Mic + Mic preamp
Kvalita je dost osidny slovo... ale kdyz mluvis o dostatecnosti, tak rode je "dostacujici" presne v tom slova smyslu, jak funguje ceskej zpusob znamkovani na zakladni skole.
V urcitejch situacich muze fungovat celkem dobre a tak, ze ti nebude na ty nahravce nic chybet. Problem je spis v tom, ze tech situaci moc neni. Jeho charakter (stejne jako velky casti cinske produkce) je zalozenej na prehnanejch vejskach, pripadne dohnanejch nejakym zdvihem na basech. To muze znit casto impresivne, ale kdyz mas uz trochu zkusenost s tim, co je do nahravek potreba, tak celkem rychle uslysis, ze tomu mikrofonu schazi velka cast informace mezi basama a vejskama... coz je schodou okolnosti oblast, kde se deje naprosto nejvic u naprosty vetsiny nastroju (ne-li u vsech). Protiargumentem by mohlo byt... vezmu eq a stahnu vejsky a basy a bude poresino. Bohuzel to tak nefugnuje a co ti zustane je vetsinou takova divna nedefinovana huciva vec, ktery postupne zase raci vratis ty vejsky, aby to aspon trochu fungovalo. To se samozrejme zhorsuje cim vic stop tim nahrajes, tim vic se tenhle problem kumuluje.
Proc se tu neustale doporucuje Oktava? Protoze je to snad jedinej mikrak (vyrobce) v tyhle cenovy skupine, kterej nema problem s vybrakovanejma stredama. Taky to neni idealni mikrofon a jako vsechny (i ty hodne drahy) se nehodi na vsechno, ale aby ses dostal pres to, co umi oktava, tak musis (za novej mikrofon) zaplatit aspon okolo 1000euro a to je slusna kupicka papiru navic.
Kombinace rode a otavy muze byt dobra, protoze "slabina" oktavy je v lehce temnejsim zvuku, ktery se nekdy nemusi uplne hodit a pak je mozny treba nahrat nastroj s pomoci obou mikrofonu a pak to dat dohromady. U zpevu si pak vyberes budto jeden nebo druhej.
Po koupi temnejsiho mikrofonu si asi budes nejakou dobu zvykat na to, ze tam neni tolik vejsek, ktery sis predtim spojoval s definici a mozna budes nejakou dobu preferovat Rode, ale tomu musis dat trochu casu a poslouchat u veci vic co se deje ve stredech, objemy, plasticnost... a treba i zacit poslechem temnejsiho jako prvniho a pak zjistovat co vsechno u Rode schazi a od urcity doby nebudes moct vystat ty divny vejsky u rode
.
Preamp res az pak, pomuze sice vyuzit potencialu mikraku vic, ale v tomhle momente vic ziskas tou oktavou.
V urcitejch situacich muze fungovat celkem dobre a tak, ze ti nebude na ty nahravce nic chybet. Problem je spis v tom, ze tech situaci moc neni. Jeho charakter (stejne jako velky casti cinske produkce) je zalozenej na prehnanejch vejskach, pripadne dohnanejch nejakym zdvihem na basech. To muze znit casto impresivne, ale kdyz mas uz trochu zkusenost s tim, co je do nahravek potreba, tak celkem rychle uslysis, ze tomu mikrofonu schazi velka cast informace mezi basama a vejskama... coz je schodou okolnosti oblast, kde se deje naprosto nejvic u naprosty vetsiny nastroju (ne-li u vsech). Protiargumentem by mohlo byt... vezmu eq a stahnu vejsky a basy a bude poresino. Bohuzel to tak nefugnuje a co ti zustane je vetsinou takova divna nedefinovana huciva vec, ktery postupne zase raci vratis ty vejsky, aby to aspon trochu fungovalo. To se samozrejme zhorsuje cim vic stop tim nahrajes, tim vic se tenhle problem kumuluje.
Proc se tu neustale doporucuje Oktava? Protoze je to snad jedinej mikrak (vyrobce) v tyhle cenovy skupine, kterej nema problem s vybrakovanejma stredama. Taky to neni idealni mikrofon a jako vsechny (i ty hodne drahy) se nehodi na vsechno, ale aby ses dostal pres to, co umi oktava, tak musis (za novej mikrofon) zaplatit aspon okolo 1000euro a to je slusna kupicka papiru navic.
Kombinace rode a otavy muze byt dobra, protoze "slabina" oktavy je v lehce temnejsim zvuku, ktery se nekdy nemusi uplne hodit a pak je mozny treba nahrat nastroj s pomoci obou mikrofonu a pak to dat dohromady. U zpevu si pak vyberes budto jeden nebo druhej.
Po koupi temnejsiho mikrofonu si asi budes nejakou dobu zvykat na to, ze tam neni tolik vejsek, ktery sis predtim spojoval s definici a mozna budes nejakou dobu preferovat Rode, ale tomu musis dat trochu casu a poslouchat u veci vic co se deje ve stredech, objemy, plasticnost... a treba i zacit poslechem temnejsiho jako prvniho a pak zjistovat co vsechno u Rode schazi a od urcity doby nebudes moct vystat ty divny vejsky u rode

Preamp res az pak, pomuze sice vyuzit potencialu mikraku vic, ale v tomhle momente vic ziskas tou oktavou.
Jeste doporucuji zauvazovat o ADK Hamburg. Ten je ale trochu drazsi.
http://homerecording.com/bbs/showthread.php?t=249012
http://homerecording.com/bbs/showthread.php?t=249012
Naposledy upravil(a) fova dne 14 zář 2007 16:01, celkem upraveno 1 x.
Rad si necham poradit. NT1A je moje prvni "velkomembrana" - vychazel jsem z referenci, mista vyroby a samozrejme ceny... Hledam primarne vokalni mikrofon (pro sopranovy hlas), ale urcitou miru univerzalnosti samozrejme ocenim - bylo by napriklad skvele, kdybych mohl velkou membranou doplnovat SM81 pri snimani akusticke kytary.
Samozrejme bych take rad, aby se nepral s preampem, coz me vede k dalsi otazce - jaky z nasledujicih preampu (mate-li s nimi zkusenost) se Vam jevi pro nahravani za nejvhodnejsi:
1) XTC na E-Mu 1616M
2) preampy mixech na Mackie Onyx (http://www.mackie.com/technology/preamps.html)
3) preamp v TC Helicon VoiceLive (http://www.tc-helicon.com/Default.asp?Id=2960)
To by me opravdu moc zajimalo!
Diky za vase komentare.
Daji se Oktavy a pripadne ten Hamburg sehnat u nas?
Samozrejme bych take rad, aby se nepral s preampem, coz me vede k dalsi otazce - jaky z nasledujicih preampu (mate-li s nimi zkusenost) se Vam jevi pro nahravani za nejvhodnejsi:
1) XTC na E-Mu 1616M
2) preampy mixech na Mackie Onyx (http://www.mackie.com/technology/preamps.html)
3) preamp v TC Helicon VoiceLive (http://www.tc-helicon.com/Default.asp?Id=2960)
To by me opravdu moc zajimalo!
Diky za vase komentare.
Daji se Oktavy a pripadne ten Hamburg sehnat u nas?
Ripper: Oktavy u Huberta v Bratislavě: www.on-board.sk
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Z mojí zkušenosti s Oktavou MK319 dobře spolupracuje SPL GoldMike. Tenhle tandem se mi jeví v poměru CENA / výkon jako to nejlepší, co jsem měl na vokály možnost na vlastní uši slyšet. Jsou samozřejmě situace, kdy tohle kombo není úplně ideální, ale nejbližší lepší, které mám k dispozici, je cenově úplně jinde.
Teď se u mne nahrávaly vokály ("řevy") do HC, kde byla ta hudba natolik zahuštěná kytarami, že MK319 nedokázala patřičně "prolézt" a zvolili jsme kombinaci RFT UM70/MV692 + GreatRiver kvůli čitelnějším výškám. I ta Oktava by se ale dala vyekvalizovat, jen by to bylo více práce a asi by nebyl takový detail.
Jen můj názor, Saša
Teď se u mne nahrávaly vokály ("řevy") do HC, kde byla ta hudba natolik zahuštěná kytarami, že MK319 nedokázala patřičně "prolézt" a zvolili jsme kombinaci RFT UM70/MV692 + GreatRiver kvůli čitelnějším výškám. I ta Oktava by se ale dala vyekvalizovat, jen by to bylo více práce a asi by nebyl takový detail.
Jen můj názor, Saša
mv692/um70 je samozrejme zase o necem jinym... zvlast skrz poradnej preamp, jakym GR rozhodne je. Rozhodne to ale neni retez za 10k. Goldmyk by se snad mel dat sehnat dost levne... pod 10k
ripper - jestli mas tyhle moznosti v preampech, tak proste nahraj 3x neco opakovatelneho, porovnej a vyber si pres co budes nahravat.
ripper - jestli mas tyhle moznosti v preampech, tak proste nahraj 3x neco opakovatelneho, porovnej a vyber si pres co budes nahravat.
Myslis, ze se vyrabi v Australii? Jestli mam spravne informace, tak nektere soucastky (ne-li vsechny) pochazi z Ciny.ripper píše:Rad si necham poradit. NT1A je moje prvni "velkomembrana" - vychazel jsem z referenci, mista vyroby
Nemam s nimi osobni zkusenost, ale take jsem za Goldmike, ktery mam domaripper píše: Samozrejme bych take rad, aby se nepral s preampem, coz me vede k dalsi otazce - jaky z nasledujicih preampu (mate-li s nimi zkusenost) se Vam jevi pro nahravani za nejvhodnejsi:
1) XTC na E-Mu 1616M
2) preampy mixech na Mackie Onyx (http://www.mackie.com/technology/preamps.html)
3) preamp v TC Helicon VoiceLive (http://www.tc-helicon.com/Default.asp?Id=2960)
nas?

Pokud vim, tak ne. Oktavy nejblize na Slovensku a v Nemecku, jak uz bylo zmineno a ADK, tusim, v Polsku. Pouzij Google.ripper píše:Daji se Oktavy a pripadne ten Hamburg sehnat u nas?
matucha: Jasně, já to taky dával jako ilustraci nejbližšího řetězce, který je kvalitativně někde jinde. Chtěl jsem tím doplnit to, proč je za ty peníze kombo MK319-GoldMike podle mne dobrá volba. Zajímavé je i to, že se mi zvuk mužských vokálů s MK319 přes GoldMike líbí víc, než přes GR, ačkoli u Gefellů to mám naopak (vysoce subjektivní názor).
Saša
Saša
To mas odkud ? Tela, kapsle i elektronika se delaji v Sydney, myslis primo elektronicky soucastky ?fova píše:Myslis, ze se vyrabi v Australii? Jestli mam spravne informace, tak nektere soucastky (ne-li vsechny) pochazi z Ciny.ripper píše:Rad si necham poradit. NT1A je moje prvni "velkomembrana" - vychazel jsem z referenci, mista vyroby
Ted jsem si to overoval a NT1 se delala v Australii z cinskymi kapslemi, kdezto nova NT1a se dela kompletne v Australii.
Mas tedy pravdu a ja jsem mel stare informace. Sve prohlaseni o cinskem puvodu beru zpet.
Je ale zajimave, ze uzivatele spise preferuji zvuk starych NT1 pred novymi NT1a
Napr. zde:
http://www.gearslutz.com/board/low-end- ... s-nt1.html
A to neni jedine misto, kde jsem se s takovym nazorem setkal.
Stara NT1 nebyla tak navyskovana a mela prijemnejsi, "teplejsi" zvuk.
Mas tedy pravdu a ja jsem mel stare informace. Sve prohlaseni o cinskem puvodu beru zpet.
Je ale zajimave, ze uzivatele spise preferuji zvuk starych NT1 pred novymi NT1a
Napr. zde:
http://www.gearslutz.com/board/low-end- ... s-nt1.html
A to neni jedine misto, kde jsem se s takovym nazorem setkal.
Stara NT1 nebyla tak navyskovana a mela prijemnejsi, "teplejsi" zvuk.