theremin
no ja nemyslim, ze je to az tak uplne tezky.. kdyz mas sluch..
treba ivan trojan se to naucil do divadelni hry o tereminovi
http://www.i-divadlo.cz/tipteremin.htm
treba ivan trojan se to naucil do divadelni hry o tereminovi

http://www.i-divadlo.cz/tipteremin.htm
rastika: mohl bys sem hodit fotku, nebo nahrávku jak ten podomacku vyr. theremin hraje, moc by mě to zajímalo, uplně jsem se do něj zabouch
http://www.youtube.com/watch?v=mW0B1sipLBI

http://www.youtube.com/watch?v=mW0B1sipLBI
Ano, podobně jako na houslekexik píše:..suhlas s rastisom, nie je to nic tazke, na tom hrat..

S tím rozdílem, že délka hmatníku houslí se nemění podle prostředí a množství a typů předmětů/lidí v blízkém okolí nástroje..
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
kexik: nicméně moje přirovnání je určitě blíž pravdě, než to, že na Theremin se naučí HRÁT za týden i amatér.
Jako nějaké to efektní hvízdnutí není problém, ale hrát na to rychlejší noty s dobrou intonací, zvládnout dobře techniku tremola i vibráta, to asi nebude nic pro amatéra..
Jinak k tvé otázce: housle jsem v ruce držel a dostal jsem z nich "nádherný" zvuk imitující dveře s nenamazanými panty
. Stejně tak jsem zkoušel Theremin a v pohodě jsem z něj dostal různý strašidelný zvuky a při hodně pomalé hře mi to i chvílemi ladilo. Ale tomu vážně neříkám umět hrát.
Jako nějaké to efektní hvízdnutí není problém, ale hrát na to rychlejší noty s dobrou intonací, zvládnout dobře techniku tremola i vibráta, to asi nebude nic pro amatéra..
Jinak k tvé otázce: housle jsem v ruce držel a dostal jsem z nich "nádherný" zvuk imitující dveře s nenamazanými panty

Naposledy upravil(a) Tudy dne 08 kvě 2008 13:23, celkem upraveno 1 x.
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Jak se tedy na Theremin hraje? Základem nástroje je hlavní anténa a dvojice generátorů. Jeden z nich je naladěn na konstantní ultrazvukový tón (170 kHz), druhý má frekvenční radius mezi 168 kHz a 170 kHz. Hráč přiblížením ruky k anténě usměrňuje elektrické pole kapacitou vlastního těla a způsobuje rozladění druhého oscilátoru. Výsledkem je slyšitelný rozdílový tón.