nejlepsi softwarove verby

Ostatní audio software, obecná diskuse
Odpovědět
Martin
Příspěvky: 847
Registrován: 04 dub 2004 14:10

Příspěvek od Martin » 20 led 2005 17:30

1. TC PoCo - Megaverb
2. SpinAudio RoomVerb 2.0 - ten mě dost baví, používám ho snad v každém songu na něco.
3. Convultion reverby používám méně a méně až skoro vůbec :roll:

Nový RoomWorks reverb v Cubase SX3.01 - konečně dobrý verb přímo v Cubase, ale že jim to trvalo. Zatímco v Logic (Platinum a Gold verb jsou snad už od verze 4).

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: nejlepsi softwarove verby

Příspěvek od Ivo » 20 led 2005 18:07

carloff píše:Jake povazujete za nejlepsi neakcelerovane softwarove reverby?

muj zebricek-1.Tc native reverb plus
2.wawes true verb
3.waweart masterverb
Waves true verb ? Ten je u mě taky na druhém místě, hned po D-verbu od Digidesignu - ve stupnici nejškaredějších existujících reverbů ... Já osobně jsem zatím nenašel žádný softwarový reverb (včetně convolution reverbů se všemi dostupnými impulsy), který by se kvalitou aspoň trochu přiblížil reálnému boxu (v mém případě Lexicon PCM-91). I když bych něco takového našel moc rád. Všechny soft verby znějí v porovnání s Lexiconem více nebo méně "metalicky", tence a s nápadným "ocasem"..Kdybych software reverb musel používat, tak by to byl určitě convolution reverb. Nejlepší byl Altiverb z mých apple časů. Teď buď SIR anebo Samplitude RS s kvalitními impulsy, kterých existuje nepřeberná škála. Zní to jakž - takž. Jiné softwarové impulsy mě z hlediska pěkného příjemného prostoru zatím nepřesvědčily - vždy to zní trochu uměle ...

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 21 led 2005 08:16



carloff wrote:Jake povazujete za nejlepsi neakcelerovane softwarove reverby?

muj zebricek-1.Tc native reverb plus
2.wawes true verb
3.waweart masterverb


Waves true verb ? Ten je u mì taky na druhém místì, hned po D-verbu od Digidesignu - ve stupnici nejškaredìjších existujících reverbù ... Já osobnì jsem zatím nenašel žádný softwarový reverb (vèetnì convolution reverbù se všemi dostupnými impulsy), který by se kvalitou aspoò trochu pøiblížil reálnému boxu (v mém pøípadì Lexicon PCM-91). I když bych nìco takového našel moc rád. Všechny soft verby znìjí v porovnání s Lexiconem více nebo ménì "metalicky", tence a s nápadným "ocasem"..Kdybych software reverb musel používat, tak by to byl urèitì convolution reverb. Nejlepší byl Altiverb z mých apple èasù. Teï buï SIR anebo Samplitude RS s kvalitními impulsy, kterých existuje nepøeberná škála. Zní to jakž - takž. Jiné softwarové impulsy mì z hlediska pìkného pøíjemného prostoru zatím nepøesvìdèily - vždy to zní trochu umìle ...


_________________
Ivo

SAVITA MUSIC

Ivo mrkni na datum prispevku na ktery odpovidas:)) a mrkni o dva prispevky nad tvuj :wink:
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 21 led 2005 09:42

carloff píše: Ivo mrkni na datum prispevku na ktery odpovidas:)) a mrkni o dva prispevky nad tvuj :wink:
Neboj i tam se časem dopracuju ... :wink:

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12780
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Příspěvek od dendy » 21 led 2005 10:01

kexik píše:kru: to neni marny postreh, tak to je: jednemu zvuku sedi jedno nastavenie... a co je na tom? proste sa pouzije verbov viac.

z tohoto dovodu odmietam reverby co zeru cpu jak prasa, aj keby mali akykolvek zvuk. taky verb sa da pouzit max pri masteringu...

apropos pruzina mi pride tiez ako velmi specialny humus vhodny len na niektore nastroje
imho je trosku chyba davat na kazdy nastroj iny typ reverbu a delayu hlavne pokial chces aby tvoja hudba znela vierohodne... ci checs povedat ze pri nahravani zivej hudby si nahras bubenika v pivnici, gitaristu v tovarenskej hale, spevaka na otvorenom priestranstve a klavesistu v jaskyni a potom to vsetko zmixujes dokopy ? to by bol gulas :)) viac menej reverb je idealne pouzit ako send a v vtedy vobec nevadi ked zere aj trosku viac CPU ako 5% ... pocuvam vela trackov od "amaterov" kde na kazdom druhom zvuku je uplne iny reverb a delay aznie to tost chaoticky...

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12780
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Příspěvek od dendy » 21 led 2005 10:07

kexik píše:poshook: pouzivam verb z fl, co je sonitusfx od ultrafunk v inom kabatiku. pomer kvalita zvuku-cpu spotreba je podla mna super. na master nedavam reverb skoro nikdy, a ak tak tc reverb...
hm to sa mi nezda... ak mas pravdu tak urcite nie z verzie sonitus r3 ale z nejakej 2 alebo 1od sonitusu... reverb.sonitusFXr3 znie O DOST lepsie ako ten z fruity...

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 21 led 2005 10:15

imho je trosku chyba davat na kazdy nastroj iny typ reverbu a delayu hlavne pokial chces aby tvoja hudba znela vierohodne... ci checs povedat ze pri nahravani zivej hudby si nahras bubenika v pivnici, gitaristu v tovarenskej hale, spevaka na otvorenom priestranstve a klavesistu v jaskyni a potom to vsetko zmixujes dokopy ? to by bol gulas Smile) viac menej reverb je idealne pouzit ako send a v vtedy vobec nevadi ked zere aj trosku viac CPU ako 5% ... pocuvam vela trackov od "amaterov" kde na kazdom druhom zvuku je uplne iny reverb a delay aznie to tost chaoticky...
s timhle nemuzu souhlasit..tohle plati pokud, pouzivas dlouhe verby se spatnym predelayem..naopak kratke verby v podstate neslysitelne s e pouziva ji pro predozadni lokalizaci v RnB nebo Hip Hpu je to zaklad mixu..kazdy nastroj ponekud jinde v prostoru ...diky nekolika verbum velice kratkym ale s jinym charkterem..
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 21 led 2005 11:06

Reverby se z 90% dávaj na sendy, to ví "každé malé děcko", na inserty jen občas, kdy potřebuješ něco specifickýho a chceš za to třeba hodit kompresor a tak... což funguje prostě jinak než sendovej verb.

Více druhů verbu se používá běžně, ale záleží na stylu samozřejmě, duo klasickejch kytar nebudeš ovzláštňovat pružinama a továrníma halama, ale nahraješ impulz nějaký pěkný větší místnosti a pošteluješ to. No ale v elektronice? Tam máš spoustu věcí, který sou samy o sobě dost 2D (no spíš 1D - mono), takže s tim potřebuješ něco udělat a to jak pro sjednocení, tak pro rozlišení. Takže se ti objeví na sendech 3 - 5 i víc reverbů, x delayů, flangery, phasery.... no a z toho to uvaříš, málokdy posíláš ty zvuky jenom do jednoho verbu a často jde jenom o to, aby to dalo pocit a ten verb nebyl vyloženě slyšet.

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 21 led 2005 11:06

Já s tím naopak souhlasím. V peckách mam obvykle "hlavní" reverb (u mě Lexicon MPX1), do kterýho více či méně posílám skoro všechno, pak vokální reverb (Ensoniq DP4) a potom nějakej efektovej (rána na snare, atd.). Je to samozřejmě závislý od stylu muziky i práce, ale ctím to, co psal Dendy - pokud má mix znít přirozeně a kompaktně, měl by být v jednom základním prostoru. Pokud tohle není cíl a mix může nebo má znít "uměle", tak je to samozřejmě jen na fantazii zvukaře...

Saša

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 21 led 2005 12:06

ja mam v kazdy veci tak 6-7 verbu ale vsadim se ze 4-5 vubec nepoznas ze tam jsou..jen oddeluji nastroje od sebe.. pouzivani jednoho hlavniho verbuje sice hezke ale je to ponekud prezita technika z dob mensich Hw studii ktere nemely vic nez na 2 verby..ale kdyz se podivate na kterekoliv studio maji a pouzivaji vzdy ...nekolik Lex. ,TC , EMT a Yamah,
ve skutecnem prostoru se kazdy predmet chova ponekud jinak i co se tyce reflexi v prostoru a odrazu od materialu samotneho predmetu a pozice k ostatnim predmetum v mistnosti..
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 21 led 2005 13:57

Nemyslim, že je hlavní verb přežitá technika, aspoň moje veci nějakej hlavní prostor potřebujou, něco na zcelení, mam rád, když to hraje všechno nějak kompaktně než rozházeně... víceméně všechno posílam do 2 verbů v různý intenzitě... a zbytek už je oddělování a special fx.

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 21 led 2005 14:00

No to jsem na tom stejne..ale ted se micha tzv susse..tzn ze verb tam je a pritom neni slyset..jinak jeden verb je mozna jednotici prvek, ale jako druhy send na stopu pokud ma svuj vlastni dozvuk ci ambienci, room ...
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12780
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Příspěvek od dendy » 21 led 2005 14:09

carloff píše:No to jsem na tom stejne..ale ted se micha tzv susse..tzn ze verb tam je a pritom neni slyset..jynak jeden verb je mozna jednotici prvek, ale jako druhy send na stopu pokud ma svuj vlastni dozvuk ci ambienci, room ...
je fakt ze toto su uz specificke veci SILNE zavisle od toho o aky styl ide... to co funguje v R&B alebo hip-hope, to moze (a aj je) byt uplne nevyhovujuce pre psytrance alebo dnb...

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 21 led 2005 14:18

Taky nemyslim, že by to byla přežitá technika. To, že máš ve velkým studiu k dispozici různý reverby ještě neznamená, že všechny najednou jedou hlavní funkci. Spíš je to tak, že velký studia musej bejt univerzální a každej z těch verbů má jinej charakter a jiný použití. Stejně jako s majkama, když vidíš ve studiu v gearlistu 50 majků, tak taky přece nečekáš, že v nahrávce se použily všechny...

To co napsal Matouš je víceméně to, co dělám i já. Mě se prostě ten jednotnej prostor líbí. Něco jinýho je, když potřebuješ schválně něco vypíchnout, ale spousta dnešního popu zní hrozně chemicky a tenhle způsob použití hafo reverbů tu chemku vcelku podporuje. Někdy to je dobře, někdy ne. Otázka vkusu a uší...

Saša

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 21 led 2005 15:02

no, aby som sa na to uz ozval... jasne ze som hovoril o kratkych verboch s predelayom a nie o katedrale na 3 minuty... reverb na mastri ano, ale len ked to styl dovoli, je to fakt skor specialny setup nez pravidlo; ak, tak len s malym podielom reverbu... je jasne ze ked ma ist o kvazi zive nastroje tak sa to musi ujednotit, ale dendy, skus si nastavit na viac nastrojov v mixe rovnako nastaveny reverb a hrat sa len s predelayom, co sa stane s priestorovym rozmiestnenim; a "priestor" je pritom ten isty; sleduj ze nepouzijes jeden reverb na sende ale 5 insertov trebars

Odpovědět