jo to rozhodně, z počátku jsem o tohle Wersi měl zájem, jako analog sound to má, ale minimum modulace a editace, a do e.piana to má skutečně dost daleko, já ted jedu na Lizardovi, a líbí se mi dost.
samotne zni mekce, ale kdyz se na ni hodi nejaky ekvalizer a poradne se upravi, tak dokonce uslysite i cinkani... chce si to jen pohrat...
ostry, cinkavy sf2 rhodes sa vola Modeled_Rhodes.SF2
da sa stiahnut na sf2midi.com, ma asi 10MB. tieto dva sa pekne doplnaju; co sa tyka moznosti zvuk nejak menit, to zavisi od vasho samplera, v tom maju banky a sample vyhodu
ja som hral na lounge lizard a niektore programy sa mi pacili, ale ma to taky divny chemicky, chladnejsi a tensi zvuk ako original. elektrik piano je sice sample-based ale urcite ma plnsi zvuk. este ma zaujala tato kniznica pre akai/kurzweil samplery:
situaciu by som porovnal aj k simulaciam B3, NI B4 II alebo SoundFonts VB3 sa povazuju za top, ale zvukovo je to tiez take "chemicke". zase ale expresivita je o hodne lepsia na matematickom modeli, nez na niecom sample-based ako USB Charlie.
myslim ze pri kladivkovych nastrojoch musia stacit sample. ide ciste o to, ci ma sample banka dynamicke layery a kolko... ine kafe su syntaky, kde nastavaju kadejake prechodove javy pri preladovani oscilatorov
ked sa urobi priame porovnanie s realnym nastrojom, za chemickym a chladnejsim zvukom moze byt celkom lahko blba zvukova karta
kexik: no neni to tak docela jednoduchy. Napriklad ve vetsine kladivkovych nastroju ti vznikaji i rezonance pri souzvuku vice tonu, takze nestaci jednoduse nahrat kazdej zvlast. Nektery banky se tu rezonanci snazej primichavat, nekdy se to resi konvoluci. Ale samozrejme zalezi, jak velkou miru realismu vyzadujes. Jak moc to pouzijes solove.