Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
Zdravím, dámy a pánové,
po nějaké době se chci vrátit ke komponování a tomu zbytku, tzn. kompletní produkci. Stylově jsem tíhnul někam ke staršímu Tiestovi, Prodigy, Chemical Brothers, ale taky Portishead, Kanye West (než se zbláznil), David Bowie. Je to různý, řekněme že progresivní elektronika ale převládala.
Mám tedy zásobu pluginů a sample bank, s nimiž umím, ale mají už své roky a vývoj (doufám) šel dál. Proto mě zajímají tipy na věci podobné, jen novější a lepší, než to, co jsem používal (a používám).
Zde je seznam:
Addictive Drums
Groove Agent
JM-1 Linndrum
MicroTonic
Session Drummer 3
Stylus RMX
EWQL Silver / Gold
EWQL Symphonic Choirs
Ivory
Pianoteq
Atmosphere
dBlue Glitch
Discovery
Nexus
Predator
Sylenth1
NI FM8
QuadraSID
Z3TA
NWRCFil, mFilter, Nugen
Wizooverb
Glaceverb
Izotope Ozone, Vinyl, iDrum
Vogengo Gliss EQ, Warmifier
TT Dynamic Range Meter
Věci od Sonox apod.
+něco na kompresi bicích
+něco na saturaci ála Revox kotoučáky, lampy a vinyly
Jde mi o modernější, stejně dobré, nebo lepší alternativy k uvedeným nástrojům, efektům a sample bankám, s tím, že bych uvítal podobnou (nebo intuitivnější) logiku ovládání. Speciálně symfonické a klavírní sample banky ale už nechci na disku trpět, problém ovšem je, že za ně nemám syntetickou náhradu, která by byla použitelná alespoň ke komponování (Syntheway Strings bylo nepoužitelné i pro tento účel, když se to bez brutálního přezvučení ne že nedalo použít ve finální instrumentaci ani doplňkově, ono se to nedalo použít vůbec. A to je škoda, protože idea je OK – Pianoteq je toho důkazem. To samé Microtonic. Díky němu jsem v elektronice málo kdy používal jiné bicí, a když, tak jen jako doplněk; jenže došlo-li na trochu uvěřitelné akustické bicí, byl Microtonic příliš těžkopádný. Jinými slovy ten, kdo by v něm chtěl nakroutit imitaci akustických bicí na způsob Addictive Drums aj., by s tím strávil o mnoho déle, než kolik trvá něco jako Addictive Drums koupit a nainstalovat.)
Dalším oříškem bylo Symphonic Choirs. Občas jsem je chtěl použít, cokoliv artikulovaného ale vyžadovalo strašně zdlouhavé a složité programování. Dřív to neexistovalo, dnes je ale syntéza hlasu i zpěvu dál, takže bych uvítal něco univerzálnějšího, co by mi zastoupilo i vokály progresivnější. Buďto čistě synťák imitující slušně lidský zpěv, nebo vocoder s autotune schopný ten můj transformovat do jiné barvy / polohy / genderu. Softwary využívající deep learning a neuronové sítě to umějí, tzn., že z mého hlasu udělají hlas těžko rozeznatelný od třeba hlasu Beyoncé. Jen nevím o verzi použitelné coby VST…
Co jsem používal nejvíc a nejradši, byl Microtonic, Z3TA a Sylenth1. Takže alternativy k syntetickým bicím a tipy na TOP VA do VST uvítám moc rád. Překvapilo by mě, kdyby Z3TA (a její blízkost Virus TI – a Virus TI jako takový v rovině HW) a spol. dosud nic nepřekonalo. Docela mě teď chytil Harmor, některé zvukové parametru JSOU dál, než u Z3TA/Sylenth1, ale Harmor je takový, no…“Čpavost“ pluginů z Image Line bundlů mi nikdy moc neseděla.
Se schopnostmi masteringových věcí typu Ozone jsem byl spokojen. Je to schopné, komplexní, přitom „na klíč“. (Ale zase, nové věci se musely posunout ještě dál. Jaké to jsou?) Co jsem chtěl používat a co mě odrazovalo koncepcí ovládání, byly věci jako dBlue Glitch, což byl FX na různé rozsekávání a efektování tracku, tedy věc skvělá pro různé dropy a přechody. Automation pro tyhle věci mě bavilo kroutit živě při pokročilých fázích tvorby tracku, ale zrovna dBlue Glitch (nebo věci od Ohm Boyz) použitelné nijak zvlášť pro živý záznam automation nebyly. Nebo byly, ale já s tím nepracoval rád.
Chápu, že pokud mi někdo z vás odpoví, bude to vždycky dost subjektivní. Kdyby to šlo, zkuste to zobecnit a uvést obecně ty nejvíc TOP, akorát moderní alternativy k tomu, co jsem uvedl. Budou Vánoce a lze to pojmout i jako „co bych si koupil pod stromeček“ (a kdyby to neměl být HW).
Díky všem.
po nějaké době se chci vrátit ke komponování a tomu zbytku, tzn. kompletní produkci. Stylově jsem tíhnul někam ke staršímu Tiestovi, Prodigy, Chemical Brothers, ale taky Portishead, Kanye West (než se zbláznil), David Bowie. Je to různý, řekněme že progresivní elektronika ale převládala.
Mám tedy zásobu pluginů a sample bank, s nimiž umím, ale mají už své roky a vývoj (doufám) šel dál. Proto mě zajímají tipy na věci podobné, jen novější a lepší, než to, co jsem používal (a používám).
Zde je seznam:
Addictive Drums
Groove Agent
JM-1 Linndrum
MicroTonic
Session Drummer 3
Stylus RMX
EWQL Silver / Gold
EWQL Symphonic Choirs
Ivory
Pianoteq
Atmosphere
dBlue Glitch
Discovery
Nexus
Predator
Sylenth1
NI FM8
QuadraSID
Z3TA
NWRCFil, mFilter, Nugen
Wizooverb
Glaceverb
Izotope Ozone, Vinyl, iDrum
Vogengo Gliss EQ, Warmifier
TT Dynamic Range Meter
Věci od Sonox apod.
+něco na kompresi bicích
+něco na saturaci ála Revox kotoučáky, lampy a vinyly
Jde mi o modernější, stejně dobré, nebo lepší alternativy k uvedeným nástrojům, efektům a sample bankám, s tím, že bych uvítal podobnou (nebo intuitivnější) logiku ovládání. Speciálně symfonické a klavírní sample banky ale už nechci na disku trpět, problém ovšem je, že za ně nemám syntetickou náhradu, která by byla použitelná alespoň ke komponování (Syntheway Strings bylo nepoužitelné i pro tento účel, když se to bez brutálního přezvučení ne že nedalo použít ve finální instrumentaci ani doplňkově, ono se to nedalo použít vůbec. A to je škoda, protože idea je OK – Pianoteq je toho důkazem. To samé Microtonic. Díky němu jsem v elektronice málo kdy používal jiné bicí, a když, tak jen jako doplněk; jenže došlo-li na trochu uvěřitelné akustické bicí, byl Microtonic příliš těžkopádný. Jinými slovy ten, kdo by v něm chtěl nakroutit imitaci akustických bicí na způsob Addictive Drums aj., by s tím strávil o mnoho déle, než kolik trvá něco jako Addictive Drums koupit a nainstalovat.)
Dalším oříškem bylo Symphonic Choirs. Občas jsem je chtěl použít, cokoliv artikulovaného ale vyžadovalo strašně zdlouhavé a složité programování. Dřív to neexistovalo, dnes je ale syntéza hlasu i zpěvu dál, takže bych uvítal něco univerzálnějšího, co by mi zastoupilo i vokály progresivnější. Buďto čistě synťák imitující slušně lidský zpěv, nebo vocoder s autotune schopný ten můj transformovat do jiné barvy / polohy / genderu. Softwary využívající deep learning a neuronové sítě to umějí, tzn., že z mého hlasu udělají hlas těžko rozeznatelný od třeba hlasu Beyoncé. Jen nevím o verzi použitelné coby VST…
Co jsem používal nejvíc a nejradši, byl Microtonic, Z3TA a Sylenth1. Takže alternativy k syntetickým bicím a tipy na TOP VA do VST uvítám moc rád. Překvapilo by mě, kdyby Z3TA (a její blízkost Virus TI – a Virus TI jako takový v rovině HW) a spol. dosud nic nepřekonalo. Docela mě teď chytil Harmor, některé zvukové parametru JSOU dál, než u Z3TA/Sylenth1, ale Harmor je takový, no…“Čpavost“ pluginů z Image Line bundlů mi nikdy moc neseděla.
Se schopnostmi masteringových věcí typu Ozone jsem byl spokojen. Je to schopné, komplexní, přitom „na klíč“. (Ale zase, nové věci se musely posunout ještě dál. Jaké to jsou?) Co jsem chtěl používat a co mě odrazovalo koncepcí ovládání, byly věci jako dBlue Glitch, což byl FX na různé rozsekávání a efektování tracku, tedy věc skvělá pro různé dropy a přechody. Automation pro tyhle věci mě bavilo kroutit živě při pokročilých fázích tvorby tracku, ale zrovna dBlue Glitch (nebo věci od Ohm Boyz) použitelné nijak zvlášť pro živý záznam automation nebyly. Nebo byly, ale já s tím nepracoval rád.
Chápu, že pokud mi někdo z vás odpoví, bude to vždycky dost subjektivní. Kdyby to šlo, zkuste to zobecnit a uvést obecně ty nejvíc TOP, akorát moderní alternativy k tomu, co jsem uvedl. Budou Vánoce a lze to pojmout i jako „co bych si koupil pod stromeček“ (a kdyby to neměl být HW).
Díky všem.
Re: Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
Já jsem nedávno (tak 2 roky zpět) hodně řešil bicí. Výsledek je teda takovej, že když chci skutečně akustický, tak si to raději nahraju sám nebo nechám nahrát - ale to je jiná debata. Addictive Drums jsou nejlepší na ovládání, ale v rámci top 5 se mi zdají spíš zvukově nejslabší. Nejlepší je podle mě Superior Drummer, potom BFD a SSD. SSD (Steven Slate Drums) mělo myslím nejlepší poměr cena/výkon.
Re: Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
vasek: Díky moc za tipy.
Já měl z Addictive Drums taky vždycky takový pocit (i tak byly i zvukově nad většinou toho, co bylo v té slátanině Stylus RMX - to byl děs, jako mi později přišlo i celý Atmosphere) a později jsem z nich používal míň a míň, resp. jen něco z MIDI notace jako fills doplněk, když se mi to nechtělo dělat ručně. BFD jsem možná zkoušel, už nevím, Superior Drummera asi ne (měl jsem Session Drummera - jen podobný název).
(K nahrávání zrovna bicích u mě asi jen tak nebude důvod - to tak max. vokály -, protože zrovna akustické bicí jsem používal jen v menšině skladeb. Převažovaly elektronické, kde pro mě přeci jen je snazší dosáhnout hutného zvuku. Mohlo to ale být i tím, že když byly právě už vstupní samply akustických bicích slabé, bylo dosažení super zvuku skoro nemožné.)
BTW, doplnění k otázce - ještě vlastně mám Stormdrum Intakt/Kontakt a Darbuka Latigo (a to druhé ethno od Darbuky), což jsou obojí věci, které doplňkově používám rád. Tak i zde, tedy co se týče velkých koto, taiko apod., a pak všech těch ethno bubínků, bych uvítal tipy.
Já měl z Addictive Drums taky vždycky takový pocit (i tak byly i zvukově nad většinou toho, co bylo v té slátanině Stylus RMX - to byl děs, jako mi později přišlo i celý Atmosphere) a později jsem z nich používal míň a míň, resp. jen něco z MIDI notace jako fills doplněk, když se mi to nechtělo dělat ručně. BFD jsem možná zkoušel, už nevím, Superior Drummera asi ne (měl jsem Session Drummera - jen podobný název).
(K nahrávání zrovna bicích u mě asi jen tak nebude důvod - to tak max. vokály -, protože zrovna akustické bicí jsem používal jen v menšině skladeb. Převažovaly elektronické, kde pro mě přeci jen je snazší dosáhnout hutného zvuku. Mohlo to ale být i tím, že když byly právě už vstupní samply akustických bicích slabé, bylo dosažení super zvuku skoro nemožné.)
BTW, doplnění k otázce - ještě vlastně mám Stormdrum Intakt/Kontakt a Darbuka Latigo (a to druhé ethno od Darbuky), což jsou obojí věci, které doplňkově používám rád. Tak i zde, tedy co se týče velkých koto, taiko apod., a pak všech těch ethno bubínků, bych uvítal tipy.
Re: Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
Ja som na StylusRMX nikdy nepozeral ako na bicie, len ako na loopy. A v tom to bolo skvele, najma Metamorphosis (doteraz to rad pouzivam, ked potrebujem nejaku vatu). Viem, ze tam mali nejake pokusy aj o bicie (tusim sa to volalo Backbeat, Burning Grooves a Liquid Grooves), ale to ma neoslovilo vobec. V kazdom pripade s Addictive Drums by som to neporovnaval.
Atmosphere (Omnisphere) ma skvele warm pads, k nim som doteraz nenasiel vhodnu alternativu. Teda okrem Roland JV/XV modulov/pluginov.
Atmosphere (Omnisphere) ma skvele warm pads, k nim som doteraz nenasiel vhodnu alternativu. Teda okrem Roland JV/XV modulov/pluginov.
Re: Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
dano: Jo, máš pravdu, samozřejmě. Všechny tyhle věci od Spectrasonics byly v lecčems nenahraditelné i pro mě. Jen jsem si je nikdy extra neoblíbil...
Atmosphere pro mě byla sice podstatná, ale prostě "jen" spodní vrstva samplů pro přidání tučnosti, mohutnosti. Práce s takovou věcí - a se samplery obecně - mě nebaví tak, jako se synthem. Navíc preferuju synthy i kvůli úspoře místa, kdy je případný reinstall systému taky o dost rychlejší. (Druhá věc je zátěž procesoru vs. zátěž RAM, ale to bych zabíhal do OT.)
Atmosphere pro mě byla sice podstatná, ale prostě "jen" spodní vrstva samplů pro přidání tučnosti, mohutnosti. Práce s takovou věcí - a se samplery obecně - mě nebaví tak, jako se synthem. Navíc preferuju synthy i kvůli úspoře místa, kdy je případný reinstall systému taky o dost rychlejší. (Druhá věc je zátěž procesoru vs. zátěž RAM, ale to bych zabíhal do OT.)
Re: Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
Hele kdyz uz mas neco od NI, tak bych mozna zkusil upgradovat na Komplete (jestli tenhle update jeste nebizej). Co se tyka syntaku a sampleru, tak tam je fakt vsechno a minimalne v pouzitelne kvalite. Plus user library pro Reaktor je nekonecna studnice nastroju a zabavy. K tomu bych upgradoval Ozone na nejakou soucasnou verzi a mas v podstate vyreseno.
No ale pokud resis zatez cpu a ram, tak bych samozrejme resil nejdriv upgrade kopmu (napr. z rychleho ssd i ty nejvetsi sample librarires loadujou snesitelne).
No ale pokud resis zatez cpu a ram, tak bych samozrejme resil nejdriv upgrade kopmu (napr. z rychleho ssd i ty nejvetsi sample librarires loadujou snesitelne).
Re: Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
Amorph: Jako myslíš si přetáhnout všechny ty samply, jako např. Ivory, EWQL, Stormdrum, nebo zmíněné Spectrasonics, do Komplete? Tedy pokud se nepletu, je Komplete pořád vlastně "jen" (ten nej) sampler, jádro, na kterém jedou všechny TOP sample banky. Ono tedy myslím EWQL na Komplete je, nebo ještě něco z toho zmíněného.
Víš, to, co mě u samplerů téhle +-100 GB velikosti štve, je spíš zdlouhavá instalace (kde to ani s SSD není záležitost 2 min.), ne načítání, s tím, že většinu z toho mám v DVD verzích. A i když z nich mám dávno pár desítek ISO, zatím se mi do instalace Ivory, Choirs a EWQL nechce. (Mám v živé paměti reinstalace W7 2x do roka a s nimi i celé téhle legrace. Jo, řešením je comp bez netu jen na hudbu, který sice mám, ale v jiném baráku a už tam moc nejezdím, takže to, co je předmětem mého dotazu, nacpu do hi-end ultrabooku a děj se vůle Boží. A jasně, že to můžu mezi řečí už instalovat, ale nechce se mi do toho už proto, že když tu padnou nějaké jo lákavé nové tipy, zkusím je a koupím spíš, než se mazat s x let starými věcmi ve verzích pro Win XP.)
Comp mám novej, 10. gen. i7, 4+4 jádra, 16GB RAM a SSD, samozřejmě. S výkonem CPU pro synťáky, ani s výkonem úložiště a kapacitou RAM pro samplery, není problém.
Víš, to, co mě u samplerů téhle +-100 GB velikosti štve, je spíš zdlouhavá instalace (kde to ani s SSD není záležitost 2 min.), ne načítání, s tím, že většinu z toho mám v DVD verzích. A i když z nich mám dávno pár desítek ISO, zatím se mi do instalace Ivory, Choirs a EWQL nechce. (Mám v živé paměti reinstalace W7 2x do roka a s nimi i celé téhle legrace. Jo, řešením je comp bez netu jen na hudbu, který sice mám, ale v jiném baráku a už tam moc nejezdím, takže to, co je předmětem mého dotazu, nacpu do hi-end ultrabooku a děj se vůle Boží. A jasně, že to můžu mezi řečí už instalovat, ale nechce se mi do toho už proto, že když tu padnou nějaké jo lákavé nové tipy, zkusím je a koupím spíš, než se mazat s x let starými věcmi ve verzích pro Win XP.)
Comp mám novej, 10. gen. i7, 4+4 jádra, 16GB RAM a SSD, samozřejmě. S výkonem CPU pro synťáky, ani s výkonem úložiště a kapacitou RAM pro samplery, není problém.
Re: Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
sabre1: Pleteš, pleteš si asi Komplete s Kontaktem. NI Komplete je celý balík všech možných pluginů. Mám a je... dost dobrý. Doporučeníhodný.
https://www.native-instruments.com/en/catalog/komplete/
A další doporučeníhodná věc za mě - Serum. Skvělej intuitivní synťák s velkými možnostmi modulace, oscilátorů a vůbec...
https://xferrecords.com/products/serum
https://www.native-instruments.com/en/catalog/komplete/
A další doporučeníhodná věc za mě - Serum. Skvělej intuitivní synťák s velkými možnostmi modulace, oscilátorů a vůbec...
https://xferrecords.com/products/serum
Re: Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
Komplete je vlastně bundle produktů od NI - oni dělají všechno možný, takže podle velikosti bundlu máš access k určitým VST(i). Synťáky, samplery, efekty. Prostě všechno možný, co je potřeba k produkci. Nemám to, ale věřím, že to je super.
(I když vždycky se najde něco, co jiná firma umí trochu líp, ale to je život.)
(I když vždycky se najde něco, co jiná firma umí trochu líp, ale to je život.)
-
- Příspěvky: 258
- Registrován: 03 kvě 2021 17:38
Re: Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
Za me bych se podival na pluginy od firem uhe, kiloheartz, tone2. Teda co se modernich syntaku tyka.
Re: Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
Uplny suhlas, Serum aj vsetky u-he veci su skvele.
Re: Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
Díky.
Ještě bych dodal, že i kvalita, v jaké pak lze projekt vyexportovat, je pro mě důležitá. Konkrétně tedy samplebanky z cca. r. 2006 - 2008 pokud vím 192 KHz / 24-/32-bit neumějí. Se synthama ten problém (tolik) není, ale u samplů pak roste datová náročnost exponenciálně.
Kdyby tedy někoho ještě napadla co nejvěrnější simulace celého orchestru (nebo aspoň smyčců), akustických bicích souprav a basy / baskytar, el. kytar apod., budu rád.
Ještě bych dodal, že i kvalita, v jaké pak lze projekt vyexportovat, je pro mě důležitá. Konkrétně tedy samplebanky z cca. r. 2006 - 2008 pokud vím 192 KHz / 24-/32-bit neumějí. Se synthama ten problém (tolik) není, ale u samplů pak roste datová náročnost exponenciálně.
Kdyby tedy někoho ještě napadla co nejvěrnější simulace celého orchestru (nebo aspoň smyčců), akustických bicích souprav a basy / baskytar, el. kytar apod., budu rád.
Re: Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
to tě asi zase uklidním, ale ta věrnost nespočívá ve 192 kHz samplování. spíš v tom, jak je to bohatě nasamplované - ve smyslu síly jednotlivých tónů i ve smyslu bohatosti zachycení různých artikulací. obohacující pak bývá i to, když to třeba umí pracovat s pozicemi mikrofonů. a hlavně, i ten nejlepší nástroj v rukách někoho, kdo ho neumí dobře ovládat, ztrácí... takže i to, jak jednoduše a přirozeně ten nástroj lze ovládat a i to, co třeba dělá už rovnou za tebe.
Re: Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
Biscuit: Nástroje zmíněné v mém dotazu jsem ovládal vcelku slušně a teď si to oživuji. Nepamatuji si všechno, a už vůbec ne specifikace každého z 50 pluginů. Právě ovládání mi třeba u EWQL nikdy moc nesedlo (a u samplerů obecně) . A teď s tím pracuju zase. Už jen to, že je tam základní staccato, legato, pizicatto a občas to nemůže část rozsahu nástroje najít, mi fakt vadí. Ivory bylo lepší, jen jsem si pro svou flexibilitu oblíbil Pianoteq (a pak ho třeba ve finálním mixu za Ivory vyměnil, nebo doplnil; stejně s EWQL, kde jsem přidával vrstvy s Atmosphere).
S tou vzorkovací frekvencí a hloubkou mi jde čistě o to, že bych rád, aby tady ta možnost byla. Ne že bych někdy slyšel zvlášť zásadní rozdíl v kvalitě zvuku.
Ale chápu to tak, že moje věci budou asi vždycky znít líp v něčem, co už ovládám a ještě se v tom zlepším, než když začnu plavat v něčem od nuly. Jen...na limity některých pluginů jsem narážel už dřív a chci si tohle učení se nového odbýt radši dřív. Tak mě zajímaly obecné "industry standard" tipy...
S tou vzorkovací frekvencí a hloubkou mi jde čistě o to, že bych rád, aby tady ta možnost byla. Ne že bych někdy slyšel zvlášť zásadní rozdíl v kvalitě zvuku.
Ale chápu to tak, že moje věci budou asi vždycky znít líp v něčem, co už ovládám a ještě se v tom zlepším, než když začnu plavat v něčem od nuly. Jen...na limity některých pluginů jsem narážel už dřív a chci si tohle učení se nového odbýt radši dřív. Tak mě zajímaly obecné "industry standard" tipy...
Re: Obroda balíku SW nástrojů - poradíte?
Sice mám NI Kontakt, ale vůbec to nepoužívám, ani PC/NB, ale na studio a taky na live jamování už beru výhradně jen modul Ketron SD90 nebo iPAD s X-Mure appkou, což v obou případech umí nahrazovat midi drums akustickými drums loopy, midi bass a guitar patterny zvukem akustických smyček real nástrojů atd a maximální spokojenost Tož zvuk nemá úplně tu kvalitu a sílu analog drums+bass třeba Elektronu AR II, ale blíží se mu 2x víc než SW s jednotlivými samply nebo než midi doprovody na Tyrosu, Korg a Roland samohrajkách a na workstationech typu Fantom, Motif...