Sound Forge vs. WaveLab

Ostatní audio software, obecná diskuse
Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Sound Forge vs. WaveLab

Příspěvek od Liquid Sound » 18 lis 2009 17:25

Vůbec nechápu, k čemu vlastně tyhle 2track editory... Vždyť všechno uděláš v daw...?
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Sound Forge vs. WaveLab

Příspěvek od Amorph » 18 lis 2009 19:29

Liquid Sound: kdyz chces rychle editovat samply, tak tohle ji tisickrat pohodlnejsi a rychlejsi nez daw.

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3019
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Re: Sound Forge vs. WaveLab

Příspěvek od pavlii » 18 lis 2009 21:41

Přesně tak. A nezapomeň, že se jedná o "masteringové" programy specielně - čili pokud na to nemá DAW pomůcky, nedá se z ní vyloupnout master (a myslím tím v pravém slova smyslu - nejen výsledný WAV...).

P.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: Sound Forge vs. WaveLab

Příspěvek od kexik » 19 lis 2009 11:41

Liquid Sound píše:Vůbec nechápu, k čemu vlastně tyhle 2track editory... Vždyť všechno uděláš v daw...?
wavelab neni ziadny 2track editor, vie to audio montage normalne do stop, cize bez problemov urobis nedestruktivne crossfady atd. akurat nevie nahravat stopu pri sucasnom prehravani inej, kedze na to neni urceny

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Sound Forge vs. WaveLab

Příspěvek od Liquid Sound » 19 lis 2009 11:50

Amorph píše:Liquid Sound: kdyz chces rychle editovat samply, tak tohle ji tisickrat pohodlnejsi a rychlejsi nez daw.
To je věc individuálního workflow. Osobně mi přijde naopak tisíckrát pomalejší a krkolomější používat dva programy namísto jednoho. Tj. dvojí klávesový zlkratky,dvě licence na nákup programu, dvojí systém práce, přetahování/přeukládání souborů mezi projektama, přepínání mezi programama... To imo neni rozhodně žádná výhoda.
pavlii píše:Přesně tak. A nezapomeň, že se jedná o "masteringové" programy specielně - čili pokud na to nemá DAW pomůcky, nedá se z ní vyloupnout master (a myslím tím v pravém slova smyslu - nejen výsledný WAV...).P.
Jaký pomůcky? V čem je SF lepší pro mastering než daw? Nějak tvý odpovědi nerozumi, můžeš výhody popsat konkrétněji? Uznávám, že SF jsem viděl naposled asi ve verzi 8(?)...
kexik píše:
Liquid Sound píše:Vůbec nechápu, k čemu vlastně tyhle 2track editory... Vždyť všechno uděláš v daw...?
wavelab neni ziadny 2track editor, vie to audio montage normalne do stop, cize bez problemov urobis nedestruktivne crossfady atd. akurat nevie nahravat stopu pri sucasnom prehravani inej, kedze na to neni urceny


Tohle všechno ale uděláš v daw taky...
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: Sound Forge vs. WaveLab

Příspěvek od kexik » 19 lis 2009 12:00

Liquid Sound píše:
Tohle všechno ale uděláš v daw taky...
v ktorej daw? vysledok audio montage je iso alebo rovno napalene red book cd so vsetkym co k tomu patri

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Sound Forge vs. WaveLab

Příspěvek od Liquid Sound » 19 lis 2009 12:15

kexik píše:
Liquid Sound píše:
Tohle všechno ale uděláš v daw taky...
v ktorej daw? vysledok audio montage je iso alebo rovno napalene red book cd so vsetkym co k tomu patri
měl jsem namysli spíš ty nedestruktivní crossy atp... Oukej dost možná ten export, ale to je jenom otázka času, než bude v novejch verzích současnejch daw.
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Sound Forge vs. WaveLab

Příspěvek od Amorph » 19 lis 2009 12:16

Liquid:
"Osobně mi přijde naopak tisíckrát pomalejší a krkolomější používat dva programy namísto jednoho. Tj. dvojí klávesový zlkratky,dvě licence na nákup programu, dvojí systém práce, přetahování/přeukládání souborů mezi projektama, přepínání mezi programama... To imo neni rozhodně žádná výhoda."

jasne, tohle nejsou vyhody, o tom neni pochyb:) Vyhody jsou zcela jinde.

tak asi nedelas praci, pri ktery je ten rozdil znat. Kdyz napr. potrebuju editovat stovky samplu pro sampler, nebo stovky efektu pro nejakou hru, tak je sf stokrat rychlejsi, nez cubase. Jakmile clovek potrebuje delat fejdy, strihat, vystrihovat kusy samplu, michat je mezi sebou, zkouset ruzny efektovani a pak to zase michat aby z toho mel nakonec napriklad nejakej efekt kouzla, nebo skrek prisery, nebo kdyz cistim uz nahranej dabbing...

Ty delas asi v PT? A ty maji nejakej masteringovej tool, kterej ti vyhodi master CD ve forme ISO nebo podobne?

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Sound Forge vs. WaveLab

Příspěvek od Amorph » 19 lis 2009 12:17

Liquid: otazka casu znamena jen to, ze to tam jeste neni, takze je to nesmyslnej argument;)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: Sound Forge vs. WaveLab

Příspěvek od kexik » 19 lis 2009 12:18

nove klavesove skratky tiez nie, wavelab vie skratkovy system z cubenda

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Sound Forge vs. WaveLab

Příspěvek od Amorph » 19 lis 2009 12:19

Mozna jeden z velkych rozdilu taky citim v nedestruktivnosti uprav v DAW a destruktivnosti audioeditoru. Protoze v audioeditoru mam neustale hotovej aktualni vysledek a muzu ho pouzit venku nebo ho s necim kombinovat. Kdezto v daw to musim nejdriv slozite renderovat a exportovat.

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Sound Forge vs. WaveLab

Příspěvek od Liquid Sound » 19 lis 2009 12:35

Amorph píše:Mozna jeden z velkych rozdilu taky citim v nedestruktivnosti uprav v DAW a destruktivnosti audioeditoru. Protoze v audioeditoru mam neustale hotovej aktualni vysledek a muzu ho pouzit venku nebo ho s necim kombinovat. Kdezto v daw to musim nejdriv slozite renderovat a exportovat.
Tak nondestrucive/destructive editing snad jde v Nuendu/Cubase vypínat a zapínat ne?
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Sound Forge vs. WaveLab

Příspěvek od Amorph » 19 lis 2009 12:50

hm, tak o tom teda fakt nevim. Resp. ano, v cubase je i destruktivni editace, ale ta vypada, jako nejaka prehistoricka verze sf s naprosto nepohodlnym ovladanim. Stejne se pak nevyhnes nutnosti exportu.

a btw. ty daw pouzivas na tyhle veci? Lepe receno, ty neco z tech cinosti co jsem zminoval nebo neco podobneho s hromadama souboru delas v daw?

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Sound Forge vs. WaveLab

Příspěvek od Pytkin » 19 lis 2009 13:06

kexik píše:
Liquid Sound píše:
Tohle všechno ale uděláš v daw taky...
v ktorej daw? vysledok audio montage je iso alebo rovno napalene red book cd so vsetkym co k tomu patri
v samplitude

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Sound Forge vs. WaveLab

Příspěvek od Pytkin » 19 lis 2009 13:09

ja musim povedat , ze proste audio editor vzdy potrebujem .. ked chcesm konvertovat 44->48 , ked chcem otvorit daky wav a "vycistit" ho .. vtedy vzdy otvorim radsej Sound Forge ako Nuendo ..

Odpovědět