ANALOG vs. Virtual Analog
bassline: som majitelom korgu polysix a na originale je unison spravene jednoduchym sposobom. kedze je to 6hlasy analog, na kazdy hlas ma 1oscilator a v polyfonnom mode hra kazdy nasledujucu klavesu iny oscilator. v mode unison hraju vsetky naraz, cize sa z neho stane monofonny synth. to je vsetko. zim adny iny kumst v tonie je... uz to tu bolo pisane, ze nastavenia jednotlivych osc. zavisia od suciastok,tolerancii a hlavne,ze casom kazda suciastka starne inym tempom (napr.elektrolyt.kondenzatory). na mojom polysixe je napr. pre kazdy hlas rozladeny oscilator pre resonance filtra... ked to das unison,je to ok, ale polyfonne si vyhrava rozladenu melodiu:)
-
- Příspěvky: 869
- Registrován: 01 bře 2005 03:46
sectenim dvou signalu o odlisny frekvenci vznika rozdilova frekvence (raz/beat). to samo plati i pro vsechny harmonicky, ktery v tech signalech jsou, tzn. vznikaj beaty mezi vsema harmonickejma. takze se radikalne zvysi pocet harmonickych...aum generator píše:bodyia: "Když uděláš unisono a rozladíš zdroje, ... radikálně se zvýší počet vyšších harmonických"
to podla mna nieje pravda. preco myslis ze to tak je? tym ze sa viac zvukov scita tam nikdy ziadne frekvencie nepribudnu. vzdy tam budu len tie ktore boli v povodnych zvukoch.

kilgore trout forever
-
- Příspěvky: 869
- Registrován: 01 bře 2005 03:46
frekvencie ako frekvencie, je jedno ci harmonicke ci neharmonicke. ked scitam sinewave 440 Hz a sinewave 330 Hz a pozrem si spektralnu analyzu tak tam imho budu len tieto 2 frekvencie. (ak to nebude Sine tak tam budu aj harmonicke).
mpa: ako tam vznika ta rozdielova frekvencia? nemylis si to s binaural/brainwaves vecami? to je nieco uplne ine.
mpa: ako tam vznika ta rozdielova frekvencia? nemylis si to s binaural/brainwaves vecami? to je nieco uplne ine.
Naposledy upravil(a) aum generator dne 04 lis 2006 22:04, celkem upraveno 2 x.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
true!!mpa píše:sectenim dvou signalu o odlisny frekvenci vznika rozdilova frekvence (raz/beat). to samo plati i pro vsechny harmonicky, ktery v tech signalech jsou, tzn. vznikaj beaty mezi vsema harmonickejma. takze se radikalne zvysi pocet harmonickych...aum generator píše:bodyia: "Když uděláš unisono a rozladíš zdroje, ... radikálně se zvýší počet vyšších harmonických"
to podla mna nieje pravda. preco myslis ze to tak je? tym ze sa viac zvukov scita tam nikdy ziadne frekvencie nepribudnu. vzdy tam budu len tie ktore boli v povodnych zvukoch.
-
- Příspěvky: 869
- Registrován: 01 bře 2005 03:46
tak som si to v sound forge schvalne skusil...pri jemnom odladeny sa chvilami dostavaju tie 2 sinewaves do protifaze (miznu), ale inak nic.
FFT spektralnu analyzu toho scitaneho zvuku som pozeral. dal som si najvyssiu presnost, no vyssie harmonicke tam teda nevznikli vobec ziadne.
(a uz z principu by ani nemali...)
FFT spektralnu analyzu toho scitaneho zvuku som pozeral. dal som si najvyssiu presnost, no vyssie harmonicke tam teda nevznikli vobec ziadne.
(a uz z principu by ani nemali...)
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
-
- Příspěvky: 869
- Registrován: 01 bře 2005 03:46
mpa: hej hej, ale to je nieco ine. ono tam ta frekvencia nevznikne. aspon nie ako zvuk / dalsia vlna . . . .
ten rozdiel frekvencii dvoch vln, bude urcovat ze v akom intervale sa budu dostavat tie dve vlny do protifaze.. do faze a do proti faze sa budu dostavat periodicky a bude sa to opakovat presne podla frekvencie ktora je rozdielom tych dvoch frekvencii...
ale to nic nemeni na veci, ze ziadne nove zvuky tam vznikat nebudu ani ziadne dalsie peaky vo frekvency domain nebudu. stale su to len tie dve vlny ktore postupne miznu a zase prichadzaju.
ono ucho funguje na dost podobnom principe ako FFT a ked nepribudnu tie peaky (ine tony/vyssie harmonicke) tam, tak uz nikde. ani po matfyz ani po subjektivnej stranke.
ten rozdiel frekvencii dvoch vln, bude urcovat ze v akom intervale sa budu dostavat tie dve vlny do protifaze.. do faze a do proti faze sa budu dostavat periodicky a bude sa to opakovat presne podla frekvencie ktora je rozdielom tych dvoch frekvencii...
ale to nic nemeni na veci, ze ziadne nove zvuky tam vznikat nebudu ani ziadne dalsie peaky vo frekvency domain nebudu. stale su to len tie dve vlny ktore postupne miznu a zase prichadzaju.
ono ucho funguje na dost podobnom principe ako FFT a ked nepribudnu tie peaky (ine tony/vyssie harmonicke) tam, tak uz nikde. ani po matfyz ani po subjektivnej stranke.
Jasně, jenomže mpa nemyslel vyšší harmonický, nýbrž rozdílový frekvence, který jsou při jemnym odladění dost nízký, v jednotkách Hz, a to už ten FFT analyzer možná neukazuje.aum generator píše:tak som si to v sound forge schvalne skusil...pri jemnom odladeny sa chvilami dostavaju tie 2 sinewaves do protifaze (miznu), ale inak nic.
FFT spektralnu analyzu toho scitaneho zvuku som pozeral. dal som si najvyssiu presnost, no vyssie harmonicke tam teda nevznikli vobec ziadne.
(a uz z principu by ani nemali...)
jeste k tem rozdilovejm frekvencim
http://psyche.cs.monash.edu.au/articles/schwitzgebel/
pripadne zkus na ty wavy udelat fft
http://psyche.cs.monash.edu.au/articles/schwitzgebel/
pripadne zkus na ty wavy udelat fft
kilgore trout forever
ano presne to som vravel.. preto je dolezite aby synth bol schopny robit co najtucnejsie zvuky - potom si clovek EQckom moze zo zvuku orzerat a nechat len presne to co potrebuje...kexik píše:vyrobit z tucneho zvuku tenky, aby sadol do mixu, ide asi za minutu, ale opacne je to s poziadavkou na zachovanie povodnej farby nemoznost. jedine co ma napada je chorus/phaser, ale tym vznikne zvuk sice (mozno) tucny, ale celkom iny.
... no neni to jenom o tloustce, je to celkove o charakteru. Myslim, ze celkem slusne syty zvuky delaj i pluginy, minimalne tak, ze s tim nemam problem. Treba Apparat dela se softem a rozhodne bych nemoh rict, ze by mu schazela tloustka... Posledni vylozene tenkej pseudoanalog byl (podle me) substractor v reasonu, ze kteryho dostat basu Basu byl problem Problem PROBLEM. Ale veci od Arturia nebo NI hrajou dobre.
Kdyz pak zapnu svoje analogovy hracky, tak co dostavam navic je organicnost/sumy/interface. Virus ma ten interface taky, ale sumy asi ne a organicnost - to nevim, nehral sem si s tim.
Myslim, ze lidi, co dou po cistym (pro me vicemene "trancovym") charakteru se softem/va musej byt uplne spokojeny. Ale ja, kdyz chci zaprasenej zvuk do nejaky "moody" lounge veci, tak tam rad slysim prach v potacich, obcas nejakej hrebinek distorze... plus to ma mozna trochu kulatejsi koule a charakterem jinak syty hrebeny nefiltrovanejch pil nez to dela soft.
Co je lepsi? Pro kazdyho uplne neco jinyho
Kdyz pak zapnu svoje analogovy hracky, tak co dostavam navic je organicnost/sumy/interface. Virus ma ten interface taky, ale sumy asi ne a organicnost - to nevim, nehral sem si s tim.
Myslim, ze lidi, co dou po cistym (pro me vicemene "trancovym") charakteru se softem/va musej byt uplne spokojeny. Ale ja, kdyz chci zaprasenej zvuk do nejaky "moody" lounge veci, tak tam rad slysim prach v potacich, obcas nejakej hrebinek distorze... plus to ma mozna trochu kulatejsi koule a charakterem jinak syty hrebeny nefiltrovanejch pil nez to dela soft.
Co je lepsi? Pro kazdyho uplne neco jinyho
