Aktuální rozhovory na MUSICstage.cz

Josef Štěpánek Jsem přeci jen lepší kytarista, než matematik a filosof.
Kytarová zbrojnice: Josef Štěpánek Videoreportáž s asi nejvytíženějším studiovým a koncertním kytaristou a producentem Josefem Štěpánekem.
Olympic: Martin Vajgl Jedu muzikantský život naplno a užívám si ho.

Aktuální příspěvky

Poslední články

28. 7. 2020

PreSonus ioStation 24c

USB ovladač DAW i na cesty.

I zarputilý milovník bachratých plechových krabic s lampami a s několika málo knoflíky jako od sporáku, musí uznat, že doby, kdy míchala celá kapela plus obsluha studia a přesto nestačily ruce k obsloužení všech nutných hlasitostních a korekčních změn v mixu, je už překonaná. Frajírci sedící před monitorem, hýbou s virtuálními fadery mixu, kreslí rozličné křivky nebo buší do MIDI kláves a světe zboř se, software si všechno pamatuje a též napoprvé bezchybně provede. To se nám to potom míchá......

29. 6. 2020

IK Multimedia AXE I/O

Zvuková karta s kytarovým potenciálem, kde je takřka vše možné.

Je tomu již pár desítek let, kdy do kytarového zvuku vstoupily digitální technologie. Mám na mysli softwarový modeling a klonování původních analogových zesilovačů. Nechci soudit, do jaké míry jsou digitální klony podobné svým originálům, ale pravdou je, že digitální technologie urazily za posledních dvacet let opravdu dlouhou cestu, napříč všemi odvětvími zpracování zvuku či obrazu. Jedním z průkopníků, kteří se zabývají, mimo jiné, klonováním kytarových zesilovačů je italská společnost IK...

3. 6. 2020

DPA 6066

Menší, než miniaturní, headset mikrofon bez kompromisů.

Pokud chceme pochopit co stojí za úspěchem značky DPA Microphones (mimochodem DPA je zkratka Danish Pro Audio), měli bychom nahlédnout do její historie. Ta sahá až do 50. let, minulého století a na jejím počátku byla věhlasná společnost Brüel & Kjær, která vyvíjela a vyráběla velmi přesné, měřící mikrofony. V roce 1992 dva přemýšliví pánové z Brüel & Kjær, Ole Brøsted Sørensen a Morten Støve přišli s nápadem tyto měřící mikrofony využít také pro studivé snímání a založili společnost DPA...

25. 5. 2020

IK Multimedia iLoud MTM

Kompaktní poslechové monitory nabité moderními technologiemi.

V následující recenzi se zaměříme na popis a test aktivních studiových monitorů iLoud MTM z dílen společnosti IK Multimedia. Jedná se o produkt, který slibuje mnohé už dle technických parametrů a mohl by se stát zajímavým konkurentem v kategorii monitorů pro menší režie či mobilní užití.
Základní popis. Po vybalení jsem měl před sebou elegantní černé, sice plastové, ale robustní skříňky. Už první pohled odhalí význam zkratky MTM v názvu produktu. Jedná se uspořádání elektroakustických...

4. 5. 2020

Audient EVO 4

„Smart“ zvuková karta ve stylu iTechnologií.

Dnes se blíže podíváme na novou zvukovou kartu z dílny společnosti Audient. Pokud by vám na první pohled, stejně tak jako mě, připomínala iPhone či jiný smartphone, tak vězte, že jste na správné stopě. Ale jak říká akademik Filip alias Richard: „Vysvětlím později...”.
EVO 4 je USB 2.0 zvuková karta se dvěma vstupy a dvěma výstupy, pracující v rozlišení 24 bitů a se samplovací frekvencí až 96 kHz. Šasi tvoří elegantní cihlička z černého plastu o rozměrech 140 x 67 x 67 mm a hmotnosti 360...

21. 4. 2020

AKG Lyra

USB stereomikrofon studiové kvality od slavné mikrofonní legendy.

USB mikrofon, to je dnes, v době internetových médií, velice využívaná a potřebná věc. Amatérští (ale často i profesionální) tvůrci různých YouTube spotů a videí velice oceňují jednoduchost a kompatibilitu externích hardwarových komponentů, které pro svou práci využívají. Mezi ně patří i oblíbený USB mikrofon, který je lehce propojitelný s počítačem, obsahuje kvalitní audiopřevodník s vysokým rozlišením, bezlatentní sluchátkový odposlech a mnohdy i přidaný software, ve kterém je možné nahrané...

6. 4. 2020

Modal Electronics Argon8

Osmihlasý syntetizér na principu vlnových tabulek.

V nabídce nástrojů firmy Modal Electronics najdeme nástroj Argon8, osmihlasý syntetizér na principu vlnových tabulek, což není dnes úplně nejtypičtější způsob tvorby zvuku, jeho zlatá éra byla v 80. - 90. letech. Podívejme se jeho čtyřoktávovou klávesovou verzi v dnešním testu. Na trh bude uvedena i pětioktávová verze Argon8X a racková verze Argon8M.
Koncepce. Argon je de facto větší a rozšířenou verzí jiného firemního nástroje , který jsem nedávno k otestování. Tentokrát tu máme jako...

25. 3. 2020

Steinberg AXR4T

Zvukové rozhraní prémiových kvalit.

Firma Steinberg, fungující již řadu let pod křídly mateřské společnosti Yamaha, není známa pouze svojí proslulou DAW aplikací Cubase a jejím sourozencem Nuendo, ale celou řadou dalších softwarových i hardwarových produktů. Když se spojí softwarové zkušenosti z vývoje léty prověřené, prapůvodně pouze na MIDI sequencing zaměřené Cubase, se zkušenostmi s digitálním audiem a DSP processingem firmy Yamaha, nemůže být pochyb o vzniku něčeho výjimečného. Na něco takového se nyní podíváme v následující...

11. 3. 2020

Audient Sono

Zvuková karta s kytarovým srdcem.

Sono je USB zvuková karta, která je určená převážně kytaristům a baskytaristům. Na palubě nese kytarový preamp s jednou elektronkou 12AX7 a Torpedo Two Notes simulaci koncového kytarového zesilovače a reproboxů. Tato simulace je založena na technologii impulzní odezvy. Karta disponuje celkem deseti vstupy a čtyřmi výstupy, přičemž dva vstupy jsou analogové v podobě combo konektorů a jsou osazeny mikrofonními prempy Audient Class A, se ziskem až 60 dB. Každý z těchto dvou vstupů, tak jak se u...

4. 3. 2020

RODE NT-SF1

Ambisonický mikrofon prvního řádu.

Pokud nevíte, co je ambisonický mikrofon, přečtěte si následující řádky, které předcházejí vlastní recenzi na RODE NT-SF1. Poznáte technické základy zvuku pro virtuální realitu, a zda je možné nebo dokonce výhodné používat ambisonický mikrofon nejen pro virtuální realitu.
Od mona po ambisonic. Při natáčení videa je zpravidla potřeba maximálně se soustředit na první plán natáčené akce. To znamená, že pomocí směrových a klopových mikrofonů zaznamenáváme zvuk co nejvíc oproštěný o okolní...

5. 2. 2020

Manley CORE

Referenční elektronkový channel strip s integrovaným kompresorem, equalizerem a limiterem.

O tom, že nejen šikovným mužům se zdaří vše, na co sáhnou, by zřejmě mohla doširoka vyprávět EveAnna Manley. Tato žena založila v roce 1993 známou americkou firmu Manley Laboratories, která se zabývá výrobou lampového Hi-Fi a hardwarového zařízení v podobě preampů, equalizerů a mikrofonů nejvyšší kvality určených pro nahrávací studia. Equalizery a kompresory, pocházející z dílny firmy Manley, patří mezi absolutní špičku. Dnes vás seznámím s prvotřídním elektronkovým channel stripem Manley CORE,...

21. 1. 2020

Modal Electronics SKULPT synthesiser

Virtuálně - analogový syntetizér.

Jednou z vlajkových lodí firmy Modal Electronics, vyrábějící analogové a virtuálně - analogové nástroje, je "stolní" syntetizér SKULPT. Podívejme se na něj v dnešním testu.
Koncepce. Nástroj je koncipován polyfonií jako čtyřhlasý a má celkem 32 oscilátorů, na jeden hlas polyfonie tedy můžeme mít až 8 oscilátorů. To je velmi chytré a účinné řešení, zejména na tvorbu "masivních" zvuků, které známe z analogově - digitálních nástrojů přelomu 70. a 80. let....

15. 1. 2020

KRK ROKIT 7 G4

Monitory pro blízký poslech s DSP jednotkou, aneb KRK co hlavou otáčí.

Dnes se podíváme na studiovou techniku, která je až na samém konci audio řetězce. Řeč bude o studiových monitorech pro blízký poslech, známé a velice populární značky KRK. Ta je dnes součástí společnosti Gibson Pro Audio a vězte, že KRK založil v roce 1986 Keith Klawitter. Údajně ho k tomu přiměla vlastní nespokojenost s, v té době, dostupnými monitory. Nás bude konkrétně zajímat model ROKIT 7 G4.
Otáčení KRKem v čistě teoretické rovině. Jak už typové označení napovídá, jde o model ROKIT...

10. 1. 2020

Focusrite Scarlett 3rd Gen

Třetí generace USB audio převodníků.

Firma Focusrite již několik let vyrábí kvalitní USB audio převodníky řady Scarlett. Při prvním seznámení si musela trochu proklestit cestičku mezi ostatními výrobci a dokázat, že nová řada bude stejně kvalitní jako dosud vyráběné převodníky s FireWire řadiči. Čas ukázal, že se zákazníci drží kvality a díky tomu i značky.
Řada audio převodníků Scarlett se stala oblíbenou a postupně se zdokonalila. Na velký úspěch navázala druhá generace, která nabízela kvalitnější převodníky a inovovaný...

19. 12. 2019

Apogee HypeMiC

USB mikrofon studiové kvality s integrovaným třístupňovým kompresorem.

A máme tady po kratší době další produkt od americké legendy Apogee v podobě USB mikrofonu. Jak jsem již psal , je i tento USB mikrofon určený k nahrávání tam, kde je potřeba vysoká mobilita, ale zároveň špičková kvalita zvuku.
Tento „upgradovaný“ mikrofon je určen pro práci se záznamovými zařízeními, jako jsou počítače Apple Macintosh, iPad, iPhone a PC, z čehož plyne, že je schopen pracovat na jak operačních systémech iOS, macOS, tak i na Windows. Již dávno není značka Apogee určena...

...další recenze a rozhovory
Úpravy phpBB na zakázku
Update phpBB, klientské úpravy funkcí phpBB dle požadavků.
Reklama

Novinky z oblasti zvuku

15. leden 2020

ESI Gigaport eX

Obrázek

ESI Gigaport eX je kompaktní USB 3.1 zvuková karta obsahující osm nezávisle regulovatelných výstupů, každý s rozlišením 24 bitů/192 kHz. Nabízí výbornou lokalizaci jednotlivých signálů, proto je ideálním řešením při editaci a přehrávání prostorového zvuku 7.1 a pro různé multimediální aplikace. Více stereo výstupů a sluchátkový výstup ocení i DJs a její malé rozměry a iOS kompatibilitu všichni, kteří potřebují kartu s více výstupy pro své mobilní aplikace. Napájení a konektivitu karty s připojeným zařízením zajišťuje USB-C konektor.

www.esi-audio.com, www.disk.cz

15. leden 2020

ESI UGM192

Obrázek

ESI UGM192 je nová mobilní USB 3.1 zvuková karta vycházející z oblíbené karty UGM96. Při polovičních rozměrech běžného smartphonu toho nabízí opravdu hodně – mikrofonní ¼“ TRS vstup s preampem a 48V fantomem, nástrojový Hi-Z vstup a linkový / sluchátkový stereo výstup v provedení ¼“ TRS. Název karty napovídá rozlišení 24 bitů/192 kHz a její nasazení pro mobilní aplikace podtrhuje kompatibilita s tablety a smartphony. Napájení a konektivitu karty s připojeným zařízením zajišťuje USB-C konektor.

www.esi-audio.com, www.disk.cz
15. leden 2020

Warm Audio Bus-Comp

Obrázek

Warm Audio Bus-Comp je analogový, dvoukanálový kompresor založený na technologii, která již několik desítek let poskytuje typicky měkký zvuk pro mixáž bicích, akustických kytar, kláves, orchestrů a dalších nástrojů. Primárně je navržen pro použití ve stereu, lze jej ale s úspěchem použít i pro zpracování jednotlivých mono stop. Kompresory tohoto typu jsou oblíbené zejména pro kombinaci efektivní komprese a přidané charakteristické barvy zvuku.
warmaudio.com, www.disk.cz
14. leden 2020

Audient EVO 4/EVO 8

Obrázek

Nová řada mobilních zvukových karet EVO od britské značky Audient zaplňuje mezeru na trhu levných, ale profesionálně vybavených zvukových karet pro široké využití. Přináší intuitivní uživatelské prostředí s funkcemi snadného ovládání i ohromující estetikou - to vše při zachování studiové zvukové a technické kvality, jak je u produktů Audient dlouhodobě zvykem. Skvělé vybavení, profesionální technické parametry a jednoduchost ovládání předurčují karty pro zvukaře i hudebníky na cestách, YouTubery, hráče; vhodné jsou také pro podcasting, steamování i standardní poslech. Svými malými rozměry a bytelnou konstrukcí se hodí jako velice kvalitní mobilní zařízení na cesty nebo do exteriérů. Nově vyvinuté mikrofonní předzesilovače EVO s rozsahem citlivosti 58 dB, profesionální A/D a D/A převodníky s dynamickým rozsahem 113 dB, JFET DI – nástrojový vstup, výstupy pro reproduktory / linkové výstupy, sluchátkové výstupy, nízká latence do 4 ms, připojení po USB 2.0, Smartgain – inteligentní nastavení vstupní citlivosti podle úrovně signálu, Smart Touchpoints – přehledné intuitivní ovládání pomocí několika tlačítek, multifunkční enkodér a impozantní sada dalších funkcí umožňující snadné a rychlé použití karet řady EVO... to vše vám umožní věnovat se pouze kreativní tvorbě. Karta EVO 4 bude dostupná během prvního kvartálu 2020, EVO 8 během druhého kvartálu.

www.audient.com, www.imusicdata.czRecenze: recenze/audient-evo-4-t26851.html

27. prosinec 2019

Dynaudio Core 47

Obrázek

Dánská firma Dynaudio uvedla na trh studiový monitorový systém pod názvem Core 47. Třípásmová novinka svou konstrukcí, velikostí měničů i výkonem Class D zesilovačů Pascal (7“/500 W LF, 4“/500 W MF a 1“/150 W HF) míří do třídy kompaktních midfield referenčních studiových monitorů, kde svými akustickými výkony (112 dB SPL, 37 Hz – 31 kHz @ +/-3 dB) dokáže plně uspokojit požadavky na dynamiku i frekvenční rozsah ve středně velkých režiích. Pečlivě zvolené dělící frekvence crossoveru (475 Hz a 5250 Hz) zaručují, že kriticky důležité střední pásmo je prakticky celé přenášeno jediným reproduktorem, což eliminuje případné fázové zkreslení a přináší výjimečně srozumitelné a konkrétní podání lidského hlasu. Výrobce se pyšní tím, že všechny měniče, jež jsou zcela nově navrženy exkluzivně pro řadu Core, jsou vyráběny přímo v Dánsku a jejich parametry prochází přísnou kontrolou v testovacím zařízení Jupiter.

www.dynaudio.com, www.audiomaster.cz
27. prosinec 2019

Dynaudio Core Sub

Obrázek

Až k dolní hranici rozpoznávacích schopností lidského sluchu dokáže rozšířit frekvenční rozsah nového studiového poslechového systému Dynaudio Core 47 přídavný aktivní subwoofer Core Sub. Zařízení osazené plnou čtveřicí mohutných 9“ wooferů, jíž pohání mocný Class D zesilovač Pascal o výkonu 1000 W, se totiž může pochlubit frekvenčním rozsahem, který začíná již na 15 Hz (+/- 3 dB). Tyto ultrahluboké frekvence přitom zvládne vyzářit do prostoru s téměř „koncertním“ akustickým tlakem (až 120 dB) a působivou dynamikou, což ocení zejména producenti elektronické hudby, či nových imerzivních formátů filmového zvuku. Vedle obvyklé analogové konektivity je k dispozici rovněž digitální vstup AES3, který si poradí se signálem v kvalitě 44,1–196 kHz/24 bit. Díky chytrému DSP se schopností přizpůsobit se zbytku poslechového systému však lze Core Sub velmi dobře použít v kombinaci nejen s třípásmovými monitory Dynaudio Core 47, ale i se studiovým poslechem dalších výrobců.

www.dynaudio.com, www.audiomaster.cz
20. prosinec 2019

Prism Sound Titan a Atlas

Obrázek

Britská společnost Prism Sound spojila síly s americkými investory Tracktion Corporation a 2JW Design a kromě nového loga společnosti přichází i s evolucí svých převodníků pro Windows i Mac. Změna se týká převodníků nebo chcete-li externích zvukovek zvaných Atlas a Titan. Tyto napříště získaly kromě černých čelních panelů a drobných hardwarových úprav zaměřených na součástkovou základnu i možnost vybavení dalším rozhraním, kterým je DANTE audio over IP.

Toto síťové rozhraní získává čím dále větší význam ve světě live-soundu i vysílání a má své příznivce i v nahrávacích studiích. 2U převodník audio a MIDI ATLAS je schopen pracovat až s 18 vstupními a výstupními kanály z toho 8 analogových vstupů je vybaveno mikrofonními předzesilovači, 8 poslechových výstupů, stereo digitální vstup a výstup RCA plus optické digitální vstupy/výstupy. Menší Titan 1U převodník je schopen pracovat až s 18 vstupními a výstupními kanály, nabízí celkem 8 analogových vstupů (4 s mikrofonními předzesilovači), 8 poslechových výstupů, stereo digitální vstup a výstup RCA plus optické digitální vstupy/výstupy.
prismsound.com, www.altei.cz
28. listopad 2019

DHD Audio SX2

Obrázek

Německá technologická společnost z Lipska, DHD Audio přichází s novou generací mixů SX2. Velký 10.1″ dotykový displej SX2 vévodící každé sekci ovladače mixážního pultu vám nabízí maximalistické možnosti konfigurace se všemi funkcemi a rozložením ovládacích prvků, měření i nastavení, které potřebujete pro danou práci. Největší výhodou systémů DHD Audio je jejich konfigurovatelnost. Snadno použitelný Toolbox software vám pomůže nastavit chování systému, aby odpovídal vašim požadavkům. Tímto způsobem můžete vytvořit mixážní pult podle toho, jak pracujete, ne naopak. Přidejte uživatelsky modifikovatelné pokročilé ovládací rozhraní a možnosti dotykových displejů TFT a výsledkem je opravdu flexibilní audio mixer. Jednotlivé moduly ovládací, vstupní i DSP Core lze bezproblémově pospojovat v mixážní pult ušitý na míru. Mixážní pult SX2 pro malou střižnu, pult pro živé DJ vysílání, či mix do přenosového vozu – vždy se dá sestavit dle vašich potřeb. Od kompaktní velikosti se 4 fadery pro redaktory až po vysílací on-air pulty vybavené až 16 fadery (pro ty komu je 16 faderů málo, je tu dalších 16 ve druhé vrstvě).

dhd.audio, www.altei.cz

28. listopad 2019

DHD Audio RX2

Obrázek

Německá technologická společnost z Lipska, DHD Audio, která již 23 let vyvíjí a vyrábí digitální mixážní pulty pro rozhlasové a televizní vysílání přichází se zcela novou řadou RX2. Využívá se nejen jako mixážní systém, ale i jako výkonný přepojovač – router. Velký 10.1″ dotykový displej vévodící každé sekci mixážního pultu vám nabízí maximalistické možnosti konfigurace se všemi funkcemi a rozložením ovládacích prvků, měření i nastavení, které potřebujete pro danou práci. Díky své modularitě vám RX2 dává svobodu postavit si hardwarově mixážní pult přesně podle vašich potřeb. Od kompaktní velikosti s 6 nebo 12 fadery pro menší on-air nebo produkční jednotky až po pult pro hlavní režii s až 64 fadery. Základem je centrální modul vybavený dvěma TFT dotykovými displeji které spolu s 26 tlačítky (RGB LED) a 9 rotačními enkodéry slouží k ovládání všech funkcí, jejichž rozložení je navíc uživatelsky nastavitelné. Tento modul je také vybaven mikrofonním vstupem, sluchátkovým výstupem, výstupem pro monitory, GPIO a APC.

dhd.audio, www.altei.cz
25. listopad 2019

PreSonus PX-1 a PM-2

Obrázek

Rozšíření portfolia značky PreSonus přichází v podobě dvou nových mikrofonů. Velkomembránový PX-1, vybaven 1“ kardioidní pozlacenou kapslí je ideálním nástrojem pro snímání vokálů, akustických nástrojů či například pro podcasting. Součástí balení je samozřejmě i bytelný držák s ochranným pouzdrem. Naopak sada dvou malomembránových „tužek“ s ¾“ pozlacenou kapslí bude velmi dobrý společník při stereo záznamu sborů, akustických nástrojů či tzv. overheadů. Potěšující je i příslušenství mikrofonů PM-2, které kromě klasických mikrofonní držáků a pouzdra obsahuje i lištu Stereobar XY. Kvalitní materiály, zpracování i zvuk bude díky velmi příznivé ceně zajímavou volbou pro začínající muzikanty, kteří chtějí „za málo peněz – hodně muziky“.

www.presonus.com, www.presonus.com, www.disk.cz
18. listopad 2019

ART USBDI

Obrázek

Firma ART představila kombinaci USB převodníku – nebo chcete-li „zvukové karty“ s DI Boxem, jež představuje „all-in-one“ řešení přenosu zvukového signálu z PC do PA. Zařízení lze tedy prostřednictvím USB konektoru na jedné straně připojit k počítači a pomocí dvou symetrických XLR výstupů na straně druhé k mixážnímu pultu, nebo přímo do zvukového systému. Signál lze monitorovat ve sluchátkovém výstupu a to včetně nastavení úrovně poslechu, zatímco úroveň hlasitosti v hlavních výstupech může být buď fixní, nebo rovněž plynule nastavitelná. A pro případ vzniku zemní smyčky pochopitelně neschází přepínač Ground Lift. Zařízení je napájeno z USB sběrnice a nevyžaduje ani baterie, ani externí adaptér.

www.artproaudio.com, www.audiomaster.cz
Obrázek

Značka PreSonus představila novou generaci hybridních mixážních pultů řady StudioLive AR. Nové modely AR8c, AR12c, AR16c přinášejí přepracovaný design, ovládací prvky, Bluetooth přijímač a rozhraní USB-C. Zachovány zůstaly kvalitní mikrofonní předzesilovače XMAX, možnost využít vysokoimpedanční Hi-Z nástrojové vstupy bez nutnosti DI-Boxu, SD rekordér včetně možnosti stereo záznamu na SD kartu. Po připojení počítače přes konektor USB-C můžete mixpult jednoduše využívat jako audio rozhraní pro multitrackový záznam v kvalitě 24 bit/96 kHz. Mixpult je dodáván s bohatým softwarovým vybavením zahrnujícím DAW Studio One Artist, Capture či Universal Control. Všechny modely jsou zpětně kompatibilní s rozhraním USB 2.0.

www.presonus.com, disk.cz
15. listopad 2019

Avid S1

Obrázek

Avid rozšiřuje portfolio menších produkčních DAW kontrolerů S3 a Dock o další přírůstek. S1 Control Surface je DAW kontroler s osmi motorizovanými fadery, knoby a dotykovým displejem. Je kompatibilní s běžně používanými DAW podporujícími protokol EuCon - Cubase, Nuendo, Logic, Premiere a další. Avid S1 nabízí dock pro tablet iPad/Android, díky čemuž lze dosáhnout hluboké integrace s továrními aplikacemi Pro Tools a Media Composer.

www.avid.com, disk.cz
Obrázek

Akcelerační DSP karty Universal Audio lze pořídit v několika variantách. Jednak se liší výpočetním výkonem a jednak počtem přibalených plug-inů. Balík s nejvyšším počtem plug-inů má název Ultimate a v nové verzi 8 obsahuje všech 104 emulačních plug-inů z dílny Universal Audio. Chybí pouze plug-iny třetích výrobců, které lze dokoupit samostatně. Mezi plug-iny jsou simulace značek Neve, API, Studer, Lexicon, Manley, Fender, SSL a mnoha dalších.

www.uaudio.com, www.disk.cz
15. listopad 2019

Genelec 8361 SAM

Obrázek

Finský výrobce Genelec představil v rámci série The Ones, jež představuje ve své výkonové třídě vždy ty úplně nejkompaktnější třípásmové studiové monitory na trhu, její největší model, pojmenovaný 8361 SAM. Novinka, stejně jako všechny předchozí typy v této řadě, sází na dvojici oválných basových wooferů (263x137 mm) schovanou za čelní stěnou tvořenou zvukovodem MaxDCW, jenž ve svém středu hostí koaxiální středo-výškový měnič (5“+1“). Vše je ukryto v pečlivě tvarovaném hliníkovém korpusu, jehož vnější rozměry odpovídají spíše dvoupásmovému monitoru s podstatně nižším akustickým výkonem. Výsledkem tohoto zcela ojedinělého řešení je ultimátní bodový zdroj zvuku s nezabarveným a velmi detailním přednesem i při poslechu mimo osu vyzařování, a se schopností podat celistvý a vyrovnaný akustický obraz jak při neobvykle blízkém tak při dosti vzdáleném umístění od pozice posluchače.

www.genelec.com, www.audiomaster.cz
15. listopad 2019

Genelec W371 SAM

Obrázek

Série koaxiálních studiových monitorů Genelec The Ones doposud neměla svůj vlastní dedikovaný subwoofer, který by svými schopnostmi dokázal odpovídajícím způsobem sekundovat všem pozoruhodným technologickým vychytávkám těchto unikátních reproboxů. To se však nyní mění. Představením nového modelu W371A nastavila finská firma svým konkurentům laťku pořádně vysoko. Subwoofer osazený dvěma měniči o rozměrech 14“ a 12“ v „předozadní“ konfiguraci a poháněný dvěma zesilovači o celkovém výkonu 800 W totiž dokáže doposud neslýchané věci. Jeho tři provozní režimy, řízené prostřednictvím síťového managementu GLM ve spojení s patentovanou autokalibrační technologií AutoCal umožňují jednak standardním způsobem prohloubit pracovní spektrum poslechového systému k frekvenci 23 Hz, a to při akustickém tlaku až 120 dB (@ 1m).

www.genelec.com, www.audiomaster.cz