ANALOG vs. Virtual Analog

Ostatní audio hardware, obecná diskuse
Odpovědět
bluem

Příspěvek od bluem »

bassline: som majitelom korgu polysix a na originale je unison spravene jednoduchym sposobom. kedze je to 6hlasy analog, na kazdy hlas ma 1oscilator a v polyfonnom mode hra kazdy nasledujucu klavesu iny oscilator. v mode unison hraju vsetky naraz, cize sa z neho stane monofonny synth. to je vsetko. zim adny iny kumst v tonie je... uz to tu bolo pisane, ze nastavenia jednotlivych osc. zavisia od suciastok,tolerancii a hlavne,ze casom kazda suciastka starne inym tempom (napr.elektrolyt.kondenzatory). na mojom polysixe je napr. pre kazdy hlas rozladeny oscilator pre resonance filtra... ked to das unison,je to ok, ale polyfonne si vyhrava rozladenu melodiu:)

aum generator
Příspěvky: 869
Registrován: 01 bře 2005 03:46

Příspěvek od aum generator »

bodyia: "Když uděláš unisono a rozladíš zdroje, ... radikálně se zvýší počet vyšších harmonických"

to podla mna nieje pravda. preco myslis ze to tak je? tym ze sa viac zvukov scita tam nikdy ziadne frekvencie nepribudnu. vzdy tam budu len tie ktore boli v povodnych zvukoch.

mpa
Příspěvky: 52
Registrován: 26 led 2005 20:48

Příspěvek od mpa »

aum generator píše:bodyia: "Když uděláš unisono a rozladíš zdroje, ... radikálně se zvýší počet vyšších harmonických"

to podla mna nieje pravda. preco myslis ze to tak je? tym ze sa viac zvukov scita tam nikdy ziadne frekvencie nepribudnu. vzdy tam budu len tie ktore boli v povodnych zvukoch.
sectenim dvou signalu o odlisny frekvenci vznika rozdilova frekvence (raz/beat). to samo plati i pro vsechny harmonicky, ktery v tech signalech jsou, tzn. vznikaj beaty mezi vsema harmonickejma. takze se radikalne zvysi pocet harmonickych... ;)
kilgore trout forever

aum generator
Příspěvky: 869
Registrován: 01 bře 2005 03:46

Příspěvek od aum generator »

frekvencie ako frekvencie, je jedno ci harmonicke ci neharmonicke. ked scitam sinewave 440 Hz a sinewave 330 Hz a pozrem si spektralnu analyzu tak tam imho budu len tieto 2 frekvencie. (ak to nebude Sine tak tam budu aj harmonicke).

mpa: ako tam vznika ta rozdielova frekvencia? nemylis si to s binaural/brainwaves vecami? to je nieco uplne ine.
Naposledy upravil(a) aum generator dne 04 lis 2006 22:04, celkem upraveno 2 x.

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez »

mpa píše:
aum generator píše:bodyia: "Když uděláš unisono a rozladíš zdroje, ... radikálně se zvýší počet vyšších harmonických"

to podla mna nieje pravda. preco myslis ze to tak je? tym ze sa viac zvukov scita tam nikdy ziadne frekvencie nepribudnu. vzdy tam budu len tie ktore boli v povodnych zvukoch.
sectenim dvou signalu o odlisny frekvenci vznika rozdilova frekvence (raz/beat). to samo plati i pro vsechny harmonicky, ktery v tech signalech jsou, tzn. vznikaj beaty mezi vsema harmonickejma. takze se radikalne zvysi pocet harmonickych... ;)
true!!

aum generator
Příspěvky: 869
Registrován: 01 bře 2005 03:46

Příspěvek od aum generator »

tak som si to v sound forge schvalne skusil...pri jemnom odladeny sa chvilami dostavaju tie 2 sinewaves do protifaze (miznu), ale inak nic.
FFT spektralnu analyzu toho scitaneho zvuku som pozeral. dal som si najvyssiu presnost, no vyssie harmonicke tam teda nevznikli vobec ziadne.
(a uz z principu by ani nemali...)

mpa
Příspěvky: 52
Registrován: 26 led 2005 20:48

Příspěvek od mpa »

ano, lepe uz to vyjadrit asi neslo... jdu spat :)
kilgore trout forever

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez »

aum: mas asi pravdu. nechal jsem se unest. reagoval sem na beaty - dela se takhle spousta junglovejch bas - 2x sinus (nebo lowpass ctverec), jeden se rozladi a fazove se v urcitym intervalu odecitaji - 'beating'. k tomu obalka na pitch (klesajici) a mame nejvic typickou oldschool basu :]

aum generator
Příspěvky: 869
Registrován: 01 bře 2005 03:46

Příspěvek od aum generator »

mpa: hej hej, ale to je nieco ine. ono tam ta frekvencia nevznikne. aspon nie ako zvuk / dalsia vlna . . . .
ten rozdiel frekvencii dvoch vln, bude urcovat ze v akom intervale sa budu dostavat tie dve vlny do protifaze.. do faze a do proti faze sa budu dostavat periodicky a bude sa to opakovat presne podla frekvencie ktora je rozdielom tych dvoch frekvencii...

ale to nic nemeni na veci, ze ziadne nove zvuky tam vznikat nebudu ani ziadne dalsie peaky vo frekvency domain nebudu. stale su to len tie dve vlny ktore postupne miznu a zase prichadzaju.

ono ucho funguje na dost podobnom principe ako FFT a ked nepribudnu tie peaky (ine tony/vyssie harmonicke) tam, tak uz nikde. ani po matfyz ani po subjektivnej stranke.

Uživatelský avatar
bodyia
Příspěvky: 1074
Registrován: 03 pro 2002 10:34
Vybavení

Příspěvek od bodyia »

Jo, s fází, protifází to bude pravda (a je to logický). Mě zmátlo, že zvuk je potom mnohem barevnější, ale nezkoumal jsem ho v analyzátorech.

FFoxX
Příspěvky: 145
Registrován: 26 lis 2002 18:54

Příspěvek od FFoxX »

aum generator píše:tak som si to v sound forge schvalne skusil...pri jemnom odladeny sa chvilami dostavaju tie 2 sinewaves do protifaze (miznu), ale inak nic.
FFT spektralnu analyzu toho scitaneho zvuku som pozeral. dal som si najvyssiu presnost, no vyssie harmonicke tam teda nevznikli vobec ziadne.
(a uz z principu by ani nemali...)
Jasně, jenomže mpa nemyslel vyšší harmonický, nýbrž rozdílový frekvence, který jsou při jemnym odladění dost nízký, v jednotkách Hz, a to už ten FFT analyzer možná neukazuje.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

vyrobit z tucneho zvuku tenky, aby sadol do mixu, ide asi za minutu, ale opacne je to s poziadavkou na zachovanie povodnej farby nemoznost. jedine co ma napada je chorus/phaser, ale tym vznikne zvuk sice (mozno) tucny, ale celkom iny.

mpa
Příspěvky: 52
Registrován: 26 led 2005 20:48

Příspěvek od mpa »

jeste k tem rozdilovejm frekvencim

http://psyche.cs.monash.edu.au/articles/schwitzgebel/

pripadne zkus na ty wavy udelat fft
kilgore trout forever

dendy
Příspěvky: 14220
Registrován: 12 črc 2002 11:16

Příspěvek od dendy »

kexik píše:vyrobit z tucneho zvuku tenky, aby sadol do mixu, ide asi za minutu, ale opacne je to s poziadavkou na zachovanie povodnej farby nemoznost. jedine co ma napada je chorus/phaser, ale tym vznikne zvuk sice (mozno) tucny, ale celkom iny.
ano presne to som vravel.. preto je dolezite aby synth bol schopny robit co najtucnejsie zvuky - potom si clovek EQckom moze zo zvuku orzerat a nechat len presne to co potrebuje...

matucha
Příspěvky: 5780
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha »

... no neni to jenom o tloustce, je to celkove o charakteru. Myslim, ze celkem slusne syty zvuky delaj i pluginy, minimalne tak, ze s tim nemam problem. Treba Apparat dela se softem a rozhodne bych nemoh rict, ze by mu schazela tloustka... Posledni vylozene tenkej pseudoanalog byl (podle me) substractor v reasonu, ze kteryho dostat basu Basu byl problem Problem PROBLEM. Ale veci od Arturia nebo NI hrajou dobre.

Kdyz pak zapnu svoje analogovy hracky, tak co dostavam navic je organicnost/sumy/interface. Virus ma ten interface taky, ale sumy asi ne a organicnost - to nevim, nehral sem si s tim.

Myslim, ze lidi, co dou po cistym (pro me vicemene "trancovym") charakteru se softem/va musej byt uplne spokojeny. Ale ja, kdyz chci zaprasenej zvuk do nejaky "moody" lounge veci, tak tam rad slysim prach v potacich, obcas nejakej hrebinek distorze... plus to ma mozna trochu kulatejsi koule a charakterem jinak syty hrebeny nefiltrovanejch pil nez to dela soft.

Co je lepsi? Pro kazdyho uplne neco jinyho ;-)

Odpovědět