Fairlight CMI

Ostatní audio hardware, obecná diskuse
Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES »


Uživatelský avatar
a.tom.x
Příspěvky: 2694
Registrován: 06 zář 2002 16:55

Příspěvek od a.tom.x »

No jo to jsou takove ty notoricky zname samply ze straejch akai sample CD. Docela bych chtěl slyšet víc. To samé Synclavier (kterej bych mimochodem asi raději ...)
Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad »

ECSON WALDES píše:To by dnes uz mozny nebylo, ale v osumdesatejch letech kdy se hudba opradu prodavala (ne jako v dnesni digitalni piratsky dobe), tak meli jak interpreti tak i nahravaci studia opravdu obrovsky prijmy a bylo mozny pro par lidi zakoupit si to opravdu nejmodernejsi co vy ty dobe bylo.
OT poznámka: Opravdu myslíš, že dnešní firmy a hudební ikony třou bídu s nouzí? Mě to tak nepřipadá. Samozřejmě teď nemluvím o zaprděném tuzemském trhu.

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES »

"bídu s nouzí" Proc to prevracis ? Ja psal o tom ze v osumdesatejch letech byl uplne jinej trh, nekolika nasobne vetsi nez dnes a to je neporovnatelny. Hudba bude vzdy urcity velky mnozstvi lidi uspesne zivit, ale doba osumdesatejch let uz se jen tak opakovat nebude. V bohatejch osudesatejch letech bylo vsechno mozny.

Co se Fairlight CMI tyce, tak pro srovnani s jinou ultra drahou technikou z osumdesatejch let je krasnu paralelou firma Solid State Logic, ktera v osumdesatejch letech prodavala mesicne do studii tolik analogovejch pultu co prodava dnes sotva za celej rok!!! A to je taky moznej ukazatel jak se zmenil trh. Kdyz jsem o tomhle efektu debatoval s lidma z SSL tak rikali ze jejich studie rustu firmy ktera vychazela z uspechu osumdesatejch let se dnes absolutne nenaplnila. Nikdo necekal ze se hudba bude tak masivne kopirovat a vydavatelstvi prijdou o obrovsky penizem, takze kdyz pak vydavatelstvi maj min penez, daj min penez studiim, kdz studia maj malo penez koupej u SSL jen velmi malo pultu. Trh se zmenil digitalni technologie umoznila delat hudbu a zvuk defakto kazdy domacnosti v profi podminkach, tak SSL musela reagovat a vyrabi i levnejsi outboard analogovy i digitalni veci. SSL jsem uvedl abysme tu zustali alespon trochu u techniky:)) ....krom toho SSL je moje oblibene tema:))

osumdesata leta - SSL 4080G
Obrázek
.

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad »

Dobře, tak jinak. Opravdu dneska hvězdy prodávají nějak řádově méně alb než srovnatelné hvězdy před 20 lety? Já jsem to nikdy nesledoval, tak nevím.

Stejně tak nemůžou být nízké prodeje SLL a spol způsobené zkrátka tím, že je trh nasycený? Pult přecejenom není spotřební zboží, technologie nahrávání a míchání se posledních 50 let vlastně nezměnila, výsledek se maximálně zdigitalizuje nebo jinak upraví, výjimečně se pracuje s multikanálem a kvalitativně jsou analogové pulty stále špičkové zboží. Velkých studií taky nepřibývá, tak kdo by to vlastně kupoval?

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1295
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro »

Ctirad: To je trochu jinak. Velké hvězdy pořád prodávají alba po celém světě a díky tomu pořád nahrávají ve velkých studiích vybavených na úrovni zmiňovaných SSL. Ale spousta menších hvězd nahrává dnes v project studiích s prosumer vybavením a velká studia tak přišla o spoustu zákazníků. Proto se jich mnoho zavřelo a nebo přeorientovalo do nižší kategorie vybavení, které se lépe "zaplatí". V osmdesátých letech bylo skoro nemyslitelné nahrát desku mimo velké studio (nepočítám totální underground), ale devadesátá léta otevřela svým technologickým pokrokem bránu malým studiím s velmi kvalitním zvukem. Stejně tak rozmach laciných elektronických nástrojů a posléze pluginů brutálně zatopil výrobcům drahých luxusních samplerů a syntezátorů. Tuto změnu spousta firem neustála...

Není pravda, že pult má nějakou zásadně jinou křivku životnosti, nežli ostatní pro audio. Náklady na údržbu velkých pultů a jejich udržení ve stoprocentním stavu jsou opravdu veliké a proto je mnohdy ekonomičtější koupit nový model, s menší maintenance a menšími celkovými náklady. To, co dneska umí malý 8bus od Tridentu za 3000USD, bylo před 20 lety nepředstavitelné. Myslím tedy za tuto cenu a s těmito provozními náklady...

Saša
GunJah Records
Bandcamp | Spotify | YouTube | Mixcloud | Soundcloud

Acid Punk
Příspěvky: 2444
Registrován: 23 srp 2006 19:55

Příspěvek od Acid Punk »

Jo tak proto ta bezstarostna 90leta.. po 80tych bylo hodne penez, vsechno bylo najednou pristupne, kompy zlevnily, samplovani umoznilo pouzivat resp ukrast si jakykoliv zvuk pro kohokoliv kdo si koupil tou dobou uz levny sampler a syntaky z druhe ruky... zaroven si to mohl vydat u maleho labelu pote co mu to v malem studiu nazvucili no.. raj :))

Uživatelský avatar
a.tom.x
Příspěvky: 2694
Registrován: 06 zář 2002 16:55

Příspěvek od a.tom.x »

ad Žán-Mišel fotka - raději než CMI bych chtěl tem EMS modulár složenej z VCS3 co stojí za ním :) taťka Maurice musel vydělávat fakt děsnou vatu, aby mu to tenkrát mohl koupit.
Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2994
Registrován: 10 bře 2007 21:43
Vybavení

Příspěvek od demsky »

ja som pocul, ze vtedy existovalo v parizi take experimentalne syntakovske studio, malo to aj podporu od statu, a z tych zopar ludi co tam boli casto bol aj Jarre. az ked zarobil majland na oxygene si zacal kupovat drahsie masiny... :)

Uživatelský avatar
EXCOM
Příspěvky: 5627
Registrován: 10 črc 2005 10:43

Re: Fairlight CMI

Příspěvek od EXCOM »

narazil som na velmi prijemne PR video na tento nadherny system
[flash=425,344]http://www.youtube.com/v/u-SNbR304HA[/flash]

Obrázek

Odpovědět