Crane Song HEDD
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
jo, tohle si pamatuju, rozdil byl dost znatelnej.Ivo píše:Udělal jsem před nějakou dobou dost komplexní set vzorků A/B nahráváno v 96/44 a převedeno do 44. Dal jsem to na GS (tam se to asi ještě někde dá najít) i na Recforum do Lavryho fora. To rozdíly byly DOST zjevné a neslyšet je mohl jen ten, kdo nemá uši. Poslední teoretici (zejména na Lavryho foru) pak ještě argumentovali tím že ty vzorky mohly být pokaždé zahrány trochu jinak. Pak jsem tedy vzal synták a pustil stejný kus sekvenceru (držel jednu klávesu) v 96/44. Pak už neměli co dodat ani poslední teoretici.
Pro mě zůstává směrodatné to co slyším, než to co někdo říkáRozdíl tam rozhodně je.
BTW - ten GS thread je tady: http://www.gearslutz.com/board/high-end ... ctice.html Bohužel se tam už ale nezachovaly ty audio vzorky
Pytkin: asi to byly ještě chvíle kdy jsem byl uprostřed zkoumání ...
Teoreticky není důvod proč by 96k mělo znít jinak (lépe) než 44k. Jediné podané vysvětlení zjevných rozdílů od teoretiků z Lavryho táboru uvažuje o rozdílu ve filtrech.
Prostě ten rozdíl když zahraju na housle, flétnu, buben, kytaru atd. 96/44 je pro mě tak zjevný a výrazný, že nahrávat ve 44 už nedokážu ...
Ale chápu, že někomu to může být úplně jedno ...
Co to teda v praxi znamena. Ze pri nahravani muzu pouzit AD konverze ale ne DA. To znamena, ze nebudu slyset rpi nahravani to co nahravam? Omlouvam se jestli je tato otazka uplne priblbla. Nikdy jsem nepouzival externi A/D/A prevod. Pouzivam DIGI 003 a ty prevodniky v te zvukovce.matucha píše:zvlast
Dik!
Je to principiálně úplně to samé ...120BPM píše:Co to teda v praxi znamena. Ze pri nahravani muzu pouzit AD konverze ale ne DA. To znamena, ze nebudu slyset rpi nahravani to co nahravam? Omlouvam se jestli je tato otazka uplne priblbla. Nikdy jsem nepouzival externi A/D/A prevod. Pouzivam DIGI 003 a ty prevodniky v te zvukovce.matucha píše:zvlast
Dik!
To ze je to nezavisly znamena, ze AD muze nahravat na 44.1 a DA u toho prehrava 48k... nebo vic u novejsi verze. Jinak se takova vec chova fakt stejne jako kdyz pouzivas tu svoji zvukovku, jen se ti signal objevuje na digitalnich vstupech a posilas to do digi vystupu. Do externiho prevodniku zapichnes digi kabely z karty a z prevodniku vedes analog kabely tam kam potrebujes (preamp, bedny...)
Aha. Dik! Tak snad to chapu spravne. Nepotrebuji tedy nic jineho abych mohl nahravat a pritom slysel z beden to co nahravam? Kdyz uz je to nahrany, tak to snad uz neni problem.matucha píše:To ze je to nezavisly znamena, ze AD muze nahravat na 44.1 a DA u toho prehrava 48k... nebo vic u novejsi verze. Jinak se takova vec chova fakt stejne jako kdyz pouzivas tu svoji zvukovku, jen se ti signal objevuje na digitalnich vstupech a posilas to do digi vystupu. Do externiho prevodniku zapichnes digi kabely z karty a z prevodniku vedes analog kabely tam kam potrebujes (preamp, bedny...)
tvoje zvukovka urcuje, jak se to chova... jediny co je trochu nezvyk je, ze na AD je treba prepnout vzorkovaci frekvenci... parkrat se mi stalo, ze jsem resil nejaky 48khz veci a strasne sem se divil, ze mi to furt nejak divne praska a hledal sem problem v kabelech atd atd... ale problem byl v tom, ze prevodnik byl nastavenej na 44.1 

Pokud je clock nastavený "internal" ( v mém případě Lynx) a ne digital, hraje to v jakékoliv frekvenci. Pokud je clock Lavry, nehraje to pokud není synchronizováno. Pokud ovšem nemyslíš vlastní nahrávání přes AD, pak to samozřejmě musí být příslušně nastaveno.matucha píše:DA se vzdycky nastavi automaticky... AD se musi prepnout
Tady asi najdeš odpovědi ohledně HEDD: http://www.gearslutz.com/board/high-end ... stion.html
No ja nevim, pokud si dobre pamatuju, tak primo Lavry v tom svym paperu pise, ze idealni vzorkovaci frekvence je nekde lehce pres 50kHz...Ivo píše:Teoreticky není důvod proč by 96k mělo znít jinak (lépe) než 44k. Jediné podané vysvětlení zjevných rozdílů od teoretiků z Lavryho táboru uvažuje o rozdílu ve filtrech.