ANALOG vs. Virtual Analog
A me je tohle uplne u prdele. Tucny, megatucny, tenky, vsechno se da nejak pouzit a nic neni univerzalni. Kdyz usetrim par litru na syntak z druhy ruky a nakonec to za nej fakt vysolim, tak z nej budu mit radost, protoze me bude bavit jeho poznavani a uceni se jeho technologie a technologie zvuku. Ja budu mit radost, ze mam doma fyzickou masinku, ze ktery lezou zvuky, se kterou si muzu hrat a ktera me nejakym zpusobem inspiruje a prinasi neco do me hudebni tvorby. A jestli to bude analog nebo digital nebo brinkokladkostroj, to je mi fakt jedno. Ale chapu, ze pokud se chce clovek cely zivot venovat jen krouceni cudlikama porad dokola, tak to pro nej asi nejaky smysl ma.
-
- Příspěvky: 869
- Registrován: 01 bře 2005 03:46
kexik: to s tym 0000FFFF0000FFFF by si moc nepochodil. to je prave najvacsi problem digitalu, ze takyto pure square nebude az tak uplne pure square. mas tam aliasing / vzniknu ti tam artefakty s frekvenciami , ktore nemaju s tou povodnou nic spolocne (skor budu odvodene od sampling rateu)....takze musis to cele bud generovat nejako takto pri oversamplingu, a potom lowpass a downsampling, alebo to mozes generovat ako sucet sinusu + synchronnych neparnych harmonickych (takych ktore sa do sample rateu este zmestia), alebo su na predidenie aliasingu este ine komplikovanejsie triky, ale taketo jednoducho to prave zo sqaureom v digitale nieje. to ze to bude v soundforge vyzerat ako square neznamena nic. aj 22.05 KHz vyzera pri 44.1 KHz samplerate ako triangle signal, a pritom je to cisty sinus.
(aj ked v analogu pri ostrych hranach squareu vznikaju myslim zase ine problemi / IMD)
bassline: idealne by bolo ten square porovnat ale priamo z toho synthu, a nie z digitalneho formatu, ktory dost obmedzi ten nekonecny rad neparnych harmonickych obsiahnutych v analogovom square signale.
(aj ked v analogu pri ostrych hranach squareu vznikaju myslim zase ine problemi / IMD)
bassline: idealne by bolo ten square porovnat ale priamo z toho synthu, a nie z digitalneho formatu, ktory dost obmedzi ten nekonecny rad neparnych harmonickych obsiahnutych v analogovom square signale.
Jsem přesvědčen, že nabušené virtuály dokáže skutečně využít jen člověk, co dokonale zná práci se syntézou. A tam se může jít pak dál za možnosti klasického analogu. Myslím, že když někdo bude mít dobrý analog, stejně ty zvuky, co ten konkrétní nástroj umí, bude tahat z něj a ne ho nahrazovat virtuálem (snad kvůli nižší hladině šumu, vestavěné efektovce..). Virtuál bude mít na ty další zvuky, co jeho analogy neumí.
V tuto chvíli žádný virtuál nemám, ale plánuji si ho koupit kvůli koncertům. Na nahrávce použiji originály a na live si udělám jejich přibližné napodobeniny na jednom (snadno ovladatelném a přenosném) nástroji.
Ty další možnosti beru v tuto chvíli, jako bonus navíc
V tuto chvíli žádný virtuál nemám, ale plánuji si ho koupit kvůli koncertům. Na nahrávce použiji originály a na live si udělám jejich přibližné napodobeniny na jednom (snadno ovladatelném a přenosném) nástroji.
Ty další možnosti beru v tuto chvíli, jako bonus navíc

Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Já mám jedinej problém, možná to bude ta obscese, ale neváže se implicitně ke kroucení čudlíků - prostě si hru na virtual neužiju a zkusil/koupil jsem si jich už docela dost. Rád bych, bylo by to pro mě výrazně jednodušší, ale prostě mě to za chvilku začně nudit, z toho zvuku číší nějaká prázdnota či co. Jedinou výjimkou byl Oasys, až bude stát místo 7k€ cca 2-3k€, tak si ho pořídím, ale zatím je to nesmyslná investice. Možná jsem přehnaně sensitivní a cítím ovlivňování prostředí elektronovým spadem z diskrétních součástek, může to být podvědomý jev, ale objevuje se i u dem z Keysu nebo Keyboardu, tak nevím;-) A naopak když si zahraju na dobrej analog (JP8, SH5, v podstatě i Andromeda nebo lowend MS404), tak mě to baví, líbí se mi ta barva, líbí se mi fyzičnost zvuku a prostě z toho mám radost.
ja som nechcel teoretizovat, len nazorne ukazat, ze VA a analog su dva uplne odlisne svety a vysledok bude uplne odlisny a vzajomne nezamenitelny. chcem povedat, ze snazit sa dosiahnut zvuk nastroja A pomocou nastroja B je absurdne a je uplne jedno na akom principe nastroje A a B pracuju. bud mi do tracku vyhovuje A, a pouzijem ho, alebo mi neostava nic ine ako si zaopatrit B. alebo pouzijem A, lebo na B nemam, a vezmem to ako kompromis, ktory bude viac alebo menej pocut.aum generator píše:kexik: to s tym 0000FFFF0000FFFF by si moc nepochodil. to je prave najvacsi problem digitalu, ze takyto pure square nebude az tak uplne pure square. mas tam aliasing / vzniknu ti tam artefakty s frekvenciami , ktore nemaju s tou povodnou nic spolocne (skor budu odvodene od sampling rateu)....takze musis to cele bud generovat nejako takto pri oversamplingu, a potom lowpass a downsampling, alebo to mozes generovat ako sucet sinusu + synchronnych neparnych harmonickych (takych ktore sa do sample rateu este zmestia), alebo su na predidenie aliasingu este ine komplikovanejsie triky, ale taketo jednoducho to prave zo sqaureom v digitale nieje. to ze to bude v soundforge vyzerat ako square neznamena nic. aj 22.05 KHz vyzera pri 44.1 KHz samplerate ako triangle signal, a pritom je to cisty sinus.
(aj ked v analogu pri ostrych hranach squareu vznikaju myslim zase ine problemi / IMD)
bassline: idealne by bolo ten square porovnat ale priamo z toho synthu, a nie z digitalneho formatu, ktory dost obmedzi ten nekonecny rad neparnych harmonickych obsiahnutych v analogovom square signale.
-
- Příspěvky: 869
- Registrován: 01 bře 2005 03:46
bodyia je to nieco co by sa tazko dokazovalo, je mozne ze je to tak ako pises a tiez je mozne ze je to len "placebo efekt"
ale to vobec nieje dolezite, hlavne je aby kazdy pouzival nastroje ktore ho naplnaju a sktorymi ho to bavi... hudba to nie su jednotky a nuly a objektivne posudenie "tento nastroj je zly, henten zase dobry" .. hudba je umenie, hudba je o pocitoch, hudba je nieco co kazdy vnima inak .. niekto ma rad analogy, niekto VA, niekto makky analogovy zvuk, niekto cisty digitalny chlad.. kolko ludi tolko chuti 
hlavne nech sa nam dari a mame inspiraciu a nas technika neobmedzuje v tvorivosti ale naopak tvorivost posiluje...


hlavne nech sa nam dari a mame inspiraciu a nas technika neobmedzuje v tvorivosti ale naopak tvorivost posiluje...
AMEN !dendy píše:bodyia je to nieco co by sa tazko dokazovalo, je mozne ze je to tak ako pises a tiez je mozne ze je to len "placebo efekt"ale to vobec nieje dolezite, hlavne je aby kazdy pouzival nastroje ktore ho naplnaju a sktorymi ho to bavi... hudba to nie su jednotky a nuly a objektivne posudenie "tento nastroj je zly, henten zase dobry" .. hudba je umenie, hudba je o pocitoch, hudba je nieco co kazdy vnima inak .. niekto ma rad analogy, niekto VA, niekto makky analogovy zvuk, niekto cisty digitalny chlad.. kolko ludi tolko chuti
hlavne nech sa nam dari a mame inspiraciu a nas technika neobmedzuje v tvorivosti ale naopak tvorivost posiluje...

On je tady jeste jeden maly problem, na ktery by se IMHO nemelo zapominat. Tlusty hutny ostry a janevimjaky bombasticky zvuk je jiste uchvatny, ale....kdyz je v mixu takovych zvuku prilis mhoho, tak se to navzajem tluce jak nikdy a je z toho hnusny chuchvalec. Muj dojem je spis, ze prave ty tenke papirove VA zvuky se ve vetsim poctu zase naramne snadno michaji. Takze ono je otazkou, co je lepsi... 

...so many knobs, so little time... (autor neznamy)