text generuje. Taky si zhruba dokážeš představit jak AI prompty zpracovává a dále "chápe".
Říká se, že hudba je jazyk. No, tak to máme prostě "large music model".
Představ si několik textů, dlouhých vět na jednom širokém řádku pod sebou. Představ si, že se můžou nezávisle nebo závisle na sobě zahušťovat a roztahovat a u toho měnit barvy písmen a velikost fontu. Někdy tvoří pravidelné obrazce. Některé kombinace písmen a barvy, taky barvy a velikosti fontu, se objevují více, než jiné. Někdy se opakují celé dlouhé sekvence s minimálními lokálními změnami. Všecko to je naučené na mnoha podobných širokých řádcích, které lidi považujou za dobře napsané.
A nakonec ta hudba je pro poslech generována podobně jako naše tvorba přes midi a vstčka akorát v nějakém jiném systému, který my ani jako midi a virtuální nástroje nevidíme, nebo spíše nemůžeme chápat, protože to nemá grafické znázornění ani uživatelské rozhraní, kterému by člověk rozuměl. Taky asi ta logika produkce bude jiná. My si první nastavíme zvuk a pak hrajeme midi noty, nebo první zahrajeme noty a až pak ladíme nebo vybíráme zvuk, tady to asi bude probíhat tak nějak zároveň.
Mně zvukové vyblití přes aplikace využívající AI přesně pro tento účel absolutně nezajímá. Furt mi někdo posílá, "hele co jsem udělala / slechni co jsem zkomponoval", ani si to nepouštím. Totální nezájem. Ani není čas.
Dost se divím, že tady ma fóru neproběhla pořád ještě vlna nových AI-vicii apod.
AI se dá využívat kreativně. Může to být ukrutně dobrý pomocník v různých fázích produkce, nebo pro technické či organizační věci. To, že po pár kliknutích v aplikaci získáš něco, co zní jako hudba, není ale kreativita. Je to podobné karaoke s autotune, hrající cover verze songů, s automatickým masteringem celku, ale místo zpěvu píšeš a můžeš ovlivnit jen výběr skladby. Hraje to pak samo a neumí (a nikdy umět nebude) improvizovat.
Pokud máte nějaké hezké historky, snaž se Hemiku z toho napsat knihu, která se čte sama, zkus mířit někam na level Tolkiena, nebo ještě výše. Třeba to pak někdo zfilmuje.
Sorry, tvoje videa si nepustím. Nezajímá mě to. A taky vím, že i kdybyste se společně s tou AI poslintali, tak to stejně bude stát za nudné hovězí. Prosím, pokud si nevíš rady, tak pro správné doplnění textu v kurzívě použij Al AI A|

Re: Zhudebněné příběhy z hraní DnD
a timhle ses si jistej? to je prave ta cast, ktera me zajima, a moc neverim, ze to je takhle... nemuze to bejt tak, ze ta ai nejak primo generuje syrovy audio data?A nakonec ta hudba je pro poslech generována podobně jako naše tvorba přes midi a vstčka akorát v nějakém jiném systému, který my ani jako midi a virtuální nástroje nevidíme, nebo spíše nemůžeme chápat, protože to nemá grafické znázornění ani uživatelské rozhraní, kterému by člověk rozuměl. Taky asi ta logika produkce bude jiná. My si první nastavíme zvuk a pak hrajeme midi noty, nebo první zahrajeme noty a až pak ladíme nebo vybíráme zvuk, tady to asi bude probíhat tak nějak zároveň.
Jinak chlapi to knuceni tady je fakt neuveritelny - myslim, ze za tim je hodne strach a nejistota. Ty bohorovny vykriky, co je umeni a co je shit a co ma kdo delat... predstavuju si, ze to samy se vykrikovalo pri kazdy novy prelomovy technologii

Re: Zhudebněné příběhy z hraní DnD
absolutně ne, ani trochu...a timhle ses si jistej?...
záleží jak definuješ umění a jak shit...co je umeni a co je shit...

Re: Zhudebněné příběhy z hraní DnD
Myslim si, ze ti z nas, co si este nemali cas/chut hlbsie prestudovat, o com to AI je, tak ani nemozu byt dostatocne pred-posraty.Cyril píše: ↑11 čer 2024 09:26Jinak chlapi to knuceni tady je fakt neuveritelny - myslim, ze za tim je hodne strach a nejistota. Ty bohorovny vykriky, co je umeni a co je shit a co ma kdo delat... predstavuju si, ze to samy se vykrikovalo pri kazdy novy prelomovy technologii) (fotka? to je jako umeni?)



Toto, co prichadza totiz nema v dejinach ludstva obdobu ... Toto neni "nova technologia", tak ako sme tento vyraz chapali doteraz.
Toto nebude "novy nastroj / postup" tvorby. Toto bude samotny TVORCA.

Ten obrovsky stroj za skratkou "AI" ma nastudovane teoreticky vsetko, co je zverejnene na internete. T.j. zvladnutu teoriu tisicok hudobnikov, spisovatelov, umelcov, skladieb, textov, knih, postupov.
T.j. ak sa bavime o jeho schopnostiach "interpretacie", uz dnes predci mozno 50% beznych hudobnikov.
A ak sa bavime o moznej kreativite stroja - tak to uz tu Dendy niekde v inej diskusii pekne napisal - ludia si o sebe myslia prilis vela. Kreativita je do obrovskej miery strojmi analyzovatelna a napodobitelna. To, ze AI produkuje veci schematicky, je len otazkou zadania.
(ak by architekt rodinneho domu dostal od investora 3-vetne zadanie, tiez by z toho nevyliezol ziaden klenot architektury

Re: Zhudebněné příběhy z hraní DnD
A to ani nehovorim o dobe, ked si to zacne samo zakladat e-mailove ucty, konta na socialnych sietiach s fake-fotkami... alebo napr. diskutovat na Audiozone o kreativite ludskych autorov hudby... 

-
- Příspěvky: 302
- Registrován: 03 kvě 2021 17:38
Re: Zhudebněné příběhy z hraní DnD
Jedina vec co nas muze spasit je bud opravdu masivni erupce ze slunce, nebo vlna hodne silneho nabozenskeho fanatizmu.
Re: Zhudebněné příběhy z hraní DnD
Nevim jak erupce na slunci, ale té AI se lidé začínají klanět už teď, tak to se neboj.
Re: Zhudebněné příběhy z hraní DnD
Ked si "to" zacne same zakladat e-malove ucty (bez toho aby to bolo len o tom ze nejaky clovek napisal skript ktory umoznuje LLM modelu robit takto veci - to je fakt MEGA rozdiel, dnesne LLM len reaguju na prompt, nedokazu same od seba vyvinut nejaku aktivitu), tak to bude znamenat ze "to" uz ma pomerne vysoku uroven seba-uvedomenia takze bude fer zacat to akceptovat ako zivu entitu a .. A podla toho sa k "tomu" aj spravat, najma ked to bude exponencialne viac inteligetne a vnimave nez my hahaha
Je jasne ze kopa ludi co je presvedceny ze ziva entita musi byt zalozena jedine na uhliku bude mat problem uznat ze nieco zalozene na kremiku moze byt "zive", ale casom si ale zvyknu ..
Re: Zhudebněné příběhy z hraní DnD
Dendy desis ma 

Re: Zhudebněné příběhy z hraní DnD
neboj tak stale je moznost ze to nestihne prerast do niecoho fakt mocneho lebo este predtym sa znicime sami
)) .. uvidime o 5-10 rokov ak tu este budeme …

Re: Zhudebněné příběhy z hraní DnD
7. píseň z tažení na Albion. Země na obzoru!
Dračí Doupě v Notách.
Dračí Doupě v Notách.
Re: Zhudebněné příběhy z hraní DnD
Toto mi pride menej ako generovane cez AI nez napriklad produkcia od kapely Kryštof 

Re: Zhudebněné příběhy z hraní DnD
8. píseň z tažení na Albion. Přicházíme.