Nejlepší VST pluginy?

Ostatní audio software, obecná diskuse
Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 14092
Registrován: 12 črc 2002 11:16

Příspěvek od dendy »

no kedze som zaryty notebookar tak UAD odpada (alebo su aj na firewire ? nesledujem to tak)

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet »

rastis píše:
velvet píše:u pluginu je fajn kdyz nezpusobuji aliasing
sam o sobe na jednom tracku muze znit plugin dobre
ale
cim vice pluginu ktere zpusobuji aliasing je v projektu
tim hure pak projekt zni a nic se s tim nenadela :(
co si predstavit pod "aliasing" ? viem, ze je to tu OT, ale pride mi to aj tak rozumnejsie, ako milionty krat vymenovavat tie iste pluginy :)

dik.

zjednodusene: vlna neni sine (obloukova), ale square (hranata)

viz. obrazek: http://www.cybermike.net/reference/liec ... /04254.jpg

tento se sice vztahuje k canku o AD konverzi, vzsledek je podobny

nebo jako kdyz si clovek ve Windows zvoli moznost zobrazovat anti-aliased text :)

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet »

dendy píše:no kedze som zaryty notebookar tak UAD odpada (alebo su aj na firewire ? nesledujem to tak)
viz. Xpander cards pro laptop

http://www.uaudio.com/products/uad-dsp_menu.html

rastis
Příspěvky: 3005
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis »

velvet - chapem... a u pluginov, ktore sposobuju aliasing sa to prejavuje jak ? nejak konkretne zvukovo alebo vseobecne, ked ich uz je takych vela, tak pocutelne degraduju ?

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet »

rastis píše:... a u pluginov, ktore sposobuju aliasing sa to prejavuje jak ? nejak konkretne zvukovo alebo vseobecne, ked ich uz je takych vela, tak pocutelne degraduju ?
vseobecne zvuk slysitelne degraduji, tak, presne jsi to vystihl.
nikdy se Ti nestalo, ze by jsi michal projekt se spoustou stop a pluginu a pustil si pro srovnani pouze "rough mix" podobu bez pluginuuuu a on ten rough mix znel lip - i kdyz treba trochu jako pod / za dekou, protoze nemely nastroje upravene frekvence ALE na druhou stranu znel jaksi "cisteji"?
bez aliasingu = clean
aliasing = (digital) harshness

Cyril
Příspěvky: 5795
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril »

velvet: no ale ono to jde v digitalni domene i bez toho aliasingu? Vzdyt to je snad princip digitalniho audia, ne? Takze co je reseni? Vyssi vzorkovaci frekvence?

rastis
Příspěvky: 3005
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis »

ano - stava sa mi to furt :)

ktore su tie najzamejsie aliasingove pluginy ?

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 22373
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin »


Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet »

rastis píše:ano - stava sa mi to furt :)

ktore su tie najzamejsie aliasingove pluginy ?
spis by byla asi na miste otazka ktere to nejsou :D

za Sonnox, (Sony Oxford) a SSL Duende bych skoro dal ruku do ohne

za UAD asi taky ( i kdyz jak za ktery plugin)

za Metric Halo Channel Strip uz si nejsem jisty, u tech channel stripu se muze stat, ze comp je OK a EQ to aliasuje...

to bude asi tak vsechno :wink:

ba ne - "vse" jen z toho, co pouzivam...

ja nevim, LiquidMix - alespon ze zacatku udajne nejaky ten aliasing zpusoboval

Power Core neznam a ruzne Native nebo TDM bundle - ja bych rekl, ze to bude plugin od pluginu a nepujde rict, ze cely bundle je v pohode...

Blby je, kdyz to delaji EQ a kompresory a expandery a gejty - alespon ja jich mivam v projektu nejvic :lol:

i kdyz - posledni dobou (poslednich par let) pouzivam cim dal vic i simulace zkresleni a tak pod. a tam to bude vadit taky - cim vetsi a vice zkresleni s aliasingem, tim osklivejsi a digitalne znejici, co?

rastis
Příspěvky: 3005
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis »

takze so svojimi "nakupenymi" vejvasmi a sonaaalksismi mozem ist do prdele ? :) tak mi treba, kradnut sa nema :)

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet »

rastis píše:takze so svojimi "nakupenymi" vejvasmi a sonaaalksismi mozem ist do prdele ? :) tak mi treba, kradnut sa nema :)
jezis ja fakt netusim - tedy jak to maji s aliasingem, jinak krast se nema, to je fakt :)

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet »

Cyril píše:velvet: no ale ono to jde v digitalni domene i bez toho aliasingu? Vzdyt to je snad princip digitalniho audia, ne? Takze co je reseni? Vyssi vzorkovaci frekvence?
rekl bych, ze
resenim je pouzivat plugin(y), ktery svym pridanym aliasingem jeste vic nezhorsi (resp. zhorsi co nejmene) aliasing, ktery je jiz zpusoben AD konverzi....

co konkretne je resenim (zda vyssi frekvence nebo xxx-krat resampling nebo oversampling engine) - tak to nevim, pluginy nevyvijim, to by Ti kamarade asi zodpovedel Paul Frindle a ten cca pred dvema lety napsal:

IMVHO it is unnecessary to up/down sample a comp/limiter. It really should be possible to make these work without aliassing directly.. One should also take into account that with today's obessions with peak levels and loudness, running level concious processes at higher rates than the target output rate may cost you some modulation and peak level... The results may not be as you expect!

Talking about non-linear freq aliassing; if the limiting is done incorrectly (i.e. clipping or infinitely short attacks) upsampling will help as it will reduce aliassing. But the only sample rate that will lose it completely is an infinite one! So relying on this alone is not the best approach - the cost gets silly.


tak

aum generator
Příspěvky: 869
Registrován: 01 bře 2005 03:46

Příspěvek od aum generator »

Cyril píše:velvet: no ale ono to jde v digitalni domene i bez toho aliasingu? Vzdyt to je snad princip digitalniho audia, ne? Takze co je reseni? Vyssi vzorkovaci frekvence?
samozrejme ze to ide aj bez aliasingu. aliasing znamena, ze ti tam vznikne nieco, co by malo mat vyssiu frekvenciu ako nyquist (co je nemozne) tak ti tam vznikne nejaky toho alias niekde nizsie. napr pri sampling rate 48khz => nyquist 24 KHz, keby ti pri nejakom processingu mal vzniknut sine s frekvenciou 28 KHz, tak ak by tam nebol nejaky antialiasing, tak by to namiesto tych 28 KHz vzniklo 20 KHz. (sa to ako keby odzrkadli. malo byt 4KHz nad nyquist - no to je nemozne a vznikne presne 4 KHz pod nyquist - no to s tou povodnou vacsinou vobec neladi a je to zvuk uplne mimo toho, co by clovek chcel)

a reseni - no bud uplne brute force oversampling + low pass filter. alebo su potom aj zaujimavejsie (no trochu zlozitejsie) triky ako napriklad tento http://www-ccrma.stanford.edu/~stilti/papers/blit.pdf
jihad on riaa & soza.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

jednoduche projekty kde zalezi na kvalite zvuku sa oplati miesat na 192kHz a na master narvat downsampling plugin (ak to nezvlada zvukovka). tym sa aliasing dost vyznamne zlikviduje. ja tak robim aspon mastering. samozrejme ze sa ukaze ze mnohe pluginy taku samplovacku nepodporuju ;)

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 14092
Registrován: 12 črc 2002 11:16

Příspěvek od dendy »

velvet,pytkin: fiha parada, dokonca ExpressCard to je este epsie nez firewire!

inak fakt je ten UAD co sa tyka EQ a kompresorov na tom lepsie nez POCO ?? lebo v podstate mne ide hlavne o filtre,EQ, kopresor/limiter, chorus/phaser ... trochu reverb ale to pre mna nieje az tak prioritne, POCO virus ma z pochopitelnych pricin uz voobec nezaujima :D


edit: doplnujuca otazka... zbezne som hladal ale nenasiel - nejaku porovnavaciu tabulku kolko ktory plugin na POCO zere percent z 1 procesora.. alebo nieco na zaklade coho by sa dalo vediet kolko instancii coho zvlada ta-ktora verzia .. vzhladom na moje financne moznosti v pripade POCO by som siel do toho najnizsieho firewire prevedenia co ma 2 motoroly a 1 powerpc v sebe .. otazka je kolko to bude stihat ak na tom pustim sucasne 3 pluginy ta dovidenia to nema ziadny vyznam.... pripadne
nejake podobne zrovnanie v uad ..

Odpovědět