Hudba na iOS - ako zacat

Ostatní audio hardware, obecná diskuse
Odpovědět
Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 13761
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Hudba na iOS - ako zacat

Příspěvek od dendy »

1/ Single core vs. Multicore.

Najzasadnejsi dovod preco sa viac oplatia Air/Mini 2019 modely nez PRO 2018 modely

Na iOS, vsetky aplikacie zdielaju 1 realtime audio thread. Vsetky beziace hosty, pluginy, syntaky efekty - vsetko co generuje realtime zvuk (== DSP processing) maju k dispozicii 1 spolocny audio thread. Audio thread je jediny nastaveny v iOS tak,
ze je mozne v ramci neho riesit synchronizaciu na urovni jednotlivych vzoriek (to by bolo dlhe vysvetlovanie, ale je to vec klucova pre drvivu vacsinu DSP codingu)

Dosledok pre uzivatela - vsetky hudobne aplikacie bezia Single Core. Multicore vykon je absolute nepodstatny,
hudobne aplikacie vyuzivaju len 1 jadro (aspon na tu cast ktora generuje/procesuje audio - co je pri hudpobnych
aplikaciach 95% vykonu).

Single core GeekBench test A12x (modely 2018 PRO) je cca 5000
Single core GeekBench test A12 (Air/Mini 2019) je cca 4700.

Cize CPU vykon na hudobne aplikacie je pri 2018 PRO modeloch vs. 2019 Air/Mini takmer rovnaky. A cena ? Najlacnejsi 2018 PRO model (11") zacina na 880 EUR, najlacnejsi 2019 Air/Mini stoji 400. Takze za dvojnasobnu cenu dostanes o 6% vacsi CPU vykon.
Hm, to sa oplati :mrgreen:

2/ CPU polling v kombinacii s 48khz sample rate

(na vysvetlenie : Polling je v zasade o tom ze ked processor moc nevytazujes, vacsia cast z neho spi (dostava menej stavy) - takze setri baterku. Akonahle zacnes od neho chciet vacsi vykon, zobudi sa, dostane viac stavy.)

Vacsina zariadeni co vysli poslene 2 roky ma problem s CPU pollingom, najma ak sa
pouziva sample rate 48khz (v kombinacii s malym bufferom - 64 alebo 128), pri nizkej zatazi CPU.

Problem nastava, ked zatazis CPU len malo, dajme tomu pustis syntak co nepotrbeuje vela CPU -
zacne ti to praskat ako keby CPU nestihal, CPU load ti vyskoci na 80-90% - Akonahle mu viac "nalozis"
(spustis dalsie pluginy), polling zafunguje, zvysi stavu CPU a je to zas OK.

Co je dolezite - tento problem sa deje najma pri 48khz sample rate, a plus pri pouziti maleho buffera (64, 128).

Riesenie je teda pouzivat 44khz frekvenciu - toto ale na PRO modeloch nejde, lebo tie idu STALE na 48khz.
To je ich defaultna sample rate a na 44khz ani prepnut nejde.

Tu sa dostavame k bodu 3.

3/ Sluchatkovy vystup.

Druhy najzasadnejsi dovod preco sa viac oplatia Air/Mini 2019 modely nez PRO 2018 modely

Sluchatkovy vystup je super vec pretoze je evidentne ze ked robis muziku, chces pouzit dobre sluchatka. Samozrejme
existuju redukcie jack<->lightning alebo jack<->usb3 (kedze Pro modely 2018 nemaju uz lightning ale USB3) -
lenze potom zase nemozes iPad nabijat pocas toho ako s nim robis.

Samozrjme existuju zlozitejsie reducie (CCK ktory ma dalsi lightning/usb3 vystup A jack) .. hm, super. Takze reducie, redukcie, redukcie. Otrava.

Jo a to som nespomenul ze zohnat spolahlivu funkciu redukciu ktora by ti na iPad PRO 2018 (ktory ma USB3) umoznovala
nabijat aj pichnut jack sluchatka sucasne je celkom dost velky problem. Je toho na trhu dost (belkin a dalsie znacky).
Nic nefunguje spolahlivo :))

Zdaleka HLAVNA vyhoda sluchatkoveho vystupu je ale inde. A to tak ze ke zapojis sluchatka do iPadu (alebo iPhonu), on
sa prepne z 48khz na 44khz. Nikto nevie aky je dovod ze toto Apple robi, ale fakt je ze aj posledne tohorocne AIR/MINI
modely(ktore maju sluchatkovy vystup) takto funguju.

Pri 44khz je problem popisany v bode 2/ takmer neexistujuci. Obcas sa moze stat ze chytis nejake zapraskanie a CPU load
peak, ale v zasade to funguje ako ma. Zdaleka to nerobi take problemy ako pri 48khz

4/ Pamat

Toto niekto povie ako pozitivum PRO modelov.

2018 PRO modely maju sice viac pamate (2019 Air/Mini ma 2GB, 2018 PRO modely maju 4GB s vynimkou najvyssej verzie PRO ktora ma 6GB)

Az na to, ze viac ramky realne ocenis len pri praci s videom alebo grafikou (velke projekty vo fotoshope napriklad) - takmer vobec pri muzike.

Finta je totiz v tom, ze v iOS existuje limit pre AUv3 pluginy - vsetky instancie toho isteho pluginu zdielaju spolocnu pamat limitovanu na 350 MB. Takze na to aby si sa dopracoval v problemom s pamatou uz na 2GB ramke, tak by si musel pospustat take kvantum pluginov ze skorej dojdes na koniec CPU vykonu nez pamate :)()

vasek
Příspěvky: 2038
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Re: Lepší (nebo jiné) alternativy iPadu

Příspěvek od vasek »

Dendy, můžeš dát příklady aplikací, které považuješ za dobré na iPad (a nemají konkurenci pod Win)? Zatím tady nepadla ani jedna. Díky.

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 13761
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Re: Lepší (nebo jiné) alternativy iPadu

Příspěvek od dendy »

To je tazke.. toho je fakt STRASNE vela .. mozem povedat len moje osobne oblubene appky, ini by ti povedali mozno ine

1/ DAW
Moj absolutny favorit, robim v tom komplet produkciu, viacmenej vsetko za posledne roky co mama na soundcloude Asi na druhom mieste za Nanostudiom je u mna Korg Gadget
https://www.korg.com/us/products/software/korg_gadget/ Tu je vyber velmi siroky - Auria, Cubasis, Beatmaker 3, GarageBand, Audio Evolution Mobile, n-Track, Caustic, ... je to ho mrte, kazdy preferuje nieco ine.

2/ Grooveboxy
Groove Rider GR16 (v zasade klon Korg Electribe, len asi tak 10x lepsi - pridana spusta funkcionalit naviac) Korg Electribe Wave Korg iElectribe

3/ Syntaky/Efekty (AUv3 pluginy, daju sa pouzivat v DAW rovnako ako pluginy na desktope)
https://www.eventideaudio.com/products/plugins#
http://ruismaker.com/
http://icegear.net/
https://www.kv331audio.com/synthmasteroneios.aspx
http://www.beepstreet.com/ios/zeeon
https://www.moogmusic.com/products/mini ... esizer-app
http://fredantoncorvest.com/
https://www.audiodamage.com/collections (oni robia aj pre desktop ale 80% veci co maju maju aj pre iOS)

Mna napriklad strassne potesil port Mutable Instruments eurorack nodulov (clouds, plaits, rings) do plugin formatu na iOS
https://burns.ca/spectrum.html
tuto malicke demo: Pre klavesakov urcite Korg Module To len tak VELMI narychlo.. je toho OBROVSKY vela .. vela ludi co riesia skorej LIVE hranie a improvizacie nie produkciu v DAW pouziva AUM - to je taky virtualny mixer/host pre pluginy.. ukazka tu Hodne zaujimava app tento rok je "Mozaic" - co je nieco prostredie kde si vies jednoduchym programovacim jazykom vytvarat vlastne MIDI pluginy (pluginy co roznym sposobom procesuju / generuju MIDI data)
https://www.youtube.com/results?search_ ... bos+mozaic

Tiez velke zemetrasenie a nadsenie na scene sposob port VCV racku pre iOS, to je vazne VELKA bomba, robit s modularom na touschreene je VELKA parada. Atd atd atd ... toto vsetko je stale len spicka ladovca :)

vasek
Příspěvky: 2038
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Re: Lepší (nebo jiné) alternativy iPadu

Příspěvek od vasek »

Díky za ukázky. To jsou ale všechno "trackery" pro elektroniku. Myslím, že i to byl důvod vašeho nedorozumění, protože PMC podle mého názoru mluvil o programech typu Cubase, kde přece jen ovládání prstem asi nebude nikdy reálné/efektivní.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 22144
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Lepší (nebo jiné) alternativy iPadu

Příspěvek od Pytkin »

vasek píše:
28 lis 2019 08:47
Díky za ukázky. To jsou ale všechno "trackery" pro elektroniku. Myslím, že i to byl důvod vašeho nedorozumění, protože PMC podle mého názoru mluvil o programech typu Cubase, kde přece jen ovládání prstem asi nebude nikdy reálné/efektivní.
Dendy ti asi napise lepsie .. Ale mam pocit ze NanoStudiu su normalne audio tracky .. mozes nahravat hudbu aku chces .. Alebo samozrejme trebars Cubasis na iOS .. Ten je optimalizovany na touch ovladanie .. Podstatne je ze vedia vyuzit pluginy .. To dendy pekne vysvetlil .. Samozrejme dalsia moznost je GarageBand ..

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 13761
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Re: Lepší (nebo jiné) alternativy iPadu

Příspěvek od dendy »

pytkin píše:Ale mam pocit ze NanoStudiu su normalne audio tracky
Konkretne v Nanostudio audio stopy zatial nie su, pracuje sa na nich. Ale su ine DAW ktore samozrejme audiostopy normalne maju
(napr. Cubasis, Auria Pro)
vasek píše:
28 lis 2019 08:47
Díky za ukázky. To jsou ale všechno "trackery" pro elektroniku. Myslím, že i to byl důvod vašeho nedorozumění, protože PMC podle mého názoru mluvil o programech typu Cubase, kde přece jen ovládání prstem asi nebude nikdy reálné/efektivní.
Neviem co myslis pod "trackery" pro elektroniku. Su ludia co pouzivaju iPad napriklad ako multitrack recorder pre nahravanie kapely. Ekosystem hudobnych aplikacii na iOS je o tom ze to zariadanie stavia niekde medzi desktopovy daw a harwarove workstationy. Tento system nikdy nechcel by nahradou za desktopove riesenie, ale alternativou pre toho kto chce trosku iny pristup k tvorbe muziky.

Mne osobne prave praca v DAW na mnoho operacii - ako presuvanie clipov na timeline, alebo not v timeline, selection, zoom in / zoom out, kreslenie a editovanie automatizacii - pride praca prstami, najma multidotykove gesta ako dvomi prstami zoomovat in/out, ovela efektivnejsie nez sa triafat mysou. Mam taky pocit blizsieho kontaktu s aplikaciou, robim veci rychlejsie, intuitivnejsie - u mna to takto funguje. U desatisicov dalsich ludi tiez. Inym zase vyhovuje sediet na stolicke za velkym monitorom a klikat. Kazdy sme iny. Ono si to treba vyskusat a chvilu s tym skusit robit, je to proste uplne iny pristup. Nie nahrada ale proste alternativa, nieco ine.

Nikto samozrejme netvrdi ze iPad je plnohodnotna nahrada za desktopovy DAW. Naozaj produkovat na tablete sountrack k holywoodskemu blockbusteru je ciry nezmysel, na tom sa asi zhodneme vsetci. Myslim ze nic take tu ani neodoznelo. Tento thread je o tom ci existuju alternativy k iPadu na muziku, to len PMC sem pletie desktopove aplikacie, nevsimaj si ho on je cely nejaky dopleteny.

Btw. k "trackerom" pre elektroniku - napriklad tieto dve orchestralne skladby boli komplet cela spravena v Nanostudiu2 na iPade.

Odpovědět