Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?
Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?
Existuji minimalne 4 koncepcne odlisne typy snimacu a kazdy typ se chova trochu jinak i z hlediska casoveho prubehu tonu.
1) snimac v kobylce (ve vyrezech nebo primo navrtany ve dreve)
2) snimac mezi kobylkou a deskou nastroje
3) snimac na desce nastroje
4) indukcni snimac pod strunama
Typy 1-3 se dal muzou lisit pouzitym matrialem (klasicke pevne piezo vs. ruzne pruzne materialy), ale to uz nedela takovy rozdil.
Ja mam na base momentalne 3 snimace (nemam typ 4) a dovoluju si rict, ze zadny zazracny reseni v oblasti snimacu neexistuje. Ten zpomaleny nastup vystihuje nejlip asi snimac typu 1.
Pro live nahravani je dulezity montovat mikrofon primo na nastroj, aby se udrzela mala a konstantni vzdalenost. Kdysi jsem tu psal o trochu kuriozni variante SM57 cca 2cm od desky, tam pak preslechy nejsou tak hrozny. Nebo klasika ATM35/350/pro, DPA 4099, AMT S25B.
Robert Balzar ma nejspis snimac Realist (tj. typ 2). Na youtube se da najit video, jak nahrava basu studiove. Mikrofon na live ... to se bude potreba zeptat primo jeho, ale pokud neco pouziva, tak nejspis jeden ze tri vyse uvedenych.
1) snimac v kobylce (ve vyrezech nebo primo navrtany ve dreve)
2) snimac mezi kobylkou a deskou nastroje
3) snimac na desce nastroje
4) indukcni snimac pod strunama
Typy 1-3 se dal muzou lisit pouzitym matrialem (klasicke pevne piezo vs. ruzne pruzne materialy), ale to uz nedela takovy rozdil.
Ja mam na base momentalne 3 snimace (nemam typ 4) a dovoluju si rict, ze zadny zazracny reseni v oblasti snimacu neexistuje. Ten zpomaleny nastup vystihuje nejlip asi snimac typu 1.
Pro live nahravani je dulezity montovat mikrofon primo na nastroj, aby se udrzela mala a konstantni vzdalenost. Kdysi jsem tu psal o trochu kuriozni variante SM57 cca 2cm od desky, tam pak preslechy nejsou tak hrozny. Nebo klasika ATM35/350/pro, DPA 4099, AMT S25B.
Robert Balzar ma nejspis snimac Realist (tj. typ 2). Na youtube se da najit video, jak nahrava basu studiove. Mikrofon na live ... to se bude potreba zeptat primo jeho, ale pokud neco pouziva, tak nejspis jeden ze tri vyse uvedenych.
Naposledy upravil(a) radek_p dne 13 úno 2012 16:45, celkem upraveno 1 x.
Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?
radek_p: Díky za fundovaný příspěvek.
Saša
Saša
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?
Co vim tak Robert má snímač plus si vozí Electrovoice RE20. Na nějaký Hegerky resp. záznamy pro DVD jsem mu od nás půjčoval Neumann fet47. Studiově jsem s nim naposledy točil na 2xNeumann 67 plus na střed nějakej ten peklo číňan HSM100 nebo jak se to jmenuje... 

Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?
Zdravím. Z vlastních zkušeností (studio i aktivní kontrabasista) musím říct, že samotný snímač je vždy kompromis a zvuk se opravdu blíží víc baskytaře, což je případ i většiny elektrických kontrabasů. Ideální kombinace je snímač/mikrofon.
Snímače jsou v podstatě jen 2 typy:
-piezzo -jako ve většině akustických kytar, ať už v kobylce, či na desce
-magnetodynamický - jako snímače na el. nástrojích -pod strunama.
V kapele často dobře funguje i klasícká Sh57 v molitanu do kobylky.
Moc se neřeší hra smyčcem, jelikož ta je bez použití mikrofonu dost nevěrohodná.
DPA můžu jen doporučit..
Snímače jsou v podstatě jen 2 typy:
-piezzo -jako ve většině akustických kytar, ať už v kobylce, či na desce
-magnetodynamický - jako snímače na el. nástrojích -pod strunama.
V kapele často dobře funguje i klasícká Sh57 v molitanu do kobylky.
Moc se neřeší hra smyčcem, jelikož ta je bez použití mikrofonu dost nevěrohodná.
DPA můžu jen doporučit..
Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?
jestli muzu poradit, studiovy standard je U47 priblizne 40- 50 cm pred basou nasmerovany na F , nekdy se kombinuje se snimacem. at uz zamerem vysledneho zvuku nebo jen zpevnenim... nekdy se dava i tuzka celkem blizko na krk, priblzen 20 cm od spoda struniku... bacha na faze..
Mirek Vitous treba nahrava jen s AMT SP25B mikrofonem...
http://www.appliedmicrophone.com/products/show/12
Mirek Vitous treba nahrava jen s AMT SP25B mikrofonem...
http://www.appliedmicrophone.com/products/show/12
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?
Tak tohle je jenom další z variant, netvrdim že špatná samo... Btw. mířit na efo se dělá, nicméně je rozdíl na který efo. 

Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?
ono se to da nahrat cimkoliv:)
treba takhle

standart v jazzu je lampova 47 , ale videl jsemto nahravat cimkoliv od KM84 po U 87, royera 122 , Coles, M49, RCA
ad effo : mi prijde jasny, ze na to, kde netlumi rezonance telo hrace, tzn ve vetsine pripadu to napravo , pohledem posluchace
treba takhle


standart v jazzu je lampova 47 , ale videl jsemto nahravat cimkoliv od KM84 po U 87, royera 122 , Coles, M49, RCA
ad effo : mi prijde jasny, ze na to, kde netlumi rezonance telo hrace, tzn ve vetsine pripadu to napravo , pohledem posluchace
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?
Tak to ale u jazzmanů nebejvá metodou snímání.K studio píše:Moc se neřeší hra smyčcem, jelikož ta je bez použití mikrofonu dost nevěrohodná.

Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?
Jasné, bavím se o zvuku v souvislosti s tématem "kontrabas - snímač vs. mikrofon"..Liquid Sound píše:Tak to ale u jazzmanů nebejvá metodou snímání.K studio píše:Moc se neřeší hra smyčcem, jelikož ta je bez použití mikrofonu dost nevěrohodná.Na Ježkárně se výuce arco věnujou o dost víc než dříve. Což je samo moc prima.

Pizz je většinou docela slušně sejmutelné snímačem (zvlášť pro hraní s kapelou, kde snímač "zdůrazní" atack), ale arco zní ze snímače většinou dost příšerně -nereálně..
----



