krabicky EVENTIDE
delay: asi si nerozumime... nerikej mi, ze je pro digitalni masinku problem neco zvopaknout v tempu. Hele treba distortion, tam je jasny, ze to zvuk brutalne meni a kazdej naprosto jinak, reverb, tam jde o to, jak presne to simuluje prostor, pripadne jestli to ma nejakej zajimavej charakter a pod., ale prosty zkopirovani signalu bez jakykoliv degradace/zmeny... co je na tom za vedu? Kapisto? 
Jo, ty převodníky je jedna věc, druhá věc je to, že každá ta krabule má podle mě nějakej svůj život a prostě má nějaký zvukový charisma a podle toho ten tó opakuje. Ten zvuk může bejt teplej, studenej, chlupatej, vyblitej a šedej a já nevím co ještě... Takže nejde říct: "potřebuju DELAY", koupím něco levnýho, vždyť je to všechno stejný...
takto, klasicka delay slapka neni dsp, ale ma digitalny len ten oneskorovaci sidechain a ten sa potom primiesava do dry signalu. navyse tie prevodniky byvaju kadejake, resp casto je cela "aktivna"cast nejaky hnusny custom chip (napriklad v boss multakoch to tak stopro je, nejake som uz kuchal)... takze moznosti na sprznenie zvuku su velke az velmi velke a vyraz dobry delay ma pri hardveri svoj dobry dovod. to nie su vst, tam je to inak 
No jako zase to nezvelicujte. Delay toho vetsinou moc nezmrsi. Ty lepsi delaye tomu muzou pridat nejake kouzlo. Treba pingpong na MoFx je paradne sirokej a kdyz se hipasne a spoji s nakou peknou katedralou (treba Ensoniq DP2) tak to dohromady vytvori uzasny prostor........jenze u tech kytarovych krabek je markantni rozdil hlavne u phaseru, chorusu, wahwah.....tim bych to pomeroval.
Cyril:
Podlahový kompresory v designu klasický krabičky jsou dost jiný, resp. hlavně nemaj tolik nastavení jako klasický rackový škatule. A hlavně jejich účel je dost omezenej právě třeba pro elektrickou kytaru nebo basu, takže tady není srovnání vůbec namístě. nebo chceš srovnávat třeba MXR dynacomp s dbx 166XL? Oba výrobky jsou klasika, ale s každým uspěješ jinak.
Podlahový kompresory v designu klasický krabičky jsou dost jiný, resp. hlavně nemaj tolik nastavení jako klasický rackový škatule. A hlavně jejich účel je dost omezenej právě třeba pro elektrickou kytaru nebo basu, takže tady není srovnání vůbec namístě. nebo chceš srovnávat třeba MXR dynacomp s dbx 166XL? Oba výrobky jsou klasika, ale s každým uspěješ jinak.
presne tak, gitarove krabky malokedy funguju na nieco ine, ked tak, na cielene dosiahnutie hnusneho zvuku v ramci nejakeho experimentu... vynimkou su snad skreslovaky, tie funguju zaujimavo na hodne synthovych zvukov. trebars gitarove ekvalizery maju spravidla screaming priebehy, kompresorom chyba moznost kratkych releasov, atd
Cyril: pokud si mohu typnout (nejsem kytarista), tak bych řek že screaming průběhy budou špičky ve frekvenční křivce, kde tím EQ zvýrazníš určitou žádoucí frekvenci a když pak hraješ, tak tam to pásmo jakoby vyčnívá...MAKE A SCREAM. No, tak to je můj naprosto laickej odhad
, kterej vůbec neberte vážně.
tak... sreaming eq ma umyselne velke q na jednotlivych pasmach, takze ked nejake pasmo zvyraznis, nielenze zacne hrat hlasnejsie, ale zacne "kvakat" takze je este vyraznejsie... podobny efekt ako resonance pri filtroch.
samozrejme pri akustickych nastrojoch je taky eq celkom nanic ale pri gitare prave toto potrebujes na dosiahnutie ostreho a prierazneho zvuku
samozrejme pri akustickych nastrojoch je taky eq celkom nanic ale pri gitare prave toto potrebujes na dosiahnutie ostreho a prierazneho zvuku
-
nick_valensi
- Příspěvky: 517
- Registrován: 04 úno 2005 13:37





