Lavry AD 10 - wow !
Můžeš třeba 2x zazpívat totéž (pokaždé na jiný převodník) na AB prostorový pár SE (nějakých 30cm od sebe) - stereo nahrávka přinese zase další dimenzi rozdílů ... a v rámci dalšího objevování pak můžeš i přepnout na ty "simulace" = lampa + transfomer ...
Jinak poloha mikrofonu i vzdálenosti od něj jsou myslím úplně v pořádku ... Rozdíly ve zvuku jsou asi způsobené něčím jiným ...
Jinak poloha mikrofonu i vzdálenosti od něj jsou myslím úplně v pořádku ... Rozdíly ve zvuku jsou asi způsobené něčím jiným ...
A co dat na ADK vsesmerovou charakteristiku? Ale bude to samozrejme stale mono. Tobe jde o to stereo, ze?
Ty simulace se urcite chystam vyzkouset, ale v ramci objektivity testu jsem mel ted na Lavry CLEAR.
Nejprve jsem nahral Lavry a pak jednou A192. Kdyz jsem slysel, jaka je to hruza, sel jsem A192 znovu zazpivat a tentokrat jsem se do toho poradne oprel. Drel jsem jako kun, ale ve vysledku to zni hure nez pres Lavry, kde jsem si to jen tak zvesela zazpival.
Ty simulace se urcite chystam vyzkouset, ale v ramci objektivity testu jsem mel ted na Lavry CLEAR.
Take si myslim.Ivo píše:Jinak poloha mikrofonu i vzdálenosti od něj jsou myslím úplně v pořádku ... Rozdíly ve zvuku jsou asi způsobené něčím jiným ...
Nejprve jsem nahral Lavry a pak jednou A192. Kdyz jsem slysel, jaka je to hruza, sel jsem A192 znovu zazpivat a tentokrat jsem se do toho poradne oprel. Drel jsem jako kun, ale ve vysledku to zni hure nez pres Lavry, kde jsem si to jen tak zvesela zazpival.

Naposledy upravil(a) fova dne 18 kvě 2008 00:30, celkem upraveno 3 x.
ten rozdíl se mi jeví dosti zjevným. až bych usuzoval na jiný typ mikrofonu nebo preampu, kdybych nevěděl, že jde o test převodníku. dovedu si představit, že obdobný rozdíl u DA bude ještě markantnější, a čím více stop, tím patrnější rozdíl ve výsledku
když si předstvím cca 60 stop nahraných skrze AD 10 kvalitu smíchaných skrze DA 10 do pásku, tak co víc si přát.
snad jen 24 kanálů iZ corp Nyquist DA
a 24 kanálový custom summing mix - ale ten už je OT
když si předstvím cca 60 stop nahraných skrze AD 10 kvalitu smíchaných skrze DA 10 do pásku, tak co víc si přát.
snad jen 24 kanálů iZ corp Nyquist DA
a 24 kanálový custom summing mix - ale ten už je OT

Do dnesniho dne jsem si myslel, ze vliv prevodniku na vysledny zvuk neni az tak zasadni, ale ted to musim prehodnotit.
Nunu, mel jsi pravdu, kdyz jsme se nedavno kvuli tomu chytli.
http://www.electrozone.cz/viewtopic.php ... c&start=30
Nunu, mel jsi pravdu, kdyz jsme se nedavno kvuli tomu chytli.

http://www.electrozone.cz/viewtopic.php ... c&start=30
Naposledy upravil(a) fova dne 18 kvě 2008 00:46, celkem upraveno 1 x.
Je fakt, že v povědomí části studiové obce přežívá myšlenka, že převodníky jsou nějakou méně podstatnou částí řetězce a že vlastně na nich až tak nezáleží (v porovnání např. s mikrofonem). Je to hodně mylná představa. Převodníky ve skutečnosti mají na výsledný zvuk stejně zásadní vliv jako mikrofon nebo preamp. Každý z těchto tří článků má podle mých zkušeností stejnou důležitost a jak říká známá poučka - řetěz je tak silný jako jeho nejslabší článek. Co pomůže super mikrofon a preamp, když spousta jejich výhod a nuancí bude ztracena při nekvalitním převodu z analogové do digitální domény ... Rozdíly mezi zvukem různých převodníků (při identických částech zbytku řetězce) mohou být naprosto dramatické ...velvet píše:ten rozdíl se mi jeví dosti zjevným. až bych usuzoval na jiný typ mikrofonu nebo preampu, kdybych nevěděl, že jde o test převodníku. dovedu si představit, že obdobný rozdíl u DA bude ještě markantnější...
no a když si předstvím cca 60 stop nahraných skrze AD 10 kvalitu smíchaných skrze DA 10 do pásku, tak co víc si přát.
Týká se to samozřejmě i DA převodníků ... Matucha může vyprávět o rozdílu při poslechu mezi Apogee miniDAC a Lavry Blue DA - to nejsou nějaké subtilní rozdíly ... Já zase můžu vyprávět o diametrálním rozdílu v v celkovém poslechu při použití Lavry Blue DA a DAD AX-24 - skoro jako by to byly jiné bedny.
A když se řetězec AD-DA propojí (např. při analovém procesingu při masteringu), rozdíly v kvalitě se dále kumulují (viz nedávné srovnání výsledku masteringu při použítí Lavry Blue vs DAD AX-24, při všechn ostatních identických nastaveních - jak jsme to s Matuchou poslouchali)
A Lavry Blue jsou samozřejmě velice kvalitní převodníky ...
A jak říká Mr.Velvet - rozdíly jsou slyšet i v rámci jedné mono stopy. Ale když se jich nahraje v rámci mixu 10-20, dále to kumuluje a ty rozdíly v závěrečném výsledku můžou být dost markantní ... (při použití různých převodníků)
Vestavěné převodníky v rámci zvukových karet (vč. Digi 00x, Mboxů atd.) patří k takovému typickému low-endu. Každý vážnější aspirant bude asi časem pomýšlet na samostatné kvalitnější převodníky ... Bud dedikované stereo anebo vícekanálové (např. pro submixy přes summing box nebo konzolu). Z cenově přístupných a zvukově kvalitnějších to může být třeba Lynx Aurora (8 nebo 16 ch)
A to jsi ještě nezkusil nahrát něco stereofova píše:Do dnesniho dne jsem si myslel, ze vliv prevodniku na vysledny zvuk neni az tak zasadni, ale ted to musim prehodnotit.

Ivo : Nejde len o samotny prevodnik .. Ale aj o hodiny .. AD10 ma urcite vyrazne lepsie hodiny , ako tie co su na AP192 .. Uz sa tu pisalo , ze dobre hodiny pomozu horsiemu prevodniku .. Atd ..
Fova : mozno by bolo zaujimave keby si nahral signal cez AP192 aj analogovo aj digitalne .. digitalne to pojde z AD10 .. analogovo by si potreboval dako paralelne poslat signal aj do AP192 .. hodiny bude mat AP192 nastavene na externy sync ..
Fova : mozno by bolo zaujimave keby si nahral signal cez AP192 aj analogovo aj digitalne .. digitalne to pojde z AD10 .. analogovo by si potreboval dako paralelne poslat signal aj do AP192 .. hodiny bude mat AP192 nastavene na externy sync ..
Ja to vedel davno, ty to vis uz ted. A to jeste poslouchas pre Ap...Ted si vem ze se ten rozdil jeste jednou umocni DA casti...fova píše:Do dnesniho dne jsem si myslel, ze vliv prevodniku na vysledny zvuk neni az tak zasadni, ale ted to musim prehodnotit.
Nunu, mel jsi pravdu, kdyz jsme se nedavno kvuli tomu chytli.
http://www.electrozone.cz/viewtopic.php ... c&start=30
No ale hodiny se na kvalitě nahrávky přímo nepodílejí - ty mají vliv na DA sekci vnějšího clockovaného zařízení, tj. na poslech, případně výstup z jeho DA ale ne na kvalitu samotného vstupu (AD). Tj. nahrávka přes Lavry nebo kartu bude znít sama o sobě stejně v každém případě. Pokud je ovšem karta clockována na spdif vstup (Lavry), bude poslech (DA) z karty znít kvalitněji
))
PS: Takže na to jaké tam dal špatné, "zvuk kazící" součástky a celkově udělal ve své nevědomosti blbě, to zní docela fajn, ne ?
Přesně tak. S kvalitním DA bys slyšel všechno co se děje v mnohem větších detailech a rozlišení ... (síť upgradů je nekonečnánunu píše:[ A to jeste poslouchas pre Ap...Ted si vem ze se ten rozdil jeste jednou umocni DA casti...

PS: Takže na to jaké tam dal špatné, "zvuk kazící" součástky a celkově udělal ve své nevědomosti blbě, to zní docela fajn, ne ?

No kdyz vezmu v podtaz pouze nahravani, ta pro me je nejvetsi prinos lepsich prevodniku v tom, ze pri dalsim zpracovavani ty nahravky nezacnou znit prazdne a s malo detailama. Predtim jsem furt resil, ze mi stredy (maso) zni moc nekonkretne a vejsek taky nebylo "dost" prestoze to uz hralo ostre. Ten "kosmetickej" rozdil na zacatku se promit do velkyho rozdilu ve vysledcich. No a na stary casy si velmi rychle vzpomenu, kdyz se mi na stul dostane cizi hahravka porizena prave m-audii a budget-kondenzatory. To pak z toho muzu vyrust, protoze to proste nedrzi. Cest vyjimkam, obcas se postesti, ze to funguje. Ale z 90% ne.