Rocktron Gainiac I, II, nebo jiny kytarovy preamp.
Amorph: jestli nemas starej mexickej Epiphone, tak doporucuju rovnou snimace vymenit, pomuzes si skoro vsim. A i kdybys mel mexiko, tak ty snimace nejsou zas zadna slava, RM nebo nejlepe EMG ci SD by tu kytaru posunuly minimalne o tridu vys.
BTW, mozna se budu ptat jako pekny maslo, ale co je to zac ten impulz? v cem to spociva?
BTW, mozna se budu ptat jako pekny maslo, ale co je to zac ten impulz? v cem to spociva?
Wohmna- Epi sa nikdy v zivote nevyrabali v Mexicu. + snimac je to najposlednejsie, co je na gitare dolezite (po hracovi, gitare, aparate ). snimac je akurat tak pre lepsi pocit hraca ale na vysledny zvuk ma pramaly vplyv... a nahadzat lacne RM (aj ked dost slusne) s drahymi SD a aktivnymi EMG do jedneho vreca je tiez zvlastne 

Wohma: nojo, snimace jsem do ted nejak neresil, ale asi zacnu:) Ja sem to kupoval s tim, ze na moji prasacky smidlani mi to bude stacit do konce zivota, ale je fakt, ze investice do snimacu uz mi byla doporucovana. A ch jo, ze jsem je nekoupil misto toho Tubemana. Ale jeste mu dam sanci, treba v nem objevim nejaky kouzlo:) A porad je to teda lepsi nez vsechny sw zkreslovadla, snad jen Revalver 2 k tomu ma docela blizko.
Laicky receno, impulsem se mysli frekvencni odezva na kratkej impuls - nastavis bednu a mikrofon, jak potrebujes (pripadne i koncak) a pustis do nich kratkej impuls - vlastne jen prasknuti. To co nahraje mikrofon je pak frekvencni odezva celyho retezce - vlastne vzorec, kterej se aplikuje na vsechno, co tim retezcem prochazi. Kdyz mas tuhle odezvu, tak ji pomoci konvoluce muzes aplikovat na jakykoliv signal - takze vezmes signal rovnou z preampu a na nej aplikujes frekvencni vlastnosti koncaku bedny a mikrofonu. Podobnost s realitou pak muze byt 99% podle kvality sejmuti toho signalu a par dalsich faktoru.
Laicky receno, impulsem se mysli frekvencni odezva na kratkej impuls - nastavis bednu a mikrofon, jak potrebujes (pripadne i koncak) a pustis do nich kratkej impuls - vlastne jen prasknuti. To co nahraje mikrofon je pak frekvencni odezva celyho retezce - vlastne vzorec, kterej se aplikuje na vsechno, co tim retezcem prochazi. Kdyz mas tuhle odezvu, tak ji pomoci konvoluce muzes aplikovat na jakykoliv signal - takze vezmes signal rovnou z preampu a na nej aplikujes frekvencni vlastnosti koncaku bedny a mikrofonu. Podobnost s realitou pak muze byt 99% podle kvality sejmuti toho signalu a par dalsich faktoru.
Amorph - oni tie snimace nie su fakt riesenie k nicomu. je pravda, ze som mal na kazadej gitare osadene kdeco a denne sledujem USA ebay (tam su snimace zadarmo), ale to je len moja sukromna uchylka
. s realnou potrebou v praxi to nema nic spolocne. to v nahravke oceni len velky fajnsmeker, ak to postrehne.
samozrejme je rozdiel slabucky smejd s vystupom 50mV a znackovy silak s vystupom 1V - to urcite postrehne kazdy. ale pokial sa bavime o standardne osadzanych snimacoch na standardnych gitarach (co trebars Epi je), tak vymenou si spravis mozno radost, ale zvukovo bude ten rozdiel vo vysledku uplne nepatrny.

samozrejme je rozdiel slabucky smejd s vystupom 50mV a znackovy silak s vystupom 1V - to urcite postrehne kazdy. ale pokial sa bavime o standardne osadzanych snimacoch na standardnych gitarach (co trebars Epi je), tak vymenou si spravis mozno radost, ale zvukovo bude ten rozdiel vo vysledku uplne nepatrny.
rastis:
1. Kytary od Epiphone si vylozene udelaly renome na tom, ze par let vyrabely v Mexiku nebo Japonsku (ted nevim co z toho) a ty kytary byly velice kvailtni. Dnes uz je to vsecko Cina a stoji to za prd. Vetsinou ty firmy sleduji stejny presuny, z Japonska a Ameriky do Mexika a pak do Ciny/Koreje/Tajwanu.
2. Sluvko "nejlepe" melo byt stupnovaci abylo mysleno tak, ze EMG a SD je vyssi trida nez RM. Mimochodem, KDE prosim pisu o aktivnich EMG? EMG bezne vyrabi i pasivy (viz kytary Cort napr.) a velice slusne.
3. Snimac ma sakra velky vliv, alespon pokud srovnavas stock noname snimace a skoro jakoukoli solidni znacku. Samozrejme rozdil mezi SD, EMG, KA apod. je uz pro fajnsmekry, ale kazdy, kdo menil levne korejske/cinske snimace alespon za RM v tom okamzite slysel veliky rozdil. Vlastni zkusenost
Amorph: diky za vysvetleni
1. Kytary od Epiphone si vylozene udelaly renome na tom, ze par let vyrabely v Mexiku nebo Japonsku (ted nevim co z toho) a ty kytary byly velice kvailtni. Dnes uz je to vsecko Cina a stoji to za prd. Vetsinou ty firmy sleduji stejny presuny, z Japonska a Ameriky do Mexika a pak do Ciny/Koreje/Tajwanu.
2. Sluvko "nejlepe" melo byt stupnovaci abylo mysleno tak, ze EMG a SD je vyssi trida nez RM. Mimochodem, KDE prosim pisu o aktivnich EMG? EMG bezne vyrabi i pasivy (viz kytary Cort napr.) a velice slusne.
3. Snimac ma sakra velky vliv, alespon pokud srovnavas stock noname snimace a skoro jakoukoli solidni znacku. Samozrejme rozdil mezi SD, EMG, KA apod. je uz pro fajnsmekry, ale kazdy, kdo menil levne korejske/cinske snimace alespon za RM v tom okamzite slysel veliky rozdil. Vlastni zkusenost

Amorph: diky za vysvetleni
Wohma - nechcem sa hadat, ale nemas to spravne pochopene.
zacnem Epi. prastara USA firma, ktoru pred par desiatkami rokov kupil Gibson a obcas vysiel na trh s nejakou tou reediciou slavnesjieho modelu. na povodny Epi hral napriklad John Lennon.
v 70.tych rokoch oprasil Gibson znacku Epiphone a zacal pod nou vyrabat v japonskej fabrike Arai Matsumoko prapodivne lacne solid body gitary. neboli to ziadne repliky ani kopie modelov od Gibsonu, ale kvazy nove modely. vela uspechu s tym nemali.
koncom 80tych rokov Gibson znacku Epiphone oprasil znovu a zacal pod nou vyrabat to, co pozname dodnes - kopie vlastnych modelov s inym tvarom hlavy. V Korei - nie inde. V podstate cele 90 te roky sa vsetky Epi co boli kopie Gibsonov vyrabali v Korei - to su presne tie gitary, co sa aj v USA a Europe cely ten cas predavali.
v sucasnych obdobiach sa standardna Epi vyroba Gibsonovych kopii produkuje v Cine. uplne najlacnejsie sa robia kade tade v Indonesii a cojaviem kde este.
je pravda, ze starsie Korejske Epi boli o dost lepsie spravene, ako sucasne Cinske.
aby som bol kompletny, tak koncom 90tych rokov Gibson zrusil svoju znacku Orville, co boli kopie Gibsonov vyrabane Gibsonom v japonskej fabrike Fuji Gen Gakki pre japonsky trh, a kvazy v tej istej vyrobe pokracoval pod znackou Epiphone. tieto gitary maju napriklad rovnaky tvar hlavy, ako Gibson. nikdy sa ovsem nepredavali inde, ako v japonsku a nikdy som taku gitaru nevidel inde, ako na obrazku. da sa kupit jedine pouzta cez ebay.
cize neviem, o com si pisal ty, ale ziadne Mexico a vzhladom k uvedenemu, tak ziadne japonsko v nasich koncinach.
a eeste aby som nezabudol - istu dobu sa ista cast vyroby realizovala udajne v Cesku v Horovicich, ale jediny zdroj je Muzikus a potom zopar nevoerenych chyrov, takze neviem.
---
tak som sa rozpisal, ze o tych snimacoch sa mi uz nechce
ale ver tomu, ze keby som Ti dal porovnat 2 nahravky toho isteho gitaristu na ten isty aparat, nerozoznas na skresleni rozdiel v snimacoch.
zacnem Epi. prastara USA firma, ktoru pred par desiatkami rokov kupil Gibson a obcas vysiel na trh s nejakou tou reediciou slavnesjieho modelu. na povodny Epi hral napriklad John Lennon.
v 70.tych rokoch oprasil Gibson znacku Epiphone a zacal pod nou vyrabat v japonskej fabrike Arai Matsumoko prapodivne lacne solid body gitary. neboli to ziadne repliky ani kopie modelov od Gibsonu, ale kvazy nove modely. vela uspechu s tym nemali.
koncom 80tych rokov Gibson znacku Epiphone oprasil znovu a zacal pod nou vyrabat to, co pozname dodnes - kopie vlastnych modelov s inym tvarom hlavy. V Korei - nie inde. V podstate cele 90 te roky sa vsetky Epi co boli kopie Gibsonov vyrabali v Korei - to su presne tie gitary, co sa aj v USA a Europe cely ten cas predavali.
v sucasnych obdobiach sa standardna Epi vyroba Gibsonovych kopii produkuje v Cine. uplne najlacnejsie sa robia kade tade v Indonesii a cojaviem kde este.
je pravda, ze starsie Korejske Epi boli o dost lepsie spravene, ako sucasne Cinske.
aby som bol kompletny, tak koncom 90tych rokov Gibson zrusil svoju znacku Orville, co boli kopie Gibsonov vyrabane Gibsonom v japonskej fabrike Fuji Gen Gakki pre japonsky trh, a kvazy v tej istej vyrobe pokracoval pod znackou Epiphone. tieto gitary maju napriklad rovnaky tvar hlavy, ako Gibson. nikdy sa ovsem nepredavali inde, ako v japonsku a nikdy som taku gitaru nevidel inde, ako na obrazku. da sa kupit jedine pouzta cez ebay.
cize neviem, o com si pisal ty, ale ziadne Mexico a vzhladom k uvedenemu, tak ziadne japonsko v nasich koncinach.
a eeste aby som nezabudol - istu dobu sa ista cast vyroby realizovala udajne v Cesku v Horovicich, ale jediny zdroj je Muzikus a potom zopar nevoerenych chyrov, takze neviem.
---
tak som sa rozpisal, ze o tych snimacoch sa mi uz nechce

pánové, vykašlete se na to a radši řekněte, jak se vám líbí tohle
www.cutekid.cz/vasek/tubeman+jcm2000.mp3
nebo tohle
www.cutekid.cz/vasek/tubeman+plexi.mp3
www.cutekid.cz/vasek/tubeman+jcm2000.mp3
nebo tohle
www.cutekid.cz/vasek/tubeman+plexi.mp3
trochu jinej a taky zajímavej
www.cutekid.cz/vasek/treadplate.mp3
www.cutekid.cz/vasek/treadplate.mp3
Snimac ma samozrejme znacny vliv na zvuk - naprosto s tebou nesouhlasim. Ostatni faktory hraji samozrejme velkou roli, ale rict, ze snimac neni dulezity, je s prominutim naprosty nesmysl.rastis píše:Wohmna- Epi sa nikdy v zivote nevyrabali v Mexicu. + snimac je to najposlednejsie, co je na gitare dolezite (po hracovi, gitare, aparate ). snimac je akurat tak pre lepsi pocit hraca ale na vysledny zvuk ma pramaly vplyv... a nahadzat lacne RM (aj ked dost slusne) s drahymi SD a aktivnymi EMG do jedneho vreca je tiez zvlastne