ANALOG vs. Virtual Analog
no to neni o tom naprat do tracku 10 tucnych zvukov cez seba.. ono je to o tom, ze ked mas ako zdroj par tucnych (odborne zvukov zo sirokym spektrom) tak ked zaklad znie dobre, potom mozes zo zvuku odrezat co nepotrebujes EQckom a dostnes z neho len tie spektra co potrebujes.. horsie je ked je zvukl tenky spektranle uz zo synthy - tam uz nemaz z coho rezat a pridavat tiez nie - ked to tam raz nieje.. takze kazdopadne je dolezite aby synth robil co najspektralnejsie zvuky - z tenkeho siroky nespravis, opacne ano...
no moment...tu je asi nejaka nezrovnalost s pojmami...toto co myslis ty su PLNE zvuky, ak mas teda na mysli sirokospektralnost zvuku. TUCNOST zvuku je charakter, ktory vznika pri rozladeni dvoch a viacerych oscilatorov v rovnakej oktave centami (fine tune)dendy píše:tucnych (odborne zvukov zo sirokym spektrom)

nerad bych to tu boural, ale tucnost zvuku se nekdy velmi tezko rozeznava na frekvencni analyze... (FFT), nemyslim, ze je to ciste frekvencni problem
a i kdyz urcita naplnenost smerem dolu se na analyzeru da vysledovat, tak uz vubec nejde vypozorovat to, co se deje ve vejskach a vyssich stredech, kde to muze byt od kovovy tenkosti a ostrosti po "medovou" hladkost, aniz by FFT neco rikalo
a i kdyz urcita naplnenost smerem dolu se na analyzeru da vysledovat, tak uz vubec nejde vypozorovat to, co se deje ve vejskach a vyssich stredech, kde to muze byt od kovovy tenkosti a ostrosti po "medovou" hladkost, aniz by FFT neco rikalo
Když uděláš unisono a rozladíš zdroje, výsledkem je "dutch trance sound", radikálně se zvýší počet vyšších harmonických a zvuk lehce připomíná zmrazený chorus. Ale jak definovat tu plnost zvuku, to nevím, podle počtu oscilátorů jenom částečně, i jednoosc nástroje dokáží hrát mnohem plněji než jiné při vrstvení... Hezké plnosti, která je kompaktnější než při unisonu taky dosáhneš při synchronizaci oscilátorů, kdy řízený naladíš tak o tercii až seprimu nahoru a nenastavíš mu žádný modulace. Rozhodně je to téma zajímavé a když by na něm někdo napsal seminární práci, moc rád bych si ji přečetl:-)
na starejch nastrojich je unison masivni kvuli tomu, ze vsechny voice kanaly snazej delat to samy, ale vzhledem k tolerancim pouzitejch soucastek, rozdilnejch teplot na ruznejch mistech, sumu a dalsich veci se jim to do urcity miry nedari. Oscilatory jsou krapet rozladeny, posunuty, nedelaj uplne stejnej prubeh,filtry jsou naladeni jinak, atd. vysledkem je masivni beating a mix nepatrne odlisne znejicich hlasu, blbe se to popisuje slovy...
bodyia: myslim, ze sum pridanej pred filterem hraje urcitou roli taky
ad analog vs va
uz to tady padlo, je to asi hodne o osobnim pohledu a pristupu ke svetu obecne. Me osobne vic oslovujou analogy, protoze mi prijde ten zpusob generovani zvuku jaksi prirodnejsi. Je tam urcitej element nahodnosti a nepresnosti, VA snazej se ho snazej vytvaret umele.
Na druhou stranu VA ma spoustu vyhod, bestarostnej provoz, nizsi cena, atd. vetsina lidi, co nakonec zvuk posloucha, vubec neresi / nepozna.
stary analogy jsou tak trochu -vasen-. kdo je ma, tak je zaroven jejich otrokem/opravarem, takze si k nim vytvori takovy silnejsi pouto. je ochotnej se za svou lasku bit
bodyia: myslim, ze sum pridanej pred filterem hraje urcitou roli taky
ad analog vs va
uz to tady padlo, je to asi hodne o osobnim pohledu a pristupu ke svetu obecne. Me osobne vic oslovujou analogy, protoze mi prijde ten zpusob generovani zvuku jaksi prirodnejsi. Je tam urcitej element nahodnosti a nepresnosti, VA snazej se ho snazej vytvaret umele.
Na druhou stranu VA ma spoustu vyhod, bestarostnej provoz, nizsi cena, atd. vetsina lidi, co nakonec zvuk posloucha, vubec neresi / nepozna.
stary analogy jsou tak trochu -vasen-. kdo je ma, tak je zaroven jejich otrokem/opravarem, takze si k nim vytvori takovy silnejsi pouto. je ochotnej se za svou lasku bit

kilgore trout forever
uni
co sa tyka unisonu, tak v oblasti sw poznam jedine 3 ktore stoja za to... Korg Polysix,Pro 53 a Reaktor...vacsina sw unisonov znie totalne strasne, nerozladi to ten zvuk tak ako ma, strati sa z neho prieraznost, mohutnost, zvuk zanika, nema to smrnc, neznie to chutne. Polysix ma v oblasti sw podla mna TOP unison. Ked raz rozladim cez neho saw alebo square tak sa ten saw fakt rozladi, naberie mohutnost,tucnost a nezanikne to...dokonca ma aj Pan spread, co je velmi velmi uzitocny parameter.
Zaujimalo by ma, ale ako presne unison vytvara tie hlasy. Snazil som sa unison simulovat 4 a 6 rovnakymi oscilatormi ktore som voci sebe rozladil v roznych pomeroch ale nikdy som nedosiahol ten zvuk co trebarz cez unison v Polysixe. Ako unison tie hlasy vlastne vyraba, su to kopie signalu toho isteho nastroja a su s povodnym zmiesane rovnakou hlasitostou a su len rozladene? alebo je tam nejaka ina finta?
Zaujimalo by ma, ale ako presne unison vytvara tie hlasy. Snazil som sa unison simulovat 4 a 6 rovnakymi oscilatormi ktore som voci sebe rozladil v roznych pomeroch ale nikdy som nedosiahol ten zvuk co trebarz cez unison v Polysixe. Ako unison tie hlasy vlastne vyraba, su to kopie signalu toho isteho nastroja a su s povodnym zmiesane rovnakou hlasitostou a su len rozladene? alebo je tam nejaka ina finta?
no ja neviem pani.. podla mna "FAT" ako tucnota vo vztahu k charakteru zvuku priamo hovori o tom, ze je SPEKTRALNE tucny, proste neni tenky, len uzko okolo nosnej root frekvencie ale obsahuje kopu harmonickych frekvencii... potvrdzuje mi to aj to, ked pocujem o akych zvukoch sa ludia vyjadruju ako o tuchnych.. v drvivej vavcsine pripadov su to zvuky ktore su sprektralne siroke ... tak to proste je.. "FAT" zvuk neni ziadna magia, je to striktne zadefinovatelna a popisatelna vec...
skuste si hocikto zobrat nejaky zvuk ktory pokladate za "tucny" a kuknite sa na neho cez nejaky spektralny analyzer
tam je to jasne...
skuste si hocikto zobrat nejaky zvuk ktory pokladate za "tucny" a kuknite sa na neho cez nejaky spektralny analyzer
