Thermionic Culture - výuková videa
Thermionic Culture - výuková videa
Anglická firma Thermionic Culture udělala sérii výukových videí ke svým produktům. Docela pěkné a zajímavé:
PHOENIX: CULTURE VULTURE část 1:
CULTURE VULTURE část 2:
FAT BUSTARD část 1:
FAT BUSTARD část 2:
ROOSTER část 1:
ROOSTER část 2:
PULLET:
PHOENIX: CULTURE VULTURE část 1:
CULTURE VULTURE část 2:
FAT BUSTARD část 1:
FAT BUSTARD část 2:
ROOSTER část 1:
ROOSTER část 2:
PULLET:
Re: Thermionic Culture - výuková videa
Fat Bustard zní mým uším velmi muzikálně. Dříve jsem moc smysl summing mixů nechápal a přišlo mi to jako celé trochu zbytečnost a nesmysl, dokud jsem na vlastní uši neuslyšel ty rozdíly. Digitál je celý jen matematická simulace skutečného živého signálu. SIce skoro už dokonalá, ale pořád jen simulace, bez možností důležitých výchylek a anomálií, pokud nejsou zase nějakým omezeným algoritmem naprogramovány. Ten rozdíl pocitů moc lidí vůbec nevnímá, ale pro citlivé ucha tam je. Je to jako když máš skutečné dřevo a nebo dýhu - na oko to vypadá dost podobně, ale stačí se dotknout a je to jasný...
Ovšem Culture Vulture mi přijde jako produkt, který zvuk dost zmrví ( a vůbec se mi nelíbí jak to zrmví). Přesto., že se tu hraje na jakousi ušlechtilost analogových procesů, mi to v tomto případě přijde jako snaha o oblbnutí drahou značkou. Já bych si toto nikdy nekoupil, (i kdybych na to měl).
Stejně mi přijde že si tady Ivo, Ecson, Carloff dělají spíše jen reklamu na svý drahý mašiny.
Slyšel jsem názor, že drahý masteringový nástroje jsou na světe jenom proto, aby si studia mohla účtovat vyšší hodinovou sazbu. Něco na tom bude... Nidky jsem neslyšel porovnání dobrýho pluginu a špičkovýho procesoru, ale vzhledem k mým zkušenostem s VSTi a hardwarem si myslím., že tam rozdíl nějaký bude - ale jen v řádech jednotek procent. V podstatě je to luxus, který si stejně užije nakonec minimum posluchačů, protože 90% hudby skončí jako zmrvená mp3 poslouchaná na notebooku,mobilu atd...
Proto já teď razím názor, že pokud rozdíl a kvalitu ve zvuku neuslyším na notbekoových repráčcích, tak mě ty nástroje a efekty už vůbec nezajímají. Trochu extrém,ale je to reakce na dnešní dobu...
No nic nějak jsem se rozepsal, tak si dám asi zase půl roku pauzu
radši budu něco dělat...
Ovšem Culture Vulture mi přijde jako produkt, který zvuk dost zmrví ( a vůbec se mi nelíbí jak to zrmví). Přesto., že se tu hraje na jakousi ušlechtilost analogových procesů, mi to v tomto případě přijde jako snaha o oblbnutí drahou značkou. Já bych si toto nikdy nekoupil, (i kdybych na to měl).
Stejně mi přijde že si tady Ivo, Ecson, Carloff dělají spíše jen reklamu na svý drahý mašiny.
Slyšel jsem názor, že drahý masteringový nástroje jsou na světe jenom proto, aby si studia mohla účtovat vyšší hodinovou sazbu. Něco na tom bude... Nidky jsem neslyšel porovnání dobrýho pluginu a špičkovýho procesoru, ale vzhledem k mým zkušenostem s VSTi a hardwarem si myslím., že tam rozdíl nějaký bude - ale jen v řádech jednotek procent. V podstatě je to luxus, který si stejně užije nakonec minimum posluchačů, protože 90% hudby skončí jako zmrvená mp3 poslouchaná na notebooku,mobilu atd...
Proto já teď razím názor, že pokud rozdíl a kvalitu ve zvuku neuslyším na notbekoových repráčcích, tak mě ty nástroje a efekty už vůbec nezajímají. Trochu extrém,ale je to reakce na dnešní dobu...
No nic nějak jsem se rozepsal, tak si dám asi zase půl roku pauzu

Re: Thermionic Culture - výuková videa
- ty veci vznikly jako nastroje, uz davno pred tim, nez byly na svete pluginy (myslim HW obecne)
- to co dela treba ten phoenix zadnej plugin neumi
- mastering skrz analog opravdu umi veci posunout lehce nekam jinam nez pluginy, dokud si to clovek x-krat sam nevyzkousi, tak nemuze vedet o co de... ja bych v tom smeru mluvil asi o necem jako "ztuhlosti" u pluginu
- rozdil na notebooku asi uslysis, ale jestli je tvuj cil spatna mp3 pro notebook, tak je opravdu skoda platit za tyhle drahy krabicky (at uz primo - ze by sis je koupil, nebo neprimo za to, ze je nekdo pouzije na tvoje veci)
- kupodivu se dneska najdou i lidi, ktery maj radi dobrej zvuk
Ale urcite jde vic o to, jak zkusenej a talentovanej clovek ten zvuk dela nez cim to dela (to jsem tu myslim psal uz milionkrat
). A vetsinou platis za "toho cloveka, co to dela" a ne za jeho krabicky. To ze si EW koupi par krabic se do jeho cen myslim moc neprojevi. To je spis zvyseni kvality sluzby.
- to co dela treba ten phoenix zadnej plugin neumi
- mastering skrz analog opravdu umi veci posunout lehce nekam jinam nez pluginy, dokud si to clovek x-krat sam nevyzkousi, tak nemuze vedet o co de... ja bych v tom smeru mluvil asi o necem jako "ztuhlosti" u pluginu
- rozdil na notebooku asi uslysis, ale jestli je tvuj cil spatna mp3 pro notebook, tak je opravdu skoda platit za tyhle drahy krabicky (at uz primo - ze by sis je koupil, nebo neprimo za to, ze je nekdo pouzije na tvoje veci)
- kupodivu se dneska najdou i lidi, ktery maj radi dobrej zvuk
Ale urcite jde vic o to, jak zkusenej a talentovanej clovek ten zvuk dela nez cim to dela (to jsem tu myslim psal uz milionkrat

Re: Thermionic Culture - výuková videa
A kupodivu, navzdory tomu, co se furt vsude kolem nas omyla, se porad objevujou obrovsky kvanta novych nahravek, ktery dobrej zvuk maj (a kdyz sleduju projekty jako Xode nebo B&W Music Club, vidim budoucnost docela ruzovematucha píše: - kupodivu se dneska najdou i lidi, ktery maj radi dobrej zvuk

- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Re: Thermionic Culture - výuková videa
Ahoj Jirko
Ale abych se vratil k tema analog /digital. Pred nejakym casem jsem s Matousem debatoval na ICQ o zvuku SSL 4000G Bus compressoru (klon) kterej mam ve studiu. Pro zvedavost jsem HW porovnaval s Waves SSL Bus pluginem a prekvapilo me ze rozdil nebyl v prvopocatku az tak velkej. To me prekvapilo i proto ze muj SSL je klon, i kdyz je to podle vyrobce kopie originalu. Byla spousta nastaveni u kterejch jsem nebyl sto poznat rozdil. Coz je uzasny ! protoze Waves svuj plugin nasimuloval skvele. Ovsem zajimavy bylo pozorovat jak se zvuk zacne odlisovat kdyz se HW ssl a SW ssl nastavej na silnejsi compressi, ktera je uz hodne charakterova a compressor u ni hodne zabira, tam zni HW SSL barevnej a sytej. Waves byl blizko i kdyz trosku plochej, detail a charakter uz tak plne neznel jako u HW. Je samozrejme otazka pro koho je a jak velkej rozdil v charakteru na tolik dulezitej aby mu stal za porizeni HW. Waves plugin pouzivam moc rad a jsem rad ze zni tak dobre. Jo a vyuzivam ho vypecene jeste pro jednu funkci - v inzertu ho mam jako "vypnutej plugin" na kterym mam jen nastaveny stejny hodnoty potenciometru ktery jsou nastaveny i na HW SSL, cili v grafickym SW prostredi pluginu mam hezkou moznost mit zastoupeno nastaveni HW compressoru snadno pak HW zpetne nastavit : ) Horsi je to s ostatnima masinama, ty musim fotit nebo zakreslovat jejich nastaveni do bloku.
Me osobne delaji reklamu reference moji prace a to je idealni reklama, navic plne transparentni. To ze jsou tyhle HW masiny soucasti moji prace nemeni na veci fakt, ze mi kazdej novej kousek dela velkou radost a rad se tu o ni podelim s kamarady. Verim ze neni duvod pak rozlisovat zda jsou levny nebo drahy, to je dulezity rict. Kazdopadne aby do tohoto vybaveni clovek investoval nemaly castky musi v tom byt i kus velky vasne a radosti, bez toho to nejde. Dnes se dela zvuk povetsinou digitalne protoze to je hodne efektnivni hlavne pro rychlou praci. Ale precejenom ty analogovy kousky znej skvele takze se je vyplaci poridit. Carloff je treba fetisista pres mikrofony, ja mam naopak slabost pro kvalitni Compressory, EQ, atd, do kterejch rad hodne investuju. Kazdej si zamiluje neco jinyho : )
Ukaz se nekdy v praze. Dlouho jsem te nevidel !
Ohledne sumace o ktery jsi psal je dobry vnimat dve veci. Jedna vec je pouziti sumace jen jako vystup z DAW - DA treba (16 kanalu) do sumace a pak analogovy secteny stereo navracet pres AD zpet. To pak ve zvuku neprovede az tak zasadni zmeny a obcas mi prijde ze je to spis placebo nez zasadni zmena. Potom je pristup druhej, kdy je sumace pouzivana jako soucast mixaze, ktera ma na insertech HW outboard. Kdyz se na inserty povesi hromada externiho outboardu, pak to vse zacina mluvit mnohem vyraznej a kazda ruznorodost jednotlivejch HW procesu (EQ/Comp/Lim) se na zvuku hezky projevuje. Ono i u analogovejch pultu plati ze sice pult ma jen jeden druh analogovyho EQ, kterejch ma treba 48, pricemz ale kazdej jednotlivej analogovej kanal je necim trosku odlisnej coz digitalni plugin treba SSL 4000 channel stripu zatim nabidnout neumi, protoze v DAW pak je jen jeden identickej algoritmus na treba nekonecnej pocet kanalu. Tyhle vsechny maly ci velky analogovy odlisnosti (casto hezky analogovy nedokolaosti) zacnou se zvukem hejbat az v celkovym souctu a to pak zni moc hezky. Cili aby sumace jako takova byla efektivni je potreba mit i cast michaciho procesu v analogovym prostredi. Osobne bych holou sumaci nechtel a bez ni spis prefereoval inzertovani HW EQ a Compressoru naprimo do DAW.Magion píše: Dříve jsem moc smysl summing mixů nechápal a přišlo mi to jako celé trochu zbytečnost a nesmysl, dokud jsem na vlastní uši neuslyšel ty rozdíly. Digitál je celý jen matematická simulace skutečného živého signálu. Sice skoro už dokonalá, ale pořád jen simulace .
Ale abych se vratil k tema analog /digital. Pred nejakym casem jsem s Matousem debatoval na ICQ o zvuku SSL 4000G Bus compressoru (klon) kterej mam ve studiu. Pro zvedavost jsem HW porovnaval s Waves SSL Bus pluginem a prekvapilo me ze rozdil nebyl v prvopocatku az tak velkej. To me prekvapilo i proto ze muj SSL je klon, i kdyz je to podle vyrobce kopie originalu. Byla spousta nastaveni u kterejch jsem nebyl sto poznat rozdil. Coz je uzasny ! protoze Waves svuj plugin nasimuloval skvele. Ovsem zajimavy bylo pozorovat jak se zvuk zacne odlisovat kdyz se HW ssl a SW ssl nastavej na silnejsi compressi, ktera je uz hodne charakterova a compressor u ni hodne zabira, tam zni HW SSL barevnej a sytej. Waves byl blizko i kdyz trosku plochej, detail a charakter uz tak plne neznel jako u HW. Je samozrejme otazka pro koho je a jak velkej rozdil v charakteru na tolik dulezitej aby mu stal za porizeni HW. Waves plugin pouzivam moc rad a jsem rad ze zni tak dobre. Jo a vyuzivam ho vypecene jeste pro jednu funkci - v inzertu ho mam jako "vypnutej plugin" na kterym mam jen nastaveny stejny hodnoty potenciometru ktery jsou nastaveny i na HW SSL, cili v grafickym SW prostredi pluginu mam hezkou moznost mit zastoupeno nastaveni HW compressoru snadno pak HW zpetne nastavit : ) Horsi je to s ostatnima masinama, ty musim fotit nebo zakreslovat jejich nastaveni do bloku.
Ja ci covece myslim ze by se ti Culture Vulture moh libit tak jako tvuj Shermann kterej umi hezky charaktery taky diky zkresleni. Ale netusim, mozna ne : ) JA ho pouzivam hodne na zkreslovani kytar, akustickejch bas, analog syntaku a na efektovy zvuky. Skvele zni taky na efektovy procesovani overheadu zivejch bubunu. On umi delat jemna zkresleni ciste pocitova az po uplny pekla : ) osvedcil se mi moc, preferuju ho ale spis v tech jemnejsich nastavenich ktery dodaji zvuku riz, nez extremni zkresleni ktery je v ukazovkym videu.Magion píše: Ovšem Culture Vulture mi přijde jako produkt, který zvuk dost zmrví ( a vůbec se mi nelíbí jak to zrmví). Přesto., že se tu hraje na jakousi ušlechtilost analogových procesů, mi to v tomto případě přijde jako snaha o oblbnutí drahou značkou.
K tomu neni duvodMagion píše: Stejně mi přijde že si tady Ivo, Ecson, Carloff dělají spíše jen reklamu na svý drahý mašiny

Ukaz se nekdy v praze. Dlouho jsem te nevidel !
Re: Thermionic Culture - výuková videa
Ecson: Cau Jiří, možná by se mi Culture Vulture s jemnějšíma nastaveníma líbil - ty ukázky mě ale nepřesvědčili. Já miluju distorzi (poslední dobou čím dál víc...) - kvalitní i nekvalitní lo-fi. Jsem asi už dost přivvyklej na Shermana... to jo, ale taky věci dost przním digitálně v Max/MSP. Ty světy analogu a digitálu jsou fakt rozdílný a nejvíc se to projeví, právě jak píšeš, v těch extrémnějších polohách. Při extrémumních rychlých změnách signálu je ta plynulost u analagu prostě příjemnější - a distorzovaný signál je vždycky hodně rychlej (pln harmonických). Digitál zase víc řeže - jde o to jestli se to hodí nebo ne.
K tomu summingu - no já teď právě experimentuju, že se snažím poslední dodělávky v mixu ( třeba poměry a ekvalizace grup) míchat mimo DAW - skrz ZEDR16 a když jsem to zkoušel poprvý, tak si říkám - kurňa to snad není možný!!! To hraje!!!
Právě analogový eq a summing udělá to čaro, co bych v digitálu šteloval nevím jak dlouho a kdoví jestli bych se k tomu nakonec dostal. Problém je jak to dostat co nejlíp zpátky do digitálu a uchovat tu živost a příjemnost zvuku. Zed má právě ty master převodníky o troškuu horší a bohužel jim moc nevěřím, což je problém. Tuto věc na mixu nechápu - 16 super převodníků a na master in-out dají o krapet horší - proč???? No budu si muset pořídít časem jen na ten summing něco extra a nahrávat finále mixu vždy do jinýho komplu. Za ten zvuk tato obstrukce stojí...
Samozřejmě, že pak další HW navěšený na inserty udělá svoji práci - ale já nevím, možná v tom mám trochu nejasno - to už jsem považoval spíše za mixáž - summing jsem bral jenom to analogový spojení všech signálů ( popř, hra se stereoobrazem, buzení preampu, popř snad i trocha eq - ale to ani už bych chápal taky více jako mixáž... - teda ona každá mixáž je vlastně summing - ale proč se tento termín vůbec zavedl - aby se oddělila klasická mixáž od summingu, ne?)
Nebo jak je to?
K tomu summingu - no já teď právě experimentuju, že se snažím poslední dodělávky v mixu ( třeba poměry a ekvalizace grup) míchat mimo DAW - skrz ZEDR16 a když jsem to zkoušel poprvý, tak si říkám - kurňa to snad není možný!!! To hraje!!!

Samozřejmě, že pak další HW navěšený na inserty udělá svoji práci - ale já nevím, možná v tom mám trochu nejasno - to už jsem považoval spíše za mixáž - summing jsem bral jenom to analogový spojení všech signálů ( popř, hra se stereoobrazem, buzení preampu, popř snad i trocha eq - ale to ani už bych chápal taky více jako mixáž... - teda ona každá mixáž je vlastně summing - ale proč se tento termín vůbec zavedl - aby se oddělila klasická mixáž od summingu, ne?)
Nebo jak je to?
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Re: Thermionic Culture - výuková videa
Summing je strucne receno jen o souctu prichazejicich signalu. Summing nabizi dnes velka spousta firem. Nektery summing racky maji 8 kanalu, nektery 16, nebo treba 20 jako muj TubeTech. Nektery jsou tranzistorovy, nektery elektronkovy. Nektery maji ve vybave i moznost nastavovat sirku panoramy nebo urcovat uroven jednotlivejch sumovanejch stop. Nabidka ruznejch typu je rozmanita.
Nekdo pouziva sumaci ciste jen za ucelem zakladniho souctu - cili ze z vicekanalovyho prevodniku posle treba tech 16 kanalu do sumace. Vetsinou to bejvaj uz digitalne predmichany podskupiny, treba stereo bubny, basa, stereo podskupina kytar, vokalu, klaves, efektu. Cili to muze bejt treba 8 stereo podskupin. Ty jsou pak v sumaci secteny a vysledny stereo je pak finalni soucet vsech kanalu ktery putuje do AD prevodniku. Nektery sumace maji cistej temer neznatelnej zvuk, jako napr SSL, SPL, Dangerous. Pak jsou sumace ktery maji svuj charakteru, API, TubeTech, Chandler. Nekdo pouziva sumaci ciste jen pro ten soucet. Me prislo ale ze na zvuk to nemelo az takovej vliv a bylo hodne pripadu kdy mi ta malinka zmena po sumaci prisla prilis mala na to abych se jen tou primou sumaci zabejval. Ale co mi moc vyhovuje je mit sumaci ktera ma na insertech outboard. Cili ze treba podskupina bubnu jde z prevodniku do EQ a Compressoru a az pak na vstup sumace, zrovna tak stereo podskupina vokalu, klaves kytar atd. Cili kazda podskupina jeste ziskava analogovej dotek v EQ a Compressoru. Na finalnim stereu pak mam rad analog compressor kterej celej summing zavrsi. Takovej proces je uz pak skutecne o mixazi jak pises. Z meho pohledu je to skvely reseni jak dosahnout dobrejch vysledku. Ale jak jsem psal, nekdo preferuje jen tu cistou sumaci bez dalsich procesu, jinej ma zase rad v jeji ceste zminene procesy.
Nekdo pouziva sumaci ciste jen za ucelem zakladniho souctu - cili ze z vicekanalovyho prevodniku posle treba tech 16 kanalu do sumace. Vetsinou to bejvaj uz digitalne predmichany podskupiny, treba stereo bubny, basa, stereo podskupina kytar, vokalu, klaves, efektu. Cili to muze bejt treba 8 stereo podskupin. Ty jsou pak v sumaci secteny a vysledny stereo je pak finalni soucet vsech kanalu ktery putuje do AD prevodniku. Nektery sumace maji cistej temer neznatelnej zvuk, jako napr SSL, SPL, Dangerous. Pak jsou sumace ktery maji svuj charakteru, API, TubeTech, Chandler. Nekdo pouziva sumaci ciste jen pro ten soucet. Me prislo ale ze na zvuk to nemelo az takovej vliv a bylo hodne pripadu kdy mi ta malinka zmena po sumaci prisla prilis mala na to abych se jen tou primou sumaci zabejval. Ale co mi moc vyhovuje je mit sumaci ktera ma na insertech outboard. Cili ze treba podskupina bubnu jde z prevodniku do EQ a Compressoru a az pak na vstup sumace, zrovna tak stereo podskupina vokalu, klaves kytar atd. Cili kazda podskupina jeste ziskava analogovej dotek v EQ a Compressoru. Na finalnim stereu pak mam rad analog compressor kterej celej summing zavrsi. Takovej proces je uz pak skutecne o mixazi jak pises. Z meho pohledu je to skvely reseni jak dosahnout dobrejch vysledku. Ale jak jsem psal, nekdo preferuje jen tu cistou sumaci bez dalsich procesu, jinej ma zase rad v jeji ceste zminene procesy.
Re: Thermionic Culture - výuková videa
Ono jeste treba SSL, SPl a asi i spousta dalsich maji krome master insertu i inserty na kazde stope.Takze se i obejde zbytecne posilani stop pres DA AD treba pokud se pouziva HW jako HW insert v cubase.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Thermionic Culture - výuková videa
To je samozrejme dobry, dokud nechces mit retezec, kde za tim analogem este upravujes signal digitalem. Vetsinou clovek stejne dneska jede v hybridu. Dobry prevodniky samozrejme neuskodej a kdyz to po ty DA/AD smycce hraje lip nez ciste v digi, tak nevidim problem.
Re: Thermionic Culture - výuková videa
Ufff teda ... to je kameňákMagion píše:Nidky jsem neslyšel porovnání dobrýho pluginu a špičkovýho procesoru, ale vzhledem k mým zkušenostem s VSTi a hardwarem si myslím., že tam rozdíl nějaký bude - ale jen v řádech jednotek procent. V podstatě je to luxus, který si stejně užije nakonec minimum posluchačů, protože 90% hudby skončí jako zmrvená mp3 poslouchaná na notebooku,mobilu atd...

Ale tohle je jako bys řekl: nikdy jsem nejedl nic jiného než guláš z naší vývařovny Pod kaštany, ale myslím si že asi nebude moc rozdíl mezi tímhle gulášem a všemi těmi předraženými jídly z těch francouzských, indických, čínských, tchajwanských atd restaurací .. stejně po 20 pivech rozdíl v chuti nepoznáte ...
Kdyby tam dost nebetyčný rozdíl nebyl, tak by se asi tyhle věci nedělaly a nepoužívaly ..
Jasně můžeš klidně nahrávat na walkmana a přeprznit to na závěr L2. Stejně jako malovat obyčejnou tužkou na ubrousek a když jsi náhodou Picasso, budou to za 100 let plotit zlotem ... No ale když použiješ pořádné plátno, kvalitní barvy, štětce atd. (a budeš to umět), bude to ve výsledku nesrovnatelně lepší ...