Modularni syntaky
Modularni syntaky
ano, toto je cesta. všichni to víme, někdo se podvědomě brání, ale to nepomůže. ve volnosti je síla. osobně mě od toho sice mírně odrazuje moje semimodulární Pluto, ale to je spíš způsobeno jeho koncepcí s šílenou modulační matricí, kdyby moduly měly jednoznačnou cestou tam a ven, bylo by to přehlednější = použitelnější. zase mě tam láká spousta prostoru k DIY, dalo by se toho spousta. rozhodně je ale Tom opět o krok napřed:-D
Re: Jak vypadá váš pracovní/hudební koutek?
Většina věcí co jsem z modulárů slyšel byl nějaký kolovrátek s modulovanýma zvukama. Myslím, že dost lidí uvázne v tom analogovým sekvenceru a pak to kroutí furt dokola, což je možná škoda.Nevím jak jsou na tom moduláry s midi ( ale midi->Cv taky existiuje..), ale kdybych to používal, asi bych šel cestou složitějších MIDI kompozic abych se vyhnul té omezené strojovasti kolovrátku sekvenceru. To je můj dojem z modulárů.
Jinak taky myslím, že tím jak je to drahý, tak si šťastný majitel časem oblíbí zvuky, který jsou jinak úplně hnusný, ale to kouzlo prokáblovanýho super hardwaru , který stojí před tebou, z těch inženýrských pazvuků udělá něco vyjímečnýho. Stačí zavřít oči a trochu se z toho rauše probrat...
Jinak taky myslím, že tím jak je to drahý, tak si šťastný majitel časem oblíbí zvuky, který jsou jinak úplně hnusný, ale to kouzlo prokáblovanýho super hardwaru , který stojí před tebou, z těch inženýrských pazvuků udělá něco vyjímečnýho. Stačí zavřít oči a trochu se z toho rauše probrat...
Re: Jak vypadá váš pracovní/hudební koutek?
magion
no je na tom dost pravdy. me zarazi hlavne to, ze modular by mel bejt nastroj, kterej toho hodne obsahne a nejak podvedome mi k tomu hned pasuje - aby clovek nemel hromady zeleza. ale modulary maj hlavne lidi, co maj hromady zeleza
skoro se mi chce rict, lidi co maj temer vsechno zelezo 
samozrejme uznavam, ze modular je kral syntaku, kterej dava svymu uzivateli tu bajecnou svobodu stavet si zvuk i "nastroj (obvod)" najednou



samozrejme uznavam, ze modular je kral syntaku, kterej dava svymu uzivateli tu bajecnou svobodu stavet si zvuk i "nastroj (obvod)" najednou

Re: Jak vypadá váš pracovní/hudební koutek?
jasně - modulár je určitě paráda - vše v analogu! Já si stavím věci jen v digitálu a představa, že to stejný by bylo v analogu ( něco by teda určitě nešlo!!!) je super lahůdka. Ale zaráží mě, že jsem slyšel tak málo muziky z modulárů( možná o tom ale nevím). Většinou to byly fakt spíše takové inženýrské zvukové pokusy, než smysluplná hudba.
má to svoje kouzlo třeba jako performance,ale na poslech jsem zatím neslyšel nic zajímavýho. myslím, že ten HW k takovýmu matematicko-inženýrskýmu přístupu svádí. člověk se cítí jak v laboratoři a pka dělá laboratorní hudbu
...jinak je fakt, že málokdo startuje na moduláru. Většinou se k němu dostane, až mu ta jeho hw hromada přestane stačit
pak má tu hromadu a navíc i modulár, který se postpně rozrůstá po celém bytě 
má to svoje kouzlo třeba jako performance,ale na poslech jsem zatím neslyšel nic zajímavýho. myslím, že ten HW k takovýmu matematicko-inženýrskýmu přístupu svádí. člověk se cítí jak v laboratoři a pka dělá laboratorní hudbu

...jinak je fakt, že málokdo startuje na moduláru. Většinou se k němu dostane, až mu ta jeho hw hromada přestane stačit


Re: Jak vypadá váš pracovní/hudební koutek?
Tak si poslechni třeba Filthy Dukes, tam je snad v každé písni slyšet ARP2600, což je sice semimodulár, ale pro začátek by Ti to mohlo stačit 

Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Re: Jak vypadá váš pracovní/hudební koutek?
No ja souhlasim s magionem, me prijde sound z modularu fajn, ale jenom kousek, pak je to porad dokola. Takovy Absynth3 dokaze vice mene totez a neni to analog. Ja jsem doted jeste nepronikl ani VAST syntezou, alias zustavam na zemi. Ono pouzit analogovy sound jako treba lead nebo basu fajn, ale totic tam porad dokola par not ze sekvenceru mi neprijde jako nejake umeni. Chapu, ze bude asi tezke to vubec nastavit, ale i tak mi vysledek neprijde muzikalni, jako spise srdce CPU.
Re: Jak vypadá váš pracovní/hudební koutek?
Jejda chlapi, uvědomte si, že to jsou předváděčky. Ten nástroj umožňuje neuvěřitelný věci a hlavně může obsahovat spousty charakterů různých "standardních" synťáků, s možností je jakkoli provázat..
Ale je fakt problém, že málokdo se pak udrží, nehrát si s tím sekvencerem
Ale je fakt problém, že málokdo se pak udrží, nehrát si s tím sekvencerem

Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Re: Jak vypadá váš pracovní/hudební koutek?
Já sem člověk praktický a tak mě zajímá.. na kolik vyjde jeden modul.. a kde se dá pořídit slušně (ČR? asi ne).
Např. chceš-li skládat mjuzik, jestli vyjde líp koupit si např. OBXa oscilatory, moog filtr, obalka, midi.. a třeba jako variace další oscilatory z jinejch synthu.. a víceméně tak ušetřit tak místo a finance.. protože neni třeba mít všechny synthy, když máš jejich oscilátory a neni potřeba mít u všeho klávesovou variantu.
Otázkou je, jestli se tahle "variabilita" cenově vyplatí oproti tomu, když koupíš hotovej synth.
Např. chceš-li skládat mjuzik, jestli vyjde líp koupit si např. OBXa oscilatory, moog filtr, obalka, midi.. a třeba jako variace další oscilatory z jinejch synthu.. a víceméně tak ušetřit tak místo a finance.. protože neni třeba mít všechny synthy, když máš jejich oscilátory a neni potřeba mít u všeho klávesovou variantu.
Otázkou je, jestli se tahle "variabilita" cenově vyplatí oproti tomu, když koupíš hotovej synth.
Re: Jak vypadá váš pracovní/hudební koutek?
Analogovy modularny syntak ma fantasticke moznosti, hlavne nejake vacsie hoviadka
dokazu super veci aj s procesovanim externeho signalu. Kedysi som si kupoval magaziny
ako Future Music, Keyboard a podobne, pametam si napriklad rozhovor s jednym maniakom
ktory to obsirnejsie rozoberal, myslel som si ze je to nejaky zberatel a nakoniec sa vyklulo,
ze je to Robert Rich, jeden z najznamejsich uzivatelov velkych modularnych syntakov
a predstavitel stylu Dark Ambient. Odvtedy obcas tuzim sa k niecomu takemu dostat
dokazu super veci aj s procesovanim externeho signalu. Kedysi som si kupoval magaziny
ako Future Music, Keyboard a podobne, pametam si napriklad rozhovor s jednym maniakom
ktory to obsirnejsie rozoberal, myslel som si ze je to nejaky zberatel a nakoniec sa vyklulo,
ze je to Robert Rich, jeden z najznamejsich uzivatelov velkych modularnych syntakov
a predstavitel stylu Dark Ambient. Odvtedy obcas tuzim sa k niecomu takemu dostat

Re: Jak vypadá váš pracovní/hudební koutek?
Jasně, o tom, že mají moduláry super možnosti a možný unikátní analogový zvuk nepochybuju.
Jen se pozastavuju nad tím, k čemu v mnoha případech ten interface svádí - k inženýrským nehudebním experimentům. Každý nástroj, tím jak je koncpiován dost zásadně předurčuje průměrný způsob jakým na něj lidi budou hrát. vyjímky se vždycky najdou
Jinak se hraje na monome, jinak na MPCčka, jinak na modulary, jinak na TG77 atd...Toť vše.
Jen se pozastavuju nad tím, k čemu v mnoha případech ten interface svádí - k inženýrským nehudebním experimentům. Každý nástroj, tím jak je koncpiován dost zásadně předurčuje průměrný způsob jakým na něj lidi budou hrát. vyjímky se vždycky najdou

Re: Jak vypadá váš pracovní/hudební koutek?
Mno , tak další faktor je třeba to že lidi co maj doma modulary většinou žádnou poslouchatelnou muziku nedělaj, jsou to spíš lovci zvukových barev a fajnšmekři, který prostě baví u toho hodiny sedět a kroutit dokola jednu seqenci. No a když už nějaký zvuk z toho modularu použijou v nějaký skladbě, tak je to ve výsledku nějakej zvuk co si šikovnej člověk nakrouti na softu, nebo něčem podobným. Příjde mi, že modular je spíš něco jako životní stavebnice pro určitou sortu syntákofilů, že je to nějak muzikální ,to mi ani nepřijde. Naopak mi přijdou inspirativnější konkrétní analogový škatule .
Re: Jak vypadá váš pracovní/hudební koutek?
Moje důvody byly jednodušší:
1) můžu si to postavit sám
2) navzdory tomu, že to není levná záležitost, dostanu se k charakterům a možnostem mnoha drahých synťáků
1) můžu si to postavit sám
2) navzdory tomu, že to není levná záležitost, dostanu se k charakterům a možnostem mnoha drahých synťáků
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Re: Jak vypadá váš pracovní/hudební koutek?
c9000: inspirativnejsi z hlediska hudebniho, ne zvukovyho, taks to asi myslel 

Re: Jak vypadá váš pracovní/hudební koutek?
podla mna aj s modularom sa da urobit perfektna hudobna kompozicia, vpodstate s hociakym nastrojom (SW, VA, Analog), vzdy je to o schopnostiach cloveka...samozrejme ale ze ten zvuk nastroja sa na tom velmi vyznamne podiela...
Vacsina ludi ale na modularoch nesklada hudbu, co je skoda, ale pustaju si kolovratok ako to uz bolo napisane
...
kazdopadne HW rulez

PS: Co tak rozdelit a vytvorit novy thread 'modulary' ?
Vacsina ludi ale na modularoch nesklada hudbu, co je skoda, ale pustaju si kolovratok ako to uz bolo napisane

kazdopadne HW rulez


PS: Co tak rozdelit a vytvorit novy thread 'modulary' ?
Re: Jak vypadá váš pracovní/hudební koutek?
Zaciname OTckovat... ale to mi vubec neva
.
C9000 kapnul na jednu vec, ktera ale neni jenom o modularech vs nemodularech vs soft, ale taky o realnejch nastrojich a jejich simulacich. Jak se furt zlepsujou podrobnosti samplovani nastroju/orchestru tak dneska muze pouzivat zvuky/nastroje, ktery byly "vylucny" jeste pred par lety pro par lidi vicemene kazdej.
Na jedny strane skvely na druhy strane je ulet, ze si mi nekolik lidi (nezavisle z ruznejch hudebnich scen, ale samo nejvic z tech elektronickejch) postezovalo jak vetsina novy produkce zni strasne stejne clovek od cloveka. Je to celkem paradoxni, protoze bezne dostupna paleta zvuku/nastroju je dneska tak siroka.

C9000 kapnul na jednu vec, ktera ale neni jenom o modularech vs nemodularech vs soft, ale taky o realnejch nastrojich a jejich simulacich. Jak se furt zlepsujou podrobnosti samplovani nastroju/orchestru tak dneska muze pouzivat zvuky/nastroje, ktery byly "vylucny" jeste pred par lety pro par lidi vicemene kazdej.
Na jedny strane skvely na druhy strane je ulet, ze si mi nekolik lidi (nezavisle z ruznejch hudebnich scen, ale samo nejvic z tech elektronickejch) postezovalo jak vetsina novy produkce zni strasne stejne clovek od cloveka. Je to celkem paradoxni, protoze bezne dostupna paleta zvuku/nastroju je dneska tak siroka.