Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?

Ostatní audio software, obecná diskuse
radek_p
Příspěvky: 233
Registrován: 31 srp 2006 17:37

Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?

Příspěvek od radek_p »

Existuji minimalne 4 koncepcne odlisne typy snimacu a kazdy typ se chova trochu jinak i z hlediska casoveho prubehu tonu.
1) snimac v kobylce (ve vyrezech nebo primo navrtany ve dreve)
2) snimac mezi kobylkou a deskou nastroje
3) snimac na desce nastroje
4) indukcni snimac pod strunama

Typy 1-3 se dal muzou lisit pouzitym matrialem (klasicke pevne piezo vs. ruzne pruzne materialy), ale to uz nedela takovy rozdil.

Ja mam na base momentalne 3 snimace (nemam typ 4) a dovoluju si rict, ze zadny zazracny reseni v oblasti snimacu neexistuje. Ten zpomaleny nastup vystihuje nejlip asi snimac typu 1.

Pro live nahravani je dulezity montovat mikrofon primo na nastroj, aby se udrzela mala a konstantni vzdalenost. Kdysi jsem tu psal o trochu kuriozni variante SM57 cca 2cm od desky, tam pak preslechy nejsou tak hrozny. Nebo klasika ATM35/350/pro, DPA 4099, AMT S25B.

Robert Balzar ma nejspis snimac Realist (tj. typ 2). Na youtube se da najit video, jak nahrava basu studiove. Mikrofon na live ... to se bude potreba zeptat primo jeho, ale pokud neco pouziva, tak nejspis jeden ze tri vyse uvedenych.
Naposledy upravil(a) radek_p dne 13 úno 2012 16:45, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1254
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?

Příspěvek od syncro »

radek_p: Díky za fundovaný příspěvek.

Saša
GunJah Records
Bandcamp | Spotify | YouTube | Mixcloud | Soundcloud

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1080
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?

Příspěvek od Liquid Sound »

Co vim tak Robert má snímač plus si vozí Electrovoice RE20. Na nějaký Hegerky resp. záznamy pro DVD jsem mu od nás půjčoval Neumann fet47. Studiově jsem s nim naposledy točil na 2xNeumann 67 plus na střed nějakej ten peklo číňan HSM100 nebo jak se to jmenuje... :)
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC

Uživatelský avatar
K studio
Příspěvky: 70
Registrován: 03 bře 2011 11:58

Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?

Příspěvek od K studio »

Zdravím. Z vlastních zkušeností (studio i aktivní kontrabasista) musím říct, že samotný snímač je vždy kompromis a zvuk se opravdu blíží víc baskytaře, což je případ i většiny elektrických kontrabasů. Ideální kombinace je snímač/mikrofon.
Snímače jsou v podstatě jen 2 typy:
-piezzo -jako ve většině akustických kytar, ať už v kobylce, či na desce
-magnetodynamický - jako snímače na el. nástrojích -pod strunama.
V kapele často dobře funguje i klasícká Sh57 v molitanu do kobylky.
Moc se neřeší hra smyčcem, jelikož ta je bez použití mikrofonu dost nevěrohodná.
DPA můžu jen doporučit..

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?

Příspěvek od carloff »

jestli muzu poradit, studiovy standard je U47 priblizne 40- 50 cm pred basou nasmerovany na F , nekdy se kombinuje se snimacem. at uz zamerem vysledneho zvuku nebo jen zpevnenim... nekdy se dava i tuzka celkem blizko na krk, priblzen 20 cm od spoda struniku... bacha na faze..
Mirek Vitous treba nahrava jen s AMT SP25B mikrofonem...
http://www.appliedmicrophone.com/products/show/12
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz


Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1080
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?

Příspěvek od Liquid Sound »

Tak tohle je jenom další z variant, netvrdim že špatná samo... Btw. mířit na efo se dělá, nicméně je rozdíl na který efo. :wink:
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?

Příspěvek od carloff »

ono se to da nahrat cimkoliv:)
treba takhle :lol:
Obrázek

standart v jazzu je lampova 47 , ale videl jsemto nahravat cimkoliv od KM84 po U 87, royera 122 , Coles, M49, RCA


ad effo : mi prijde jasny, ze na to, kde netlumi rezonance telo hrace, tzn ve vetsine pripadu to napravo , pohledem posluchace
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1080
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?

Příspěvek od Liquid Sound »

K studio píše:Moc se neřeší hra smyčcem, jelikož ta je bez použití mikrofonu dost nevěrohodná.
Tak to ale u jazzmanů nebejvá metodou snímání. ;) Na Ježkárně se výuce arco věnujou o dost víc než dříve. Což je samo moc prima.
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC

Uživatelský avatar
K studio
Příspěvky: 70
Registrován: 03 bře 2011 11:58

Re: Dynamika kontrabasu vs. snímač - softwarové řešení?

Příspěvek od K studio »

Liquid Sound píše:
K studio píše:Moc se neřeší hra smyčcem, jelikož ta je bez použití mikrofonu dost nevěrohodná.
Tak to ale u jazzmanů nebejvá metodou snímání. ;) Na Ježkárně se výuce arco věnujou o dost víc než dříve. Což je samo moc prima.
Jasné, bavím se o zvuku v souvislosti s tématem "kontrabas - snímač vs. mikrofon".. :D
Pizz je většinou docela slušně sejmutelné snímačem (zvlášť pro hraní s kapelou, kde snímač "zdůrazní" atack), ale arco zní ze snímače většinou dost příšerně -nereálně..
----
:lol: eh, teď jsem teprve pochopil "Tak to ale u jazzmanů nebejvá metodou snímání."
:D :D :D

Odpovědět