VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
Do tohoto příspěvku budu postupně přidávat svoje zkušenosti s VST EQ, které ovládáním (ne nutně zvukem) připomínají HW EQ. Diskuse na toto téma začala v tématu o free VST, ale tam nepatří, protože mě zajímají i placené pluginy. Takže pokračuju tady.
Není to strukturovaný přehled, jenom vypichuju klady a zápory jednotlivých plugin ze svého zcela subjektivního pohledu.
Základní požadavek je 4 nebo 5 pásem a aspoň trochu nastavitelné Q.
PSP Console EQ
+ přepínatelný průběh LF, HF (rovný nebo dip)
+ překryv středních pásem (450Hz - 1.5kHz)
+ jednotlivá pásma lze by-passovat
- pevná řada f
* 59 EUR
NI Solid EQ
+ jednoduchý, příjemný GUI, ale pro mě né tak přehledný jako Waves SSL G-Equalizer
+ SSL E i G mod
- někdy by mohlo chybet f/3 na LMF (začíná až na 200 Hz)
* 100E
Waves SSL G-Equalizer
+ jednoduchý, přehledný GUI
- široký rozsah f na středních pásmech (f/3, fx3)
- pouze v bundlu za $650 (v akci $250)
- Waves technologie (vstshell; nutný účet u Waves a on-line registrace pluginy)
IK Multimedia T-racks White/Black Channel
- zbytečně velké GUI
- pouze jako channel strip s kompresorem
* 100E za jednu variantu
- IK custom shop
Slate Digital Virtual Mix Pack
+ GUI vypada fajn
- ilock
- jenom v baliku 4 plugin za $200, ale aspon ty dva dalsi kompresory by asi clovek uzil
Matthew Lindsay NCL Phase EQ, NCL EQ 10
Christan Budde NoNameEQ
- pro mě nepřehledné GUI
+ free
Meleon
+ geniální věc, po které jsem vždycky toužil
- jenom to nešťastné obrovské GUI
Duende SSL
- ilock
- pouze channel strip
- 250E
- méně příjemné GUI v porovnání s Waves SSL G Equalizer
DDMF 6144, The Strip
- divné rozložení knobů (respektuje HW vzor, ale je to matoucí)
- GUI nepřehledné (pomohlo by použít barvy k rozlišení knobů)
- lineární (nikoli exponenciální) průběh frekvence - HW to ale má správně exponenciálně
* střední pásma se nepřekrývají, ale tolik to nevadí, protože jsou 3
* 39 EUR
Steinberg RND Portico 5033 EQ
- 250 EUR
- USB e-licencer
G-sonique GSXL-4070
o knobs placement not uniform, but OK (better than 6144)
o HF, LF only bell (not shelf), but adjustable
- HPF 6dB/oct
- GUI quite large
+ 20 EUR
Antaress Modern Console EQ
- střední pásma se nepřekrývají (LMF<2k, HMF>3k), nelze např, na base přidat 50Hz, zatáhnout 250Hz a přidat 1k ... pro mě nepoužitelné
+ HF switchable peak/shelf
+ free
MellowMuse EQ1A
+ jednoduché přehledné GUI
- lineární (nikoli exponenciální) průběh frekvence
- rychlý průběh f knobu HP - nepoužitelné
Audiocation AQ1
- divné chování f knobu pri ovládání MIDI controlerem, nepoužitelné
+free
URS A-mix, N-mix, S-mix
- URS je asi mrtné, development vždy outsourcovali
- iLock
Sonnox
- requires iLock
- E200 ?
Eareckon CS-Strip 87, PR-EQUA-87
+ 29/39 E
- prubeh frequence linearni (nikoli exponencialni)
- zadny prekryv strednich pasem LMF HMF (split @1200Hz)
- mouse wheel quite rough (4db for the gain nob or more than an octave for F knob (most left)
HoRNet SW34EQ
+ 18 EUR
+ no copy protection
+ velký rozsah f na středních pásmech
+ GUI docela pravidelné a přehledné
- hi-pass filter fixed (18db@40hz)
HorNet Channel Strip
- spatne citelne GUI
* dva compressory
* 59E
Nomad Factory EQUALIZER PEQ322
* 5 band
* LMF starts 200Hz
- regular $89
Nomad Factory TSTUDIO CHANEL SC-226
* 4 band
- regular $129
Není to strukturovaný přehled, jenom vypichuju klady a zápory jednotlivých plugin ze svého zcela subjektivního pohledu.
Základní požadavek je 4 nebo 5 pásem a aspoň trochu nastavitelné Q.
PSP Console EQ
+ přepínatelný průběh LF, HF (rovný nebo dip)
+ překryv středních pásem (450Hz - 1.5kHz)
+ jednotlivá pásma lze by-passovat
- pevná řada f
* 59 EUR
NI Solid EQ
+ jednoduchý, příjemný GUI, ale pro mě né tak přehledný jako Waves SSL G-Equalizer
+ SSL E i G mod
- někdy by mohlo chybet f/3 na LMF (začíná až na 200 Hz)
* 100E
Waves SSL G-Equalizer
+ jednoduchý, přehledný GUI
- široký rozsah f na středních pásmech (f/3, fx3)
- pouze v bundlu za $650 (v akci $250)
- Waves technologie (vstshell; nutný účet u Waves a on-line registrace pluginy)
IK Multimedia T-racks White/Black Channel
- zbytečně velké GUI
- pouze jako channel strip s kompresorem
* 100E za jednu variantu
- IK custom shop
Slate Digital Virtual Mix Pack
+ GUI vypada fajn
- ilock
- jenom v baliku 4 plugin za $200, ale aspon ty dva dalsi kompresory by asi clovek uzil
Matthew Lindsay NCL Phase EQ, NCL EQ 10
Christan Budde NoNameEQ
- pro mě nepřehledné GUI
+ free
Meleon
+ geniální věc, po které jsem vždycky toužil
- jenom to nešťastné obrovské GUI
Duende SSL
- ilock
- pouze channel strip
- 250E
- méně příjemné GUI v porovnání s Waves SSL G Equalizer
DDMF 6144, The Strip
- divné rozložení knobů (respektuje HW vzor, ale je to matoucí)
- GUI nepřehledné (pomohlo by použít barvy k rozlišení knobů)
- lineární (nikoli exponenciální) průběh frekvence - HW to ale má správně exponenciálně
* střední pásma se nepřekrývají, ale tolik to nevadí, protože jsou 3
* 39 EUR
Steinberg RND Portico 5033 EQ
- 250 EUR
- USB e-licencer
G-sonique GSXL-4070
o knobs placement not uniform, but OK (better than 6144)
o HF, LF only bell (not shelf), but adjustable
- HPF 6dB/oct
- GUI quite large
+ 20 EUR
Antaress Modern Console EQ
- střední pásma se nepřekrývají (LMF<2k, HMF>3k), nelze např, na base přidat 50Hz, zatáhnout 250Hz a přidat 1k ... pro mě nepoužitelné
+ HF switchable peak/shelf
+ free
MellowMuse EQ1A
+ jednoduché přehledné GUI
- lineární (nikoli exponenciální) průběh frekvence
- rychlý průběh f knobu HP - nepoužitelné
Audiocation AQ1
- divné chování f knobu pri ovládání MIDI controlerem, nepoužitelné
+free
URS A-mix, N-mix, S-mix
- URS je asi mrtné, development vždy outsourcovali
- iLock
Sonnox
- requires iLock
- E200 ?
Eareckon CS-Strip 87, PR-EQUA-87
+ 29/39 E
- prubeh frequence linearni (nikoli exponencialni)
- zadny prekryv strednich pasem LMF HMF (split @1200Hz)
- mouse wheel quite rough (4db for the gain nob or more than an octave for F knob (most left)
HoRNet SW34EQ
+ 18 EUR
+ no copy protection
+ velký rozsah f na středních pásmech
+ GUI docela pravidelné a přehledné
- hi-pass filter fixed (18db@40hz)
HorNet Channel Strip
- spatne citelne GUI
* dva compressory
* 59E
Nomad Factory EQUALIZER PEQ322
* 5 band
* LMF starts 200Hz
- regular $89
Nomad Factory TSTUDIO CHANEL SC-226
* 4 band
- regular $129
Naposledy upravil(a) radek_p dne 16 led 2015 13:50, celkem upraveno 6 x.
Re: VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
Za mě: slate digital VMR se mi líbílo hlavně FG-N a potom taky steinberg portico eq (má křivky i knoby).
Re: VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
Pravda, na steinberg portico eq jsem zapomnel. Tam me trosku mate to stredni pasmo vzhuru nohama, ale asi bych si zvyknul. Bohuzel cena 250 EUR a pisou, to potrebuje nejakej "usb e-licencer". Kdyz kliknu, ze ho chci koupit, tak napise, ze "produkt neni dostupny ve vasi zemi". Klasickej pripad, jak kumpacka doslova zene potencialniho zakaznika na torrentovy forum.
Re: VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
radek_p: tvoje náročnost až "rozmazlenost" mě zaráží (nemyslím to zle) - pro mě osobně je u eq zdaleka nejvíce důležitý zvuk, resp. zvukové možnosti, zkreslení apod.
každopádně chápu že ti jde o jakýsi ideální procesor, který máš v hlavě a tvoje hledání snad přinese ovoce, přidávám své zkušenosti s jmenovanými eq:
HoRNet SW34EQ: velice dobrý eq, možnost pěkného zkreslení, špatné ovládání - knoby reagují zkrátka divně
DDMF 6144: super zvuk, nic co by mě osobně vadilo
PSP Console EQ: nádhera, pevný zvuk, hezké a logické gui
Matthew Lindsay EQs: zadarmo a dobře fungující, bezproblémově reagující
G-sonique GSXL-4070: hezké gui ale nevýrazný zvuk, nuda, neohromil
MellowMuse EQ1A: zdarma a do nepohody, žádné velké plus ani mínus
Eareckon EQ: neosobní, zvukově však čistý, použitelný
Nomad Factory EQUALIZER PEQ322: moc velké gui, pracuje ok, ale nevyhovuje mi zvukově
Sonnox Oxford EQ: špička s mnoha zabarveními avšak trochu moc drahý
Waves SSL G-Equalizer: ok, nic co bych musel mít, taky ne zrovna zadarmo
Antress Modern Console EQ: kdysi jsem hodně používal, v době kdy to vyšlo, to byla free pecka
URS A-mix, N-mix, S-mix: dobré ekvalizéry na svou dobu, ale cenově trochu přestřelili
a zkoušel jsi V-řadu eqček od Waves? Poslední dobou používám víc a víc.
každopádně chápu že ti jde o jakýsi ideální procesor, který máš v hlavě a tvoje hledání snad přinese ovoce, přidávám své zkušenosti s jmenovanými eq:
HoRNet SW34EQ: velice dobrý eq, možnost pěkného zkreslení, špatné ovládání - knoby reagují zkrátka divně
DDMF 6144: super zvuk, nic co by mě osobně vadilo
PSP Console EQ: nádhera, pevný zvuk, hezké a logické gui
Matthew Lindsay EQs: zadarmo a dobře fungující, bezproblémově reagující
G-sonique GSXL-4070: hezké gui ale nevýrazný zvuk, nuda, neohromil
MellowMuse EQ1A: zdarma a do nepohody, žádné velké plus ani mínus
Eareckon EQ: neosobní, zvukově však čistý, použitelný
Nomad Factory EQUALIZER PEQ322: moc velké gui, pracuje ok, ale nevyhovuje mi zvukově
Sonnox Oxford EQ: špička s mnoha zabarveními avšak trochu moc drahý
Waves SSL G-Equalizer: ok, nic co bych musel mít, taky ne zrovna zadarmo
Antress Modern Console EQ: kdysi jsem hodně používal, v době kdy to vyšlo, to byla free pecka
URS A-mix, N-mix, S-mix: dobré ekvalizéry na svou dobu, ale cenově trochu přestřelili
a zkoušel jsi V-řadu eqček od Waves? Poslední dobou používám víc a víc.
Re: VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
Super prehled! Zaujal me tam ten vyraz "logicke GUI" - to dobre vystihuje, o co mi jde.
Se zvukem to mam jinak, nez ty, u EQ mi nevadi, kdyz je nevyrazny (rekneme digitalni), saturaci delam spis na kompresoru.Ono s tim kompresorem hybam mnohem mene nez s EQ, takze mi nevadi mit na kazdy stope jinej kompresor. EQ kroutim porad a tam davam prednost tomu jednotnymu pocitu pred zvukovou variabilitou. Samozrejme je fajn, kdyz ten EQ ma vic barev (treba ConsoleEQ ma vypinatelnou saturaci).
Vintage EQ mam "logicky GUI", jedinej problem pro me je ten chybejici prekryv strednich pasem. Na basu casto potrebuju 3 pasma pod 1k a to tady nedam. Jak uz jsem psal v prehledu, u basy typicky resim zaklad (~50 Hz), potom cistim nekde kolem 200 Hz a potom pridavam prezenci nekde nahore. To muzou bejt 2k nebo 5k a pak jsem na V-EQ v pohode. Ale casto je ta prezence na kontrabasu treba na 800 Hz a pak mi to treti pasmo proste chybi. Musel bych mit na base jinej EQ nez na zbytku savli, cemuz se chci vyhnout. Console EQ a vsechny ty SSL emulace s tim prekryvem strednich pasem jsou v tomhle lepsi. Pripadne Portico emulace, ktery maj ty stredovy pasma 3, tam se taky vejdu se vsema nastrojema.
K ty vybiravosti - u me to vyplyva z toho, ze to mam jako konicek, obcas treba mesic nemicham, pak k tomu sednu a chci mit workflow co nejjednodussi, abych se venoval zvuku a ne se ucil klikat. Samozrejme pokud bych v tom delal kazdej den, tak budu mit jeden EQ na basu a jinej na vokaly a nebude mi to vubec vadit. Takhle bych ale pokazdy vzpominal, jak se co ovlada...
Se zvukem to mam jinak, nez ty, u EQ mi nevadi, kdyz je nevyrazny (rekneme digitalni), saturaci delam spis na kompresoru.Ono s tim kompresorem hybam mnohem mene nez s EQ, takze mi nevadi mit na kazdy stope jinej kompresor. EQ kroutim porad a tam davam prednost tomu jednotnymu pocitu pred zvukovou variabilitou. Samozrejme je fajn, kdyz ten EQ ma vic barev (treba ConsoleEQ ma vypinatelnou saturaci).
Vintage EQ mam "logicky GUI", jedinej problem pro me je ten chybejici prekryv strednich pasem. Na basu casto potrebuju 3 pasma pod 1k a to tady nedam. Jak uz jsem psal v prehledu, u basy typicky resim zaklad (~50 Hz), potom cistim nekde kolem 200 Hz a potom pridavam prezenci nekde nahore. To muzou bejt 2k nebo 5k a pak jsem na V-EQ v pohode. Ale casto je ta prezence na kontrabasu treba na 800 Hz a pak mi to treti pasmo proste chybi. Musel bych mit na base jinej EQ nez na zbytku savli, cemuz se chci vyhnout. Console EQ a vsechny ty SSL emulace s tim prekryvem strednich pasem jsou v tomhle lepsi. Pripadne Portico emulace, ktery maj ty stredovy pasma 3, tam se taky vejdu se vsema nastrojema.
K ty vybiravosti - u me to vyplyva z toho, ze to mam jako konicek, obcas treba mesic nemicham, pak k tomu sednu a chci mit workflow co nejjednodussi, abych se venoval zvuku a ne se ucil klikat. Samozrejme pokud bych v tom delal kazdej den, tak budu mit jeden EQ na basu a jinej na vokaly a nebude mi to vubec vadit. Takhle bych ale pokazdy vzpominal, jak se co ovlada...
Re: VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
a co tohle? 75eur
to horní pole s křivkou jde snad i schovat
Re: VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
Zajímavý a zároveň rozporuplný soupis.. Výběr a hodnocení je samozřejmě vždycky subjektivní a každý může mít jiná kritéria a požadavky.
Mám z toho trochu pocit, že chceš prazvláštní kombinaci flexibility digitálního ekvalizéru (vadí Ti nepřekrývající pásma, boduješ fíčury, co rozšiřují flexibilitu) a vzhled hardwaru.
Vůbec neřešíš věci, které docela zásadně ovlivní zvuk, různé průběhy křivek, saturace, interakci gainu a šířky filtru, symetrie filtrů atp.
To jsou jedny z hlavních důvodů, proč lidé sahají po nějaké virtuální podobě hardwarového ekvalizéru.
V přehledu jsou smíchány pluginy, které jsou přímo inspirovány analogovým hardwarem (čemuž se moc nedá vytknout omezení vzoru) a porty efektů z digitálních pultů, které samy o sobě jsou emulacemi dalšího hardwaru (Oxford EQ). Ten má navíc grafické zobrazení křivek, což by, pokud to tedy vlastně nevadí a stačí jakýkoliv ekvalizér s kulatými knofilíky, mohlo kvalifikovat další pluginy - například Waves H-EQ (který je mimochodem docela fajn)
Osobně bych se asi vyvaroval hordy free pluginů, které si někdo "ukuchtil" např. Syntheditu.. Většinou to není moc propracované, simulace zpravidla neodpovídá předloze a existují např. jen v 32bit VST variantě.
Pro mě je např. docela dobré vodítko, jak výrobce adoptoval všechny standardy (VST2, VST3, AAX, AU.. 32, 64bit) a jestli je plugin multiplatformní, protože to ukáže, kolik s tím strávil času a jestli má vytvořen nějaký framework, který umožňuje snadnou portaci a zároveň napoví o snadnosti budoucích aktualizací.. To třeba nemusí být podstatné teď, ale kdo ví, v jaké DAW a na jakém počítači bude člověk dělat např. za 3 roky.
V podobném duchu bych taky nezavrhoval pluginy u kterých se Ti zdá velké GUI.. Když si člověk ozkouší MacBook s Retina displejem nebo sedne i k nějaké patnáctce s FullHD rozlišením, tak to pochopí.. plus podobný trend bude i u rozlišení na desktopech.
Jinak jestli jsi takový "šťoura"
, jak to z příspěvků vypadá a chceš jeden ultimátní ekvalizér, tak si ušetři na DMG Equilibrium.
Nebo si alespoň ozkoušej demo.. Můžeš si tam zvolit ze spousty simulovaných křivek, vypnout graf, zvolit velikost GUI, jak Ti to bude přesně vyhovovat. Zároveň s tím to ale může být i super přesný ekvalizér s ohromnou variablitiou processingu (IIR, FIR.. proměná fáze) a super zvukem.
Pak to pro každý typ použití uložíš do presetu a hotovo.
Můj favorit je dlouho SSL Duende.. kompresor tam vůbec ničemu nepřekáží (naopak se docela rychle zvyká, že je i s gatem rovnou na každé klice a pracují skvěle), rychle se s tím pracuje.. Filtry jsou při malých gainech široké a dají se s nimi velmi rychle dělat tonální změny. Pokud chybí nějaké další užší pásmo na vyřezávání, tak je to spíš vyjímka a prostě před to vrazím nějaký "korekční" plugin s grafem třeba i přímo z DAW. (což tak mimochodem řeší hodně lidí, co má odděleny základní tonální změny a korekční chirurgii do dvou různých pluginů)
Jinak iLok není takové zlo, jak se mnohokrát dočteš na internetu, nikdy jsem s ním neměl výraznější problémy a jestli ho nemáš, tak doporučuju už jenom kvůli demům různých zajímavých pluginů..
Michal
Mám z toho trochu pocit, že chceš prazvláštní kombinaci flexibility digitálního ekvalizéru (vadí Ti nepřekrývající pásma, boduješ fíčury, co rozšiřují flexibilitu) a vzhled hardwaru.
Vůbec neřešíš věci, které docela zásadně ovlivní zvuk, různé průběhy křivek, saturace, interakci gainu a šířky filtru, symetrie filtrů atp.
To jsou jedny z hlavních důvodů, proč lidé sahají po nějaké virtuální podobě hardwarového ekvalizéru.
V přehledu jsou smíchány pluginy, které jsou přímo inspirovány analogovým hardwarem (čemuž se moc nedá vytknout omezení vzoru) a porty efektů z digitálních pultů, které samy o sobě jsou emulacemi dalšího hardwaru (Oxford EQ). Ten má navíc grafické zobrazení křivek, což by, pokud to tedy vlastně nevadí a stačí jakýkoliv ekvalizér s kulatými knofilíky, mohlo kvalifikovat další pluginy - například Waves H-EQ (který je mimochodem docela fajn)
Osobně bych se asi vyvaroval hordy free pluginů, které si někdo "ukuchtil" např. Syntheditu.. Většinou to není moc propracované, simulace zpravidla neodpovídá předloze a existují např. jen v 32bit VST variantě.
Pro mě je např. docela dobré vodítko, jak výrobce adoptoval všechny standardy (VST2, VST3, AAX, AU.. 32, 64bit) a jestli je plugin multiplatformní, protože to ukáže, kolik s tím strávil času a jestli má vytvořen nějaký framework, který umožňuje snadnou portaci a zároveň napoví o snadnosti budoucích aktualizací.. To třeba nemusí být podstatné teď, ale kdo ví, v jaké DAW a na jakém počítači bude člověk dělat např. za 3 roky.
V podobném duchu bych taky nezavrhoval pluginy u kterých se Ti zdá velké GUI.. Když si člověk ozkouší MacBook s Retina displejem nebo sedne i k nějaké patnáctce s FullHD rozlišením, tak to pochopí.. plus podobný trend bude i u rozlišení na desktopech.
Jinak jestli jsi takový "šťoura"

Nebo si alespoň ozkoušej demo.. Můžeš si tam zvolit ze spousty simulovaných křivek, vypnout graf, zvolit velikost GUI, jak Ti to bude přesně vyhovovat. Zároveň s tím to ale může být i super přesný ekvalizér s ohromnou variablitiou processingu (IIR, FIR.. proměná fáze) a super zvukem.
Pak to pro každý typ použití uložíš do presetu a hotovo.
Můj favorit je dlouho SSL Duende.. kompresor tam vůbec ničemu nepřekáží (naopak se docela rychle zvyká, že je i s gatem rovnou na každé klice a pracují skvěle), rychle se s tím pracuje.. Filtry jsou při malých gainech široké a dají se s nimi velmi rychle dělat tonální změny. Pokud chybí nějaké další užší pásmo na vyřezávání, tak je to spíš vyjímka a prostě před to vrazím nějaký "korekční" plugin s grafem třeba i přímo z DAW. (což tak mimochodem řeší hodně lidí, co má odděleny základní tonální změny a korekční chirurgii do dvou různých pluginů)
Jinak iLok není takové zlo, jak se mnohokrát dočteš na internetu, nikdy jsem s ním neměl výraznější problémy a jestli ho nemáš, tak doporučuju už jenom kvůli demům různých zajímavých pluginů..

Michal
Re: VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
ilok sa zide aj na demo samotneho daw ..
Re: VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
Michale, diky za obsahlou esej, pridavam nejaky komentare ...
Jinak ta kombinace se obcas vidi, ConsoleQ k emulaci HW pridal par rozsireni (dva prubehy shelfu, bypass jednotlivych pasem, vypinatelna saturace) a momentalne je to muj favorit.
Zrovna ten H-Eq ma pro me hur prehledny GUI (napr. ve srovnani s ruznejma ala-SSL EQ nebo ConsoleQ).
V idealnim pripade ano, ale ve spouste veci z ty flexibility jsem ochotnej slevit. Kdyz to shrnu, chci, aby to byl univerzalne pouzitelnej EQ s jednoduchym GUI, ktery bude mit jenom par knobu, ktery budu ovladat midi controlerem. Je mi uplne jedno, jestli to emuluje nejaky skutecny HW nebo ne.msmucr píše: Mám z toho trochu pocit, že chceš prazvláštní kombinaci flexibility digitálního ekvalizéru
Jinak ta kombinace se obcas vidi, ConsoleQ k emulaci HW pridal par rozsireni (dva prubehy shelfu, bypass jednotlivych pasem, vypinatelna saturace) a momentalne je to muj favorit.
Tyhle veci vedu v patrnosti, pocit z chovani danyho EQ si vzdycky overuju ve VST Analyzeru. Ale v tomto tematu to ignoruju, protoze to by byl uz moc sirokej zaber, tady resim 1) univerzalnost a 2) ergonomii ovladani.msmucr píše: Vůbec neřešíš věci, které docela zásadně ovlivní zvuk, různé průběhy křivek, saturace, interakci gainu a šířky filtru, symetrie filtrů atp.
Vpodstate ano, beru jakykoliv EQ s kulatymi knoflikymsmucr píše: Oxford EQ ... Ten má navíc grafické zobrazení křivek, což by, pokud to tedy vlastně nevadí a stačí jakýkoliv ekvalizér s kulatými knofilíky, mohlo kvalifikovat další pluginy - například Waves H-EQ (který je mimochodem docela fajn)

Naprostej souhlas, tohle sleduju a bohuzel doba je nejista .. ani treba u toho myho oblibenyho PSP neni jisty, jak perspektivni ta kupacka je. Casto i tyhle lepsi znacky jsou one-man-show (voxengo) a muzou skoncit ze dne na den. Jestli se nepletu, PSP neuvedlo zadnou novinku uz hodne dlouho.msmucr píše: Osobně bych se asi vyvaroval hordy free pluginů, které si někdo "ukuchtil" např. Syntheditu.. Většinou to není moc propracované, simulace zpravidla neodpovídá předloze a existují např. jen v 32bit VST variantě.
Pro mě je např. docela dobré vodítko, jak výrobce adoptoval všechny standardy (VST2, VST3, AAX, AU.. 32, 64bit) a jestli je plugin multiplatformní ...
Tady nemuzu moc ustoupit. Moje workflow spociva v tom, ze jakmile vyberu track, automaticky se mi zobrazi vsechny FX daneho tracku. Snazim se odbourat mys, takze neklikam na jednotlivy pluginy apod...vyberu track midi kontrolerem a vidim vsechny pluginy. Potrebuju zaroven videt EQ, 1-2 kompresory a par tech dalsich utilit co mam na dany savli (gain, delay, desser, pasekmsmucr píše: V podobném duchu bych taky nezavrhoval pluginy u kterých se Ti zdá velké GUI.
Od DMG mam equick jako chirurgickej EQ kdyz neni zbyti a ten je v tyhle kategorii super. Equilibrum jsem zkousel, bohuzel v tom "knob modu" mi neprisel zvlast prehlednej - prilis mnoho malejch cudliku (napr. co si pamatuju tam jsou dva HP pasma).msmucr píše: ušetři na DMG Equilibrium.
Navrtal jsi me ... zkusim jeste jednou demo Duende a Equilibra.msmucr píše: Můj favorit je dlouho SSL Duende..
Re: VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
jasne ... ja jsem jeste trochu idealista. Kdyz mam vedle sebe Reaper, kterej jde do boje s otevrenym hledim a Steinberg, kterej u podobnyho produktu strasi ilockem ... tak jsem proste vzal $60 a podporil Reaper, i s ohledem na tu ideovou stranku veci. Ochrana proti kopirovani je zadouci, ale nesmi obtezovat a omezovat. Nemam osobni zkusenost, ale slysel jsem o tom, jak cubase prestala fungovat vecer pred odevzdanim projektu do televize ... pry kvuli ilocku ... takovou ma proste povest u nas na vesnici ... treba jednou zmenim nazor, kdyz klady prevazi nad zaporyPytkin píše:ilok sa zide aj na demo samotneho daw ..
Re: VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
Duende je hardware .. tam demo asi nebude ..
radek_P : neviem ako cubase .. ale nuendo nam islo bez problemov 5 rokov v jednom studiu , a v sucasnosti bezi v dalsom studiu tiez asi 5 rokov .. tak isto v tretom studiu (kde sa ale moc nepouziva) s nim 5 rokov neboli problemy .. takze samotneho kluca by som sa nebal ..
ja som si zrovna kupil pred vianocami domov steinberg kluc za 19 eur a nahral som si do neho trial nuenda .. to ide 500 hodin , co mne na domace testovanie a pokusy vydrzi par rokov .. celkom fajn ..
radek_P : neviem ako cubase .. ale nuendo nam islo bez problemov 5 rokov v jednom studiu , a v sucasnosti bezi v dalsom studiu tiez asi 5 rokov .. tak isto v tretom studiu (kde sa ale moc nepouziva) s nim 5 rokov neboli problemy .. takze samotneho kluca by som sa nebal ..
ja som si zrovna kupil pred vianocami domov steinberg kluc za 19 eur a nahral som si do neho trial nuenda .. to ide 500 hodin , co mne na domace testovanie a pokusy vydrzi par rokov .. celkom fajn ..
Re: VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
Diky za tip. Stahuju demo. Je zvlastni, ze si musis vybrat bud hi-pass nebo hi-shelf a nemuzes mit oboji. Ja pouzivam HP skoro vzdy a k tomu shelf casteji nez peak (na basech).Fractal píše:a co tohle? 75eur to horní pole s křivkou jde snad i schovat
edit:
a zase ten USB e-licencer a hlaska "Sorry, this product can not be purchased online in your country." S tim uz jsem se napalil u jejich Portica.
Re: VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
uz je i Duende nativePytkin píše:Duende je hardware .. tam demo asi nebude ..
http://www.solid-state-logic.com/music/ ... e/channel/
Vyzaduje ilock, ale jsem presvedcenej, ze jsem to kdysi zkousel, tak to asi bylo nejaky "demo". Pamatuju si, ze GUI mi tehdy prislo zbytecne roztahany, waves SSL mi bylo prijemnejsi, jenom pocit, ze s waves jsem hned michal a s timhle jsem nejak zapasil, ale to by se urcite casem poddalo.
Re: VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
Diky, zkusenost z prvni ruky se pocita.Pytkin píše:ale nuendo nam islo bez problemov 5 rokov v jednom studiu , a v sucasnosti bezi v dalsom studiu tiez asi 5 rokov .. tak isto v tretom studiu (kde sa ale moc nepouziva) s nim 5 rokov neboli problemy .. takze samotneho kluca by som sa nebal ..
V tech stabilnich studiovejch podminkach verim, ze to facha jinak by uz zkrachovali. Ja prechazim mezi trema pocitacema (dva pevny na dvou mistech a notas) a bohuzel nejsou vyhrazeny na nahravani, porad na nich neco instaluju... I obyc pluginy se nekdy zblaznej (protoze clovek preinstaluje nejakej MS C++ runtime apod.). Nejradeji mam pluginy bez instalatoru, kdyz si clovek stahne jedno dll v zipu a da si ho kam potrebuje, vsechno zalinkovany uvnitr. Mam takhle na USB flesce zakladni prostredi, ktery pichnu do jakejchkoliv widli a muzu michat (portable Reaper a prave tyhle jednoduchy samonostny pluginy). Bohuzel to jde vetsinou jenom s free pluginama. Vetsina tech velkejch znacek ma nejaky prostredi, ktery neni spolehlive portable (waves shell apod) a jakmile je tam nejaka autorizace, tak dost casto to pohori na ni (nestaci zkopirovat licence file). Ale to jsem zase odbocil, to je tresnicka, kterou ozelim.
Re: VST equalizer s HW style GUI (knoby, né křivky)
PSP bych se úplně nebál, dělají to docela dlouho, to že je to malý tým, nemusí vždy znamenat problém.. Třeba McDSP nebo DMG Audio jsou taky malé týmy a je to v pohodě. Myslel jsem to spíš z technického hlediska.. Když má někdo dobře oddělenou DSP část, GUI v nějakém multiplatformním frameworku (třeba JUCE) a už má např. hotové AAX verze (Avid je docela striktní, co se týká unifikovanosti ochran proti kopírování a podepsaných binárek, automatizace parameterů z DAW atp.), beru to jako velké plus, protože až se objeví další revize nějakého standardu, nemusí portace trvat roky a desítky tisíc dolarů v člověkohodinách, když by to musel z půlky všechno přepsat.radek_p píše: Naprostej souhlas, tohle sleduju a bohuzel doba je nejista .. ani treba u toho myho oblibenyho PSP neni jisty, jak perspektivni ta kupacka je. Casto i tyhle lepsi znacky jsou one-man-show (voxengo) a muzou skoncit ze dne na den. Jestli se nepletu, PSP neuvedlo zadnou novinku uz hodne dlouho.
Tady by možná byl bod pro Duende.. jeden dobrý kompresor tam máš rovnou u korekcíradek_p píše: Tady nemuzu moc ustoupit. Moje workflow spociva v tom, ze jakmile vyberu track, automaticky se mi zobrazi vsechny FX daneho tracku. Snazim se odbourat mys, takze neklikam na jednotlivy pluginy apod...vyberu track midi kontrolerem a vidim vsechny pluginy. Potrebuju zaroven videt EQ, 1-2 kompresory a par tech dalsich utilit co mam na dany savli (gain, delay, desser, pasek

Nejsem si jistý, jestli si to nepleteš s Equality.. to je jiný plugin. Ten má fixní pásma.radek_p píše: Od DMG mam equick jako chirurgickej EQ kdyz neni zbyti a ten je v tyhle kategorii super. Equilibrum jsem zkousel, bohuzel v tom "knob modu" mi neprisel zvlast prehlednej - prilis mnoho malejch cudliku (napr. co si pamatuju tam jsou dva HP pasma).
V Equilibriu si můžeš opravdu "postavit", co budeš chtít, třeba Pultec nebo klidně jednopásmový tilt EQ. Intenzivně jsem zkoušel demo a je to opravdu mazec.. samozřejmě i zvukově. Má to spoustu příjemných "vychytávek" podobně jako Equick.. např. pásma nejsou nijak omezena (20-20k), ale podle aktuální frekvence se Ti aut. obarvují, dá se označit víc pásem a zatáhnout gain, takže můžeš rychle, byť myší, dělat různé triky jako např. presence shift (jedno pásmo boost druhé pod ním cut).. Nekoupil jsem, protože jsem pro to neměl aktuální použití.. i pokušení samozřejmě bylo

Jinak soft od Steinbergu/Yamahy je licencován e-Licenserem, to není iLok a souhlasím, s tím jsem zažil párkrát problémy i já (i když mě většinou lidi kvůli problémům volají, takže to se trochu nepočítá

Spíš jsem to psal, protože když máš ve svém seznamu u čtyřech jinak zajímavých pluginů mínus za iLok 2.. možná se na to chce podívat z druhé strany a říct si, že na tom něco bude a dělají to proto, aby se to tak nekradlo. Z tří zmíněných klíčů je to naprosto dominantní typ ochrany, co používají desítky výrobců..
Samozřejmě Reaper argument za 60 je relevantní, ale na druhou stranu to je dost extrém.. Firma nemá žádný klasický support, síť prodejců a založil ji, víceméně pro svou zábavu člověk, co prodal Nullsoft na vrcholu dotcom bubliny. Funguje to, mám Reaper fakt rád nejen kvůli ceně a asi bych se nežinýroval zaplatit i plnou komerční licenci za 225.
Duende je trochu dražší dělník, ale semtam bývají akce, kde se to dá pořídit za výrazně míň.. Taky se to občas objeví na eBayi nebo Gearslutz bazaru, což je další výhoda většiny iLok licencovaných pluginů, protože legální převedení typicky stojí manipulační poplatek výrobci a licence přistane na Tvém klíči.
Je to pro výrobce daleko akceptovatelnější, než např. challenge-response, kdy po případném prodeji práv na používání software, nikdo nezabrání původnímu majiteli, aby to dál používal. Jinak taky nejsem příznivcem velkých opruzů a bral bych, kdyby všechno bylo přes nějaký kód e-mailem, ale jde mi spíš primárně o ten software a tohle mi přijde ještě relativně bezproblémové.
Michal