krabicky EVENTIDE

Ostatní audio hardware, obecná diskuse
Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 22 led 2007 11:52

delay: asi si nerozumime... nerikej mi, ze je pro digitalni masinku problem neco zvopaknout v tempu. Hele treba distortion, tam je jasny, ze to zvuk brutalne meni a kazdej naprosto jinak, reverb, tam jde o to, jak presne to simuluje prostor, pripadne jestli to ma nejakej zajimavej charakter a pod., ale prosty zkopirovani signalu bez jakykoliv degradace/zmeny... co je na tom za vedu? Kapisto? :)
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Příspěvek od Kermitak » 22 led 2007 12:04

Delay muze bejt digitalni, ale vetsinou byva pripojenej analogove.

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 22 led 2007 12:34

a taky jsou tam převodníky

Uživatelský avatar
kru
Příspěvky: 242
Registrován: 20 kvě 2003 08:50

Příspěvek od kru » 22 led 2007 12:57

prosty zkopirovani signalu bez jakykoliv degradace/zmeny... co je na tom za vedu
prave to prosty zkopirovani bez degradace a zmeny. jedny prevodniky dovnitr, druhy ven, to uz na poradnou degradaci staci. nemluve o tom, co se se signalem deje mezi tema prevodnikama.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 22 led 2007 13:01

Jo, ty převodníky je jedna věc, druhá věc je to, že každá ta krabule má podle mě nějakej svůj život a prostě má nějaký zvukový charisma a podle toho ten tó opakuje. Ten zvuk může bejt teplej, studenej, chlupatej, vyblitej a šedej a já nevím co ještě... Takže nejde říct: "potřebuju DELAY", koupím něco levnýho, vždyť je to všechno stejný...

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 22 led 2007 13:44

takto, klasicka delay slapka neni dsp, ale ma digitalny len ten oneskorovaci sidechain a ten sa potom primiesava do dry signalu. navyse tie prevodniky byvaju kadejake, resp casto je cela "aktivna"cast nejaky hnusny custom chip (napriklad v boss multakoch to tak stopro je, nejake som uz kuchal)... takze moznosti na sprznenie zvuku su velke az velmi velke a vyraz dobry delay ma pri hardveri svoj dobry dovod. to nie su vst, tam je to inak :)

Uživatelský avatar
peteness
Příspěvky: 3668
Registrován: 22 čer 2004 17:31

Příspěvek od peteness » 22 led 2007 13:48

No jako zase to nezvelicujte. Delay toho vetsinou moc nezmrsi. Ty lepsi delaye tomu muzou pridat nejake kouzlo. Treba pingpong na MoFx je paradne sirokej a kdyz se hipasne a spoji s nakou peknou katedralou (treba Ensoniq DP2) tak to dohromady vytvori uzasny prostor........jenze u tech kytarovych krabek je markantni rozdil hlavne u phaseru, chorusu, wahwah.....tim bych to pomeroval.

LUPO
Příspěvky: 840
Registrován: 19 lis 2002 10:57

Příspěvek od LUPO » 22 led 2007 13:55

ja bych nesoudil jen podle obrazku, a navic kdyz to jeste nikdo neslysel.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 22 led 2007 13:56

peteness: a compressor a ekvalizer asi obvykle v krabickach taky nebude mit "studiovou" kvalitu, o reverbu ani nemluve
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 23 led 2007 08:06

Cyril:
Podlahový kompresory v designu klasický krabičky jsou dost jiný, resp. hlavně nemaj tolik nastavení jako klasický rackový škatule. A hlavně jejich účel je dost omezenej právě třeba pro elektrickou kytaru nebo basu, takže tady není srovnání vůbec namístě. nebo chceš srovnávat třeba MXR dynacomp s dbx 166XL? Oba výrobky jsou klasika, ale s každým uspěješ jinak.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 23 led 2007 11:03

presne tak, gitarove krabky malokedy funguju na nieco ine, ked tak, na cielene dosiahnutie hnusneho zvuku v ramci nejakeho experimentu... vynimkou su snad skreslovaky, tie funguju zaujimavo na hodne synthovych zvukov. trebars gitarove ekvalizery maju spravidla screaming priebehy, kompresorom chyba moznost kratkych releasov, atd

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 23 led 2007 11:15

kexik: co sou to "screaming priebehy"?
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 23 led 2007 11:22

Cyril: pokud si mohu typnout (nejsem kytarista), tak bych řek že screaming průběhy budou špičky ve frekvenční křivce, kde tím EQ zvýrazníš určitou žádoucí frekvenci a když pak hraješ, tak tam to pásmo jakoby vyčnívá...MAKE A SCREAM. No, tak to je můj naprosto laickej odhad :-), kterej vůbec neberte vážně.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 23 led 2007 11:42

tak... sreaming eq ma umyselne velke q na jednotlivych pasmach, takze ked nejake pasmo zvyraznis, nielenze zacne hrat hlasnejsie, ale zacne "kvakat" takze je este vyraznejsie... podobny efekt ako resonance pri filtroch.
samozrejme pri akustickych nastrojoch je taky eq celkom nanic ale pri gitare prave toto potrebujes na dosiahnutie ostreho a prierazneho zvuku

nick_valensi
Příspěvky: 517
Registrován: 04 úno 2005 13:37

Příspěvek od nick_valensi » 23 led 2007 15:09

dyz uz sme u toho delaye, mam takovej pocit, ze tu nikdo nezminil boss DD20, coz je bez diskuze nejlepsi delay pro kytaristy... btw. 10tacu za ten eventide (pokud bych to mel bral jako kytarovej pedal) je celkem ranec..

Odpovědět