Tedy já vám nevím, jestli nesrovnáváte jabka s hruškama... Optický kompresor není kompresor s VCA jak ho znáte, je to spíš něco jako leveller, nebo snad se to dá označit ještě jako pomalý RMS limiter. Je to věc která měří úroveň signálu s určitou integrační konstantou a pak podle této naintegrované hodnoty mění gain. VERY soft knee. Je to spíš pro milovníky dynamické hudby nebo old school zvuku kdy chci zachovat krátkodobou dynamiku signálu ale nechci furt tahat za fader jako pitomej. Velice použitelné třeba pro náběr živáku do multitracku, jako taková "předkomprese"... nebo i pro live zvučení pokud kapela umí hrát a zpívat dynamicky. Ušetří vám to fůru práce a přitom to zní pořád dynamicky a zároveň profesionálně, vyrovnaně. vevnitř té škatule to taky nevypadá úplně odporně čínsky, desky z poměrně kvalitní FR4 a když mizerné TL074 vyměníte za nějaké rozumnější unity gain stable feťáky, zablokujete jim napáječku tak to hraje jednoduše božsky!
Nutno ale říct že pro tvrdší modernější styly je to těžko použitelné. Nejde s tím dělat žádná extrémní komprese ani tvrďácky řezat špičky jak dnes bývá zvykem. Je to tak pro F&C, bluegrass, jazz, blues, všelijakou alternativu a možná ještě hardrock. Na numetal rovnou zapomeňte
Ještě bych tomu vytkl úplně pitomé indikátory. Když pominu osobní nenávist ke všemu co svítí křiklavě modře tak hlavně šíleně pomalá odezva je dělají v praxi nepoužitelnými a jen jako ukazovátko pro efekt.