
Fenomén doby - Autotune
Re: Fenomén doby - Autotune
Zatím první generace...ale za pár let věřím, že už nebude autotune potřeba 

audio::video::postprodukce
Studio ATLAS
Studio ATLAS
Re: Fenomén doby - Autotune
Za dvadsat rokov nebudeme schopni rozoznat realitu a virtualitu. Wow! Ale k tomu aj husia koza...
Re: Fenomén doby - Autotune
NEviem .. ved to je umele jak svina .. taketo su predsa uz davno .. v tomto nevidim ziaden pokrok ..
Re: Fenomén doby - Autotune
To je otázka, jak se s tím bude dát umělecky pracovat. Zvuk syntezátoru je taky umělá věc a kolik se s tím dá udělat muziky...
- Greyhound90
- Příspěvky: 591
- Registrován: 22 zář 2013 11:42
Re: Fenomén doby - Autotune
Pytkin: naprosto přesně. A tím jsem otevíral toto téma.
vasek: Syntezátory se zapsaly do dějin muziky mnoha světovými alby. V tom máš pravdu. Ale čím se zapsal Autotune? nevím kolik tak převratné muziky se udělalo tímto efektem. Týdení první místa v hitparádách a na Óčku TV dobře vypadajících zpívajících pubescentů o kterých se příští měsíc nebude víc vědět? Zatímco taková Aurora či Johny Legend mají cca 30 mega návštěv na YouTube. Vyhrávají ale muzikou, ne nějakým efektem. Asi tak.
vasek: Syntezátory se zapsaly do dějin muziky mnoha světovými alby. V tom máš pravdu. Ale čím se zapsal Autotune? nevím kolik tak převratné muziky se udělalo tímto efektem. Týdení první místa v hitparádách a na Óčku TV dobře vypadajících zpívajících pubescentů o kterých se příští měsíc nebude víc vědět? Zatímco taková Aurora či Johny Legend mají cca 30 mega návštěv na YouTube. Vyhrávají ale muzikou, ne nějakým efektem. Asi tak.
Re: Fenomén doby - Autotune
Zajímavé téma. Zkusím ho rozlousknout z filosofického směru pohledu.
Člověk je tvor hrubě nedokonalý s výjimkou jedné věci a to svého mozku. Díky němu se naučil využívat svého okolí a přizpůsobovat si ho. Jen díky své technice člověk nevyhynul a naopak se rozšířil po celé Zemi. Technikou vylepšovat naše vlastnosti je naše přirozenost, která nám umožňuje žít. A tuto naši schopnost máme tendenci aplikovat na všechny naše činnosti a zejména, když na tom spočívá naše živobytí, což se týká i hudebního průmyslu.
Na druhou stranu, je v tom cítit něco nepoctivého, jak k tomu přijdou ti, kdo zpívají dobře bez techniky, že? A zde je myslím kámen úrazu. Je potřeba rozlišovat umění a řemeslo. Naučit se dobře zpívat bez pomoci techniky je těžké, je k tomu potřeba mnoho dřiny a je nezbytný i talent a stejně ty výsledky nebudou vždy absolutně dokonalé. Umí to jen málo lidí a to je jeden z pilířů umění. A je na zvážení, zda ten hlavní. Protože dalším nezbytným pilířem umění je schopnost oslovit okolí, přenášet nějaké poselství, které má hloubku, které nás nutí přemýšlet o sobě, vesmíru a vůbec. Bez tohoto dostáváme jen kýč, ať je sebedokonaleji udělaný. Většina dnešní hudby si takové ambice neklade, je to hudba užitková, řemeslná, velmi správně se tu mluví o hudebním průmyslu, jehož primárním cílem je vlastníkovi přinášet zisk, snižívat náklady a k tomu se odjakživa používala technika, čím efektivnější, tím lepší. Bagr je lepší než lopata a krumpáč a ty jsou lepší než klacek a ten je lepší, než se hrabat v zemi rukama. Ale nejde o umění, jde o řemeslo.
A naše doba je duchovně vyprázdněná, lidem jde dnes spíše o funkční řemeslo a prostou zábavu, než o umění. O umění mají lidé zájem minimální, zvláště pokud do něj mají investovat. Není to jen záležitost hudby, je to záležitost ve všech oborech, týká se to architektury, grafiky, literatury, filmu. Většina hudební produkce je řemeslo a používají se v ní řemeslné postupy, nikoliv umělecké a s tím souvisí i tyto technické vypomáhání zpěvákům. Dokud se to nevydává za umění, je to v pořádku. Je to stejné jako třeba v reklamní a dokumentární fotografii.
Člověk je tvor hrubě nedokonalý s výjimkou jedné věci a to svého mozku. Díky němu se naučil využívat svého okolí a přizpůsobovat si ho. Jen díky své technice člověk nevyhynul a naopak se rozšířil po celé Zemi. Technikou vylepšovat naše vlastnosti je naše přirozenost, která nám umožňuje žít. A tuto naši schopnost máme tendenci aplikovat na všechny naše činnosti a zejména, když na tom spočívá naše živobytí, což se týká i hudebního průmyslu.
Na druhou stranu, je v tom cítit něco nepoctivého, jak k tomu přijdou ti, kdo zpívají dobře bez techniky, že? A zde je myslím kámen úrazu. Je potřeba rozlišovat umění a řemeslo. Naučit se dobře zpívat bez pomoci techniky je těžké, je k tomu potřeba mnoho dřiny a je nezbytný i talent a stejně ty výsledky nebudou vždy absolutně dokonalé. Umí to jen málo lidí a to je jeden z pilířů umění. A je na zvážení, zda ten hlavní. Protože dalším nezbytným pilířem umění je schopnost oslovit okolí, přenášet nějaké poselství, které má hloubku, které nás nutí přemýšlet o sobě, vesmíru a vůbec. Bez tohoto dostáváme jen kýč, ať je sebedokonaleji udělaný. Většina dnešní hudby si takové ambice neklade, je to hudba užitková, řemeslná, velmi správně se tu mluví o hudebním průmyslu, jehož primárním cílem je vlastníkovi přinášet zisk, snižívat náklady a k tomu se odjakživa používala technika, čím efektivnější, tím lepší. Bagr je lepší než lopata a krumpáč a ty jsou lepší než klacek a ten je lepší, než se hrabat v zemi rukama. Ale nejde o umění, jde o řemeslo.
A naše doba je duchovně vyprázdněná, lidem jde dnes spíše o funkční řemeslo a prostou zábavu, než o umění. O umění mají lidé zájem minimální, zvláště pokud do něj mají investovat. Není to jen záležitost hudby, je to záležitost ve všech oborech, týká se to architektury, grafiky, literatury, filmu. Většina hudební produkce je řemeslo a používají se v ní řemeslné postupy, nikoliv umělecké a s tím souvisí i tyto technické vypomáhání zpěvákům. Dokud se to nevydává za umění, je to v pořádku. Je to stejné jako třeba v reklamní a dokumentární fotografii.
Naposledy upravil(a) PMC dne 15 lis 2019 14:00, celkem upraveno 1 x.
Re: Fenomén doby - Autotune
pytkin: jak se to vezme. zas tak umele to neni. navic, dnesni trend zchemizovani lidskeho hlasu tomu jde naproti. prijde mi to daleko naslaplejsi k uspechu, nez to kvikani od yamahy, ktery mi prijde japonsky uchylny a spis nepouzitelny v bezny hudbe.
Re: Fenomén doby - Autotune
pytkin, jasne, toto neni uplne horuca novinka. ja som hovoril za dvadsat rokov...
Je to nieco na sposob: "Dobre uz bolo."

Toto sa dalo tvrdit aj v roku 1999, 1950, 1900, 1850, 1800, atd, atd...


Re: Fenomén doby - Autotune
Tvrdit by se to vskutku dalo, ale pravda by to nebyla. Konzumní způsob života a úpadek duchovního rozměru života je moderní fenomén. A tento fenomén, tato proměna hodnotového systému společnosti mění její přístup a chovaní. Hodnocení dobro/zlo si k tomu navíc přidáváš už ty sám.
Re: Fenomén doby - Autotune
Presne názor Vaska, že "jak se s tím bude dát umělecky pracovat"... Až tak úplne by som to tiež neodsudzoval. Je kopec žánrov, kde by sa dalo pomocou takéhoto niečoho vytvárať vokálne prvky do songu len pre efekt (D&B, EDM, hiphop...), pre vyslovene pesničkové songy to je zatiaľ zvrátenosť, ale ako vocal "hits" pre tracky vhodných žánrov - prečo nie?! Momentálne sme odkázaní na sample, ktorých text a farbu hlasu proste musíš akceptovať, alebo si ich musíš nahrať so spevákom alebo svojim hlasom, čo je veľakrát trápenie, keď nemáš k dispozícii dobrý hlas... napríklad ja na tom zamŕzam s vecami na dlhé mesiace a privádza ma to niekedy do zúfalstva, že sa kvôli tomu nevie pohnúť ďalej.
A využijem tému na jeden dotaz - existuje (okrem tohto) nejaký plugin, ktorý vie meniť farbu vokálnej nahrávky? A teraz nemám na mysli transpose alebo formant shift, ale vyslovene že farbu hlasu.
A využijem tému na jeden dotaz - existuje (okrem tohto) nejaký plugin, ktorý vie meniť farbu vokálnej nahrávky? A teraz nemám na mysli transpose alebo formant shift, ale vyslovene že farbu hlasu.
Re: Fenomén doby - Autotune
no neviem .. mne to proste pride totalne umele .. a vobec nemam pocit ze za 20 rokov to nerozozname od reality ..
Re: Fenomén doby - Autotune
No tak si skusme spomenut, co bolo pred 20 rokmi...
Ja si pamatam len nejake trochu lepsie pokusy o syntezu reci, nieco ako Kraftwerk v3.0. Uz to malo cisty hlas, ale stale ziadnu normalnu intonaciu. 10 rokov dozadu si pamatam, ze recova intonacia uz bola celkom slusna, ale rozhodne to nevedelo spievat.
Ale mam trochu sklerozu...
Ja si pamatam len nejake trochu lepsie pokusy o syntezu reci, nieco ako Kraftwerk v3.0. Uz to malo cisty hlas, ale stale ziadnu normalnu intonaciu. 10 rokov dozadu si pamatam, ze recova intonacia uz bola celkom slusna, ale rozhodne to nevedelo spievat.
Ale mam trochu sklerozu...
