Konvoluce kytarovych aparatu
Konvoluce kytarovych aparatu
Takze navazuju na tohle tema http://www.electrozone.cz/viewtopic.php?p=137492#137492
Jen shrnu, ze na zkresleni ted pouzivam lampovy preamp Hughes & Kettner Tubeman MK1 a posilam ho do konvolucniho VST pluginu Freeverb3VST Impulser2. A do toho ted rvu vsechny mozny impulsy kytarovych beden, co se mi dostanou pod ruku:)
Tohle je zatim posledni pokus:
Tubeman 13
Jen shrnu, ze na zkresleni ted pouzivam lampovy preamp Hughes & Kettner Tubeman MK1 a posilam ho do konvolucniho VST pluginu Freeverb3VST Impulser2. A do toho ted rvu vsechny mozny impulsy kytarovych beden, co se mi dostanou pod ruku:)
Tohle je zatim posledni pokus:
Tubeman 13
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
no ja to konvoluci nezkresluju. Jak pisu, na zkresleni mam lampovou krabicku. Konvoluci delam bednu a mikrak - celkem stoprocentni postup, akorat sehnat ten spravnej impuls:)
A je mi jasny, ze teoreticky neni mozny jednoduchou konvoluci pouzit dynamicky, ale ukazky, ktery jsem slysel, naznacujou, ze ta dynamika neni v nekterych pripadech az tak potreba a na velkou cast charakteru hi-gain zkresleni docela staci jednoduchej impuls.
A je mi jasny, ze teoreticky neni mozny jednoduchou konvoluci pouzit dynamicky, ale ukazky, ktery jsem slysel, naznacujou, ze ta dynamika neni v nekterych pripadech az tak potreba a na velkou cast charakteru hi-gain zkresleni docela staci jednoduchej impuls.
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
Asi matuchovi rozumím - zkreslení koncovýho zesilovače může mít velikánskej vliv na zvuk a to v konvoluci není. Takže se to hodí nejvíc na zvuky, kde se zásadní věci dějou na preampu - což jsou prostě zvuky s velkým zkreslením.
Ale stejně to hraje líp, jak klasický cabinet simulace a to je důležitý.
Ale stejně to hraje líp, jak klasický cabinet simulace a to je důležitý.
nevím zda Ti zcela rozumím. Alespoň tedy snad chápu co píše Amorph - konvolučním pluginem / impulzem řeší reprák+mikrofon (cabinet)vasek píše:Asi matuchovi rozumím - zkreslení koncovýho zesilovače může mít velikánskej vliv na zvuk a to v konvoluci není. Takže se to hodí nejvíc na zvuky, kde se zásadní věci dějou na preampu - což jsou prostě zvuky s velkým zkreslením.
Ale stejně to hraje líp, jak klasický cabinet simulace a to je důležitý.
Pokud píše, že na zkreslení používá "krabičku" - a Ty píšeš, že:
"... na zvuk může mít velikánskej vliv zkreslení koncovýho zesilovače"
nějak se v tom neorientuji.
Amorph řeší až to co je po preampu i po koncovém zesilovači (nebo ne?)
Tak že bych rád pochopil lépe Tvojí tezi (v případě zvuků s malým zkreslením) - máš na mysli, že jelikož používá "krabičku" a ne koncový zesilovač, tak je to "mínus"?
Já bych ten řetězec rozdělil:
1/ PreAmp, 2/ Koncový Amp, 3/ Cab+Mic
Amorph řeší č. 3. Ty (pokud to správně chápu) tvrdíš, že č.2 má veliký vliv na zvuk. S tím nelze nesouhlasit, jen nechápu, jak to souvisí se "samostatnou jednotkou č. 3"?
OK.
Podle mne - pokud vezmeš dobrý preamp+amp a nahraješ z něj signál linkou, konvoluční cestou dosáhneš opravdu realisticky ten "zbytek".
Jasně , je potřeba mít "něco" s Load funkcí (Palmer, Motherload apod.), aby se aparát bez připojené bedny neodpálil...
Čili - technologie konvoluce (Cab+Mic) je asi v lepším stadiu vývoje a "dokonalosti", než technologie simulace koncového zesilovače, tak?
Podle mne - pokud vezmeš dobrý preamp+amp a nahraješ z něj signál linkou, konvoluční cestou dosáhneš opravdu realisticky ten "zbytek".
Jasně , je potřeba mít "něco" s Load funkcí (Palmer, Motherload apod.), aby se aparát bez připojené bedny neodpálil...
Čili - technologie konvoluce (Cab+Mic) je asi v lepším stadiu vývoje a "dokonalosti", než technologie simulace koncového zesilovače, tak?
velvet: jasne, celu hlavu s pasivnou zatazou do kompu, to uz je nieco ine... vtedy mas "kompletne" skreslenie (nebudem rozoberat ako spravanie koncaka ovplyvnuje reprak, to uz by bola troska paranoidna debata)
dalsia vec, ked uz mas hlavu, preco nedokupit par reprakov a mikrofon a nenahrat to ako nasi otcovia
dalsia vec, ked uz mas hlavu, preco nedokupit par reprakov a mikrofon a nenahrat to ako nasi otcovia
Naposledy upravil(a) kexik dne 08 úno 2008 09:56, celkem upraveno 1 x.
kexik: protoze vedle v obyvaku je manzelka.
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
no jo, taky by se dalo uvažovat o tom, že někdo používá i "přebuzený reprák"kexik píše:velvet: jasne, celu hlavu s pasivnou zatazou do kompu, to uz je nieco ine... vtedy mas "kompletne" skreslenie (nebudem rozoberat ako spravanie koncaka ovplyvnuje reprak, to uz by bola troska paranoidna debata)
dalsia vec, ked uz mas hlavu, preco nedokupit par reprakov a mikrofon a nenahrat to ako nasi otcovia

No a ad nahrávat old-school: třeba není po ruce vhodná místnost, a přece jenom je to dražší než konvoluce - potřebuješ dobrý mikrofon, ty repráky taky něco stojí ( a kdyby jeden měl všechny ty různý kabinety co by chtěl mít někde postavený, tak to aby si pronajmul menší skladiště ) Kvalitních impulzů je vcelku dost - výhodou je, že jsou to kombinace různých kabinetů sejmutých různými impulzy, tak že jako skladiště stačí něco málo místa na hard disku
