Co Samplitude vie...

Ostatní audio software, obecná diskuse
Odpovědět
Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2849
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Re: Co Samplitude vie...

Příspěvek od safa »

PELF píše:safa: Ale výsledek je stejný, nebo ne?
... ted nevim k cemu tahle otazka ma byt. Ano, u audiokvantizace v podstate ano, otazka je jestli se musis kvantizaovat jen na mrizku nebo zda to umis na transienty z jine stopy (coz v Sampliquoia jde), zda se da nastavit "polidsteni" kvantizace atd. Ale v zasade audiokvantizaci ti uznavam a tedy v prvnim prispevku svetle zlutim ;-)

K tomu doladovani... tohle je takovej hodne jednoduchej a tezkopadnej zpusob, s Elastic Audio se to IMO neda ani vzdalene srovnavat.
vie automaticky pri splitnuti vymazat tie slajsi ktore su pod urcitym tresholdom, atd atd .
...na to ma Samplitude fci STRIP SILENCE

Hosi, musim jit delat taky neco jinyho... pro dnesek se loucim, ale klidne piste. Podivam se sem v pristim tydnu.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 14094
Registrován: 12 črc 2002 11:16

Re: Co Samplitude vie...

Příspěvek od dendy »

co sa tyka objektov tam je samplitude trocha dalej.. reaper nema moznost automatizacie vst zaesenych na objekt a tiez nieje mozne davat sendy per objekt - len per track.. co sa tyka poctu efektov na objekte tam nieje ziadny limit takze tu ma zase navrch (pisal si ze samplitude je limitovane na 8)

Nj slusny zoznam si dal :-) nic z tohto naozaj nema:
safa píše: - Editace SCORE a tisk partitury
- Automatizace v ramci objektu
- Zvuky s ruznymi vzorkovackami a bit hloubkami v jednom projektu
- Spectral Cleaning
- Prace se Surroundem (5.1)
- CompariSonic zobrazeni WAV krivky <<<< netusim co to je :-))
- Kompilace a vypalovani CD
- Indikator (pocitadlo) dropoutu <<<< a to je k comu dobre :-)))
- Vestaveny odsumovaci algotirmus
- Vice nez dva formaty casovych udaju na casove ose
- Pokrocile rezimy vizualizace (krome VU metru s ruznymi stupnicemi pro ruzne ucely take directionmeter, fazomer, spektralni analyzer, spektroskop)
- Virtualni stopy pod kazdou stopou s moznosti kompilace hlavni stopy - Revolver Tracks

presne si nie som isty ako toto funguje, ale zrejme nic obdobne reaper nema.. ma sice az 64 virtualnych kanalov na stopu ale tie sluzia
na routing audia z/do inych stop pre viac vstupove/vystupove pluginy... potom este mozes v ramci objektu zobrazit paralelne pod sebou viac tejkov
jedenj nahravky ale vzdy v 1 momente moze hrat len 1 selectnuta takze to asi nebude tiez ono...
safa píše:(jedna neuchopitelna a tezce dokazatelna, presto vsak hojne uznavana... vybornej zvuk
No jasne.. ale teorereticky neni dovod aby reaper akokolvek zaostaval pretoze ma 64bit mixing engine a co sa tyka render exportu
ma implementovane top renerovacie algoritmy (az do 512pt HQ SINC)
safa píše:Fazove linearni EQ soucasti SW
Toto by ma zaujimalo - niekto tu pisal ze ma ... ktory z tych cockos pluginov je phase linear ??


Btw. ako ma samplitude vyriesene MIDI, audio, FX, grop stopy ?? toto ma napriklad v cubase neuveritelne vytacalo - milion roznych typov stop.. v reaperovi sa mi strasne paci ze je proste len 1 stopa univerzalna a co na nej prave hra (midi alebo audio), to hra... a kazda stopa moze byt zaroven aj group, aj send, aj cokolvek..

dalsia vec co sa mi paci vreaperovi je moznost navolit si ktore stopy sa maju zobrazovat LEN v mixeri a ktore LEN v sekvencer view ... - velmi uzitocne z hladiska prehladnosti projektu ...

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 14094
Registrován: 12 črc 2002 11:16

Re: Co Samplitude vie...

Příspěvek od dendy »

safa píše: K tomu doladovani... tohle je takovej hodne jednoduchej a tezkopadnej zpusob, s Elastic Audio se to IMO neda ani vzdalene srovnavat.
a to zas nerozumiem preco.. proste na miest kde to chcem natiahnut si to splitnem, selectenm oba splitnute obejkty a mysou potiahnem... neviem si predstavit ako by to mohlo fungovat este jednoduchsie :-)) no ok mozno bez toho splitnutia, priamo na 1 objekte.. ale to nevidim zase az ako taky velky pruser .. jak si to posunies, tuknes G (glue) a zase to mas spojene do jedneho ..

Uživatelský avatar
PELF
Profesionál
Příspěvky: 2118
Registrován: 12 dub 2007 12:03

Re: Co Samplitude vie...

Příspěvek od PELF »

- Zvuky s ruznymi vzorkovackami a bit hloubkami v jednom projektu ... tohle jsem ještě neměl důvod vyzkoušet, ale udělám to, divil bych se kdyby to neuměl

- Prace se Surroundem (5.1) ... 5.1 se dá míchat i v reaperu, ale tady moc nerozumím proč by to měl vlastně umět, když je to DAW a ne videostřižna

- Virtualni stopy pod kazdou stopou s moznosti kompilace hlavni stopy - Revolver Tracks ... tím je myšleno, že pod jednu stopu zabalím X dalších?
audio::video::postprodukce
Studio ATLAS

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3478
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Re: Co Samplitude vie...

Příspěvek od pavlii »

5.1 přeci nemusí být jen výsadou hudebního doprovodu videa ;-)

P.

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2849
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Re: Co Samplitude vie...

Příspěvek od safa »

dendy píše:
safa píše: K tomu doladovani... tohle je takovej hodne jednoduchej a tezkopadnej zpusob, s Elastic Audio se to IMO neda ani vzdalene srovnavat.
a to zas nerozumiem preco.. proste na miest kde to chcem natiahnut si to splitnem, selectenm oba splitnute obejkty a mysou potiahnem... neviem si predstavit ako by to mohlo fungovat este jednoduchsie :-))
Dendy nevim jestli si rozumime v tom co je to Elastic Audio v Samplitude. Viz:
- Prace se Surroundem (5.1) ... 5.1 se dá míchat i v reaperu, ale tady moc nerozumím proč by to měl vlastně umět, když je to DAW a ne videostřižna
... protoze zvukova postprodukce se v dnesni dobe dela i pro filmy, videa a hudebni DVD. Videostrizna se zvukem pracovat nemusi... od toho je to VIDEOstrizna.
Revolver Tracks ... tím je myšleno, že pod jednu stopu zabalím X dalších?
... ne, ale to umi Samplitude samozrejme taky :-). Tim je mysleno ze pod stopou KYTAROVE SOLO mas jeste virtualne umistenejch X verzi teze stopy (kytarovejch sol z dalsich pokusu) a z tech si muzes zkompilovat to finalni solo co pouzijes v aranzi - viz:
Na tom videu to, pro nekoho kdo Samplitude nezna, muze vypadat jako ze jsou to normalne stopy pod sebou ... ale jsou to pod sebou verze TEZE stopy, ze kretejch si Kraznet bud vybere "tu dobrou", nebo sestriha tu finalni stopu (to je ta uplne nahore). Myslim, ze podobny princip znaji uzivatele ProtTools pod oznacenim "Playlists".
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
PELF
Profesionál
Příspěvky: 2118
Registrován: 12 dub 2007 12:03

Re: Co Samplitude vie...

Příspěvek od PELF »

pavlii píše:5.1 přeci nemusí být jen výsadou hudebního doprovodu videa ;-)P.
nemusí, ale samotných audio 5.1 nosičů jsem zas tak moc neviděl/neslyšel, jestli tedy myslíš tohle... asi to málo sleduju (mám tady jen nějaká bonusová 5.1 audia přemíchaných desek Depeche Mode)
safa píše:... protoze zvukova postprodukce se v dnesni dobe dela i pro filmy, videa a hudebni DVD. Videostrizna se zvukem pracovat nemusi... od toho je to VIDEOstrizna.

jasně, natáhneš si hotové video a k tomu vyrobíš 5.1 zvuk, což umí i Reaper... ale já to asi beru moc ze svého pohledu, kdy je pro mě jednodušší udělat 5.1 zvuk rovnou v projektu (VIDEOstřižně), kde dělám i to video :)
safa píše:Revolver Tracks ...
díky za vysvětlení, to vypadá zajímavě
audio::video::postprodukce
Studio ATLAS

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2849
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Re: Co Samplitude vie...

Příspěvek od safa »

PELF píše:jasně, natáhneš si hotové video a k tomu vyrobíš 5.1 zvuk, což umí i Reaper...
... myslim ze zatim neumi , tedy ne sam o sobe (interni plugin ReaSurround se chysta az do V4). K surround panningu musis mit externi pluginy a vytvorit pro ne sbernice atd., pricemz ses omezenej 64mi (tusim). V Samplitude je to precijen primo implementovano vcetne ruzbych formatu panning-law, automatizace atd.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
PELF
Profesionál
Příspěvky: 2118
Registrován: 12 dub 2007 12:03

Re: Co Samplitude vie...

Příspěvek od PELF »

ano, stačí si stáhnout SpatPod5.1+surround template a jede to, interní bude samozřejmě víc po ruce, ale tak aspoň se máme na co těšit... na druhou stranu, když vezmeme v potaz, že první verze Reaperu vznikla v roce 2006 a Samplitudy o mnoho dříve v r. 1992, tak myslím, že pánové na Reaperu docela makají
audio::video::postprodukce
Studio ATLAS

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 14094
Registrován: 12 črc 2002 11:16

Re: Co Samplitude vie...

Příspěvek od dendy »

no to elastic audio v samplitude to je teda vazne super.. aj tie revolver tracks... nj tak je vidiet ze samplitude je fakt dalej.. tak ale zase aj ta cena je niekde inde :)

offtopic: ten chlap v tom videu o revolver track to je preboha co za hypnotizera :))) skoro som zaspal z jeho verbalneho prejavu :))

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: Co Samplitude vie...

Příspěvek od kexik »

neviem aky ma vyznam porovnavat dobry sw za 30 dolarov s dobrym sw za 600... ak su oba hodne tych penazi, je jasne ze ten za 600 vie viac... to porovnajte reaper napriklad s protools LE a tam vyjde hanba na bubon... alebo s mackie tracktion alebo trebars s presonusom. to su imo biedne softvery za privela penazi

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2849
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Re: Co Samplitude vie...

Příspěvek od safa »

PELF píše: když vezmeme v potaz, že první verze Reaperu vznikla v roce 2006 a Samplitudy o mnoho dříve v r. 1992, tak myslím, že pánové na Reaperu docela makají
nj tak je vidiet ze samplitude je fakt dalej.. tak ale zase aj ta cena je niekde inde
neviem aky ma vyznam porovnavat dobry sw za 30 dolarov s dobrym sw za 600
... zadny, na jedne strane slo jen o uspokojeni Markucovo a Dendyho zvidavosti a odpovedi na otazku "tak schvalne, daj tipy na nejake zasadne veci ktore samplituje 11 vie a reaper nie ? " Na druhe strane slo o dolozeni opravnenosti meho tvrzeni ze "Samplitude oproti Reaperu toho umi hodne navic". Jinak Samplitude je mirena jako sw pro profesionalni praci. Kdyz se budeme chtit priblizit Reaperu tak ma MAGIX i v levnejsi muzikantskou verzi Samplitude pod nazvem Samplitude Producer (USA) respektive Samplitude Music Studio (EU). Ta stoji zajimavych 200USD a funkcemi si s "dospelymi" verzemi takrka v nicem nezada (ovsem podporuje jen vzorkovacku do 48k) - viz http://www.magix.com/gb/samplitude-producer/ . Mimo to umi pouzivat zvuky knihovny MAGIX Soundpool coz uz je obrovska knihovna zvuku ( viz. - http://www.magix.com/gb/soundpools-media-packages/ ).

Jinak historie SW je dobra vec na jednu stranu, ale omezujici vec na druhou. Sami vite ze veskrze jednodussi je se "inspirovat" jinde a naprogramovat podobnou funkci nez vymyslet novou vec od zacatku. U hardwaru radi pouzivate vyraz "cinska kopirka" ale u SW to neni o mnoho jine. Zrovna Reaper je od zacatku hodne "inspirovany" softik, na druhou stranu musim rict ze ho obcas po ocku sleduju a jeho vyvoj a komunikace s uzivateli je ohromujici, stejne jako rychlost a stabilita. Jak jsem psal historie je hezka vec ale vecne se neda stavet na historickem kodu z pred 10ti lety, ostatne proto ve verzi 9 hosi z MAGIXu uplne prekopali engine programu a prisli s Hybrid Audio Engine. Dalsi vec je ohlizeni se za kompatibilitou jak vyzaduji vyzaduji uzivatele coz zase dela vyvoj slozitejsi atd. Cili ono kdyz se zacne psat novy SW jen tak z niceho tak to jde snaz nez neustale udrzovat, vylepsovat, vymyslet novinky a prizpusobovat existujici SW narocnejsim pozadavkum moderni doby.

Mimochodem, na obrazku v priloze muzete videt jak vypadala druha pred-verze Samplitude v toce 1992 - tehdy jeste pod nazvem Mignon.
Přílohy
samplitude-prehistoricka.jpg
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

dusanmsk
Příspěvky: 560
Registrován: 04 led 2011 12:33

Re: Co Samplitude vie...

Příspěvek od dusanmsk »

Mne teda to elastic audio pride priserne. Ako sa pri tom da triafat do not, ked sa to edituje len envelopom?

To mi pride podstatne lepsi newtone v fl studio, aj ked uznavam nie je zadarmo:

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2849
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Re: Co Samplitude vie...

Příspěvek od safa »

dusanmsk píše:Mne teda to elastic audio pride priserne. Ako sa pri tom da triafat do not, ked sa to edituje len envelopom?
... kdo rikal ? Elastic Audio ma nekolik rezimu doladeni, bud spojity, nebo blokovy (ano, bloky se daji libovolne strihat) a nebo automaticky. Stejne jako v NewTone tam muzes delat ruzne dvojzvuky ci harmonie a to opet bud automaticky, nebo rucne. Jediny co proti NT nejspis neumi (aspon nevim o tom ze by umelo) je nasledne vysypani do not. To se mi libi, zkusim popichnout vyvojare MAGIXu aby to dopsali ;-)
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Wohma
Příspěvky: 1655
Registrován: 05 říj 2007 08:30

Re: Co Samplitude vie...

Příspěvek od Wohma »

dendy píše:Toto by ma zaujimalo - niekto tu pisal ze ma ... ktory z tych cockos pluginov je phase linear ??
Jiz zminovany ReaFir - umi i ekvalizaci mimo jineho.

safa: Ja jsem taky nerikal, ze kdyz to nezajima me, tak to nebude zajimat nikoho :) Psal jsem to kvuli tomu, ze k ostatnim vecem se tezko vyjadrim, protoze i kdyby je Reaper mel, tak o tom nevim.

Odpovědět