ANALOG vs. Virtual Analog

Ostatní audio hardware, obecná diskuse
Odpovědět
Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12761
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Příspěvek od dendy » 03 lis 2006 20:59

no to neni o tom naprat do tracku 10 tucnych zvukov cez seba.. ono je to o tom, ze ked mas ako zdroj par tucnych (odborne zvukov zo sirokym spektrom) tak ked zaklad znie dobre, potom mozes zo zvuku odrezat co nepotrebujes EQckom a dostnes z neho len tie spektra co potrebujes.. horsie je ked je zvukl tenky spektranle uz zo synthy - tam uz nemaz z coho rezat a pridavat tiez nie - ked to tam raz nieje.. takze kazdopadne je dolezite aby synth robil co najspektralnejsie zvuky - z tenkeho siroky nespravis, opacne ano...

Uživatelský avatar
bassline
Příspěvky: 2667
Registrován: 22 zář 2005 16:21

Příspěvek od bassline » 03 lis 2006 23:54

dendy píše:tucnych (odborne zvukov zo sirokym spektrom)
no moment...tu je asi nejaka nezrovnalost s pojmami...toto co myslis ty su PLNE zvuky, ak mas teda na mysli sirokospektralnost zvuku. TUCNOST zvuku je charakter, ktory vznika pri rozladeni dvoch a viacerych oscilatorov v rovnakej oktave centami (fine tune) :wink: .

Uživatelský avatar
KAYKO
Příspěvky: 598
Registrován: 19 zář 2005 00:21

Příspěvek od KAYKO » 04 lis 2006 00:08

bassline, prosim ta.....

Uživatelský avatar
bassline
Příspěvky: 2667
Registrován: 22 zář 2005 16:21

Příspěvek od bassline » 04 lis 2006 00:23

v anglictine sa pojem ' FAT ' pouziva v synteze pri vyjadrovani charakteru rozladenosti zvuku. Napr. ludia zvyknu casto oznacovat ' FAT LEAD ' zvuk ktory je aplikovany cez unison, a cim vacsie ma unison DETUNE a cim viac ma HLASOV, tym viac je zvuk ' FAT '...

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 04 lis 2006 00:40

nerad bych to tu boural, ale tucnost zvuku se nekdy velmi tezko rozeznava na frekvencni analyze... (FFT), nemyslim, ze je to ciste frekvencni problem

a i kdyz urcita naplnenost smerem dolu se na analyzeru da vysledovat, tak uz vubec nejde vypozorovat to, co se deje ve vejskach a vyssich stredech, kde to muze byt od kovovy tenkosti a ostrosti po "medovou" hladkost, aniz by FFT neco rikalo

Uživatelský avatar
KAYKO
Příspěvky: 598
Registrován: 19 zář 2005 00:21

Příspěvek od KAYKO » 04 lis 2006 00:42

Cize, cim viac rozladeny zvuk tym je viac tucnejsi? Mnooo podla mna tucnota analogoveho zvuku je uplne, ale uplne v niecom inom.

Uživatelský avatar
bassline
Příspěvky: 2667
Registrován: 22 zář 2005 16:21

...

Příspěvek od bassline » 04 lis 2006 00:49

KAYKO:

OK, asi som napisal kravinu...neviem preco ale zdalo sa mi ze tym 'fat' sa mysli prave ta rozladenost ale asi som sa mylil...

Uživatelský avatar
KAYKO
Příspěvky: 598
Registrován: 19 zář 2005 00:21

Příspěvek od KAYKO » 04 lis 2006 00:58

Ok, vyraz fat je v tomto pripade cisto subjektivne hodnotenie, ale prikryte kolektivnym chapanim vyznamu, ktory intuitivne viac menej kazdy priemerny adept zvukaciny chape ako mohutny zvuk, ale nie do sily, ale objemu.

napr. vyraz fat like a Minimoog je namieste :)

Uživatelský avatar
bassline
Příspěvky: 2667
Registrován: 22 zář 2005 16:21

Příspěvek od bassline » 04 lis 2006 01:01

a nemyslel som to v spojeni s analogovym zvukom, ale vseobecne som myslel charakter zvuku ktory robis rozladenim...je jedno ci v SW ci na VA alebo ci na analogu...

Uživatelský avatar
bassline
Příspěvky: 2667
Registrován: 22 zář 2005 16:21

Příspěvek od bassline » 04 lis 2006 01:04

skratka ako vyjadrim tu 'masivnost' ktora narastie z jedneho oscilatora pri aplikovani unisonu ?

Uživatelský avatar
bodyia
Příspěvky: 1073
Registrován: 03 pro 2002 10:34
Vybavení

Příspěvek od bodyia » 04 lis 2006 09:04

Když uděláš unisono a rozladíš zdroje, výsledkem je "dutch trance sound", radikálně se zvýší počet vyšších harmonických a zvuk lehce připomíná zmrazený chorus. Ale jak definovat tu plnost zvuku, to nevím, podle počtu oscilátorů jenom částečně, i jednoosc nástroje dokáží hrát mnohem plněji než jiné při vrstvení... Hezké plnosti, která je kompaktnější než při unisonu taky dosáhneš při synchronizaci oscilátorů, kdy řízený naladíš tak o tercii až seprimu nahoru a nenastavíš mu žádný modulace. Rozhodně je to téma zajímavé a když by na něm někdo napsal seminární práci, moc rád bych si ji přečetl:-)

Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 352
Registrován: 06 pro 2002 14:45

Příspěvek od Merlin » 04 lis 2006 09:37

O rozladeni OSC to neni natuty. Osobne tu plnost vidim ve frekvencnim spektru zvuku, tedy v zastoupeni harmonickych a formantu, v jejich nejakem (nevim jakem) pomeru ci tak nejak. Ale nejsem fyzik.
...so many knobs, so little time... (autor neznamy)

mpa
Příspěvky: 52
Registrován: 26 led 2005 20:48

Příspěvek od mpa » 04 lis 2006 10:18

na starejch nastrojich je unison masivni kvuli tomu, ze vsechny voice kanaly snazej delat to samy, ale vzhledem k tolerancim pouzitejch soucastek, rozdilnejch teplot na ruznejch mistech, sumu a dalsich veci se jim to do urcity miry nedari. Oscilatory jsou krapet rozladeny, posunuty, nedelaj uplne stejnej prubeh,filtry jsou naladeni jinak, atd. vysledkem je masivni beating a mix nepatrne odlisne znejicich hlasu, blbe se to popisuje slovy...

bodyia: myslim, ze sum pridanej pred filterem hraje urcitou roli taky

ad analog vs va

uz to tady padlo, je to asi hodne o osobnim pohledu a pristupu ke svetu obecne. Me osobne vic oslovujou analogy, protoze mi prijde ten zpusob generovani zvuku jaksi prirodnejsi. Je tam urcitej element nahodnosti a nepresnosti, VA snazej se ho snazej vytvaret umele.

Na druhou stranu VA ma spoustu vyhod, bestarostnej provoz, nizsi cena, atd. vetsina lidi, co nakonec zvuk posloucha, vubec neresi / nepozna.

stary analogy jsou tak trochu -vasen-. kdo je ma, tak je zaroven jejich otrokem/opravarem, takze si k nim vytvori takovy silnejsi pouto. je ochotnej se za svou lasku bit :)
kilgore trout forever

Uživatelský avatar
bassline
Příspěvky: 2667
Registrován: 22 zář 2005 16:21

uni

Příspěvek od bassline » 04 lis 2006 11:19

co sa tyka unisonu, tak v oblasti sw poznam jedine 3 ktore stoja za to... Korg Polysix,Pro 53 a Reaktor...vacsina sw unisonov znie totalne strasne, nerozladi to ten zvuk tak ako ma, strati sa z neho prieraznost, mohutnost, zvuk zanika, nema to smrnc, neznie to chutne. Polysix ma v oblasti sw podla mna TOP unison. Ked raz rozladim cez neho saw alebo square tak sa ten saw fakt rozladi, naberie mohutnost,tucnost a nezanikne to...dokonca ma aj Pan spread, co je velmi velmi uzitocny parameter.

Zaujimalo by ma, ale ako presne unison vytvara tie hlasy. Snazil som sa unison simulovat 4 a 6 rovnakymi oscilatormi ktore som voci sebe rozladil v roznych pomeroch ale nikdy som nedosiahol ten zvuk co trebarz cez unison v Polysixe. Ako unison tie hlasy vlastne vyraba, su to kopie signalu toho isteho nastroja a su s povodnym zmiesane rovnakou hlasitostou a su len rozladene? alebo je tam nejaka ina finta?

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12761
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Příspěvek od dendy » 04 lis 2006 11:25

no ja neviem pani.. podla mna "FAT" ako tucnota vo vztahu k charakteru zvuku priamo hovori o tom, ze je SPEKTRALNE tucny, proste neni tenky, len uzko okolo nosnej root frekvencie ale obsahuje kopu harmonickych frekvencii... potvrdzuje mi to aj to, ked pocujem o akych zvukoch sa ludia vyjadruju ako o tuchnych.. v drvivej vavcsine pripadov su to zvuky ktore su sprektralne siroke ... tak to proste je.. "FAT" zvuk neni ziadna magia, je to striktne zadefinovatelna a popisatelna vec...

skuste si hocikto zobrat nejaky zvuk ktory pokladate za "tucny" a kuknite sa na neho cez nejaky spektralny analyzer ;) tam je to jasne...

Odpovědět