Sansamp
KOMASIX: ale hudba neni prece zdaleka jenom o nutnosti nad ni premejslet... je taky (dokonce bych rekl ze z velky vetsiny) o emocich a pocitech, ktery ma vyvolavat, a k tomu "premejsleni" neni potreba, a myslim, ze na tom neni nic spatnyho. U tech slozitych, "math" rytmu si treba clovek tak hezky nezarve jako s refrenem oblibeny hitovky
Jsou to dve ruzny cesty, obe muzou bejt ale hodnotny. (osobne mam dost rad, kdyz nekdo tyhle pristupy zajimave propoji... "slozita" hudba s "hitovyma" prvkama 


cau kluci, po nejaky dobe mam tady otazecku na telo:
mam vaznej problem s michanim a resenim zvuku kytary viz ukazka, me pripada ze to je roztrepeny ve vejskach, ze tam proste neco chrasti a nevim co s tim, svadim vinu na kytaru (asi si uz konecne budu muset koupit novou mam desnou mrd...ku) asi chrastej struny o prazce nebo fakt nevim, nelibi se mi to a ekvalizerem to stahnout nejde to chrasteni je tam v cely nahravce, co myslite? za kazdej nazor dik
.................
edit: smazano, stejne to bylo rozladeny, tak zase nekdy..
mam vaznej problem s michanim a resenim zvuku kytary viz ukazka, me pripada ze to je roztrepeny ve vejskach, ze tam proste neco chrasti a nevim co s tim, svadim vinu na kytaru (asi si uz konecne budu muset koupit novou mam desnou mrd...ku) asi chrastej struny o prazce nebo fakt nevim, nelibi se mi to a ekvalizerem to stahnout nejde to chrasteni je tam v cely nahravce, co myslite? za kazdej nazor dik
.................
edit: smazano, stejne to bylo rozladeny, tak zase nekdy..
Naposledy upravil(a) Neural_I dne 25 úno 2009 07:55, celkem upraveno 1 x.
Neural_I: mylis se a to velmi. Nalazeni je prvni a naprosto zaadni vec pro to, co jsi v te mp3 hral. U rifu a backglidu je naprosto zasadni, jestli ti kytara ladi a jestli akorady dobre drzis, do strun nerezes moc, abys je moc nevytah a cely akorad ti tedy moh spravne souzvucit a rezonovat. Od toho se pak odviji i harmonicke zkresleni, ktere ti produkuje nasazeny efekt. Ty to jednak nemas nalazeny - rek bych, ze urcite v oktavach se ti to rozlejza a jednak imho dost blbe drzis akord levou rukou a nejspis do toho moc mlatis, protoze ani v jednom akordu ti to neladi a to tak, ze hodne. Pak si na to muzes dat zkresleni a efekty naprosto jakykoliv a vzdy to bude znit naprosto spatne a amatersky. A to pisu bez urazky, proste jen rikam svou zkusenost. Mozna to zni prilis obycejne, ale lazeni je pro dosazeni tvrdeho zvuku vec, ktera se nemuze podcenovat. Trochu to souvisi samozrejme i s nastrojem, ale zacit musis u techniky hry. To ze je dulezitej i rytmus, kterej ti tam velmi hapruje a bori jakoukoliv udernost tveho rifu, je take zjevne, ale to uz nema uplne vliv na zvuk.
Co se tyce samotneho zkresleni a te "roztrepenosti", tak kdybys tady tu ukazku nechal dyl jak par hodin, tak ti mozna i nekdo dalsi rekne, ze je to naprosto typickej zvuk sansampu a jeho "speaker simulatoru". On to je spis efekt, kterej lehce uhlazuje jeho bzuceni, ale zdaleka ne tolik, aby to znelo jako pres normalni bednu. Pomerne dobre to funguje, kdyz to do opravdovyho zesiku a pak bedny pichnes, to je pak slusny maso, ale kdyz to jedes primo do pocitace, tak to zni vetsinou prave takhle. Pomoct ti muze nasadit za to jeste impuls bedny. Postup v zasade jednoduchy- stahni nejaky konvolucni reverb s nulovou latenci, napriklad voxengo pristine space nebo sir2 a nahraj do nich nebo pouzij impuls nejakeho kytaroveho repraku (treba na nisevaultu se jich vali hodne a daji se tam najit dobre kousky). U sansampu je ale trochu problem, ze z nej nejde odpojit ta jeho interni simulace boxu, coz pak dohromady s impulsem uz muze dat za prilis filtrovanej zvuk. Takze je vhodny pred ten koncovej impuls dat jeste jeden, kterej je inverzni k te sansamp simulaci a tim ji ze zvuku odstrani. Nekdo se tu pred par radky/strankami o tom zminoval, tak ti snad da tip, kde to hledat, ja to jeste nezkousel. Jeste se matne rozpominam z toho jednoho poslechu, ze to na vyskach opravdu bylo asi trochu roztrepeny i kdyz si nejsem jistej, jestli vic nez obvykle sansampovsky. Pokud ano, tak bych se v prvni rade kouknul, jestli to nekde v signalovy ceste proste neprebuzujes a signal ti neclipuje.
Tak sory, ze jsem se s obsahlejsi odpovedi zdrzel pres noc (spal jsem), ted jdu zalejt kytky.
Co se tyce samotneho zkresleni a te "roztrepenosti", tak kdybys tady tu ukazku nechal dyl jak par hodin, tak ti mozna i nekdo dalsi rekne, ze je to naprosto typickej zvuk sansampu a jeho "speaker simulatoru". On to je spis efekt, kterej lehce uhlazuje jeho bzuceni, ale zdaleka ne tolik, aby to znelo jako pres normalni bednu. Pomerne dobre to funguje, kdyz to do opravdovyho zesiku a pak bedny pichnes, to je pak slusny maso, ale kdyz to jedes primo do pocitace, tak to zni vetsinou prave takhle. Pomoct ti muze nasadit za to jeste impuls bedny. Postup v zasade jednoduchy- stahni nejaky konvolucni reverb s nulovou latenci, napriklad voxengo pristine space nebo sir2 a nahraj do nich nebo pouzij impuls nejakeho kytaroveho repraku (treba na nisevaultu se jich vali hodne a daji se tam najit dobre kousky). U sansampu je ale trochu problem, ze z nej nejde odpojit ta jeho interni simulace boxu, coz pak dohromady s impulsem uz muze dat za prilis filtrovanej zvuk. Takze je vhodny pred ten koncovej impuls dat jeste jeden, kterej je inverzni k te sansamp simulaci a tim ji ze zvuku odstrani. Nekdo se tu pred par radky/strankami o tom zminoval, tak ti snad da tip, kde to hledat, ja to jeste nezkousel. Jeste se matne rozpominam z toho jednoho poslechu, ze to na vyskach opravdu bylo asi trochu roztrepeny i kdyz si nejsem jistej, jestli vic nez obvykle sansampovsky. Pokud ano, tak bych se v prvni rade kouknul, jestli to nekde v signalovy ceste proste neprebuzujes a signal ti neclipuje.
Tak sory, ze jsem se s obsahlejsi odpovedi zdrzel pres noc (spal jsem), ted jdu zalejt kytky.
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz